Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie czuję VTEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    tak, to jest urządzenie diagnostyczne co gada z Hondą. P0420 jest klasycznym kodem układu katalizatora i sondy lambda.
    Teraz czekamy czy się 3 razy powtórzy dokładnie ten sam. Czyli już jesteś z kasa do przodu. Zadanie obecnie - korzystasz z wyszukiwarki tematów na forum i szukasz wszystkich informacjo o kodzie P0420 i wyskakuje m.in. Błąd P0420
    Jest tego dużo w każdym dziale każdej generacji. Jak się naczytasz to będzie miał wiedzę na poziomie mechanika i zdecydujesz sam co z tym zrobić. Z tym że robić będziesz jak się to powtórzy kilka razy nie wcześniej.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Wyobraź sobie że w dieslu 1,7ctdi jest coś podobnego w obszarze dolotu.
      To jest całkowicie inne urzadzenie i całkowicie do czegoś innego służy.
      Przejście na 12 zaworów ma na celu jedynie przekierowanie całego powietrza zasysanego przez jedno gardło, wymieszanie z paliwem jest wtedy na tyle dokladne że bardzo zubożona mieszanka wykazuje jeszcze właściwosci palne.To jest ten sam powód dla którego wypolerowanie kjanałów zwiększa minimalnie spalanie przy bardzo delikatnej jeździe.
      Klapy natomiast służą do zmiany charakterystyki falowej powietrza,co daje w efekcie lepsze wypełnienie cylindra podczas ssania.

      Zamieszczone przez krzysztofnowak Zobacz posta
      Czy jest możliwość aby mechanik sprawdził dziś czy z vtec jest wszystko w porządku?
      Nie ma potrzeby,bo jeśli zawór nie zadziała to wywali błąd ,właśnie z powodu wspomnianego wcześniej czujnika oleju.
      Możesz sobie sprawdzić działanie czujnik i działanie zaworu we własnym zakresie,bez pomocy mechanika.Możesz też sobie sprawdzić w którym momencie następuje załączenie.
      Do wtyczki zaworu podłączasz zwyczajną małą zaróweczke,albo diodę,jak Ci wygodniej,a do czujnika omomierz,ew również zarówkę lub diodę pomiędzy czujnik a aku.
      Ale lepiej tak jak Rambo radzi

      Zamieszczone przez krzysztofnowak Zobacz posta
      Usunął błąd zniknął check engine, przejechałem się kawałek narazie nic, ale zazwyczaj wywalało go gdzieś po kilkunastu milach
      Wywali jak tylko wszystkie warunki do wykonania testu zostana spełnione,bo jest kilka podzespołów w aucie których system nie może sprawdzić od razu,a katalizator też do nich należy.
      Wystarczy że przejedziesz się z jednostajną prędkością na dłuższym odcinku,chyba ze powodem było złe paliwo lub zaświniona świeca.

      EDIT Jeżeli nie czuć wyraźnie Vitka,to należy się tylko cieszyć,bo to oznacza że auto jest bardzo dobrze zestrojone i doskonale sobie radzi zanim jeszcze się załączy
      Last edited by m26; 19-05-2017, 18:46.

      Comment


      • #18
        przykład może nie całkiem trafny w kontekście vtec'a, ale mi chodziło o kontekst obrotów, na logikę, 2500obr/min i vtec Tylko WV przy tych obrotach odchodzi hondy vtec śpi.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          W d16v1 załączenie VTEC-a to ok. 4100/4300 obr/min z tyego co pamiętam,ale na pewno nie 2500

          Comment


          • #20
            Dziękuje panowie
            Jestem dużo bardziej spokojniejszy, będę kontynuował ten temat dla przyszłych ,,swiezakow'' mogę?

            Comment


            • #21
              To wolny kraj
              Wracając jeszcze do zaworu-odłącz go i daj w palnik a od razu będziesz wiedział czy działał.

              Comment


              • #22
                okej sprawdzę, ale skoro nie ma błędów, powinno być Ok prawda? Moc ma dobra, nie ma odlotu jakiegoś odskoku, po prostu rozpędza się dobrze, nie narzekam na brak mocy jak już wejdzie na obroty, nie wydaje mi się żeby mogło coś jeszcze dołożyć, przecież to 1,6 110km , chyba już byłoby za mocno

                Comment

                Working...
                X