Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.6 110KM D16V1 - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik 1.6 110KM D16V1 - jaki jest?

    Proszę o wszelakie opinie dotyczące w/w jednostki. Trwałość, spalanie, dynamika, newralgiczne punkty, ogólna jakość. Z góry dziękuję za każdy wpis.
    Last edited by Irbis; 01-06-2014, 19:51.
    EX Civic FN1
    EX Civic ED7
    EX Civic EP2
    EX Civic FD7 FL
    EX Civic FN2
    EX Civic FG1
    EX Civic FD7
    EX Civic EM2
    EX Accord CL3
    EX Accord CG8
    EX Civic MB6
    EX Civic MB4
    EX Civic MB2

  • #2
    Witam,

    Mam obecnie drugą Hondę z D16V1.
    Uważam że jest to najlepszy silnik w VII gen.
    Dynamika jest zadowalająca. Spalanie ok. 7,5-8 - jazda wokół "komina"
    Newralgicznym punktem w obu silnikach była u mnie sonda lambda za katalizatorem.
    Jeździłem i jeżdżę nadal ze świecącą się na żółto lampką CHECK ENGINE.

    Comment


    • #3
      Moja Hanka (2001r.) ma właśnie ten silnik i póki co (idzie trzeci rok) jestem zadowolony. Jak wspomniał alonzo7, dynamika jest ok, spalanie też, co więcej chcieć jeśli naprawdę -odpukać- nic złego się nie dzieje, wycieków brak, silnik suchy..Oczywiście oleje i filtry zmieniam regularnie jak przykazano
      Jeśli chodzi o lambdę czy CE to u mnie problem na szczęście nie występuje.

      Comment


      • #4
        Witam,
        Posiadam Hondę z 2002 roku z przebiegiem 222k km. Silnik suchuteńki, filtry i płyny wymieniane regularnie. Kupiłem ją przy 90k km. Do tej pory przy silniku był wymieniany rozrząd w serwisie, cewka na jednym z cylindrów oraz czyszczone kanały EGR.
        Spalanie na poziomie 6-7l w trasie oraz 7,5-8,5l w mieście. W zimie troszkę więcej. Po wycieczce do Chorwacji silnik odżył (mniej pali, jest bardziej dynamiczny). Jednym minusem jest pobór oleju - około 1l na 10k km.
        Ogólnie samochód z tym silnikiem jest godny polecenia.
        Pozdrawiam!

        Comment


        • #5
          Co prawda mam auto od niedawna, zrobiłem nim już 6000 km. Po tych 6000 km zrobionych stwierdzam, że jak na 110 KM auto jest bardzo zrywne, wiadomo jeśli wchodzi się na 4000 obrotów, to czuć jak wyrywa je do przodu. Jeśli chodzi o spalanie, to pb w cyklu miejskim przy dynamicznej jeździe - często pod komin wychodziło mi w graniach 8-9l na setkę, jako że mam lpg to spalanie przy takim samym trybie jazdy waha się od 10-10,5l na setkę.

          Co to trwałości, to ciężko mi powiedzieć, bo jednostka ma zaledwie 57000 km zrobione. Zaskoczyło mnie to, że przy wymianie rozrządu się okazało, że pompa wody fabryczna już ciekła sobie - gdzie z reguły opinie są, że pompa wytrzymuje o wiele więcej. Silnik oleju mi nie bierze.

          Rocznik 2004 polifcie.

          Comment


          • #6
            2004 sedan prawie 250 tys. Brak większych problemów. Poprzedni właściciel zaniedbał świece. Do tego naprawialem lambde. Tak jak któryś z kolegów pisał lubi olej ten 1l na 10 tys to tak zdrowo rozsądkowo wiele nie bierze. Fajna sprężystość ale na wyższych obrotach pociągnie trochę więcej paliwka
            Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

            Comment


            • #7
              Witam
              W jaki sposób mogę sprawdzić czy faktycznie kod silnika to D16V1 poprzez vin czy może jakaś wlepka jest gdzieś umiejscowiona w aucie lub może wybite na silniku ?

              Pytam ponieważ biorę pod uwagę zakup Hondy tej właśnie generacji.

              Comment


              • #8
                Oznaczenie jest wybite na bloku silnika pod linią uszczelki głowicy, w okolicy styku silnika ze skrzynią biegów.

                SPRZEDAM: AsahiTec bardzo lekkie 16" 5x114,3 / Enkei 16" 5x114,3 / części Honda Stream

                Comment


                • #9
                  2004 sedan, silnik ma przejechane 145 tys z czego ja zrobilem ok. 15tys przez rok czasu. Silnik jest suchy (bierze olej ok. 1 l/10kkm). Wg mnie bardzo ekonomiczny bo jeżdzę głównie po mieście i raczej nie oszczędzam gazu a pali ok. 8 litrów. W miare dynamiczny choć chciałbym więcej. Ratuje niska masa samochodu ale 20KM wiecej wg mnie dałoby dużo więcej frajdy z jazdy.

