Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.6 110KM D16V1 - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    U mnie to raczej trudno wyczuć po prostu im wyższe obroty tym większego ma kopa. Powiedziałbym że tak do 3000 jest troche muławaty a potem się rozkręca co raz lepiej. Kiedyś postanowiłem go troche pogonić więc pojechałem na trase szybkiego ruchu żeby sprawdzić jak to jedzie i dałem mu wciry do czerwonego pola aż się zdziwiłem bo przy 6500 obrotów jeszcze nie było odcinki ale w sumie to całkiem fajnie jechał rozpędziłem się do dosyć sporej prędkości. Na dwójce to chwila moment i miałem prawie 90. katalogowo ma ponoć 9,2 do sety ale nie mierzyłem. Zwykle jeżdże spokojnie ale czasami lubie walnąć do 6500 i poczuć kopa.

    Comment


    • #32
      On ma do sety katalogowo coś koło 10,5 a nie 9,2.

      Comment


      • #33
        W jakiej budzie? W wersji Sedan jest informacja że 9,2 sekundy. Hatchback podają 10,2.

        Nie wiem czy wiesz ale były różne wersje nadwozia. Nie ma czegoś takiego jak silnik przyspiesza. Można by go wsadzić do malucha i by walił do sety w 5 sekund.
        Last edited by damski89; 08-12-2017, 19:46.

        Comment


        • #34
          Potwierdzam. HB 10,2 do setki, sedan 9,2 do setki wg danych katalogowych. Buda ma znaczenie. Zresztą najlepiej widać to we Francuzach. Jeden silnik różne marki i modele a nawet wersje wyposażenia i różnice są bardzo widoczne.
          Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
          Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
          Ale o Hanie trzeba dbać
          Moje maleństwo: ES7

          Comment


          • #35
            Czyli hatchback 3-drzwiowy jest cięższy od sedana? Czy ma zastosowaną inną skrzynię?

            Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
            Last edited by kubsztyk; 08-12-2017, 21:36.

            Comment


            • #36
              HB i Sedan mają taką samą mase około 1100kg na pusto. Dziwna sprawa. W sedanie podają prędkość maksymalną większą niż w hb i przyspieszenie lepsze co wydaje się raczej niemożliwe. Prędkość maksymalna powinna być praktycznie taka sama. Mój Sedan na pewno wyciągnie tyle ile podają bo już się jechało ale HB podają tylko 187km/h.

              Jak ktoś już zamykał licznik w HB to mógłby się wypowiedzieć. Ja Sedanem jechałem prawie 190 i jeszcze czułem że wyciśnie więcej na prostej. Może faktycznie to kwestia skrzyni i innych oporów powietrza albo coś.

              Comment


              • #37
                Mi się udało sedanem dojść do licznikowych 200 nawet mam gdzieś filmik i siebie w temacie... i uważam. Że to był koniec. Niby obroty nie doszły do końca Ale nie sądzę żeby chciała coś więcej jechać.

                Może te różnice czasowe są ze względu na bryłę i aerodynamike auta... bo skoro silniki i masz podobna. Koło fabryczne pewnie też więc co innego?

                powered by S8 and Tapatalk.
                The 1st. - EJ9
                The 2nd. - ES7
                The 3rd. - FD7
                The 4th. - CU2
                ------------------------------------------------------------------

                ------------------------------------------------------------------

                Comment


                • #38
                  Przy wysokich prędkościach mają duże znaczenie opory powietrza, czyli współczynnik oporu... co ciekawe mój Civic 1,4 IX 100KM który waży 1224kg (nawet nie ma tych pełnych 1400cm3) wyciągnął na piątym biegu licznikowe 199km/h, obroty były już maksa, a jeszcze jest 6 bieg, byłem w szoku Zależy też w którą stronę wiatr wieje..
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #39
                    Mój 3-drzwiowy hb doszedł do "zegarowej" 200. już zagazowany, co ciekawe zarówno jadąc samemu jak i z 4-ma pasażerami. ~5700rpm na 5tym biegu, więcej już nie chciała. 0-100kph osiąga w powiedziałbym 10 sekund z groszami ("amatorskie" pomiary).

