Zamieszczone przez arkan
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
75w80 czy 75w90
Collapse
X
-
Zamieszczone przez arkan Zobacz postaSam jestem ciekawy, bo problem gorzej wchodzących biegów 1 i 2 mają również użytkownicy IX gen.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaZwróć uwagę na termin przydatności na bańce z olejem, prawie zawsze jest 5 lat od daty produkcji. Więc jeżeli olej w twojej skrzyni ma już 5 lat to może warto go wymienić szybciej niezależnie od wskazań komputera.
Comment
-
W IX olej w skrzyni zmieniał chyba Lukas, ale nie wiem co wlał, chyba MTF. Swoją drogą jak skrzynia dobrze pracuje na MTF to po co zalewać co innego.. A te złe wbijanie biegów np. tej 2 wcale może nie być przez olej.
Comment
-
Jeśli problem jest z wrzuceniem podczas jazdy a zwolnisz i wchodzi to albo jest to wina oleju,albo za szybko jedziesz,albo trzeba nauczyć się podwójnie wysprzęglać z międzygazem przy redukowaniu,bo do góry idą ponoć dobrze.Jedynkę pomijam bo na niej się nie jeździ,a jeśli nie wchodzi na postoju to trzeba się przyjrzeć co robi sprzęgło,powyjmować dywany z pod pedałów,a jeśli jest dalej problem pomimo dobrego sprzęgła to nacisnąć je jeszcze raz.To nie jest problem ,tylko cecha konstrukcyjna spotykana w wielu autach.
Comment
-
Muszę się podzielić kolejnymi spostrzeżeniami, wymiana na atf prawdopodobnie przyniesie same korzyści ponieważ zauważyłem że biegi wchodzą genialnie i mam wrażenie że jeszcze ta skrzynia tak perfekcyjnie nie pracowała, nawet na oryginalnym mtfie(chyba że jako nowa).
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz posta(...)biegi wchodzą genialnie i mam wrażenie że jeszcze ta skrzynia tak perfekcyjnie nie pracowała, nawet na oryginalnym mtfie(chyba że jako nowa).
Comment
-
Nie wiem co tam było nalane :P... przy spuszczaniu wyglądał tak, jakby dość długo nie był zmieniany. Możliwe, że od nowości auto jeździło na fabrycznym.
żeby nie było - biegi wchodzą bez najmniejszego problemu, zawsze "klikają" na miejsce. Obiektywnie - potrzeba trochę więcej siły do zmiany i bardziej wyczuwalny jest moment wrzucania samego biegu. Na starym oleju nie dało się wyczuć tej precyzji i całość działała trochę płynniej, w negatywnym znaczeniu.Last edited by szymv; 06-01-2018, 23:09.
Comment
-
Ja właśnie przejechałem się po wymianie łożysk w skrzyni, zalana MTF, biegi wchodzą bardzo lekko. Pomijam tu wsteczny który wrzuciłem może raz, a który wcześniej często wymagał dwukrotnego wciśnięcia sprzęgła aby wszedł. Dopiero jutro będę poznawał auto od nowa, bo remont był raczej generalny
Comment
-
Tak ale ja nie zalałem ATF nie tylko dlatego że na poprzednim oleju skrzynia pracowała mało precyzyjnie ale ze względu na to że nie mam zaufania do oleju mtf hondy. Jak poczytacie trochę w sieci to znajdziecie tam sporo informacji na temat wcześniejszych generacji 5,4,3 i tam były te same silniki i skrzynie a nie było problemu z łożyskami skrzyni biegów. Jak pierwszy raz wymieniałem olej w skrzyni(145 tys. km) to zastosowałem mtf Hondy, przy przebiegu 180 tyś. km zauważyłem że na jałowych już słychać szumienie. Przy przebiegu 220 tyś. km już wiedziałem bo sporo czytałem i analizowałem że nie zaleje nigdy więcej mtf hondy i zastosowałem 75w80 gl-4+ choć miało być samo gl-4. Ten w porównaniu z oem olejem po dwóch latach stracił swoje właściwości. Dzięki temu forum łatwiej mi było podjąć decyzje o wymianie i wyborze ATF który doskonale chroni łożyska.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaATF który doskonale chroni łożyska.Last edited by Grzechu; 07-01-2018, 13:37.
Comment
-
Przykład porównania to Renault Master gdzie po problemach z podwójnymi synchronizatorami pierwszego i drugiego biegu,wielu wlewało ATF. Kiedy żegnałem się ASO renówki kilka lat temu ,to przyjeżdżały egzemplaże mające po 700 tysięcy nalotu.
Nie była to rzecz jasna jakaś duża grupa,ale jednak. Master to auto jakby nie patrzeć służące do "targania",pracujące pod obciążeniem.
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaskąd wiadomo, że przez niego nie zetrą się szybciej zęby kół w skrzyni manualnej..
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postażeby to była jedna rybka to Honda by nie robiła rozgraniczenia...
Comment
-
Wydaje mi się, że to jest coś kosztem czegoś z tą zamianą tych olejów, ale skoro dają rade na ATF... a w Civicach IX skrzynie są takie same jak w VIII ? Uszkodzone łożyska cały czas będą hałasować ? Da się to jakoś wyłapać ?
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaUszkodzone łożyska cały czas będą hałasować ?
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaw Civicach IX skrzynie są takie same jak w VIII ?
Comment
Comment