Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

jakie wybrac świece na nasze warunki ZFR5J-11 czy ZFR6J-11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16


    Podlacze sie. Planuje zakupic do d16v1 bo przy wymianie miesiac temu wsadzilem bosha 4roelektrodowe ale jakby auto stracilo na dynamice i gorzej odpala jak zimno. Znalazlem irydowe w dobrej cenie wiec zapodam

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
      Przyłóż do ognia jakikolwiek metal, to zobaczysz, że szczarnieje. Tak może być z naszym korpusem, też robi się czarny od wybuchu mieszanki.
      Jak przyłożę metal np. stal do ognia, to może się on zabawić co najwyżej na fioletowo - strefa wpływu ciepła. Chyba, że będę trzymał 0,5-1 godzinę, to się zaczerwieni. Elektrody są z niklu, a jego temperatura topnienia to akurat powyżej 1400 *C.
      To jest nagar, bo widziałem na świecy, że w jednym miejscu odpadł i pod spodem był widoczny metal.
      Chyba, że to przez jazdę na krótkich odcinkach i elektrody się oczyszczają, a korpus już nie. Chociaż raz na 1-2 tygodnie w weekend śmigam kilkadziesiąt km po ekspresówce.
      Last edited by kubsztyk; 02-02-2018, 13:35.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
        Chyba, że to przez jazdę na krótkich odcinkach i elektrody się oczyszczają, a korpus już nie.
        Coś w tym prawdy jest, bo ja zauważyłem to zjawisko, patrząc na końcówkę rury tłumika. Jeśli robie krótkie trasy (10km) to mam nagar. Gdy dłuższe (20km), to już nic nie mam. Duży wpływ na to ma również na jakich obrotach jeździsz. Gdy poniżej 2500, to ci się nagar zbiera, ale jak ciśniesz 2500-3000, to już czysto. Więc wniosek, że nie należy zamulać silnika na niskich obrotach i wysokim biegu. Kiedyś błędnie uczono, ze biegi zmienia się przy 2500obr i jeżdzisz 2000-2500. To są silniki Hondy, które lubią wysokie obroty. Więc dodajesz te 500 obrotów i nie dość, że auto nawet i mniej pali niż jak za bardzo zamulasz, to i silnik szybciej się nagrzewa i nie ma nagaru, nawet na krótkich trasach.

        Ja doszedłem do wniosku, że jednak czarne kółka korpusu, to minimalnie za bogata mieszanka paliwowa. W Hondach to chyba normalne, bo miałem tak samo w poprzedniej. A i tak paliła 6L/100. Sprawdziłbym świece w innych autach, ale nie mam pod ręką żadnego, oprócz diesla.
        Last edited by marcin19883; 02-02-2018, 16:02.

        Comment


        • #19
          1.png

          Patrz na fotki świec, które również mają kółka czarne. To zwykłe wypalanie się, które rozejdzie się na cały gwint. Wtedy już musimy wymieniać świece.
          ps. to nie moje świece.

          biały izolator elektrody - uboga mieszanka (za dużo powietrza)
          brązowy izolator elektrody - idealna mieszanka
          nagar na izolatorze - coś jest nie tak

          czarne kółko korpusu, to objaw normalnego wypalania.
          Last edited by marcin19883; 03-02-2018, 14:20.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
            Na takich świecach przejechałem na LPG 50 tyś km.
            Na 6 czy 5? Mam 1.4 LPG i zastanawiam się jakie wybrać. Jazda 90% duże miasto, krótkie odcinki.

            Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez basilio Zobacz posta
              Na 6 czy 5? Mam 1.4 LPG i zastanawiam się jakie wybrać. Jazda 90% duże miasto, krótkie odcinki.
              Chyba to były "5", nie pamiętam dokładnie, ale chyba te. Bezpieczniejszym wyborem będą denso K16TT, zwłaszcza, że jest coraz więcej reklamacji świec NGK, obecnie u mnie około 40 tyś km na lpg.
              Last edited by gkill; 25-08-2022, 13:33.

              Comment


              • #22
                A ja polecam te, na nich masz przerwę 0,9mm, czyli lepiej dla twoich cewek jak jeździsz pod lpg

                Comment


                • #23
                  Do tego silnika są zalecane 1,0-1,1...
                  Nie znam się, z czystej ciekawości zapytam, dlaczego polecacie 0,9.
                  Cieszę się że to dobrze działa, ale mechanik sugeruje NGK z odstępem 1,1

                  Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #24
                    Tu masz w temacie napisane dlaczego lepiej jest mieć mniejszą przerwę na świecach jak jeździsz na lpg:
                    Siema wybaczcie może głupie pytanie. Jak oceniacie stan tych świec w silniku d15z8 jeżdżone cały czas na lpg, nie wiem ile dokładnie przejechane, bo kupiłem auto kilka miesiecy temu, ale na pewno powyzej 10 tysiecy przejechane na tych świecach. Spala w trasie 7l gazu, miasto-trasa 8l. Normalny ten biały nalot? Bo niektórzy piszą, że na lpg taki kolor świec to normalne, czy moze jednak za uboga mieszanka? Tak to jeździ świetnie, nie ma problemu.57691576935769457692


                    Różnicy nie odczujesz, po prostu cewki zapłonowe dużej Ci pożyją

                    Comment


                    • #25
                      Dziękuję Panowie!
                      Nadal nie wiem co wybrać Jedni mówią, że Denso nie posłuży za długo, drudzy, że NGK jest teraz słabe i jest dużo reklamacji.
                      Mechanik sugeruje NGK z przerwą 1,1, gazownik z kolei Denso 0,7.
                      Myślę zatem nad 0,9. Jak to jest aktualnie z tymi świecami? Które lepsze: NGK czy Denso?

