Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy silnik nie "bierze" za dużo oleju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czy silnik nie "bierze" za dużo oleju

    Wiatajcie. Mam prośbę, może ktoś pomoże. Jak sprawdzić szybko czy silnik nie bierze za dużo oleju. Dziś zauważyłem, że mam równo z minimum dolałem jakieś 0,5 l jest połowa. Wymieniałem w ASO (wiem przepłaciłem) w kwietniu wlali mi (tak jest na fakturze) 4 litry. Od tej pory zrobiłem jakieś 5 tys km. Mam 1.6 VTEC z 2002, olej shell helix 5w40 (może przy tym przebiegu - 170tys powinienem przejsc na półsyntetyk?). z góry dzięki i pozdrawiam.

  • #2
    Zakładam, że po wymianie miałeś poziom 3/4 więc silnik pobiera ok 1,5l /10tys km. Tak się składa ,że ja również mam silnik 1,6 ale z 2004 przbieg 130 tys i identyczne pobieranie oleju. Na forum słyszałem opinię ,że pobieraniem oleju w granicach 1l/ 10tys km nie ma się co przejmować. Przy pobieraniu ok 1-2l / 10 tys km należy się zastanowić ,czy nie jest to problem lub to olać :P natomiast powyżej 2l /10 tys km to już duże pobieranie. Dodam ,że mam civica od lutego tego roku a mój wcześniejszy samochód tj opel astra z 1999r 1,6 pobierał tak mało ,że nie sposób to było wychwycić ,czyli "nawet grama" na 15 tys km.
    Dodam ,że jeżdżę głównie na krótkich odcinkach ok 8-15 km głównie w trasie
    Czy mam się czuć zawiedziony nowym wozem , czy pobieranie jest w granicach normy? Mógłby ktoś z bardziej doświadczonych użytkowników rozwinąć szerzej temat?

    Comment


    • #3
      każda marka ma swoje "TTTM" (ten typ tak ma). Miałem opla astre 97 miała lekkie wycieki ale nie brała więcej niż 1l na 10.000km. Nadmienię, że norma w oplach to 0,75l / 1000km. Tak, tak to nie pomyłka, potwierdza to serwis!
      Zwłaszcza 16 zaworowe biorą go sporo, już taka uroda opli W tej co mam teraz na razie nie zauważyłem żadnego brania oleju.
      Znajomy mechanik potwierdza, że japońskie auta eksploatowane normalnie (tj. nie żyłowane i przeciążane) nie powinny brać oleju, nie mówiąc już o jakichkolwiek wyciekach spod uszczelek itp.
      Co do normy "brania" w hondach niestety jeszcze nie wiem jak to jest. Jednak, przy znacznych ubytkach oleju powyżej 1l/10.000km zaleca się przejść na olej o klasę niżej.
      Wszystko zależy od eksploatacji.
      pozdrawiam Grzegorz
      Nie wierzcie zegarom, czas wymyślił je dla zabawy!

      Civic HB 2001r, 1.6 VTEC, 110kM, D16V1

      Comment


      • #4
        ok,troszke poczytałem ale na faktach to skoda octavia 1.9tdi nowa 30tys.km.bierze olej na 10000km około 1litr,i tak wszystkie vtec na wysokich obrotach troszke zuzywaja oleju,czyli powyzej 5700 obr/minjak sie vtec załącza,teraz technika jazdy miejska korki ,czy trasa-odpoczynek dla autka obroty do 3000 i zmiana biegu,czy tez 6000 i poslizg kół -zwany dalej piskiem,zimny silnik tez nie lubi wysokich obrotów-tak zwane luzy montażowe,zimny mniej szczelny -rozszeżalnosć materiałów pod wpływem temperatóry-fizyka,doświadczenie kulka zimna przechodzi przez otwór -goraca nie chce.no i 16zaworów-czyli 16 trzonków po których spływa olej-dobre uszczelniacze nie bierze,ale przy wysokich obrotach 7000 widac kolorek spalin dymek jasno-niebieski troszke olejku ubywa,to tyle ,trzeba sprawdzic a olej to lac motull,lub castrol angage

        Comment


        • #5
          Moja Asterka była 8 zaworowa. Teraz brat się cieszy z udanego zakupu

          Comment


          • #6
            Minął ponad miesiąc (dolałem wtedy do połowy). Dziś mogę poradzić, żeby po każdej wymianie sprawdzać jaki dokładnie jest poziom oleju w silniku, a nie na fakturze. Przejechałem ponad 1000 km i nie zauważyłem żeby cokolwiek ubyło.

            Comment


            • #7
              ja mam znacznie większy pobór oleju... więc chill

              Comment


              • #8
                W moim D14Z6 olej utrzymuje swój poziom od wymiany do wymiany (raz w roku co ok. 18-20kkm) i raczej nie jeżdżę na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku. Dotychczas uzywałem tego samego Helixa 5W40 ale ostatnio, przy 96 kkm przeszedłem na Motula X8100. Zrobiłem już na nim 2kkm i jest ..."jak było na poczatku, teraz i zawsze i..." (taką mam nadzieję )

                Comment


                • #9
                  podczepiam sie pod temat.... zrobilem 4kkm i zgubilem ponad liitr...

                  z rury nie dymi, wyciekow nie widac, plyn w chlodnicy czysty.

                  zglupialem....

                  Comment


                  • #10
                    spróbujcie oleju 5W40 Valvoline maxlife polecam

                    Comment


                    • #11
                      zbych111: i co to da? pozcytalem torche na necie o nim, ponoc to jakis cud hehe... tylko czy wierzyc w te bajki?czy tobie auto tez ssalo olej? masz jakies pozytywne efekty po zalaniu?

                      Comment


                      • #12
                        Jak ktoś lubi wkręcać autko powyżej 4 tysi to musi się liczyć z większym poborem oleju Mam Hanie 1,4 sport ponad pół roku i teraz po tym zimowym okresie musiałem dolać 1 litr Leje 10W 60 Polecam !!!

                        Comment


                        • #13
                          mi wziela na okolo 2tys km prawie litr, silnik 1.6, Gaz sekwencja, olej 5w50, w tym czasie zaliczylem kilka wycieczek po gorach jakies tysiac kilometrow. zaczynam sie obawiac, przebieg to 203 tys, w jezdzie nie odczuwam nic niepokojacego jak i kontrolki w normie, auto tez nie kopci, ale olej ginie :/ wyciekow tez nie ma, silnik podlaczany pod komputer nie wykazal bledow w aso. co moze byc przyczyna ?

                          Comment


                          • #14
                            uszczelniacze zaworowe, to na początek bo koszt nie duży i da sie wymienic bez sciągania głowicy

                            Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
                            Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

                            Comment


                            • #15
                              Powiem tak: Nieważnie jaki olej, dzisiejszy poziom wiedzy i technologie są takie, że oleje niewiele się różnią jakością, chyba, ze to specjalny olej. Przy spokojnej jeździe mi auto nie bierze nic, a jak go pocisnę powyżej 4000obr/min to niestety ma prawo i coś tam łyknie. Po prostu to normalne przy tak wysokich obrotach.
                              pozdr Grzegorz
                              Nie wierzcie zegarom, czas wymyślił je dla zabawy!

                              Civic HB 2001r, 1.6 VTEC, 110kM, D16V1

                              Comment

                              Working...
                              X