Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
jakie wybrac świece na nasze warunki ZFR5J-11 czy ZFR6J-11
Collapse
X
-
Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz postaPrzyłóż do ognia jakikolwiek metal, to zobaczysz, że szczarnieje. Tak może być z naszym korpusem, też robi się czarny od wybuchu mieszanki.
To jest nagar, bo widziałem na świecy, że w jednym miejscu odpadł i pod spodem był widoczny metal.
Chyba, że to przez jazdę na krótkich odcinkach i elektrody się oczyszczają, a korpus już nie. Chociaż raz na 1-2 tygodnie w weekend śmigam kilkadziesiąt km po ekspresówce.Last edited by kubsztyk; 02-02-2018, 13:35.
Comment
-
Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz postaChyba, że to przez jazdę na krótkich odcinkach i elektrody się oczyszczają, a korpus już nie.
Ja doszedłem do wniosku, że jednak czarne kółka korpusu, to minimalnie za bogata mieszanka paliwowa. W Hondach to chyba normalne, bo miałem tak samo w poprzedniej. A i tak paliła 6L/100. Sprawdziłbym świece w innych autach, ale nie mam pod ręką żadnego, oprócz diesla.Last edited by marcin19883; 02-02-2018, 16:02.
Comment
-
1.png
Patrz na fotki świec, które również mają kółka czarne. To zwykłe wypalanie się, które rozejdzie się na cały gwint. Wtedy już musimy wymieniać świece.
ps. to nie moje świece.
biały izolator elektrody - uboga mieszanka (za dużo powietrza)
brązowy izolator elektrody - idealna mieszanka
nagar na izolatorze - coś jest nie tak
czarne kółko korpusu, to objaw normalnego wypalania.Last edited by marcin19883; 03-02-2018, 14:20.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaNa takich świecach przejechałem na LPG 50 tyś km.
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez basilio Zobacz postaNa 6 czy 5? Mam 1.4 LPG i zastanawiam się jakie wybrać. Jazda 90% duże miasto, krótkie odcinki.Last edited by gkill; 25-08-2022, 13:33.
Comment
-
A ja polecam te, na nich masz przerwę 0,9mm, czyli lepiej dla twoich cewek jak jeździsz pod lpg
Comment
-
Tu masz w temacie napisane dlaczego lepiej jest mieć mniejszą przerwę na świecach jak jeździsz na lpg:
Siema wybaczcie może głupie pytanie. Jak oceniacie stan tych świec w silniku d15z8 jeżdżone cały czas na lpg, nie wiem ile dokładnie przejechane, bo kupiłem auto kilka miesiecy temu, ale na pewno powyzej 10 tysiecy przejechane na tych świecach. Spala w trasie 7l gazu, miasto-trasa 8l. Normalny ten biały nalot? Bo niektórzy piszą, że na lpg taki kolor świec to normalne, czy moze jednak za uboga mieszanka? Tak to jeździ świetnie, nie ma problemu.57691576935769457692
Różnicy nie odczujesz, po prostu cewki zapłonowe dużej Ci pożyją
Comment
-
Dziękuję Panowie!
Nadal nie wiem co wybraćJedni mówią, że Denso nie posłuży za długo, drudzy, że NGK jest teraz słabe i jest dużo reklamacji.
Mechanik sugeruje NGK z przerwą 1,1, gazownik z kolei Denso 0,7.
Myślę zatem nad 0,9. Jak to jest aktualnie z tymi świecami? Które lepsze: NGK czy Denso?
Czy warto dopłacić i kupić irydowe Denso?
Tylko IK16TT mają przerwę 1,0. Wymieniam w warsztacie, a to trochę kosztuję. Chciałbym się nauczyć samemu. To mój pierwszy samochód
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu TapatalkaLast edited by basilio; 26-08-2022, 19:47.
Comment
-
Wszyscy mówią zgodnie ze swoim doświadczeniem. Mówią dobrze. Jest większym problemem kupić świece oryginalne, ponieważ główni gracze jak NGK i Denso są podrabiane i to tak dobrze że nawet ASO i biegli spece nie są w stanie ustalić co jest podróbką a co nie.
Nie warto eksperymentować, a wybrać możesz tak jak uważasz każdy wybór będzie dobry, jeśli będzie to produkt oryginalny (powodzenia).
Jeśli sam zamierzasz grzebać w swoim aucie, i jest to pierwsze auto to warto nawet przy tak wydaje się banalnych sprawach zapoznać się jak to zrobić zgodnie ze sztuką. Tu od razu podpowiem że jeśli się za to weźmiesz to pamiętaj że kręcisz w aluminium, jakiekolwiek prace przy silniku gdzie jest gwint to silnik musi być zimny całkowicie. Poczytaj i pooglądaj filmiki zanim się zabierzesz, i jak zaczynasz mechanikowanie to musisz wiedzieć (mieć wprawę) ile to jest 14 a 18kN jak nie wiesz to lepiej stosuj klucz dynamometryczny, bo takimi prostymi naprawami/wymianami można sobie narobić dużych kłopotów, a tego nie chcesz. (napisz na czym stanęło i za ile??).Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaNie warto eksperymentować, a wybrać możesz tak jak uważasz każdy wybór będzie dobry, jeśli będzie to produkt oryginalny (powodzenia).
Jeśli sam zamierzasz grzebać w swoim aucie, i jest to pierwsze auto to warto nawet przy tak wydaje się banalnych sprawach zapoznać się jak to zrobić zgodnie ze sztuką.
Właśnie wymieniłem świece na polskie Iskra, mają wersję specjalnie pod LPG ze zmniejszoną przerwą. Zamówiłem na znanym portalu bezpośrednio od producenta, więc oryginał. Zrobiłem oczywiście po przeczytaniu instrukcji, dokrecilem zwykłym kluczem na kąt wskazany w instrukcji producenta. Niestety, nie posiadam klucza dynamometrycznego.
Widać poprawę, nie trzęsie autem, jakoś lepiej wchodzi na obroty i mniej pali gazu (zastanawiałem się dlaczego). Po wymianie świec w cyklu mieszanym pali ok 9,5l gazu.
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Nigdy nie zrozumiem, po co kombinować. Montuje się to, co zaleca producent.
U nas jak w lesie. Mechanik w szopie mądrzejszy od sztabu inżynierów, którzy zaprojektowali ten silnik.
Ale co ja tam wiem, przecież od lat psuje silnik swojej hondy lejąc do niej zalecany przez producenta olej.
Comment
-
Zamieszczone przez grzeg0rz Zobacz postaMontuje się to, co zaleca producent.
Z ciekawości zapytam, jaki olej? Producent zaleca od 0w20 do 10w40. Leję Specol 5w40 i jak na razie jestem zadowolony
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez basilio Zobacz postaWłaśnie wymieniłem świece na polskie Iskra, mają wersję specjalnie pod LPG ze zmniejszoną przerwą
Zamieszczone przez grzeg0rz Zobacz postaU nas jak w lesie. Mechanik w szopie mądrzejszy od sztabu inżynierów, którzy zaprojektowali ten silnik.
Zamieszczone przez grzeg0rz Zobacz postaMontuje się to, co zaleca producent.Last edited by thirdman; 08-09-2022, 18:50.
Comment
Comment