Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

75w80 czy 75w90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
    Sam jestem ciekawy, bo problem gorzej wchodzących biegów 1 i 2 mają również użytkownicy IX gen. Mnie też się zdarza, że dwójka ciężej wchodzi.
    Zamierzam niedługo wymienić olej w skrzyni (może przy 120 tyś.) i może ten ATF poprawił by działanie skrzyni dla drugiego biegu.
    Ciekawe też czy system przypominania wyświetli kod dla wymiany.
    Zwróć uwagę na termin przydatności na bańce z olejem, prawie zawsze jest 5 lat od daty produkcji. Więc jeżeli olej w twojej skrzyni ma już 5 lat to może warto go wymienić szybciej niezależnie od wskazań komputera.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
      Sam jestem ciekawy, bo problem gorzej wchodzących biegów 1 i 2 mają również użytkownicy IX gen.
      Z tego co wyczytałem tutaj,to jest jakieś przycinanie w mechaniźmie wybierania ,a nie problem synchronizacji,no chyba że ma różne inne jeszcze problemy. Chyba byłbyś pierwszy który by się porwał na taką zamianę w tej jak by nie było "niezbadanej" skrzyni.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
        Zwróć uwagę na termin przydatności na bańce z olejem, prawie zawsze jest 5 lat od daty produkcji. Więc jeżeli olej w twojej skrzyni ma już 5 lat to może warto go wymienić szybciej niezależnie od wskazań komputera.
        Na wiosnę będzie miał 6 lat i przynajmniej 110 tyś. km przebiegu. Trzeba by wrzucić temat do IX gen. Może ktoś już wymieniał.

        Comment


        • #34
          W IX olej w skrzyni zmieniał chyba Lukas, ale nie wiem co wlał, chyba MTF. Swoją drogą jak skrzynia dobrze pracuje na MTF to po co zalewać co innego.. A te złe wbijanie biegów np. tej 2 wcale może nie być przez olej.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #35
            Jeśli problem jest z wrzuceniem podczas jazdy a zwolnisz i wchodzi to albo jest to wina oleju,albo za szybko jedziesz,albo trzeba nauczyć się podwójnie wysprzęglać z międzygazem przy redukowaniu,bo do góry idą ponoć dobrze.Jedynkę pomijam bo na niej się nie jeździ,a jeśli nie wchodzi na postoju to trzeba się przyjrzeć co robi sprzęgło,powyjmować dywany z pod pedałów,a jeśli jest dalej problem pomimo dobrego sprzęgła to nacisnąć je jeszcze raz.To nie jest problem ,tylko cecha konstrukcyjna spotykana w wielu autach.

            Comment


            • #36
              Muszę się podzielić kolejnymi spostrzeżeniami, wymiana na atf prawdopodobnie przyniesie same korzyści ponieważ zauważyłem że biegi wchodzą genialnie i mam wrażenie że jeszcze ta skrzynia tak perfekcyjnie nie pracowała, nawet na oryginalnym mtfie(chyba że jako nowa).

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                (...)biegi wchodzą genialnie i mam wrażenie że jeszcze ta skrzynia tak perfekcyjnie nie pracowała, nawet na oryginalnym mtfie(chyba że jako nowa).
                No to zabiłeś mi ćwieka teraz... u mnie po zmianie na MTF biegi wchodzą nieco ciężej, ale "fajniej" - tak jakby wskakują zawsze bez zawahania. Pomimo tego, że muszę użyć więcej siły to wszystkie wchodzą identycznie, także jedynka i piątka. Przy kolejnej wymianie pochylę się znów nad tematem...
                Moja VII gen

                Comment


                • #38
                  A co miałeś przed mtfem?

                  Comment


                  • #39
                    Nie wiem co tam było nalane :P... przy spuszczaniu wyglądał tak, jakby dość długo nie był zmieniany. Możliwe, że od nowości auto jeździło na fabrycznym.
                    żeby nie było - biegi wchodzą bez najmniejszego problemu, zawsze "klikają" na miejsce. Obiektywnie - potrzeba trochę więcej siły do zmiany i bardziej wyczuwalny jest moment wrzucania samego biegu. Na starym oleju nie dało się wyczuć tej precyzji i całość działała trochę płynniej, w negatywnym znaczeniu.
                    Last edited by szymv; 06-01-2018, 23:09.
                    Moja VII gen

