Mam dylemat odnośnie oleju przekładniowego w moim civicu, otóż jak pisałem w dziale silników samochód będzie zamulany a silnik niedogrzewany przez moją żonę. Na zimnym silniku na postoju słychać już skrzynie biegów(przebieg 255 tyś km), podczas jazdy na zimnym silniku też ale po przejechaniu w zależności od temperatury zewnętrznej kilkuset metrów cichnie całkowicie, więc skrzynia jeszcze trochę pojeździ. Teraz jaki olej wybrać by dobrze chronić łożyska skrzyni i je wyciszyć, tylko proszę nie pisać mtf hondy. Obecnie skrzynia jeździ na 75w80 api gl4(lepkość kinematyczna w 100 stopniach celcjusz - 8 mm2\sek)
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
75w80 czy 75w90
Collapse
X
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaObecnie skrzynia jeździ na 75w80 api gl4Kierownik Działu Diesla
-
90 to śmierć dla synchronizatorów,w takim gęstym oleju trzeba będzie używać bardzo dużo siły żeby przyhamować taki posklejany z resztą wałek.
Uważam że powinieneś raczej zastosować lżejszy olej,np. ATF który doskonale chroni łożyska i pozwala na łatwe wkładanie biegów w każdych warunkach.
Dodam jeszcze ze jeśli juz zdecydujesz się na jakąś oliwę,to absolutnie unikaj klasy GL5 lub4/5 ,bo pożegnasz się ze skrzynią.
Comment
-
Moim zdaniem trzeba trzymać się norm.. a do skrzyni manualnej w Hondzie jest API GL-4, a co do lepkości to tak jak Rambo napisał.. ostra jazda W90, zaś jazda normalna W80 i tyle...
Comment
-
Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz postaCzemu polecasz olej przeznaczony do automatów do użycia w manualu?
Moja hybrydowa skrzynia lata na ATF-ie już parę dobrych lat,przetrzymała wszystkie zloty,spoty,ćwiartki i inne upalanki łącznie z tym co musi znosić codziennie,a kilometrów się już trochę zebrało(sporo ponad 100 tysi).
W którymś temacie obiecałem podać specyfikację,ale zapomniałem.Będę wieczorem w domu to zejdę do piwnicy i wykopię żelazny zapas.
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaMoim zdaniem trzeba trzymać się norm..
Nie mam specyfikacji gl4+,ale możliwe że jest to też podniesiona zawartośćśrodków separujących jak w gl5,co powoduje korozję synchronizatorów i szybką utratę ich przyczepności na stożku.Do takiego oleju skrzynka musi być przystosowana materiałowo.
Grzechu,spróbuj wlać sobie 90-tkę i przejedź się w mróz,a zobaczysz jak wchodzą biegi.
Wiem jak to może zabrzmieć ,ale zniszczysz skrzynię a mechanizm wybierania dostanie luzów od pchania na siłę,bo synchronizator ma trzeć,a kółka mają się obracać na wałkach swobodnie.Gęsta oliwa robi odwrotnie-ciągnie za sobą wszystko co jest nawleczone na wałek przez co nie daje się zrównać obrotów,atomiast synchronizator nie dość że ma więcej roboty to jeszcze robisz mu poślizg tam gdzie ma hamować.Last edited by m26; 18-12-2017, 16:48.
Comment
-
Sorki nze nie w trybie edycji,ale tak wyszło.
No więc to jest ta oliwa
P1030752.jpg
Jest jednak problem,bo nie znam japońskiego ,więc na specyfikację trzeba trochę zaczekać
Chyba że komuś chce się szukać to jest to at-oil 3317
Comment
-
Już było wiele razy wałkowane że ma być GL-4 i 75W80 marka waszą fanaberią, i nie kombinować bo w zimie lewar chodzi jak w smole,
idzie go złamać przy pierwszych kilometrach.
I unikać półśrodków typu 80W90 czy 75W90 i wyższych, bo też tragedia w zimie. Wiem próbowałem.
Co do oleju OEM SUZUKI to naprawdę ciekawy masz ten zapas, trudne do kupienia w PL.
Co do specyfikacji to też ciężko bo po japońsku a tu robią się schody....
Ja znalazłem tylko to:
Suzuki Atf(3317 1lx20) Suzuki 99000-22B00 New Genuine OEM Part
Description
OEM: 99000-22B00-000, 9900022B00000, 9900022B00, 99000 22B00 000, 99000 22B00
Brand: Suzuki
Country of Manufacturer: Japan
Tutaj kilka innych specyfikacji zamienników ATF 3317 kompatybilne z SUZUKI ATF 3309 i 3317
Dexron III pełny syntetyk z firmy nieznanej w europie.
Appearance Clear Red Fluid
Specific gravity @15° C kg/L 0.849
Viscosity at 40°C ASTM D 445 cSt 40
Viscosity at 100° C ASTM D 445 cSt 7.2
Viscosity index ASTM D 2270 150
Pour Point, FLTP* 124 < -45 °C
Flash Point, COC ASTM D92 195 °C
Mobil ATF 3309
Viscosity
cSt @ 100ºC 7.2
cSt @ 40ºC 35
cP @ -40ºC (-40ºF) 14,000
Viscosity Index 180
Flash Point, ºC >185
Pour Point, ºC < -45
Density 0.8540
Color RedLast edited by rat4; 18-12-2017, 21:29.4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
A ATF o takich parametrach:
Dopuszczenia i rekomendacje:
MB APROVAL 236.15
Barwa:
niebieska
Gęstość w 15°C [g/ml]:
0,841
Temperatura zapłonu [°C]:
180
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]:
18
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]:
4,4
Wskaźnik lepkości:
160
Temperatura płynięcia [°C]:
-48
Zaszkodzi skrzyni?
