Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wysokie spalanie benzyny D16V1 Sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    I jak diagnoza ustaliles cos?
    Moja honda http://www.civicforum.pl/showthread....727#post243727

    Comment


    • #17
      Dopiero wczoraj doszła wtyczka OBD2, więc dzisiaj zczytam błędy. Jutro auto idzie do mechanika na wymianę rozrządu, więc poproszę o sprawdzenie sondy i zaworów. Dam znać jak się czegoś dowiem

      Comment


      • #18
        Jeśli z odczytów coś wyjdzie to koniecznie zapisz na kartkę i podaj tutaj na forum, nie pisz co mechanik miał do powiedzenia, tylko suchy Nr kodu jeśli się wygeneruje.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Podlaczyłem ELM 327, bez problemu połączyłem się z komputerem, ale nie odnaleziono żadnych błędów, więc przyczyna musi leżeć gdzie indziej.

          Comment


          • #20
            Auto wróciło od mechanika, poza wymianą rozrządu został wykonany dokładny przegląd. Mechanik zostawił listę części, które wymagają wymiany w krótkim okresie czasu.
            końcowy tłumik (przegnity)
            Końcówki drążków kierowniczych
            Tarcze hamulcowe tylna oś
            Klocki hamulcowe tylna oś
            Osłony amortyzatorów na przód
            Amortyzatory na tył
            Przegub wewnętrzny prawy
            Sworzeń wahacza lewy przód i prawy przód
            Czy któraś z tych części może powodować tak wysokie spalanie?

            Comment


            • #21
              Cześć.
              Jedynie przycierające hamulce, ale to by dość szybko się skończyło ich totalnym zjechaniem. Piszesz, że mechanik daje im jeszcze jakiś czas? Więc raczej nie one są winne.
              Natomiast z wymianą wymienionych elementów nie masz co zwlekać. Amortyzatory, hamulce. sworznie to wprost bezpieczeństwo Twoje i innych. Przegub, jeśli padnie totalnie, to jeśli nawet nie unieruchomi bolidu może roznieść skrzynie. Tak więc zostaje tłumik, tanie końcówki drążków i osłony amorów na przód. Reasumując, przed zimą czeka Cię kilka wydatków, jeśli nie chcesz ryzykować jakimś niemiłym incydentem.
              Czy przy okazji rozrządu sprawdzał ustawienie zaworów?

              Comment


              • #22
                Tak, z zaworami było wszystko w porządku...

                Comment


                • #23
                  "Obliczylem, na pewno jest to poprawny wynik." Ja bym wrócił do obliczeń spalania, czy aby na pewno poprawne? Załóżmy że przejechałeś 500km na 38 litrach benzyny jak podzielisz 500/38 = 13.15 litra/100km nieprawidłowe obliczenie. Prawidłowo dzieli się 38/500 = 7.6 litra /100 km. Te same dane różny wynik. Tak tylko sugeruje bo jak samochód OK. błędów brak, nie ma się do czego przyczepić to może po prostu czeski błąd w obliczeniach.

                  Comment


                  • #24
                    Cześć, odświeżę nieco temat bo mam podobny problem. Z tymże moje auto zaczęło palić nagle o ok. 2,5l/100km więcej tzn teraz jest 10,5l a było 8l.
                    Sprawdziłem:
                    - sondy lambda
                    - emisję spalania
                    - błędy silnika
                    wszystko jest OK.
                    W ostatnim czasie wymieniałem świece, od regulacji zaworów minęło 20tys km (przy okazji wymiany rozrządu - 220tys km)
                    Auto ma co roku wymieniany olej plus filtry jest regularnie serwisowane w dobrym warsztacie.
                    Przebieg to 243tys km.
                    Nie wiem gdzie dalej szukać - koła się kręcą normalnie więc nie wygląda jakby któreś było zblokowane przez hamulce.
                    Jedyne co mi przychodzi na myśl to przepływomierz powietrza - tylko nie za bardzo wiem jak go sprawdzić.
                    Dodam że nie mam żadnych złych objawów w czasie jazdy - tzn auto normalnie przyspiesza. Jedyne co słuchać to tłumik końcowy - trzeba go wymienić, ale czy on ma wpływ na spalanie to raczej nie?

