Zamieszczone przez rat4
Zobacz posta
Zamieszczone przez damski89
Zobacz posta
Generalnie, wlałem 3,25 l oleju. Zostało mi 1,75 l, więc teoretycznie dokupić dwie litrówki i mam na kolejną wymianę. Jak widać na powyższych załącznikach, 5W40 które wlałem ma na papierze całkiem dobre parametry. Jedynie można by się przyczepić do temperatury płynięcia. Natomiast widać, jaki jest rozrzut w lepkościach między 5W30 A5/B5, który stosowałem w maździe a 5W40 A3/B4, który mam w hondzie.
Boję się 5W30 pod tym względem, że po zimie może być już nieco rozcieńczony paliwem po jeździe miejskiej i mieć lepkość na poziomie 5W20, a potem wiosna czy lato, dup na ekspresówkę, a tu smarowanie zbyt liche. Chociaż mazda w dieslu 6,5 roku w moich rękach, od nowości 5W30 i po 14 latach nic się nie działo, turbina siedziała cicho itd.
A ile ludzi leje 10W40 do 1.9 TDI i jakoś im te silniki i turbiny żyją...
Comment