Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D14Z6- Generalny remont silnika i problem z doborem panewek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mówisz, żeby tutaj przedzwonić? https://pistons.com.pl/
    Bo faktycznie coś ciężko znaleźć panewki do tego silnika, albo źle szukam

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
      Mówisz, żeby tutaj przedzwonić? https://pistons.com.pl/
      Bo faktycznie coś ciężko znaleźć panewki do tego silnika, albo źle szukam
      Ja tam kupiłem i korbowodowe i główne tak jak pisałem wcześniej. Powinni mieć na stanie, jak nie to kilka dni poczekasz na dostawę.

      Comment


      • #18
        Kolejna sprawa bo chciałbym tym razem się dobrze przygotować do tematu żeby nie było potrzeby 3 raz rozbierać silnika. Ktoś pisał w temacie o opłacalności remontu, ze podstawa to pomiar owalizacji tulei? Czy jest duże prawdopodbieństwo, że trzeba to będzie robić(czyli szlifować tuleje jak mniemam?) i jaki to będzie koszt? Czy po tym będę potrzebował jakieś elementy nadwymiarowe? I ogólnie co wypadałoby jeszcze wiedzieć w tym temacie i zwrócić uwagę? Ewentualnie co Ty robiłeś przy wymianie pierścieni?
        Nie mam wiedzy z zakresu mechaniki więc proszę jak dla totalnego głąba, bo to co wiem to wyczytałem przez ostatni miesiąc na tym forum.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
          Kolejna sprawa bo chciałbym tym razem się dobrze przygotować do tematu żeby nie było potrzeby 3 raz rozbierać silnika. Ktoś pisał w temacie o opłacalności remontu, ze podstawa to pomiar owalizacji tulei?
          Opłacalność remontu a pomiar owalizacji tulei to dwie różne sprawy.

          Silnik remontować opłaca się zawsze, jeżeli powód dla którego chcesz go remontować jest dla Ciebie kłopotem. Owalizacja to osobny temat (mityczny) i nie musisz sobie nią w ogóle zaprzątać głowy.

          Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
          Czy jest duże prawdopodbieństwo, że trzeba to będzie robić(czyli szlifować tuleje jak mniemam?)
          Żaden, absolutnie taka sprawa nie wchodzi w grę (do przeciętnie pół miliona kilometrów przebiegu).

          Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
          I ogólnie co wypadałoby jeszcze wiedzieć w tym temacie i zwrócić uwagę?
          Wiedzieć trzeba trzy rzeczy:

          1) Panewek nie wymieniamy, albo wymieniamy na oryginalne panewki Honda
          2) nie zakładamy zamienników panewek
          3) Nie ma do tego silnika żadnych godnych polecenia zamienników pierścieni tłokowych. Po prostu nie istnieją.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
            1) Panewek nie wymieniamy, albo wymieniamy na oryginalne panewki Honda
            Are2k pamiętaj rób wszystko zgodnie z manualm, panewek jak nie musisz to nie wymieniaj, jeżeli do tego dojdzie możesz wykonać pomiar tak jak jest to opisane w manualu, np Plastic Gauge po montażu zamiennika.
            Mnie Pan TakTyk wycenił panewki na 117 zł za sztukę a więc 936 zł, co przy aucie wartym 2 tyś zł jest bez sensu.
            Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
            2) nie zakładamy zamienników panewek
            A co Pan po 10 latach swojej nieobecności próbuje swoje porządki na forum wprowadzać?Jak dla mnie to nadal Pan próbuje wprowadzić również swoje interesy.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Are2k pamiętaj rób wszystko zgodnie z manualm
              Doświadczenie mówi, że niektóre rzeczy można naciągnąć. Robiąc z manualem to 20000PLN na remont silnika braknie.

              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              jeżeli do tego dojdzie możesz wykonać pomiar tak jak jest to opisane w manualu, np Plastic Gauge po montażu zamiennika.
              Hmm. No i co, jeżeli po montażu zamiennika okaże się, że jest za ciasno, albo za luźno?