Comment
-
dla jasności, ja nie będę polemizował z doświadczeniem m26 i praktykami dot. użytkowania określonego rodzaju oleju, każdy kto się zna, ma swoje obserwacje i doświadczenie.
Ja jednak, nie odważyłbym się (ale nie że nie wierzę) ale dla zasady zalać innego niż określony przez producenta. Z jakiegoś powodu jest rozróżniony ATF i MTF mówiąc ogólnie. Myślę też, że nie miałbym odwagi polecić komuś oleju innego gatunku, to jest wbrew zasadom. To jednak użytkownik będzie ponosił konsekwencje swoich poczynań. Forum jest platformą wymiany doświadczeń, ale ostateczną odpowiedzialność ponosi użytkownik.
Czyli jeśli ma być to środek do skrzyni manualnej - to ja stosuję do manualnej. Jeśli to ma być do automatu to ja stosuję do automatu. Nie stosuję tego zamiennie bez względu jaką "lepszość" wykazuje jeden nad drugim czy nawet jak podpowiadałoby mi moje własne doświadczenie i moja pozycja na forum. Zaprojektowano je jako 2 oddzielne gatunki więc ja zgodnie z tą zasadą postępuję.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Tu chciałbym podkreślić że to ja na tym jeżdżę i to ja nagiąłem zasady ,jeśli więc ktoś też chce je naginać to robi to na własne ryzyko.
Ta skrzynia jest bardzo wytrzymała,jedynym mankamentem są łożyska,które moim zdaniem cierpią z powodu MTF-a Hondy.
Trzecia generacja jeździła na oleju silnikowym co idealnie minimalizowało tarcie-skrzynia nie do zabicia, czwarta tak samo,w piatej manual spokojnie na to zezwalał,w szóstej zaleca się MTF ale dopuszcza dolewki oleju silnikowego a skrzynia dokładnie ta sama z pozmienianymi jedynie pierdołami i wtedy juz zaczęły się problemy z łożyskami.Ja nigdy nie nalałem tego oleju bo ma podniesiony współczynnik tarcia żelazo-żelazo żeby synchronizatory miały lepsza przyczepność,a co z łożyskami?
Jedyna skrzynia Hondy która odmówila mi posłuszeństwa to w trzeciej generacji,wykruszył sie tam jedynie ząb na kole wstecznego biegu co nie ma i tak nic wspolnego z olejem,tym bardziej ze stało się to przy obracaniu auta tyłem do przodu w trakcie jazdy na zręcznosciówce.To wszystko co mi się wydarzyło na ponad pół miliona kilometrów.
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaat-oil 3317Zamieszczone przez rat4 Zobacz postaCo do oleju OEM SUZUKI to naprawdę ciekawy masz ten zapas, trudne do kupienia w PL.
Co do specyfikacji to też ciężko bo po japońsku a tu robią się schody....
Ja znalazłem tylko to:...................................
Japan Partner prides itself for being a truly Global Enterprise with the member base covering over 67 countries (please check this number) and doing business on all continents. Please check the world map below for the main business market place for J
Sorki,ale mam czasem jakies problemy z edycją,sądzę że to wina zabezpieczeń na kompie z ktorego korzystam w pracy.Last edited by rambo7; 19-12-2017, 11:48.
Comment
-
Nad ATF jeszcze się zastanawiam. Na chwilę obecną byłbym skłonny wybrać coś takiego:
Castrol Syntrans B 75W jest w pełni syntetycznym olejem zaaprobowanym przez ZF TE-ML 11 do wzdłużnie ustawionych
skrzyń biegów, szczególnie do BMW.
Zalety i korzyści
Znakomita ochrona kół zębatych i łożysk we wzdłóżnie ustawionych skrzyniach biegów.
Płynność w niskich temperaturach zapewnia łagodną zmianę biegów nawet w najniższych temperaturach
Wysoka odporność na ścinanie utrzymuje lepkość podczas całego okresu pracy oleju
Stabilność termiczna i odporność oksydacji zapewnia czystość aplikacji oraz przedłuża żywotność uszczelnień
Typowa charakterystyka
Nazwa Metoda Jednostka Castrol Syntrans B 75W
Gęstość w 15°C ISO 12185 g/ml 0.852
Kolor Wizualna - Jasny i przejrzysty
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 7.29
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 36.8
Lepkość, Brookfield w -40°C DIN 51398 mPa.s (cP) 7300
Indeks lepkości DIN ISO 2909 - 167
Temperatura płynięcia DIN-ISO 3016 °C -66
Specyfikacje i dopuszczenia
API GL-4
ZF TE-ML 11
Myślę że powinien chronić łożyska równie dobrze jak atf czy nawet lepiej.
A co wy sądzicie o tej oliwie?
Comment
-
Na obecnym oleju na zimnej skrzyni czuć że 2 bieg wchodzi tak jakby haczył a 1 żeby wrzucić podczas jazdy to trzeba mocno zwolnić prawie zatrzymać. Tego nie było na mtf hondy a na obecnym było dobrze przez 35 tyś km i pierwsze dwie zimy. Czy to wina oleju, czy coś z synchronizatorami?
Comment
Comment