Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 Zawór Egr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez szymv Zobacz posta
    Może lepiej go całkiem wymienić?
    Euro obd ma wartości mierzone i wyliczone.Onacza to że wskazanie na EGR może być spowodowane zarówno z powodu jego usterki,jak i zbiegu innych usterek o takim samym skutku.
    Prosty przykład: otwarty EGR powoduje zmniejszenie ilości zasysanego powietrza-wada uszczelki kolektora,przepustnicy,MAF i zaworu PCV również, wszystkie te niedomagania mogą doprowadzić do wygenerowania błędu o niedomkniętym EGR.
    Takich rzeczy jest bez liku,więc najpierw trzeba zawinąć rękawy a allegro potem.
    To tak jakby przeciekał dach,a Ty byś wymienił na tę okoliczność żarówki ,bo woda wywaliła bezpieczniki-taki bzdet,ale idealnie odwzorowuje sytuację.

    Comment


    • #17
      Witam jestem już po robocie. Udało mi się wykręcić ten zawór i muszę przyznać że strasznie zasyfiony był. Czyściłem również gniazdo do którego jest wkręcany. Spód zaworu moczyłem w nafcie troche tego syfu wyleciało. Ten grzybek co tam jest on ma się ruszać? Jest całkowicie zapieczony że nawet nie drgnie nawet używając dużo siły nie dałem rady go odblokować.

      Potem jak go przykręcałem na miejsce to wkręciłem jedną śrubkę a druga mi wypadła i za cholere jej już nie znajde. Teraz po odpalaniu słychać buczenie spod zaworu i czuć smród spalin. Muszę to jutro dokręcić bo dzisiaj już za ciemno. Zwykła nakrętka tam wystarczy?

      Po wyczyszczeniu obroty się ustabilizowały i silnik chodził cicho (z wyjątkiem buczenia spod zaworu) niestety po przejechaniu kilku kilometrów znowu wywaliło check i obroty falują... WIęc syzyfowa praca można powiedzieć. Wydaje mi się że bez wymiany zaworu na nowy się nie obejdzie ehh.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez damski89 Zobacz posta
        Ten grzybek co tam jest on ma się ruszać?
        Tak,ale elektrycznie,bo ręką to tak jak byś chciał przepchnąć śrubę przez nakrętkę bez kręcenia.

        Zamieszczone przez damski89 Zobacz posta
        niestety po przejechaniu kilku kilometrów znowu wywaliło check i obroty falują
        Bo na zimnym nie ma działać,zaczyna jak auto jest rozgrzane.

        Comment


        • #19
          Kupiłem dzisiaj interfejs i sam zacząłem się bawić w diagnostykę kod błędu to P0401 czy coś takiego czyli nieprawidłowy przepływ. Dzwoniłem po serwisach ale nie mają takiego zaworu na wymianę. Myślicie że jakbym kupił używany na allegro to byłby spokój? Czy może zawór jest dobry tylko źle wyczyszczony? To jedyny błąd jaki mi wyskoczył. Mogę jeszcze odczytywać parametry silnika na żywo ale nie wiem czy jest sens.

          Przykład:https://allegro.pl/egr-honda-civic-v...933879913.html

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez damski89 Zobacz posta
            Kupiłem dzisiaj interfejs i sam zacząłem się bawić w diagnostykę kod błędu to P0401 czy coś takiego czyli nieprawidłowy przepływ. Dzwoniłem po serwisach ale nie mają takiego zaworu na wymianę. Myślicie że jakbym kupił używany na allegro to byłby spokój? Czy może zawór jest dobry tylko źle wyczyszczony? To jedyny błąd jaki mi wyskoczył. Mogę jeszcze odczytywać parametry silnika na żywo ale nie wiem czy jest sens.

            Przykład:https://allegro.pl/egr-honda-civic-v...933879913.html


            A po wyciągnięciu EGR podłączałeś go na krótko 12V żeby sprawdzić czy w ogóle działa?
            Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
            Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
            Ale o Hanie trzeba dbać
            Moje maleństwo: ES7

            Comment


            • #21
              To na 90% nie jest kwestia zaworu. P0401 zwykle jest spowodowany zapchanymi sadzą rurkami od recyrkulacji spalin.

              Pozwolę sobie przytoczyć mojego wcześniejszego posta (#9 ):
              Zamieszczone przez szymv Zobacz posta
              Twój kod błędu może być popularnym P0401. W tym wypadku samo wyczyszczenie zaworu niewiele pomoże.
              Miałem podobną sytuację, czasem chceck engine się zapalał, kasowałem, za 1-2 kkm znowu, potem sam zgasł, i narazie jest spokój. Czekam na dobry moment i trochę weny, żeby wyczyścić dobrze kanały EGR (czyli demontaż kolektora dolotowego).

              (...)

              Tutaj z kolei przykładowe czyszczenie kanałów egr:

              Nie jest to civic, ale daje pojęcie o tym, co trzeba zrobić.
              Dodam, że u mnie znowu niedawno się zapalił CE, kod to oczywiście P0401. W grudniu się zabiore za czyszczenie jak dobrze pójdzie, cyknę jakąś fotorelację przy okazji.
              Moja VII gen

              Comment


              • #22
                Ok dzięki za informacje. Skasowałem błąd zrobiłem jakieś 10km i na razie nie ma checka choć wiem że to kwestia czasu. Auto spala normalne ilości paliwa czyli jakieś 8,4L/100 w ruchu miejskim. Silnik zachowuje się normalnie czy jazda z zasyfionymi kanałami wpływa niekorzystnie na silnik? Zawór EGR był czyszczony. Tylko pewnie chodzi o te kanały...