                  Comment


                  • #10
                    Witam. Sedan 2004 spalanie średnie 7l, przebieg 180tys z silnika nic nie leci, ale stukają sprężynki od vtec. Wymiana trochę kosztuje to póki co jeździ taki. Samochód jak na swoją pojemność jest dość zrywny. Sedany mają najniższą masę własną

                    Comment


                    • #11
                      Sedan 2002. Jeśli chodzi o dynamikę ten silnik jest świetny. Wcześniej miałem versję VIII (ufo) z silnikiem 1.8 140km i ten 1.6 jeździ lepiej przy dużo niższym spalaniu. Myślę, że jadąc spokojnie można tym autem zrobić 1000km na jednym tankowaniu. Jestem bardzo mile zaskoczony. Oczywiście 5 biegów to nie 6 :/, ale nie o tym tu mowa.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Pawser Zobacz posta
                        Sedan 2002. Jeśli chodzi o dynamikę ten silnik jest świetny. Wcześniej miałem versję VIII (ufo) z silnikiem 1.8 140km i ten 1.6 jeździ lepiej przy dużo niższym spalaniu. Myślę, że jadąc spokojnie można tym autem zrobić 1000km na jednym tankowaniu. Jestem bardzo mile zaskoczony. Oczywiście 5 biegów to nie 6 :/, ale nie o tym tu mowa.
                        Mam zgola odmienne odczucia... Mimo tego samego silnika w tej samej budzie... Nie ma co sie oszukiwac... Szalu jesli chodzi o moc i dynamike nie ma... Jak sie zakreci pod 5 6 tysiecy to cos tam jedzie...

                        Nie wiem skad u Was sie bierze spalanie na poziomie 6 litrow... Ja najnizej zszedlem na 6.5 a tak to 7. Uwazam ze 1000km na jednym baku nie jest do osiagniecia... to by oznaczalo 5l/100 - moze jakby byla skrzynia 6 biegowa ale tak to nie do osiagniecia.

                        Po miescie spalanie spokojnie idzie na 9-10 litrow, przy dynamicznej jezdzie... Zuzycie oliwy na poziomie ~0,5 litra na 10kkm przy przebiegu 205 tysiecy nie jest zle.
                        The 1st. - EJ9
                        The 2nd. - ES7
                        The 3rd. - FD7
                        The 4th. - CU2
                        ------------------------------------------------------------------

                        ------------------------------------------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Pawser Zobacz posta
                          Myślę, że jadąc spokojnie
                          Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
                          Nie wiem skad u Was sie bierze spalanie na poziomie 6 litrow.
                          kolega pisze że sądzi a nie że spalił. Ja myślę co kolega ma to auto po jakimś innym (nie na poziomie Hondy) i dlatego taka podnieta . Generalnie to bardzo przyjemny samochód nawet i dzisiaj dlatego jak coś jest naprawdę fajne,m a ten sedan naprawdę jest taki, to się wszystko wydaje mega. Weźmy dla przykładu biegi, no i tu niestety jak by nie debatować 6 gen jest o niebo lepiej niż cokolwiek później.
                          Zadbany sedan może dawać sporo frajdy, wolno się starzeje. Mowa jest o silniku - taki temat, i silnik jest w sam raz na nasze warunki nawet dzisiaj.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            U mnie na zegarze 243tys km (udokumentowane), wymiana oleju (Mobil 10W30) co 15tys km bez dolewek - pewnie zależy od stylu jazdy ;-)
                            Silnik godny polecenia wg mnie jak na wolnossący 1,6 to ma niezłe osiągi, ale też nie ma co oczekiwać cudów. Jak się przesiadłem do Acco 2,4 to troszkę inna bajka.
                            Co do spalania się nie wypowiadam bo miałem średnio 8l/100 a teraz coś się [cenzura] i podchodzi pod 10.
                            Last edited by rambo7; 07-11-2017, 11:37. Powód: nie uzywamy wulgaryzmów w treściach pisanych - Regulamin forum pkt 5.

                            Comment


                            • #15
                              Jaki jest D16V1? Bardzo dobry. Mój jest z 2005. Ma przejechane 158kkm z czego od kwietnia 2016 zrobione było 35kkm. Cicha praca, bez wycieków, bez brania oleju, zero błędów o których mówili koledze. Całość zamknięta w ES7 (sedan). Warunek bezawaryjności i cichej i kulturalnej pracy to systematyczna zmiana oleju (15kkm - 5W40), zmiana filtrów (powietrza i oleju), regulacja zaworów (40kkm). Z czasem może nam brakować mocy (kwestia przyzwyczajenia a nie problemu z silnikiem). Osobiście uważam że moment mógłby być ciut większy. Jako, ż prowadzę satystyki spalania to powiem tak:
                              - miasto-godziny szczytu, deptanie - około 9-9,5
                              -miasto- godziny szczytu spokojna jazda - 8-8,5
                              -miasto po za szczytem - 7,5-8
                              -trasa- autostrada (140-170) - 8,5
                              -trasa droga krajowa 80-100 - 5,8-6,3

                              oczywiście obciążenie, opony, jakość paliwa mają znaczenie
                              to chyba był ostatni silnik albo jeden z ostatnich z epoki normalnych, dobrych silników, które robiły to co miały

                              mała uwaga:
                              vtec załącza się po przekroczeni 4000rpm co czuć
                              Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
                              Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
                              Ale o Hanie trzeba dbać
                              Moje maleństwo: ES7

                              Comment

                              Working...
                              X