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez perszing81 Zobacz posta
                      Cześć, odświeżę nieco temat bo mam podobny problem. Z tymże moje auto zaczęło palić nagle o ok. 2,5l/100km więcej tzn teraz jest 10,5l a było 8l.
                      Sprawdziłem:
                      - sondy lambda
                      - emisję spalania
                      - błędy silnika
                      wszystko jest OK.
                      W ostatnim czasie wymieniałem świece, od regulacji zaworów minęło 20tys km (przy okazji wymiany rozrządu - 220tys km)
                      Auto ma co roku wymieniany olej plus filtry jest regularnie serwisowane w dobrym warsztacie.
                      Przebieg to 243tys km.
                      Nie wiem gdzie dalej szukać - koła się kręcą normalnie więc nie wygląda jakby któreś było zblokowane przez hamulce.
                      Jedyne co mi przychodzi na myśl to przepływomierz powietrza - tylko nie za bardzo wiem jak go sprawdzić.
                      Dodam że nie mam żadnych złych objawów w czasie jazdy - tzn auto normalnie przyspiesza. Jedyne co słuchać to tłumik końcowy - trzeba go wymienić, ale czy on ma wpływ na spalanie to raczej nie?
                      A może po prostu zrobiło się zimno i silnik więcej pali. U mnie spalanie ostatnio wzrosło o około litra na 100 km.

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez robert r Zobacz posta
                        A może po prostu zrobiło się zimno i silnik więcej pali. U mnie spalanie ostatnio wzrosło o około litra na 100 km.
                        Gdybym miał auto od niedawna to może bym to łyknął, ale mam je 6lat i cały czas trzymało się w okolicy 8l/100, w zimie to było 8,5-9l w lecie 7,5-8l.
                        Także fakt, że sprawność silnika w zimie jest mniejsza, ale teraz spalanie wychodzi poza zakres, który był do tej pory...

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez perszing81 Zobacz posta
                          Jedyne co mi przychodzi na myśl to przepływomierz powietrza - tylko nie za bardzo wiem jak go sprawdzić.
                          Ten silnik z tego co wiem nie ma przepływomierza tylko MAP sensor.
                          Jak sprawdzałeś sondę ? Widziałeś wykres ?

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez robert r Zobacz posta
                            Ten silnik z tego co wiem nie ma przepływomierza tylko MAP sensor.
                            Jak sprawdzałeś sondę ? Widziałeś wykres ?
                            - a to nie wiedziałem że nie ma - fakt że nie mogłem znaleźć przepływomierza do D16V1... to może MAP sensor przekłamuje? Tylko jak to sprawdzić?
                            - sondę sprawdzałem sam przy użyciu interfejsu ELM327 - niestety bez wykresu jedynie odczytywałem wartości które były w zakresie 0,3-0,8V (dla sondy regulacyjnej) i ok. 0,8V dla sondy diagnostycznej. Dodatkowo mierzyłem emisję spalin i wynik był bdb tzn HC ok. 45 (limit 110ppm) pozostałe substancje też ok. Wysunąłem stąd wniosek że sondy są sprawne skoro emisja spalin jest dobra no i wartości napięć też OK - nie jestem tylko pewien sondy diagnostycznej - wiem że powinna mieć w miarę stałe napięcie ale nie wiem czy 0,8V to nie za wysoko?

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez perszing81 Zobacz posta
                              nie jestem tylko pewien sondy diagnostycznej
                              Przeczytaj co napisałeś-"diagnostyczna",czyli bez wpływu na silnik.Pilnuje jedynie tego czym czadzisz,a szczególnie kata inic więcej.Jak będzie z nią coś nie tak to się odezwie sama.

                              Zamieszczone przez perszing81 Zobacz posta
                              Jedyne co mi przychodzi na myśl to przepływomierz
                              A czujniki temperatury co pokazują rano i na ciepłym?

                              Comment


                              • #30
                                Temperatura wydaje się prawidłowa. W miarę przejechanych kilometrów rośnie i zatrzymuje się poniżej połowy skali. Po rozgrzaniu już się nie zmienia, stoi w miejscu niezależnie czy jadę na autostradzie czy po mieście. Z tego co pamiętam miałem tak od zawsze. Nie wiem jak u innych czy też jest cały czas poniżej połowy?

                                Comment

                                Working...
                                X