Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Prosze o pomoc jaki olej ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
    (...) wszystkie skośnookie lubią olej trzydzieści a nawet rzadszy
    Rzadszy olej niby lepiej odprowadza ciepło, bo szybciej przepływa. Z drugiej strony cieńszy film olejowy. Tak źle i tak niedobrze. I co tu wybrać?
    Zamieszczone przez damski89 Zobacz posta
    (...) U mnie też po 500km nie widać ubytku a silnik olej bierze.
    "Jeździć, obserwować". Jeszcze wszystko przede mną. Tylko zima idzie, więc nie wiadomo jak wiosną i latem z ubytkiem.

    Generalnie, wlałem 3,25 l oleju. Zostało mi 1,75 l, więc teoretycznie dokupić dwie litrówki i mam na kolejną wymianę. Jak widać na powyższych załącznikach, 5W40 które wlałem ma na papierze całkiem dobre parametry. Jedynie można by się przyczepić do temperatury płynięcia. Natomiast widać, jaki jest rozrzut w lepkościach między 5W30 A5/B5, który stosowałem w maździe a 5W40 A3/B4, który mam w hondzie.
    Boję się 5W30 pod tym względem, że po zimie może być już nieco rozcieńczony paliwem po jeździe miejskiej i mieć lepkość na poziomie 5W20, a potem wiosna czy lato, dup na ekspresówkę, a tu smarowanie zbyt liche. Chociaż mazda w dieslu 6,5 roku w moich rękach, od nowości 5W30 i po 14 latach nic się nie działo, turbina siedziała cicho itd.
    A ile ludzi leje 10W40 do 1.9 TDI i jakoś im te silniki i turbiny żyją...
    Last edited by kubsztyk; 05-11-2017, 22:25.

    Comment


    • #32
      no i dobrze rozważasz, olej to nie klej. Na pewno wybierzesz dobrze bo widzę ogarniasz temat oleju. Rozrzut olejów A5 a A3 musi być widoczny bo mają te oleje różne wymagania jakościowe - w domyśle środowiskowe. Więc to nie może być to samo, bo jaki miało by to sens?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez Emeref Zobacz posta
        Wiem, że internet oraz forum jest mocno podzielone w temacie płukanek - ja jednak z doświadczenia mogę je polecić, ale pod warunkiem, że dotychczasowe wymiany oleju były wykonywane rzetelnie
        Silnik w którym olej był wymieniany jak trzeba,nie wymaga płukania,bo nie ma tam czego płukać.
        Z to zasyfionego silnika nie polecasz myć

        Comment


        • #34
          Nie spotkałem się ze stwierdzeniem, że ACEA to klasyfikacja środowiskowa. Co prawda A5/B5 ma mniejszą ilość popiołów po spaleniu, dlatego od bidy można go raz wlać do DPF-a. Ostatnio dałem ojcu na dolewkę 200 ml A5/B5 do transportera t5 tdi dpf i raczej nic się nie stanie. Natomiast A5 od A3 różni się tym, że ma wykazać oszczędność paliwa w stosunku do refefencyjnego mineralnego na poziomie 2,3%. Oszczędność bierze się nie tylko z obniżonej lepkości, ale też z pakietu dodatków przeciwtarciowych. Dlatego A5/B5 jest olejem najwyższej jakości w klasyfikacji ACEA. Pytanie czy pomimo pakietu dodatków będzie w stanie zapewnić odpowiednią ochronę, bo 5W40 A3/B4 na pewno. Tak czy inaczej, zostało mi jeszcze 5W40 na kolejną wymianę, po dokupieniu dwóch litrów.

          Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
            Nie spotkałem się ze stwierdzeniem, że ACEA to klasyfikacja środowiskowa
            słusznie i nie spotkasz, bo ACEA to tylko Asocjacja Europejskich Konstruktorów, czyli taki "klub normalizujący oleje", oni określają co jest czym i nadają te wszystkie oznaczenia A B C.
            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
            Co prawda A5/B5 ma mniejszą ilość popiołów po spaleniu, dlatego od bidy można go raz wlać do DPF-a.
            to kwestia czego oczekujesz?
            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
            Natomiast A5 od A3 różni się tym, że ma wykazać oszczędność paliwa w stosunku do refefencyjnego mineralnego na poziomie 2,3%. Oszczędność bierze się nie tylko z obniżonej lepkości, ale też z pakietu dodatków przeciwtarciowych.
            o tym pisane jest już5 lat na tym forum, tak że mylisz się dodatki przeciwtarciowe to ma każdy olej, ale testy wykazujące oszczędności paliwa są robione wyłącznie w oparciu o SAE.
            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
            Dlatego A5/B5 jest olejem najwyższej jakości w klasyfikacji ACEA
            Jeśli bierzesz "Jakość" jako "wytrzymałość lub zajebostość" no to musisz nadrobić wiedzę o olejach bo jesteś w błędzie.
            Absolutnie najwyższa jakość A5 to nie jest najwyższa np. wytrzymałość, w życiu naroda !
            Oleje pro środowiskowe to oleje pro środowiskowe a nie oleje protection.
            Myli się Tobie Jakość z Wymaganiami.
            Wymagania to nie Jakość. Kumasz to?
            Ja mam olej ACEA A3 o wymaganiach wyższych jeśli chodzi o olej środowiskowy ACEA A5. Czyli o najwyższej jakości przewyższający nawet najwyższą jakość oleje A5.
            Chyba że dla Ciebie oleje do ochrony silnika są do dupy bo mają ACEA A3?
            no tak nie jest. Olej ma Wymagania i w tym sensie mam wyższą jakość w tym zakresie wymagania niż choćby najlepszy olej z grupy A5.
            Jak teraz ...?
            Mamy około 30 wątków i około 1800 wpisów wałkowanych na ten temat od 5 lat.

