Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie czuję VTEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie czuję VTEC

    Witam, kilka dni temu kupiłem Hondę 1,6 sport VTEC 2003, pojawił się bląd check engine.
    Pojechałem do znajomego podłączył auto do programu Delphi, dało 2 błedy
    22- nadmierna zmiana sygnału predkosci - obecny
    4301 nieznany kod usterki
    błędy zostały usuniete lampka check engine zgasła, ale dzis zapalila sie od nowa. nie czuje aby silnik dostałwał wiekszej mocy przy weikszych obrotach,albo zmienil sie dzwiek, moglibyscie pomoc proszę?
    nie wiem co począć

    Sprawdziłem stan oleju, jest poniżej normy, lecę kupic i dolewam, czy dlatego stracił moc?

    dolałem oleju jest w normie, mocy vtec brak pomocy

    Na wstępie trzeba zapoznać się z Regulaminem Forum. Witamy się w dziale powitań, nie pomijamy przewodnika (Regulaminu) przy rejestracji. Piszemy używając czcionki pl, to twój szacunek dla czytających. Wspólnie dbamy o jakość forum.
    Last edited by rambo7; 19-05-2017, 09:11. Powód: złączenie postów - Regulamin pkt 2, 3, 5.

  • #2
    Olej sprawdziłeś, dolałeś...

    jednej rzeczy nie zrobiłeś... Nie zajrzałeś tu: https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum ani tu: https://www.civicforum.pl/forumdispl...aw-si%C4%99%21

    Dowiedziałbyś się co nieco jak korzystać z forum, że nie pisze się post pod postem a edytuje, że są odpowiednie działy...

    Wyszukiwarka też obca...O błędach jest osobny wątek...Chcesz pomocy, uszanuj zasady forum a tym samym userów tego forum, którzy Ci mogą pomóc

    Comment


    • #3
      Kod 22 dla Hondy,to jest błąd czujnika ciśnienia oleju w magistrali VTEC.
      Zacznij od wymiany oleju,potem przejdź do kontroli ciśnienia w pełnym zakresie obrotów.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez markow71 Zobacz posta
        Olej sprawdziłeś, dolałeś...

        jednej rzeczy nie zrobiłeś... Nie zajrzałeś tu: https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum ani tu: https://www.civicforum.pl/forumdispl...aw-si%C4%99%21

        Dowiedziałbyś się co nieco jak korzystać z forum, że nie pisze się post pod postem a edytuje, że są odpowiednie działy...

        Wyszukiwarka też obca...O błędach jest osobny wątek...Chcesz pomocy, uszanuj zasady forum a tym samym userów tego forum, którzy Ci mogą pomóc
        Przepraszam ponioslo mnie przez ten problem same nerwy ..
        Kolego wyżej olej jest nowy wymieniany miesiąc temu, poziom jego jest ciut poniżej maksimum, zlecałem próbowałem mniej nic nie pomogło.

        Jak wyglada ominięcie czujnika oleju? Widziałem obrazek na straże hondy obd1 jak to wyglada z 2003? Pozdrawiam
        Last edited by krzysztofnowak; 19-05-2017, 06:33.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez krzysztofnowak Zobacz posta
          Jak wyglada ominięcie czujnika oleju? Widziałem obrazek na straże hondy obd1 jak to wyglada z 2003? Pozdrawiam
          To nie naprawi auta,bo ten czujnik potwierdza działanie vtec-a poprzez badanie ciśnienia oleju który go załącza.
          Zawór puszcza olej,ciśnienie w kanale rośnie,jest potwierdzenie z czujnika,jest moc.
          Nie ma ciśnienia,nie ma mocy i oszukiwanie komputera niczego nie zmieni.
          Ciekwi mnie kod 22 w tej generacji,bo powinien mieć 4 cyfry i literę z przodu.

          Comment


          • #6
            Oprocz tych wszystkich kodow bledow tylko zaznacze ze w D16V1 nie ma takiego soczystego VTECa nie poczujesz.

