Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.6 110KM D16V1 - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ja w moim d16v1 mam przebieg koło 400 kkm i dolewam zawsze po 5 tysiącach to co zostaje z wymiany oleju i śmigam dalej. Chodzi równo nic się nie poci ani nic się nie dzieje. Jestem ciekaw czy auto dociągnięcie do bańki

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez piter_pajter Zobacz posta
      Jakie przebiegi wytrzymuje ten silnik? Mój ma 210 tyś km i zastanawiam się ile da radę, póki co mankamentów w zasadzie brak, śmiga na motulu 5w40 i jedyna wada, że od wymiany do wymiany potrafi 0,5-1,0l oleju wypić.
      Ja mojego sprzedawałem jak miał 220 tyś km i dalej chodził idealnie. Przy normalnej jeździe nawet nie brał oleju między wymianami (co 10 tyś, Mobil 1 5W-50). Jedyne sytuacje kiedy olej musiałem dolewać to jeśli dużo jeździłem autostradami z prędkościami 140-150 km/h. Także przy odpowiedniej obsłudze to na pewno jest wytrzymały silnik i długo pociągnie.
      Last edited by Slinger; 15-03-2018, 07:45.
      Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
      Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

      Comment


      • #48
        Podobno każdy Witek lubi olej. U mnie w D16V1 wychodzi litr na 2000km.

        Comment


        • #49
          Widzę, że dawno nikt nie pisał w tym wątku, to dodam coś od siebie. Auto rocznik 2002, niecałe 150 tysięcy przebiegu. Kupiłem je rok temu od dziadka, który miał hondę 15 lat. Dzisiaj wymieniłem świece na irydowe licząc na zmniejszenie spalania. W mieście, traski do 5 km, sporo świateł, spalanie zimą nieco ponad 10litrow na setkę. Szczerze mówiąc to rozczarowujące przy tej masie auta i osiągach. Na trasie ciężko zejść poniżej 7 litrów. Ogólnie mam wrażenie, że auto przymulone jest. Silnik głośny, a przyspiesza tak se.

          Comment


          • #50
            podałeś a w zasadzie powtórzyłeś znaną dokładnie krótko i zwięźle "definicję" tego modelu z tym silnikiem. Świece niczego nie zmienią, na pewno nie zmniejszą spalania. Jeśli jeszcze masz ten egzemplarz w dobrym stanie (oceń sam) to wiele osób decyduje się na lpg, ale nie wiem czy to się opłaca przy tym roczniku.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #51
              D16V1 to poprawny silnik, elastyczny jak na konstrukcję Hondy. Nie ma co prawda tego zadziora co np. D16Z5 w ED9, ale za to jest elastyczny w niskim zakresie obrotów. Spalanie w okolicy 8-10 l/100km to norma. Chcesz mniej palić? to Corsa 1.2(chyba taką jeździłem pare dni temu?) w trasie pali 5l a w mieście 7-9l. No i w Corsie stres przy wyprzedzaniu w trasie jest bezcenny
              Właśnie zrobiłem 200 km Corsą w zastępstwie EP2

              Comment

              Working...
              X