            Nie ma czegoś takiego jak Najwyższa jakość górująca nad wszystkimi jakościami.
            Najwyższą jakość - wymagania mają oleje A.
            Najwyższą jakość - wymagania mają oleje B.
            Najwyższą jakość - wymagania mają oleje C.

            Nie ma tak jak mówisz że najwyższa jakość to ACEA A5.
            Wymaganie ... to jest Jakość.
            Nie porównujemy Wymagań do Wymagań - bo to jest nieporównywanie. Jasne?

            obrazowo:
            Wódka 40% alkoholu
            Piwo jasne 5% alkoholu
            Wymaganie:
            wódką można nazwać napój co musi mieć minimum 40% alkoholu.
            Kupując coś co ma 36% - nie znajdziesz tam napisu wódka. Nie spełnia wymagań dla wódki.
            kupując "kraszana" co ma 3,5% nie znajdziesz tam napisu Piwo. Nie spełnia wymagań dla piwa.

            Więc nie porównujemy Piwa z wódą.
            Organizm ludzki przyjmuje wszystko - pytanie co wybierasz pod siebie ? Dokładnie tak samo jest z olejami.

            Możemy porównać Piwo z Piwem i napój alkoholowy z napojem alkoholowym. Nie porównujemy Piwa z napojem alkoholowym... itd.

            Dlatego tyle dywagacji o olejach w środ dyskutantów którzy nie mają pojęcia o Wymaganiach. Czyli nie mają pojęcia o olejach. Porównują rzeczy nieporównywalne.
            Last edited by rambo7; 06-11-2017, 09:58.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #36
              Sorry za OT, ale rambo7 tak obrazowo przekazał wiedzę, niemal podprogowo, że aż bym się piwka dobrego napił

              Comment


              • #37
                Źle napisałem. Wg mnie A3 lepiej chroni, a A5 jest bardziej energooszczędny ze względu na niższą lepkość, w tym wysokotemperaturową HTHS, ale pytanie było czy chroni silnik tak samo dobrze jak 5W30 A3? Pisałem, że A5 ma wyższą jakość bo zawiera jeszcze więcej dodatków przeciwtarciowych niż A3?

                Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                  Pisałem, że A5 ma wyższą jakość bo zawiera jeszcze więcej dodatków przeciwtarciowych niż A3?
                  A skąd takie informacje ?
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #39
                    Takie informacje są moimi przypuszczeniami i był tu specjalnie postawiony znak zapytania.
                    Nie jestem specem olejowym i bazuję na wiedzy zdobytej we własnym zakresie w internecie.
                    Ogólnie zadałem pytanie czy pozostać przy 5w40 A3/B4 czy wrócić do 5W30 np. A5/B5. Czy warto i czy moje obawy co do zapewnienia ochrony w przypadku 5W30 A5/B5 są uzasadnione. Niestety nie dostałem na to odpowiedzi, tylko rozwinęła się akademicka dyskusja.

                    Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
                    Last edited by kubsztyk; 06-11-2017, 14:52.

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                      Ogólnie zadałem pytanie czy pozostać przy 5w40 A3/B4 czy wrócić do 5W30 np. A5/B5. Czy warto i czy moje obawy co do zapewnienia ochrony w przypadku 5W30 A5/B5 są uzasadnione. Niestety nie dostałem na to odpowiedzi, tylko rozwinęła się akademicka dyskusja.
                      Jak wiesz HTHS oleju A5 jest mniejsze od A3, a wydaje się, że ten parametr w jakimś stopniu decyduje o ochronie silnika.. gdzie jest jego granica ? Tego za bardzo tutaj nikt nie wie... ja jestem tego zdania, że lepiej mieć więcej niż mniej.. Temu mam olej A3. Na rynku można znaleźć oleje które są kompromisem pomiędzy ochroną a oszczędzaniem paliwa.. Ja i nie tylko ja, jestem tego przykładem. Mam olej ACEA A3 0W30 w miarę o niskiej lepkości.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #41
                        Czyli 5W30 może być, ale nie lekkobieżny A5. Ktoś wspomniał, że japonczyki lubią rzadkie oleje, ale co w przypadku 14-letniego benzyniaka z przebiegiem 220 tys. km? Co prawda mazda w dieslu jeździła bez problemu na 5W30 B5 mając przed sprzedażą 14 lat i 270 tys. km, ale tutaj jest benzyniak o mniejszej sprawności niż diesel i do tego upały.
                        Troszkę pewnie robię z igły widły, bo musiałbym wlać 5W50, 15W40 albo 10W60 żeby się coś sknociło. 5W40 na pewno jest ok, tylko chciałem z ciekawości wiedzieć czy 5W30 A3, a w szczególności A5 nie będzie za rzadkim olejem na ten wiek, rodzaj jednostki napędowej i temperatury otoczenia (chociaż teoretycznie wiek i przebieg nie mają znaczenia i tego się trzymałem w poprzednim aucie).