            Jesli sie nie myle (a moge sie mylic, jesli tak niech mnie ktos poprawi) to w tym silniku jest tak, ze ponizej 2500 rpm silnik chodzi na 12 zaworach a powyzej normalnie na 16. U siebie jak sie bardzo skupie to jest minimalne drgniecie przy przekraczaniu 2500 rpm ale nijak sie to ma do soczystego szarpniecia VTECa...
            The 1st. - EJ9
            The 2nd. - ES7
            The 3rd. - FD7
            The 4th. - CU2
            ------------------------------------------------------------------

            ------------------------------------------------------------------

            Comment


            • #7
              Regulamin - to przewodnik - jak się nie czyta, to się marnuje czas i pobudza nerwy. Musisz mieć więcej cierpliwości, to pomaga w ogarnianiu problemów.
              Zamieszczone przez krzysztofnowak Zobacz posta
              pojawił się bląd check engine
              nie wiem jakie miałeś wcześniej, ale w Hondach jest system OBD2 i on jest twoim doktorem, zawsze jak jest CE to dokonaj diagnostyki, to ułatwia odnajdywanie obszarów usterek.
              Zamieszczone przez krzysztofnowak Zobacz posta
              22- nadmierna zmiana sygnału predkosci - obecny
              4301 nieznany kod usterki
              urządzenie które było zastosowane jest "starego typu" definicje kodów podane w taki sposób to lata 80-90te.
              Twoja Honda na OBD2 i system generowania informacji w postaci OBD2.
              analiza:
              Czyli Kod (jeśli jest prawdziwy?)
              Kod błędu 22.
              Nie mam pewności czy to jest informacja wiarygodna. Główne dlatego że podajesz kody w których nie ma spójności zapisu "22" i "4301". Można się tylko domyślać i gdybać co jest grane?
              Dlaczego podane kody są w postaci 2 cyfrowej i 4 cyfrowej??
              To są bzdury! Urządzenie "gada" pierdoły!

              Kod 22 - nie ma takiego kodu.
              Dla modelu 1,6 2003r.:
              Jest Kod DTC: 22 - Sygnał czujnika szybkości jazdy VSS (czyli speedosensor) i jest równoważy z zapisem DTC: P0500 (P0501 itd).Nie wiem czy to odczytanie 22 jest wiarygodne? bo taka informacja jest obarczona dużym błędem z uwagi na starodawne urządzenie diagnostyczne.Jak widzisz Definicja Kodu jest zupełnie inna i kompletnie nie ma związku z VTEC.Wiem odezwą się głosy że "22" to system v-tec.
              witam. po zmianie silnika w mojej hani civic coupe EJ6 1998r. D16Y7 (zmienilem silnik na D16B2 czyli taki sam lecz ma tylko inne oznaczenie) wyskoczylo mi 6 błędów: 16 - Fuel Injector System Defective cicuit or unplugged/defective fuel injectorb (ten błąd wystepuje w civicach do 95 roku) 18 - ?? nie ma takiego kodu w tabeli 37 - ?? nie ma takiego kodu w tabeli 41- Primary Oxygen Sensor: Heater Circuit Malfunction

              ...ale, moim zdaniem to dywagacje.
              Kod błędu jest obarczony dużym błędem - metodyką diagnostyczną.

              Kody dla Vtec dla Hondy Civic 2003r to:
              DTC: P1259 -Usterka układu VTEC (stary zapis 21-3) dla modeli 1,6
              DTC: P1253 -Usterka układu VTEC (stary zapis 21-01) dla modeli 2,0

              (kody dla Hondy tutaj: https://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=233369 / mimo że mowa o Jazz ale baza Kodów ta sama).

              Wszystkie Kody w zapisie 21, 22, 23, 24 - to są kody przypisane do VSS - impulsator (wtyczka 3 piny).


              Moim zdaniem oba błędy nie są wiarygodne. Trzeba użyć innego urządzenia diagnostycznego, zgodnego z Hondą. Gdybanie o usterce jest tu bez sensu dopóki nie będą podane w zapisie "Pxxxx".

              Kod błędu "4301".takiego kodu w ogóle nie ma w bazie kodów Hondy, nie idzie do niczego dopasować. Dlatego nikt nic tu nie napisze. Kod jest nieprawdziwy.

              Można doszukiwać się porównania z:
              • Code
              • P4301

              • Make
              • HONDA

              • Description
              • PGM-FI Communication Line Failure (FI Sensor Data Failure)


              Czyli system wtryskowy. Nie Vtec.