                    Comment


                    • #40
                      Ja właśnie przejechałem się po wymianie łożysk w skrzyni, zalana MTF, biegi wchodzą bardzo lekko. Pomijam tu wsteczny który wrzuciłem może raz, a który wcześniej często wymagał dwukrotnego wciśnięcia sprzęgła aby wszedł. Dopiero jutro będę poznawał auto od nowa, bo remont był raczej generalny

                      Comment


                      • #41
                        Tak ale ja nie zalałem ATF nie tylko dlatego że na poprzednim oleju skrzynia pracowała mało precyzyjnie ale ze względu na to że nie mam zaufania do oleju mtf hondy. Jak poczytacie trochę w sieci to znajdziecie tam sporo informacji na temat wcześniejszych generacji 5,4,3 i tam były te same silniki i skrzynie a nie było problemu z łożyskami skrzyni biegów. Jak pierwszy raz wymieniałem olej w skrzyni(145 tys. km) to zastosowałem mtf Hondy, przy przebiegu 180 tyś. km zauważyłem że na jałowych już słychać szumienie. Przy przebiegu 220 tyś. km już wiedziałem bo sporo czytałem i analizowałem że nie zaleje nigdy więcej mtf hondy i zastosowałem 75w80 gl-4+ choć miało być samo gl-4. Ten w porównaniu z oem olejem po dwóch latach stracił swoje właściwości. Dzięki temu forum łatwiej mi było podjąć decyzje o wymianie i wyborze ATF który doskonale chroni łożyska.

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                          ATF który doskonale chroni łożyska.
                          Sorry Panowie, ale skąd wam biorą się takie stwierdzenia? Przecież, żeby dojść do takiego wniosku, to trzeba na dwóch takich samych skrzyniach zrobić taki sam przebieg np. po 100tys. km na oleju ATF i MTF.. Ktoś to sprawdził, że tak jest? Czy tylko to takie wasze przypuszczenia... to musi być test długodystansowy, żeby stwierdzić takie rzeczy.. Honda by robiła to z premedytacją ? Przecież to się nie trzyma kupy... ATF jest rzadki, skąd wiadomo, że przez niego nie zetrą się szybciej zęby kół w skrzyni manualnej.. po coś chyba jest ten ATF i MTF.. żeby to była jedna rybka to Honda by nie robiła rozgraniczenia... skrzynia automatyczna jest jednak trochę inaczej zrobiona niż manualna..
                          Last edited by Grzechu; 07-01-2018, 13:37.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #43
                            Przykład porównania to Renault Master gdzie po problemach z podwójnymi synchronizatorami pierwszego i drugiego biegu,wielu wlewało ATF. Kiedy żegnałem się ASO renówki kilka lat temu ,to przyjeżdżały egzemplaże mające po 700 tysięcy nalotu.
                            Nie była to rzecz jasna jakaś duża grupa,ale jednak. Master to auto jakby nie patrzeć służące do "targania",pracujące pod obciążeniem.
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            skąd wiadomo, że przez niego nie zetrą się szybciej zęby kół w skrzyni manualnej..
                            Moja ma się wyśmienicie pomimo codziennego pałowania,dużego przebiegu i dwóch biegów pobranych z rexa,który do spacerków nie służył przez ponad 20 lat..Poza tym aytomat ma prawie same (nie licząc FD) przekładnie satelitarne,całe stado małych zębatek na mikrych łożyskach,kręcących się z olbrzymią prędkością na potwornym obciążeniu i nic poza sprzęgłami się tam nie wyciera.
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            żeby to była jedna rybka to Honda by nie robiła rozgraniczenia...
                            Robi bo MTF natychmiast unieruchomi automat,nawet nawet tym nie pojedziesz,natomiast nie wiem jaki jest powód w drugą stronę.

                            Comment


                            • #44
                              Wydaje mi się, że to jest coś kosztem czegoś z tą zamianą tych olejów, ale skoro dają rade na ATF... a w Civicach IX skrzynie są takie same jak w VIII ? Uszkodzone łożyska cały czas będą hałasować ? Da się to jakoś wyłapać ?
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Uszkodzone łożyska cały czas będą hałasować ?
                                Niestety raz uszkodzone już takie zostaną i padną do końca niezależnie od tego co wlejesz.


                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                w Civicach IX skrzynie są takie same jak w VIII ?
                                Mówimy o skrzyni 7g,która w prostel linii wywodzi się z czwórki,zasadnicza różnica konstrukcyjna to praktycznie redukcja o jedno łożysko.

                                Comment

                                Working...
                                X