              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Mnie Pan TakTyk wycenił panewki na 117 zł za sztukę a więc 936 zł, co przy aucie wartym 2 tyś zł jest bez sensu.
              -> Po pierwsze: jest bez sensu Twoim zdaniem.
              -> Po drugie: nie mierz ludzi swoim portefelem.
              -> Po trzecie: tylko oryginalne panewki Honda są pasowane zgodnie z zaleceniami producenta i wybór w tym przypadku to nie jest "droższa panewka" kontra "tańsza panewka" jak to w przypadku innych części, które mogą być bardziej trwałe, albo mniej trwałe. To jest wybór pomiędzy: remont się uda, albo remont się nie uda. I nie ma w tym przypadku alternatywy dla oryginalnego produktu Honda, przykro mi.
              -> Po czwarte: nigdy nie porównuj wartości części z wartością samochodu w danym momencie. Musisz brać pod uwagę, że części do nowego samochodu kosztują tyle samo lub mniej niż do używanego samochodu. To znaczy, że panewka kosztowała zarówno przedstawione 117PLN za sztukę w momencie, kiedy Twój samochód był nowy, jak i kosztuje tyle samo teraz. Bo samochód się zestarzał, ale części do niego nie. Więc wydają się być WZGLĘDNIE droższe, ale wcale nie są. To auto staniało i nie ma żadnego powodu, żeby wraz z jego wiekiem taniały do niego NOWE części.
              -> Po piąte: 936PLN to nie jest dużo. To jest koszt czterech, może pięciu zbiorników paliwa. Czyli taki koszt, jaki poniesiesz przejeżdżając 2000 kilometrów na benzynie. Czyli w kosztach eksploatacji samochodu o jest pryszcz. Wniosek: 936PLN kosztują panewki do samochodu wartego 2000PLN dzisiaj, który warty był 70000PLN jak stał nowy w salonie. Cena części nie uległa zmianie. I w drożym aucie opłaca się inaczej? Niby dlaczego? Jeżeli robisz na handel to może tak, jeżeli robisz dla siebie to wydajesz w jednym i w drugim przypadku tyle samo kasy i płacisz dokładnie za to samo. Za bezawaryjnośc i powodzenie operacji.
              -> Po szóste: Honda cały czas produkuje najlepsze silniki na świecie, a technologie są te same od D14Z6 przez F20C1, K20C1 i różne inne silniki. Nigdy nie wartościuj ceny części względem osiągów samochodów, bo pomimo, że zwykłe "cywilne" i "usportowione" silniki Hondy maja zupełnie inne parametry, to są wykonane w identyczny sposób, przez co ceny części nie zależą od ich mocy!
              -> Po siódme: ww. oferta jest najtańszą ofertą panewek jaką Pan otrzymał od Polskich firm, czyż nie?
              -> Po ósme: to, że Pana na coś nie stać, to nie znaczy, że jest bez sensu. Bo zrobienie silnika raz za 4000PLN jest lepsze od robienia silnika za 3000PLN a potem szukanie słupka, bo nie wyszło.

              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              A co Pan po 10 latach swojej nieobecności próbuje swoje porządki na forum wprowadzać?
              Na naukę nigdy nie jest za późno.
              Last edited by TakTyk; 07-01-2020, 19:38. Powód: Stylistyka

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                Po siódme: ww. oferta jest najtańszą ofertą panewek jaką Pan otrzymał od Polskich firm, czyż nie?
                Oferta aso Słupsk:
                Witam,

                Cena na czop to 228 zł x 4 = 912 zł brutto, to ogólno europejska cena, którą ustala producent.
                Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                Po ósme: to, że Pana na coś nie stać, to nie znaczy, że jest bez sensu. Bo zrobienie silnika raz za 4000PLN jest lepsze od robienia silnika za 3000PLN a potem szukanie słupka, bo nie wyszło.
                Dlatego podszedłem z głową do naprawy moich silników, bo wymianą pierścieni i tłoków w przypadku R20A3 remontem nazwać nie można.
                Last edited by gkill; 07-01-2020, 19:44.