                    Comment


                    • #40
                      Jeżeli mowa o amatorskich pomiarach to mnie wyszło coś takiego ostatnio jak na zdjęciu chociaż z kilku różnych apek średnia wychodzi zbliżona do danych producenta mimo upływu lat.
                      Będę chciał wykonać jeszcze pomiary na drodze ale przy użyciu lapka a docelowo na wiosnę hamownia.
                      Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
                      Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
                      Ale o Hanie trzeba dbać
                      Moje maleństwo: ES7

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez damski89 Zobacz posta
                        W jakiej budzie? W wersji Sedan jest informacja że 9,2 sekundy. Hatchback podają 10,2.
                        Nie wiem czy wiesz ale były różne wersje nadwozia
                        Tak wiem. Ale i tak mnie to zdziwiło że aż taka różnica miała by być. 9,2 do sety to miała preluda 2.0 130coś koni.
                        A nigdy nie patrzyłem na dane techn. wersji sedan. Mój 5drzwi z górki max jechałem 212 licznikowe.

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
                          Ale chodzilo mi o te graniczne przeskoki z jednej na druga krzywke.... I o te rozbieznosci. Ja np u siebie czuje taki jakby przeskok w okolicach 2500-2600 obrotow a wyzej koledzy pisza ze VTEC wchodzi od 4000... Ja natomiast przy 4000 nie czuje takiego przejscia jak wczesniej... Wiec juz nie wiem o co kaman....

                          Chyba najlepiej bedzie jak ja przestane probowac to zrozumiec i cieszyc sie z jazdy... Ale z drugiej strony fajnie by bylo wiedziec w jakich zakresach ten silnik sie najlepiej czuje po katem osiagow a w jakich pod katem ekonomii
                          Powiem Ci Crisu, że miałeś rację, co do swoich odczuć związanych z zapięciem VTECa w D16V1. Nie potrzebujesz wskaźników - dobrze czujesz „Vitka”

                          Sam byłem ciekawy i musiałem zaczerpnąć trochę wiedzy i poczytać jak to działa, bo ogólnie ten temat jest rozgryziony.

                          To kiedy silnik przechodzi z trybu „eco” do normalnego, zależy od kilku czynników, o których pisał wcześniej piter77, a upraszczając zależy od tego, jak traktujemy pedał gazu i od obrotów silnika (oczywiście, gdy silnik ma właściwą temp. roboczą). VTEC załącza się w przedziale ok. 2500 – 3200 obr./min.

                          Przy bardziej dynamicznej jeździe, mocniejszym butowaniu – szybciej tzn. przy niższych obrotach zostają spięte ze sobą dźwignie zaworowe (przy ok. 2500 rpm), a przy spokojnym przyspieszaniu, lżejszym wciskaniu pedału gazu - przy wyższych obrotach (max przy ok. 3200 rpm).
                          Załączenie VTECa jest bardzo płynne i mało odczuwalne.

                          Czytałem, że przy spokojnej jeździe w trasie na 5-tym biegu i delikatnym obchodzeniu się z gazem, VTEC potrafi załączyć się maksymalnie przy niecałych 110 km/h (spostrzeżenia osób mających zamontowany wskaźnik/lampkę VTEC - które podpinały się pod ECU w celu odbioru sygnału idącego na elektrozawór VTEC).

                          Natomiast co do opinii, że czuć dodatkowy ciąg przy ok. 4 tys. obrotów - związane to jest z tym, że silnik przy ponad 4000 obr. osiąga maksymalny moment obrotowy i stąd odczucie, że jest lepszy „oddech” przy tych obrotach.

                          BTW Na tej samej zasadzie działa VTEC w D17A2/A9.
                          Last edited by Okonio; 13-02-2018, 08:21.

                          Comment


                          • #43
                            Jakie przebiegi wytrzymuje ten silnik? Mój ma 210 tyś km i zastanawiam się ile da radę, póki co mankamentów w zasadzie brak, śmiga na motulu 5w40 i jedyna wada, że od wymiany do wymiany potrafi 0,5-1,0l oleju wypić.

                            Comment


                            • #44
                              Jezeli branie oleju nie jest spowodowane jakas usterka to dbaj i smigaj. Moja aktualna ma 160dop i ma sie swietnie, ale ojciec mial kilka lat temu ta sama. Miala dobrze ponad dwiescie i pieknie znosila wpi**dol ode mnie. Wiadomo 18-20 lat

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez piter_pajter Zobacz posta
                                Jakie przebiegi wytrzymuje ten silnik? Mój ma 210 tyś km i zastanawiam się ile da radę, póki co mankamentów w zasadzie brak, śmiga na motulu 5w40 i jedyna wada, że od wymiany do wymiany potrafi 0,5-1,0l oleju wypić.
                                0,5L to całkiem normalne zużycie oleju. Ja w swoim Accordzie VIgen F18B2 tyle dolewam przy zmianach co 10 tys km. 1L to też nie tragedia.
                                Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                                Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                                Comment

                                Working...
                                X