Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

75w80 czy 75w90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Wsteczny w każdym oleju będzie wchodził tak samo,bo skrzynia przy jego wbijaniu stoi.

    Comment


    • #77
      Zamieszczone przez kapilansztrum Zobacz posta
      Moja Honda też cierpi na "ciężko" wchodzące 1 i 2.
      o jakim aucie mówimy??? 7 czy 8 gen? dobrze by było to ustalić bo w profilu masz 8 gen.
      Pytanie podstawowe kiedy wymieniałeś płyn w układzie hydrauliki sprzęgła? (ostatnio było kilka wątków jakiś "sezon na wyminę pomp sprzęgła" też nie mogli wbijać biegów).
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #78
        Muszę coś jeszcze dorzucić. Kolejne wrażenia z zastosowania ATF-a, może to placebo ale mam wrażenie że zużycie łożysk się zatrzymało, bynajmniej zostało mocno zwolnione i nie postępuje dalej. Zachęcam wszystkich właścicieli VII gena do stosowania ATF w ich manualnych skrzyniach jeżeli zależy im na maksymalnej ochronie łożysk i poprawy pracy skrzyni.

        Comment


        • #79
          Łożysko raz porysowane będzie się już rysować dalej ,jedeelement od drugiego,procesu nie zatrzymasz, ale fajnie że dzielisz się wrażeniami i nie zostałem z tym ATF-em sam na "placu boju".
          Niech jeździ jeszcze kupę lat.

          Comment


          • #80
            Zaciekawiła mnie ta dyskusja o ATF-ie. Jako że z Hondą ma przygoda trwa raczej krótko, napiszę o doświadczeniach z tym olejem w skrzynkach włoskich aut. W czasie gdy Alfa ( i nie tylko) zaczęła stosować skrzynki poprzeczne na napęd przedni, fiat oczywiście zaczął oferować dedykowany olej do tych skrzynek. Cała rodzina generalnie nie do zabicia, przynajmniej łożyska, synchro już troszku gorzej. Skrzynie te, niestety posiadały i posiadają pewną wadę w łożyskowaniu satelit w dyfrze. Podczas ostrych jazd gdy wiadomo dyfer jest mocno obciążony zacierały się satelitki w koszu dyfra, wałek satelit wychodził poza kosz i kończyło się blokadą dyfra w obudowie i spektakularnym wyjazdem tegoż poza obudowę skrzynki. Podczas normalnej jazdy to oczywiście nie zdarzało się. Próby z różnymi olejami nic specjalnie nie dawały aż ktoś wyczaił w dokumentacji że do skrzynek manualnych Alf na rynek amerykański włosi zalecali lać zwykły dextron taki jak do układu wspomagania czy do automatu. Skrzynie dokładnie takie same, te same nr elementów a jakże różne zalecenia olejowe. U osób które pozalewały ATF-a do skrzyń skończyły się problemy z dyfrem a w bonusie w każdych warunkach zmiana biegów na plus. Po wielu latach Fiat zaczął zalecać do skrzyń swój nowy olej syntetyczny i temat poszedł lekko w zapomnienie. Ja tam nikogo nie namawiam. Kiedyś mnie nawet towarzystwo zakrzyczało że przecież producent wie najlepiej . Skoro wie, to dlaczego są awarie skrzynek ?

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Łożysko raz porysowane będzie się już rysować dalej ,jedeelement od drugiego,procesu nie zatrzymasz
              Łożyska szumią od 100 tyś km a na blacie parę dni temu już stuknęło 260 tyś km więc myślę że proces zużycia zwolnił.

              Comment


              • #82
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Niech jeździ jeszcze kupę lat.
                Ruda nie jest tak kłopotliwa jak o hondzie mówią.

                Comment


                • #83
                  Coś w tym jest. Miałem 3 Fiaty 127 ,we wszystkich leciały półosie i pękały satelitki na nawrotach .
                  Dwa pierwsze miałem krótko,jako eksperyment,trzeciego usportowiłem solidnie.
                  Dostał wachacze z rur,poliuretan chyba milion Sh,który w naszym kraju był za dolary i to tylko jako kołki do sprzęgieł w jakiejś brykieciarce do trocin z za wielkiej wody. Resor poprzeczny zaadaptowawany z niezawodnego dawcy resorów Multikara,stab na sztywno w tulejach z brązu,szeroką stal spawaną palnikiem przed domem z dwóch różnych aut i parę inych rzeczy po których teoretycznie po puszczeniu ostrego sprzęgła (też z brykieciarki) skrzynia przy skręconych kołach powinna polecieć w kosmos.
                  Ale fiacik oprócz tego wszystkiegodostał boksa od Brazylijskiej odmiany Fiorino,w której za Chiny nie szło wsadzić biegów na obrotach,więc nie katowłem...
                  Dopiero po jakimś czasie ,jak już miałem zmieniać to dowiedziałem się że ta wzmocniona skrzynia ma mieć wodziankę.
                  Chodziła potem jak zegarek do końca.Auto po jednej popularce trzeba było niestety rozebrać i przesiadłem się do Hondy.

                  Comment


                  • #84
                    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                    Łożyska szumią od 100 tyś km a na blacie parę dni temu już stuknęło 260 tyś km więc myślę że proces zużycia zwolnił.
                    Bo to pewnie nie łożyska tylko dyfer albo coś innego, niektóre auta tak mają, że szumią, wyją przy pewnych obrotach a jednak cały czas jeżdżą i jeżdżą i nic poważnego z napędem się nie dzieje
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Bo to pewnie nie łożyska tylko dyfer albo coś innego
                      Po wciśnięciu pedału sprzęgła cisza.

                      Comment


                      • #86
                        Panowie... temat jest o oleju w skrzyni, trzymamy się tematu.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #87
                          Na fali pozytywnych opinii wymiany oleju na atf zrobilem na weekendzie to samo w swojej skrzyni liczac ze przy poranku nie bedzie tak haczyla na 1,2.
                          Haczenie przy poranku niestety nie ustapilo, natomiast biegi zmienia sie przyjemniej z takim lekkim oporem. Dodatkowo przez te 2 dni ani razu nie mialem dentysty na wstecznym, co moze byc przypadkiem.
                          Dodam ze wymienilem prawie nowy mtf na atf-a a historia skrzyni nie jest mi znana:-(

                          Zdecydowalem sie na ten eksperyment dlatego ze skrzynia i sprzeglo sa pdpd do wymiany (cwierkajace lozysko i slady spawow na obudowie)

                          Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #88
                            No dobra a co polecacie coś konkretnego zamiast mtf-3 coś do dostania w PL dobrego z atf'a ? Bo irytuje mnie zmiana 1,2 przy zimnym motorze...

                            Comment


                            • #89
                              Po wciśnięciu pedału sprzęgła cisza.
                              łożysko oporowe sprzęgła
                              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                                łożysko oporowe sprzęgła
                                Nie to lozyska walka sprzeglowego.

                                Comment

                                Working...
                                X