                Comment


                • #23
                  Panowie gkill oraz TakTyk (Dawniej dzida_Haparts) Jeśli macie coś do siebie to wyjaśnijcie to sobie na PW bądź osobiście a nie róbcie przepychanek i prywatnych dyskusji w drugim już temacie

                  Comment


                  • #24
                    Dziękuję za pomoc. Tak jak już wspomninałem samochodu nie naprawiam sam, mam bardzo podstawową wiedzę z zakresu mechaniki.
                    Od razu po zakupie okazało się, że UPG jest do roboty, gdybym trafił na forum wcześniej to przy okazji wymiany zrobiłbym też dół silnika.
                    Nie wiem co jeszcze wyjdzie w tym samochodzie (łożyska póki co nie szumią, olej w skrzyni wymieniłem) i nie chcę znowu wydać worka pieniędzy, z drugiej strony zrobić ten samochód tak, żeby móc o nim na chwilę zapomnieć.
                    Cały czas jest problem z dławieniem się silnika przy 4tys (więcej w moim temacie https://www.civicforum.pl/showthread...anie-UPG/page3) i checkiem na gazie
                    - jak po remoncie będzie tak samo to raczej kwestia jakichś czujników, no bo co innego? a na regulacje gazu i tak musze jechać na sam koniec. Może od tego oleju przypchał się katalizator? Ktoś z resztą zakładał temat sugerujący taką usterkę a miał podobne objawy.

                    No ale wracając do samego remontu dołu - czyli panewek nie ruszam jak nie trzeba, zamawiam pierścienie, które wysłałem a mityczną owalizacją nie muszę się martwić. Czyli w sumie chyba nie najgorzej - pierścienie 200zł za komplet, plus uszczelka głowicy, pokrywy zaworów- resztę może da się uratować czy na to nie liczyć? (remont głowicy robił miesiąc temu...) Oleje, filtry i robocizna.
                    Coś przeoczyłem jeszcze?

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
                      No ale wracając do samego remontu dołu - czyli panewek nie ruszam jak nie trzeba, zamawiam pierścienie, które wysłałem a mityczną owalizacją nie muszę się martwić. Czyli w sumie chyba nie najgorzej - pierścienie 200zł za komplet, plus uszczelka głowicy, pokrywy zaworów- resztę może da się uratować czy na to nie liczyć? (remont głowicy robił miesiąc temu...) Oleje, filtry i robocizna.
                      Coś przeoczyłem jeszcze?
                      Pierścieni za 200PLN do tego silnika nie kupisz - tak jak już pisałem, zamienniki pierścieni do D14Z6 nie istnieją. Także musisz na nie szykować więcej kasy.

                      Co oprócz tego? Wersje są trzy

                      1) ultra minimum, czyli tylko uszczelka pod głowicę i pierścienie tłokowe
                      2) minimum, czyli uszczelka pod głowicę, pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe
                      3) zrobić dobrze. I tutaj w grę wchodzić mogą panewki główne, panewki korbowodowe, uszczelniacze wału korbowego, uszczelniacz wałka rozrządu, zaślepka uszczelniająca, uszczelki pokrywy zaworów, olej silnikowy, płyn chłodniczy, masa uszczelniająca, filtr oleju, pasek rozrządu (a przy okazji może i napinacz + pompa), pasek klinowy. Może wypadną po drodze zagadki typu świece, uszczelki kolektorów, śruby głowicy, zawory, elementy odmy, magistrali wodnej... Wiesz, długo by pisać. Silnik to skomplikowana i złożona sprawa.

                      Ja reprezentuję japońską szkołę roboty, ale jedyną moim zdaniem słuszną. Popularną wśród mniejszości, ale każdy z tego grona jest szczęśliwy.

                      Robota silnika to poważny zabieg.

                      Szykuj 5000PLN i ciesz się, jak coś zaoszczędzisz. Ilość fakapów, które mogą wyjść po drodze, i ilość rzeczy, o których nie pomyślisz przed robotą mogą Cię nieprzyjemnie zaskoczyć.

                      Cyfra wydaje Ci się duża? Nic Ci nie powiem. Staram się nie oceniać kosztów. Mogę Ci tylko powiedzieć, że cena takiego silnika nowego w Hondzie to ok. 50000PLN. Porządny remont z punktu widzenia tego, jaki jest długowieczny, oraz ile w cenie 10% wartości nowego silnika zrobisz kilometrów to bardzo dobry stosunek do poniesionych nakładów finansowych.

                      Jeżeli silnikiem po remoncie zrobisz 100000 kilometrów, to wydasz w tym czasie 50000PLN na paliwo + koszty ubezpieczenia + serwisowanie typu opony, hamulce, czy też inne niespodzianki. Rozpatrywanie tego w tym zakresie zmienia perspektywę, bo pokazuje jak tani jest zakup auta względem tego, co potem do niego wsadzamy, żeby w ogóle jeździć.

