Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 Zawór Egr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Moze sie tak nie znam ale z tego co oglądałem mój silnik to 16dV1 nie ma przepływomierz tylko Map sensor. W jaki sposób jest sprawdzany w takim razie przepływ, czy występuje, przez zawór egr? Nie ma tam tylko krancowek które mówią sterowników że zawór się nie otwórzyl a co za tym idzie nie ma odpowiedniego przepływu?

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez janas12003 Zobacz posta
      W jaki sposób jest sprawdzany w takim razie przepływ, czy występuje, przez zawór egr?
      Ale w 1.8 jest.
      W 1.6 ciśnienie w kolektorze rosnie w miarę uchylania się zaworu a regulator WO zaczyna się wtedy bardziej domykać,jeśli zatem po uchyleniu się zaworu ciśnienie "stoi" to znaczy że przepływu nie ma.

      Comment


      • #48
        Mógłby ktoś jednoznacznie napisać czy zaślepienie EGR w D14Z6/D16V1 będzie miało jakiś negatywny skutek dla pracy silnika oprócz check engine?
        Chodzi o samo wsadzenie blaszki pod zawór, bez żadnych innych kombinacji.
        Widziałem temat na forum gdzie ktoś to robił w 1.7ctdi ale czy to samo będzie w przypadku benzyny?
        Last edited by are2k; 03-03-2020, 23:56.

        Comment


        • #49
          Ogólnie zawór egr jest dla ekologii i nie powinien mieć wpływu na prace silnika a nawet silnik powinien lepiej się wkręcać od niższych obrotów ale wyczytałem gdzieś że zaślepienie powoduje wyższą temperaturę spalania bo silnik zasysa czyste powietrze bez spalin.Czy ma to wpływ na wytrzymałość silnika ciężko jednoznacznie stwierdzić.W nissanie almerze dieselu zaślepilem i jezdzilem tak przez 2 lata i nic się nie działo

          Comment


          • #50
            Temat klepany w kółko jak ktoś kupi to pyta o to samo. Zawór jest ok i działa poprawnie bo to się nie psuje zanieczyścić też się nie może rozbierałem to wiem. Robiłem tak jak pisała ta banda osłów którzy w większości uważają się za znawców którzy jeszcze nikomu nie pomogli bo jeśli sam nie dojdziesz to ci nikt nie powie. Za kolektorem ssącym znajdują się kanały EGR które są zapchane wtedy jest za mały przepływ. Można wyczyścić to samemu ale ciężko odkręcić śruby bez kanału jedna jest pod filtrem oleju więc najlepiej się zaopatrzyć przed czyszczeniem w nowy. Pod tym bloczkiem w którym znajdują się kanaliki jest stalowa uszczelka więc też należałoby mieć nową. Roboty na godzinkę. Kanały najczęściej są zapchane na maksa takim żużlem z olejem. Po wyczyszczeniu Check zgaśnie i nie zapali się do kolejnego zapchania. Silnik żre olej to się zapchają i tyle. Honda to taki sam złom jak cała reszta w tym wieku aut więc nie liczcie na wspaniały nie zniszczalny wyrób bo to mit.
            Last edited by Krzysztof1969; 05-04-2020, 15:32.

            Comment


            • #51
              Odpowiedni olej, odpowiednio częsta wymiana oleju i odpowiedni jego poziom co najmniej max a silnik będzie pancerny i idiotoodporny, nawet odporny na wypowiedzi Krzysztofa1969 i zawór EGR też będzie na kolegę odporny. Niestety ale trzeba trochę kumać by samemu problemy ogarniać. Też miałem problemy z EGR ale wymieniłem pierścienie, wyczyściłem kanały EGR i problemu od 2014 roku i od 80 tys km nie mam. Niestety ale d seria nie lubi niskiego poziomu oleju w silniku, jeżeli będziemy trzymać przynajmniej max na bagnecie ale warunkiem jest by tak było od nowości to silnik będzie wieczny. Ja swojego od remontu strasznie deptalem i silnik nic nie bierze oleju, jakieś tam śladowe ilości 0,2 na 10 tys km, jedynie podały się panewki ale to przez moje olewactwo i brak czasu bo do silnika wstyd się przyznać wpadł kawałek żelaza wysokowęglowego myślałem że do miski olejowej ale jednak do kanału olejowego przez wał, panewki główne i opiłki już swoje zrobiły. Byłem przekonany na 100 procent że do miski a znalazłem go w podporze wału.
              Nie raz było mówione, że trzeba wyeliminować przyczynę a nie skutki, więc trzeba parę złotych odrzalowac i zrobić podstawowy remont silnika, w większości przypadków wystarczy wymienić pierścienie i uszczelniacze zaworów, dotrzeć zawory i gniazda zaworowe itp.
              Last edited by gkill; 05-04-2020, 19:04.

              Comment

              Working...
              X