Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 Zawór Egr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D16V1 Zawór Egr

    Honda była podpinana pod komputer bo odkąd ją kupiłem świecił się check engine na którym jeździłem kilka miesięcy. Jak się okazało kontrolka była spowodowana błędem EGR. Prawdopodobnie jest zatkany. W sumie to nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy ani nic. Orientuje się ktoś ile może kosztować wyczyszczenie/wymiana EGR i co lepiej zrobić?

  • #2
    Kod błędu,bo od tego zależy dalsze postępowanie.
    EGR maże mieć kilka defektów,więc jest kod jest podstawą. Wymienić albo wyczyścić możesz sam,to prosta robota.

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź. Nie znam kodu błędu wiem tylko że jest związany z EGR. Myślisz że sam bym dał radę go wyczyścić? Łatwy dostęp do niego jest? Gdzie on dokładnie się znajduje?

      Jakiego typu to zawór jest? Nowoczesny sterowany elektronicznie czy zwykły?

      Comment


      • #4
        Sterowany i nadzorowany elektroniką,dlatego kod jest ważny.
        Do elektroniki i tak się nie dostaniesz .
        Wzystko można samemu.
        3584741594fc6255d1ff5a.jpg
        Last edited by m26; 18-10-2017, 20:40.

        Comment


        • #5
          Ostatnio wyczyściłem zawór EGR. Gdzieś tu na forum krąży dokładna instrukcja kompleksowego wyczyszczenia go z rozbieraniem itd.. Ja zrobiłem to "pobieżnie", zmywaczem do gaźników i szczotką, szmatką i śrubokrętem.
          W D16V1 zawór jest w tym samym miejscu co u mnie (na zdjęciu zdemontowany):
          EGR.jpg

          Mocowany jest na dwie nakrętki, daje się odkręcić nasadką 12mm. Lepiej używać wąskich 1/4, dostęp może być utrudniony.
          Zawór sam w sobie wygląda tak: ZAWÓR


          edit@ post niżej:
          u siebie zalałem to dzień wcześniej odrdzewiaczem, jedna nakrętka się poddała, druga wyszła razem z tą szpilką, która jest wkręcona w blok silnika. Na tyle się zapiekło, że udało się z powrotem bez problemu skręcić całość.
          Last edited by szymv; 18-10-2017, 20:58.
          Moja VII gen

          Comment


          • #6
            Jak jest zgnity gwint,to warto sobie na to zapuścić po kropelce jakiegoś penetranta nawet kilka dni wcześniej ,jeśli auto jeździ to powtarzać żeby nie wyschło.Można użyć nafty i do gwintów i do czyszczenia.
            Last edited by m26; 18-10-2017, 20:58.

            Comment


            • #7
              Po pierwszym zdjęciu które wrzucił m26 od razu skojarzyłem tą część. Jutro w dzień zobaczę jak to wygląda z tymi śrubami. Fajnie by było jakbyś pokierował na tą instrukcje.

              Przy zdejmowaniu może się okazać że śruby będą do wyrzucenia?

              Tak na marginesie bo nie chce zakładać kolejnych wątków a zawsze mam sporo pytań. Jak wciskam sprzęgło to słychać skrzypienie to moze być spręzyna czy coś? Da się to przesmarować?

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez damski89 Zobacz posta
                Jak wciskam sprzęgło to słychać skrzypienie to moze być spręzyna czy coś? Da się to przesmarować?
                Njpierw zlokalizuj,bo może być popychacz pompy,pedał,pęknięty zgrzew,osadzenie łapy albo popychacz wysprzęglika z obu stron.

                Comment


                • #9
                  Twój kod błędu może być popularnym P0401. W tym wypadku samo wyczyszczenie zaworu niewiele pomoże.
                  Miałem podobną sytuację, czasem chceck engine się zapalał, kasowałem, za 1-2 kkm znowu, potem sam zgasł, i narazie jest spokój. Czekam na dobry moment i trochę weny, żeby wyczyścić dobrze kanały EGR (czyli demontaż kolektora dolotowego).

                  Tutaj masz takie czyszczenie na szybko:

                  W 3:29 widać jak wygląda zawór w środku.

                  Tutaj z kolei przykładowe czyszczenie kanałów egr:

                  Nie jest to civic, ale daje pojęcie o tym, co trzeba zrobić.
                  Moja VII gen

                  Comment


                  • #10
                    EGR firmy Siemens. Z tego co widzę to łatwy dostęp jest do niego dwie śrubki i kostka wczepiona

                    Comment


                    • #11
                      Na pewno trzeba będzie ściągnąć tą dużą plastikową obudowe obok. Co tam jest? Filtr powietrza wymieniałem tam przy przepustnicy. Z tego zaworu chyba coś wycieka bo mokro pod nim jest. Pewnie ostro zasyfiony. Jutro spróbuje go wyczyścić chociaż trochę się cykam żeby czegoś nie uszkodzić.

                      Można go płynem do mycia silników potraktować? Co polecacie?

                      Comment


                      • #12
                        Ściągnięcie pomoże, ale myślę, że nie jest konieczne Cały ten duży plastik to rezonator powietrza, który jest połączony z obudową filtra.
                        Zawór sam w sobie nie był u mnie jakoś szczególnie brudny, trochę sadzy się nagromadziło i grzybek trochę opornie chodził, ale nie było tak źle, jak myślałem że będzie. Ja to czyściłem zmywaczem do gaźników.
                        Z zaworu raczej nie ma co wyciekać (chyba, że się mylę - poprawcie proszę jeżeli owszem) - u mnie też było mokro obok, ale to uszczelka pokrywy zaworów nie trzymała.
                        Moja VII gen

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez damski89 Zobacz posta
                          Można go płynem do mycia silników potraktować?
                          Można,ale niewiele to da,bo wskazane są tłuste specyfiki.
                          Boisz się nafty?Myje wyśmienicie.

                          Comment


                          • #14
                            Ok dzięki za odpowiedzi. Może lepiej go całkiem wymienić? Drogi jest ten zawór?

                            Comment


                            • #15
                              Myślę, że to wróżenie z fusów. Tak jak powiedział m26, odczytaj kod błędu - wiele się wtedy rozjaśni.
                              Moja VII gen

                              Comment

                              Working...
                              X