                      Jestem niestety po tej stronie, gdzie lepiej uderzyć mocno teraz, niż dać Ci nadzieję a w połowie roboty postawić w sytuacji "składaj jak jest, byle odpalił", albo brania pożyczki na dokończenie sprawy dobrze.

                      Wiem, przedstawiam mało popularny sposób patrzenia. Żeby trochę wspomnieć swoje wcześniejsze koszty: 5000PLN kosztuje remont zarówno D14Z6 jak i K20Z4 albo B18C. Rozumiesz? Mam na myśli to, że zaraz pojawi się poniżej mnóstwo postów, które będą odnosiły cenę tego co napisałem, do wartości tych aut czy też silników, albo mocy, które generują "to już taniej wsadzić K serię". Ale ceny nowych części nie zależą od tego, ile silnik generuje mocy.

                      I nowe K20Z4 też kosztuje 50000PLN. Tyle samo. I piszę to, żeby pokazać rynek od drugiej strony. Czekam na kulturalne komentarze poniżej bo wiem, że reprezentuję niszowy w Polsce (niestety) sposób podejścia do tematu, ale wolę wybić komuś z głowy robotę teraz, niż wprowadzić w kłopoty nadzieją na tani remont...

                      Ja mam za sobą remontów silników samochodów marki Honda mnóstwo. Teraz jeżdżę 29 letnim autem, którego remont silnika kosztował dobrze ponad 10000PLN, ale to już tak full, że ciężko wydać więcej. Pokazuję Ci zakres tego jak to wygląda. A dużo zależy też od tego, do czego używasz auta. Są tacy, których jedna awaria może kosztować 5000PLN jak im się auto wykrzaczy w drodze na jakąś ważną kawę i Ci bardzo często oszczędzać lubią najmniej... Jeżeli auto nie jest karetką, służy do załatwiania codziennych tematów a tylko wozi tyłek do sklepu i do kościoła, a w razie awarii zjedziesz na pobocze i jakoś to ogarniesz - doskonale rozumiem próby wskrzeszania silników za złotych tysiąc. I czasami to działa, ale zgodne z niczym nie jest Jak prujesz codziennie z cegłą na gazie a samochód służy Ci do zarabiania kasy to też do sprawy podejdziesz inaczej. To bardzo, bardzo indywidualny temat a ja znowu się rozpisałem...

                      I jeszcze jedno na koniec: koszt używanych części oraz używanych samochodów, względem wartości części jakie w nich są to śmiech. Są bardzo tanie i dlatego "dewaluują" wartości takiego zabiegu jak remont silnika.
                      Last edited by TakTyk; 07-01-2020, 23:53.

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
                        Dziękuję za pomoc. Tak jak już wspomninałem samochodu nie naprawiam sam, mam bardzo podstawową wiedzę z zakresu mechaniki.
                        Od razu po zakupie okazało się, że UPG jest do roboty, gdybym trafił na forum wcześniej to przy okazji wymiany zrobiłbym też dół silnika.
                        Nie wiem co jeszcze wyjdzie w tym samochodzie (łożyska póki co nie szumią, olej w skrzyni wymieniłem) i nie chcę znowu wydać worka pieniędzy, z drugiej strony zrobić ten samochód tak, żeby móc o nim na chwilę zapomnieć.
                        Cały czas jest problem z dławieniem się silnika przy 4tys (więcej w moim temacie https://www.civicforum.pl/showthread...anie-UPG/page3) i checkiem na gazie
                        - jak po remoncie będzie tak samo to raczej kwestia jakichś czujników, no bo co innego? a na regulacje gazu i tak musze jechać na sam koniec. Może od tego oleju przypchał się katalizator? Ktoś z resztą zakładał temat sugerujący taką usterkę a miał podobne objawy.