              Kody błędów muszą być zgodne z systemem Hondy oparny na ISO 9141 oraz zapisane w postaci jak tu: Kody błędów Civic 7 generacja
              wtedy masz pewność że są prawdziwe.

              Tak że ja bym się nie podjął podpowiadana - bo z za dużo jest rozbieżności i niezgodności.
              Last edited by rambo7; 19-05-2017, 10:13.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
                w tym silniku jest tak, ze ponizej 2500 rpm silnik chodzi na 12 zaworach a powyzej normalnie na 16
                dobrze z tym że nie tak wcześnie, Vtec wchodzi przy 4400obr/min. 16 V chodzi od tych obrotów, nie wcześniej i faktycznie efekty odlotu nie ma jak to ma miejsce przy "turbodziurze" że nagle odchodzi, tu wszystko jest łagodnie i liniowo, z tym że oddycha lepiej powyżej 4400.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Jesteście rewelacyjni. Tyle odpowiedzi

                  Mieszkam w ul udało mi się umówić do mechanika dziś na 13 wiec pewnie podłączy mi normalny sprzęt, bo te pomiary były od kolegi który ma sprzęt Delphi.
                  Zresetował błędy , ale po kilku jazdach check engine wraca.

                  @edit

                  Dodam tez, ze to moja pierwsza Honda, nie wiem jak zachowują się te vteci, widziałem na yt ze nawet po obrotomierzu widać ze powinno być więcej mocy, No ale tym nie będę się kierować.
                  Od czegoś musi być ten błąd w takim razie, zależy mi na nim bo niecierpie jak mi się coś pali na desce,..
                  Last edited by krzysztofnowak; 19-05-2017, 10:44.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    dobrze z tym że nie tak wcześnie, Vtec wchodzi przy 4400obr/min. 16 V chodzi od tych obrotów, nie wcześniej i faktycznie efekty odlotu nie ma jak to ma miejsce przy "turbodziurze" że nagle odchodzi, tu wszystko jest łagodnie i liniowo, z tym że oddycha lepiej powyżej 4400.
                    Przepraszam ze jeszcze poofftopuje. te 4400 to chyba za duzo. Skoro max moment jest przy 4300 to niemozliwe zeby VTEC wskakiwal przy 4400. Ja tam czuje delikatna zmiane przy przekraczaniu 2500. Ale nigdzie nie umiem znalezc informacji to potwierdzajacych.

                    Takie info znalazlem:

                    do 2500 12 zaworów ,stosunek powietrze -paliwo 20:1 (vtec-e),
                    2500-4000 16 zaworów,
                    powyżej 4000 obr/min VTEC
                    Last edited by Crisownik; 19-05-2017, 10:30.
                    The 1st. - EJ9
                    The 2nd. - ES7
                    The 3rd. - FD7
                    The 4th. - CU2
                    ------------------------------------------------------------------

                    ------------------------------------------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez krzysztofnowak Zobacz posta
                      po kilku jazdach chęci engine wraca.
                      to jest bardzo ważna, najważniejsza informacja dla Ciebie! i kogoś kto będzie brał się za naprawy.
                      Kluczowe teraz:
                      1. mieć urządzenie zgodne z Interfejsem Hondy - odczytać zapisać - skasować kody i czekać aż się powtórzą, jak się powtórzą ponownie to samo powtarzamy. Efekt oczekiwany: mają się3 razy z rzędu powtórzyć dokładnie te same (lub wyjdą inne) Kody błędów. Jak się3 razy z rzędu powtórzy dokładnie to samo - to wtedy analiza podejścia co jest grane. Naprawa na samym końcu.