                      Czy warto dopłacić i kupić irydowe Denso?
                      Tylko IK16TT mają przerwę 1,0. Wymieniam w warsztacie, a to trochę kosztuję. Chciałbym się nauczyć samemu. To mój pierwszy samochód

                      Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
                      Last edited by basilio; 26-08-2022, 19:47.

                      Comment


                      • #26
                        Wszyscy mówią zgodnie ze swoim doświadczeniem. Mówią dobrze. Jest większym problemem kupić świece oryginalne, ponieważ główni gracze jak NGK i Denso są podrabiane i to tak dobrze że nawet ASO i biegli spece nie są w stanie ustalić co jest podróbką a co nie.
                        Nie warto eksperymentować, a wybrać możesz tak jak uważasz każdy wybór będzie dobry, jeśli będzie to produkt oryginalny (powodzenia).
                        Jeśli sam zamierzasz grzebać w swoim aucie, i jest to pierwsze auto to warto nawet przy tak wydaje się banalnych sprawach zapoznać się jak to zrobić zgodnie ze sztuką. Tu od razu podpowiem że jeśli się za to weźmiesz to pamiętaj że kręcisz w aluminium, jakiekolwiek prace przy silniku gdzie jest gwint to silnik musi być zimny całkowicie. Poczytaj i pooglądaj filmiki zanim się zabierzesz, i jak zaczynasz mechanikowanie to musisz wiedzieć (mieć wprawę) ile to jest 14 a 18kN jak nie wiesz to lepiej stosuj klucz dynamometryczny, bo takimi prostymi naprawami/wymianami można sobie narobić dużych kłopotów, a tego nie chcesz. (napisz na czym stanęło i za ile??).
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Nie warto eksperymentować, a wybrać możesz tak jak uważasz każdy wybór będzie dobry, jeśli będzie to produkt oryginalny (powodzenia).
                          Jeśli sam zamierzasz grzebać w swoim aucie, i jest to pierwsze auto to warto nawet przy tak wydaje się banalnych sprawach zapoznać się jak to zrobić zgodnie ze sztuką.
                          Dzięki!
                          Właśnie wymieniłem świece na polskie Iskra, mają wersję specjalnie pod LPG ze zmniejszoną przerwą. Zamówiłem na znanym portalu bezpośrednio od producenta, więc oryginał. Zrobiłem oczywiście po przeczytaniu instrukcji, dokrecilem zwykłym kluczem na kąt wskazany w instrukcji producenta. Niestety, nie posiadam klucza dynamometrycznego.

                          Widać poprawę, nie trzęsie autem, jakoś lepiej wchodzi na obroty i mniej pali gazu (zastanawiałem się dlaczego). Po wymianie świec w cyklu mieszanym pali ok 9,5l gazu.

                          Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #28
                            Nigdy nie zrozumiem, po co kombinować. Montuje się to, co zaleca producent.
                            U nas jak w lesie. Mechanik w szopie mądrzejszy od sztabu inżynierów, którzy zaprojektowali ten silnik.

                            Ale co ja tam wiem, przecież od lat psuje silnik swojej hondy lejąc do niej zalecany przez producenta olej.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez grzeg0rz Zobacz posta
                              Montuje się to, co zaleca producent.
                              To znaczy? Ta zmniejszona przerwa ma swoje uzasadnienie, było o tym na forum.

                              Z ciekawości zapytam, jaki olej? Producent zaleca od 0w20 do 10w40. Leję Specol 5w40 i jak na razie jestem zadowolony

                              Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez basilio Zobacz posta
                                Właśnie wymieniłem świece na polskie Iskra, mają wersję specjalnie pod LPG ze zmniejszoną przerwą
                                O właśnie Iskra, zapomniałem o niej, bardzo dobra Polska firma, robi porządne świece.


                                Zamieszczone przez grzeg0rz Zobacz posta
                                U nas jak w lesie. Mechanik w szopie mądrzejszy od sztabu inżynierów, którzy zaprojektowali ten silnik.
                                Na razie to Ty próbujesz być mądrzejszy od wszystkich tylko coś Ci nie wychodzi. Pisz merytorycznie jeżeli masz inne zdanie, konkretnie ZA i PRZECIW. Skoro tutaj sami mechanicy z szopy a Ty jedyny świadomy to pewnie masz ciekawe argumenty.

                                Zamieszczone przez grzeg0rz Zobacz posta
                                Montuje się to, co zaleca producent.
                                Montuje się to co jest lepsze, daje korzyści w danej sytuacji. A sytuacja jest taka, że kolega basilio jeździ na lpg, więc świeca z mniejszą przerwą wydłuży życie jego układu zapłonowego. Więc pisz gdzie wady, a nie obrażaj, że u nas jak w lesie
                                Last edited by thirdman; 08-09-2022, 18:50.

                                Comment

                                Working...
                                X