                        No ale wracając do samego remontu dołu - czyli panewek nie ruszam jak nie trzeba, zamawiam pierścienie, które wysłałem a mityczną owalizacją nie muszę się martwić. Czyli w sumie chyba nie najgorzej - pierścienie 200zł za komplet, plus uszczelka głowicy, pokrywy zaworów- resztę może da się uratować czy na to nie liczyć? (remont głowicy robił miesiąc temu...) Oleje, filtry i robocizna.
                        Coś przeoczyłem jeszcze?
                        Skąd jesteś ?
                        Jakie dokładne części potrzebujesz?
                        Poproszę swojego dostawcę o wycenę dla Ciebie bo jak czytam niektóre komentarzy i rady to aż nerwa dostaję.
                        Foto dla uwagi ;-)
                        D14Z6 po kapitalnym remoncie. I wcale nie za 5k :-D
                        71688931_411119959606940_3105121566707417088_n.jpg
                        82065156_463707764315605_5299601867846713344_n.jpg

                        Comment


                        • #27
                          Bardzo chciałbym mieć pieniądze, żeby zrobić to zgodnie ze sztuką. Też reprezentuje podejście raz a dobrze, prosiłem mechanika, żeby zrobić to co powinno być zrobione przy wymianie UPG i, że nie chce iść po linii totalnie ekonomicznej - głupi pasek rozrządu pytał czy wymieniać czy zostawić (miał mało najechane i był ok). I cały czas jestem świadom, że jak sie zrobi na odpierdol to będzie się robić w nieskończoność. Mam opcję albo zrobić to w planie 2) minimum, albo sprawdzać olej co dwa dni i raz na tydzień kupować litr oleju(a nie jeżdzę dużo, wokół komina raczej).
                          Czy mógłbyś mi podesłać link do oryginalnych pierścieni tłokowych, czy tylko wizyta w ASO? Pierścienie chciałem brać te https://jdmshop.eu/pierscienie-tloko...iken-16040-STD które polecił mi @gkill. RIKen robi chyba OEM pierścienie do Hondy, przynajmniej tak pisza w internecie, zamiennie z firma TPR, które to pierścienie sprzedaje firma haparts. Uszczelniacze zaworowe mimo, że były wymieniane miesiąc temu z automatu tak jak UPG trzeba wymienić?

                          Comment


                          • #28
                            Siedlce, woj mazowieckie. Szczerze nie wiem co potrzebuję, próbuję się właśnie tego dowiedzieć tutaj i nie polegać w 100% na mechanikach bo się ostatnio na tym przejechałem i tym razem chcę się przygotować do tematu. I tak ostatecznie wszystko sie okaże po zdjęciu dołu(w jakim stanie są panewki itd) na razie chcę czysto teorytycznie się dowiedzieć jak się do tego zabrać.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
                              Czy mógłbyś mi podesłać link do oryginalnych pierścieni tłokowych, czy tylko wizyta w ASO?
                              Chyba nie mogę, bo to reklama, a to nie jest mile widziane i odbiera mi merytorykę

                              Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
                              Pierścienie chciałem brać te https://jdmshop.eu/pierscienie-tloko...iken-16040-STD które polecił mi @gkill.
                              Te pierścienie nie są przeznaczone do silnika D14Z6 i nigdy nie powinny być w nim zakładane.

                              Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
                              RIKen robi chyba OEM pierścienie do Hondy, przynajmniej tak pisza w internecie, zamiennie z firma TPR, które to pierścienie sprzedaje firma haparts
                              Zgadza się, 99% pierścieni do fabryk Hondy dostarczają firmy RIKEN oraz TPR, ale: po pierwsze pierścienie RIKEN oraz TPR sprzedawane jako "zamiennik", oraz te kierowane do fabryk to inne pierścienie (chociaż to raczej ciekawostka - bo inżynierowie TPR oraz RIKEN z którymi rozmawiałem niezależnie i jednogłośnie twierdzą, że różnice nie mają wpływu na parametry pierścieni); po drugie: ani firma TPR ani firma RIKEN nie oferuje na razie tych pierścieni jako "zamiennik". Kupić można je tylko w opakowaniu Honda jak oryginalne pierścienie Honda.

                              Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
                              Uszczelniacze zaworowe mimo, że były wymieniane miesiąc temu z automatu tak jak UPG trzeba wymienić?
                              Spokojnie mogą zostać!

                              Comment


                              • #30
                                Możesz więc podesłać na pw? Czemu nie mogą być do D14Z6? Jest napisane, że do D16V1 z tego co czytałem to to samo co D14Z6 takie same wymiary tłoków itd.

                                Comment

                                Working...
                                X