Zgadza się, do porównania wziąłem oleje o nieco zbyt dużej rozbieżności. Powinienem 5W40 A3 przyrównać do 5W30 A3. Jednak gdy kiedyś przeglądałem oleje, to często 5W30 A5 cechował się lepszymi parametrami (temp zapłonu, TBN, temp płynięcia) niż A3. Niemniej jednak pozostanę chyba przy 5W40, bo tak jak wspominałem kilka postów wcześniej jeżdżę dużo po mieście na krótkich odcinkach 3-4 km, więc siłą rzeczy po zimie olej na tyle rozcieńczy się paliwem, że będzie miał parametry 5W30 albo ciut wyżej, więc nie ma chyba sensu pakować się w 5W30. Co innego jeszcze gdybym np. dojeżdżał codziennie do pracy 10-15 km.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Comment