                Jeszcze na marginesie zauważyłem że silnik nagrzewa się do około 80-82 stopni i taką temperature utrzymuje to normalna temperatura w D16V1? Obroty po zgaszeniu świateł wynoszą 650.

                Comment


                • #23
                  Od razu wymiana? A może spróbować czyszczenia i sprawdzenia drożności kanałów w układzie EGR.

                  Comment


                  • #24
                    U siebie też nie zaobserwowałem jakiegoś wyższego spalania. Czasem przycisnę, czasem szybciej, czasem wolniej i trzyma te 7-7.5l. Regularnie pokazuje mi check co ok. 2-3kkm. Ostatnio pojawił się 2 dni temu
                    Mój silnik też zachowuje się normalnie, chociaż ma specyficzną "dziurę" od ok 2600-3300 obr. Recyrkulacja spalin, poza ich dopalaniem i zmniejszeniem ilości tlenków azotu, daje też zmniejszenie temperatury spalania (o ile dobrze pamiętam). Długofalowo pewnie ma to wpływ, ale nie powiem Ci jaki, bo narazie nic się nie dzieje :P
                    Planuję jednak zajrzeć do tego dolotu jeszcze w tym roku.

                    Zamieszczone przez damski89 Zobacz posta
                    (...)
                    Jeszcze na marginesie zauważyłem że silnik nagrzewa się do około 80-82 stopni i taką temperature utrzymuje to normalna temperatura w D16V1? Obroty po zgaszeniu świateł wynoszą 650.
                    Mam w zasadzie identycznie. Przy jeździe miejskiej na krótsze dystanse (do 10km) rozgrzewa się do 78-79C. Po trasie ma i 84-85. Jak czasem patrzę na parametry silnika to średnio wychodzi właśnie ok 81 stopni. Obroty na rozgrzanym podobne. Mój silnik to mniejszy D14Z6.
                    Moja VII gen

                    Comment


                    • #25
                      U mnie obroty na nagrzanym wynoszą
                      - bez obciążania 650
                      - z obciążeniem (klima, radio, światła) 750-760

                      Ale otwarcie przepustnicy
                      - normalnie 9,8%
                      - pedał w podłodze 81.2%-84% ( zależy jak wiatr zawieje [emoji39])
                      - ręczne naciągnięcie linki pod maską 91,8%-92,5%

                      Spalanie w mieście w zależności od okoliczności od 8 do 9-9,5 (dokładne info o spalaniu podałem w D16V1 jaki jest komentarz 15 lub 16)
                      Temperatura podobnie jak u Ciebie. Błędów brak.

                      Więc sprawdź te połączenia i wężyk od filtra powietrza do pokrywy zaworów czy nie jest czymś zawalony.

                      Wysłane z mojego NX512J przy użyciu Tapatalka
                      Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
                      Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
                      Ale o Hanie trzeba dbać
                      Moje maleństwo: ES7

                      Comment


                      • #26
                        Witam widzę że tu też był problem z błędem P0401.Mam pytanie ponieważ u mnie wyskoczył check i ten błąd w tym samym dniu gdy zamontowali mi lpg.Silnik to 1.8vtec A lpg Brc. Zbieg okolicznosci czy coś przy lpg namieszali. Gazownik mówi że to wina egr. Przy podjeździe do świateł wciskamy sprzęgło obroty spadają szybko do 400 potem wzrastają do 600-700.Nie wiem czy rozkręcić ssący i czyścić czy podjechać do innego speca od lpg .

                        Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #27
                          Co do P0401 to raczej zbieg okoliczności. Nie mam niestety serwisówki do 8g, natomiast do 7g mówi:


                          Czyli wprost ten kod błędu = zapchane kanaliki EGR w kolektorze i/lub brudny zawór. U siebie wypsikałem zawór środkiem do czyszczenia gaźników i wystarczyło. Jeżeli masz ochotę zrobić to na 100% to zobacz http://www.accordklubpolska.pl/index...r-poziom-hard/ Problem z samym działaniem zaworu objawia się innym kodem błędu (np P1491)
                          Last edited by szymv; 11-12-2018, 22:47.
                          Moja VII gen

                          Comment


                          • #28
                            Kolega podpowiada mi żeby świece zmienić na ngk

                            Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #29
                              Świece to swoją drogą, zwłaszcza przy LPG powinny być odpowiednie do danego silnika i w dobrym stanie. Nie ma to natomiast związku z P0401 i bez zrzucania kolektora ssącego raczej się nie obejdzie. Nowa uszczelka, klucze w dłoń i do dzieła Robota na 2-2.5 godziny z przerwą na kawę.
                              Moja VII gen

                              Comment


                              • #30
                                Świece wymienione stare wyglądały jak na zdjęciu. Tylko przygasa prawie jak jest AC jak się wentylator załącza podobno przekaźnik może być do bani

                                Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X