                      VTEC - jest kilka rodzajów, różnice polegają na rożnych kombinacjach dla wzniosu zaworów. Te co pracują na 12v i wchodzą na 16v chyba są tylko dla tzw "VTEC-E" to w 6 gen było popularne, by mniej paliły w zakresie "normalnym". Pozostałe Vtec to w zależności od konstrukcji pracuje wszystkie 16v od razu lub po przekroczeniu pewnych obrotów, i tu chyba nie pogadamy standardem, bo standardu niema, rożnie to jest dla różnych odmian Vtec'a. (trzeba znać dokładnie rodzaj posiadanego systemu v-tec).
                      Nie wiem czy to coś wyjaśni, https://mklr.pl/60189 ale w wysokoobrotowym silniku vtec uruchamia się dużo wyżej nie przy 2500obr. tej opcji to nie słyszałem, 4400 / 6000 to tak ale nie wcześniej, pytanie bo po co? Przy 2500 nie ma potrzeby zwiększania oddychania / wydychania silnika nie ma tam takich obciążeń ani wymagań dla spalania mieszanki.
                      Wyobraź sobie że w dieslu 1,7ctdi jest coś podobnego w obszarze dolotu. Nazywa się to zmienna regulacja powietrza zawirowanego i polega na tym że normalnie jest 8 klap w kolektorze dolotowym. Przy pracy silnika do 3600 obr 4 są zamknięte, otwierają się dopiero po przekroczeniu 3600 z uwagi na warunki spalania, a ty chcesz by v-tek wydychał spaliny 16 zaworami juz przy 2500obr? ...nieee no bez jaj, toż w komorach cylindrów tam nawet ciśnienia nie ma dla takiego wydechu . Tak że w dieslu warunki wydechu (otwarcie 8 klap) są powyżej 3600 a ty chcesz w benzyniaku już mieć vtec przy 2500... toż ona nawet mocy w silniku nie uzyskał na poziomie 30%.
                      Last edited by rambo7; 19-05-2017, 11:06.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Czy jest możliwość aby mechanik sprawdził dziś czy z vtec jest wszystko w porządku? Jest to dość mały warsztat, a na większy trzeba tu czekać nawet do 2 miesiecy

                        Comment


                        • #13
                          Znalazłem taki wątek m.in. ze schematami sprawdzania elektrozaworu VTEC: https://www.civicforum.pl/showthread...roblem-z-V-tec . Może wskazówki w nim zawarte się przydadzą.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez krzysztofnowak Zobacz posta
                            Czy jest możliwość aby mechanik sprawdził dziś czy z vtec jest wszystko w porządku?
                            ale on to zrobi na odpiernicz lub Cię spłąwi, bo nie ma czasu na takie czasochłonne pierdoły na których w dodatku zarobić nie idzie, szkoda twojego zachodu. Zrób co napisałem we wpisie #13. Przyjdź za 3-4 dni i napisz co stwierdziłeś. Napisz dokładnie tak jak Ci podpowiedziałem. To musi właśnie zrobić to mechanik, on nie ma 4 di na to sprawdzenie, ...to nie jest tak że podnosi maskę bada oczami i wyda diagnozę.... czy rozumiesz to ? on musi mieć czas którego nie ma i od reki tego nie zrobi - chyba że jasnowidz, to powiedz gdzie ze swoim też podjadę.
                            Zatem, zrób co napisałem to jest robota mechanika. To co podpowiedział kolega Okonio (dzięki!) to dopiero będziesz robił po dokładnej diagnostyce! Nie pchamy łap do niczego a szczególnie do Vteca kiedy informacje z OBD1 są niewiarygodne. Nie pojmuję i pojęcia nie mam jak można się zabierać za coś co być może nie ma związku z usterką. Potem jest tak że grzebano nie tam gdzie trzeba i potem jest jeszcze trudniej dojść gdzie problem.
                            Po to Ci napisałem że pierdoły pokazuje OBD które miałeś wcześniej abyś zrobił to na wiarygodnym urządzeniu i potwierdził na zasadach jakie napisałem. Mechanik tobie nie jest potrzebny !!! nie na tym etapie!
                            Tobie potrzebne jest cierpliwe i metodyczne działanie wg opisu, po to tu przeszedłeś tak? No to czytaj by nie zapomnieć co zrobić i wróć i informacjami wiarygodnymi, to do mechanik pojedziesz z konkretną informacją, to mechanik cię zapyta "a skąd pan to wie", a ty, że jak da stówę to mu powiesz.
                            Last edited by rambo7; 19-05-2017, 12:07.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Dziękuje, dużo mi uświadomiłeś!
                              Właśnie pojechałem do mechanika i co się okazało?

                              Kod:
                              P0420

                              Usunął błąd zniknął check engine, przejechałem się kawałek narazie nic, ale zazwyczaj wywalało go gdzieś po kilkunastu milach.
                              Załączone pliki
                              Last edited by krzysztofnowak; 19-05-2017, 14:39.

                              Comment

                              Working...
                              X