                        Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #42
                          Jak nie masz żadnych wycieków nie pije ci oleju wszystko jest w porządku to po co kombinować z tymi olejami jeździj dalej na 5w30. Moja Hanka też ma 220 koła i 15 lat już prawie mam wlany 10w40 i też jest wszystko git. Ten olej daje sobie dobrze rade. Nawet w książce czytałem że można go stosować. Gorzej jak zalejesz kleja 15W albo 20W. Wtedy silnik może zacząć pracować jak traktor i generalnie nie radze tego robić. Te oleje się nadają do polonezów albo jak auto ma 400-500 koła i silnik jest na wykończeniu.

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                            Nie jestem specem olejowym i bazuję na wiedzy zdobytej we własnym zakresie w internecie.
                            Ogólnie zadałem pytanie czy pozostać przy 5w40 A3/B4 czy wrócić do 5W30 np. A5/B5. Czy warto i czy moje obawy co do zapewnienia ochrony w przypadku 5W30 A5/B5 są uzasadnione. Niestety nie dostałem na to odpowiedzi, tylko rozwinęła się akademicka dyskusja.
                            ale dobrze analizujesz zatem powinieneś znaleźć właściwe rozwiązanie dla siebie. Ja osobiście nie zalałbym oleju A5 do silnika sprzed 14 lat z większym przebiegiem choć taki olej jest odpowiedni dla tego silnika. Co do SAE instrukcja i ASO 14 lat temu zalecała lanie SAE 5W-30 jako standardowy olej dopóki klienci nie zaczęli narzekać że silniki biorą olej wtedy lali 10W40 tyle że o 7 lat za późno.
                            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                            Ktoś wspomniał, że japonczyki lubią rzadkie oleje,
                            tak jak moja żona twierdzi że ja nie lubię piwa, za każdym razem tak mi gada jak otwieram, no chyba w to uwierzę.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #44
                              Ok, w takim razie pozostaję przy Totalu 5W40 A3 SN. Będę spał spokojnie.
                              Zamieszczone przez rambo7
                              tak jak moja żona twierdzi że ja nie lubię piwa, za każdym razem tak mi gada jak otwieram, no chyba w to uwierzę.
                              Ale piwo to Ty szanuj!

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                                Rzadszy olej niby lepiej odprowadza ciepło, bo szybciej przepływa. Z drugiej strony cieńszy film olejowy. Tak źle i tak niedobrze. I co tu wybrać?
                                rozważałeś:
                                Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                                Jedynie można by się przyczepić do temperatury płynięcia
                                ale oba oleje które rozważałeś różnią się co do parametru letniego ale i wymagań Normy.
                                Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                                Natomiast widać, jaki jest rozrzut w lepkościach między 5W30 A5/B5, który stosowałem w maździe a 5W40 A3/B4, który mam w hondzie.
                                jednak do porównania użyłeś 2 różnych olejów, dlatego pisałem wyjaśnienia że tak tego nie porównujemy.
                                Wymagania dla ACEA A5 są inne.
                                Wymagania dla ACEA A3 są inne.

                                Możesz wybierać między 5W30 A5/B5 a 0W-30 A5/B5 albo 5W40 A3/B4 a 5W-30 A3/B3. i tu płynięcie jest identyczne przy danej Normie człon "Winter" jest identyczny, czyli nie ma różnic.

                                Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                                z ciekawości wiedzieć czy 5W30 A3, a w szczególności A5 nie będzie za rzadkim olejem na ten wiek, rodzaj jednostki napędowej i temperatury otoczenia
                                po pierwsze są to 2 różne wymagania Jakościowe co oczywiście przekłada się na charakterystykę oleju. Olej nie będzie za rzadki jeśli wiesz do czego on jest zaprojektowany. Normy Jakościowe które powstały po okresie w motoryzacji określanym jako trwałość, mają określone wymagania Jakościowe, a okres obecny to Eko-ekonomia.
                                Olej o najwyższych parametrach Eko-ekonomicznych A1/A5 nie ma się ni jak do oleju o Najwyższych parametrach wytrzymałościowych A3.
                                Na żadnej butelce i opakowaniu nie znajdziesz oleju 3 w 1.
                                Możesz znaleźć w gamie olejów Eko-energy (i cała tu polemika na ten temat!) z właściwościami ochrony, lub w gamie olejów protection z właściwościami olejów Eko-energy, lub stricte oleje Energy lub stricte oleje protection.
                                Last edited by rambo7; 07-11-2017, 08:36.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X