Dzięki za podpowiedz. Jak to powietrze usunąć? Ale z drugiej strony obwód nagrzewnicy nie jest czasem razem z obwodem silnika, znaczy się ten sam płyn?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Problem z ogrzewaniem na postoju
Collapse
X
-
tak to jest ten sam płyn w sensie substancji, oraz ten sam płyn w sensie tzw. małego obiegu.
Jeśli jednak otwarty zawór nagrzewnicy na MAX to wymuszony przepływ za pośrednictwem pompy wody powinien przepychać (wymieniać) płyn z nagrzewanicy. Jeśli tam jest powietrze w układzie nie ma podciśnienia które wymusza ruch płynu.
Płyn dopiero zaczyna krążyć wtedy kiedy jest wieksze ciśneinie (bo większe są obroty podczas jazdy) i coś tam przepcha - ale to i ak nie jest grzanie.
Owszem czujesz że jest cieplej jak jedziesz (bardziej niż jak stoisz) ale to jest 50% tego co naprawde powinno być, powinien ukrop lecieć z nawiewu.
Węży do nadrzewnicy po dobrze rozgrzanym silniku nie idzie dotknąć - i tak ma być.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez darq Zobacz posta. Podczas jazdy jest ok, grzeje ale jak tylko stane w korku to zaczyna lecieć chłodne powietrze po jakiejs chwili, dodam gazu i znowu ciepłe zaczyna lecieć.
Jeśli jest odpowietrznik to trzeba odpowietrzyć, i tyle. jeśli nie ma, trzeba by zdejmować obejmy z węży (prawdopodobnie z nagrzewnicy) po rozgrzaniu silnika te węże będą letnie, po zdjęciu obejmy ostrożnie zdeimij węża z króćca i sprawdź czy leci płyn jak leci to zapinaj go spowrotem. jak nie leci to sprawdź stan i dolewaj do chłodnicy i zbiorniczka silnik może pracować i czekaj aż się pojawi jak sie pojawi zapnij węża na króciec.
Jak potrzebujesz wsparcia to podjedź do jakiegoś mechanika, albo jakiegoś kumatego kolegi.
Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Nagrzewnica odpowietrzona, znajomy mechanik powiedział ze raczej nie była zapowietrzona bo płyn odrazu poleciał. Grzanie jest takie jakie było, może to nagrzewnica jest zamulona (zakamieniona) ale z tego co pamietam to zawsze był lany płyn a nie sama woda(oczywiscie od kiedy jestem w posiadaniu auta, a to juz 2 lata).
Comment
-
układ chłodzenia/grzania nie jest skomplikowanym układem tu raczej mechanika-fizyka ma znaczenie a nie elektronika na szczęście i musi sie sprawa dać wyjaśnić.
Skoro nie masz pewności co do drożności układu a po aktualnym przeglądzie przez fachowca wszystko gra - czyli jest bz. czyli dalej jest tak samo - czyli mało skuteczne grzanie.
zerknij i przeczytaj ten wątek: https://www.civicforum.pl/showthread...dem-chlodzenia
zaleciłem koledze sprawdzenie drożności każdego kawałka instalacji z osobna - twierdzi że pomogło.
Wiec jest zima na podwórku to będzie trudno zrobić ale nie jest to jakaś skomplikowana robota.
Co powinieneś zrobić?!
powinieneś spuścić płyn chłodniczy całkowicie (złapać go do naczynia i ponownie wykorzystać ograniczysz koszty jakieś straty ewentualnie tylko uzupełnisz dokupując 1L).
Musisz (albo sam albo dać to komuś do sprawdzenia) - jak czytałeś to pisał forumowicz że mu jakieś gluty wylatywały w układu.
ale twoja robota to będzie sprawdzenie drożności, czyli
po spuszczeniu płynu, odpinasz wszystkie węże tylko z bloku silnika (zostają na wierzchu króćce) i:
potrzebny będzie wąż z bieżącą wodą po ciśnieniem i lecisz po kolei:
- woda z węża do wejścia z chłodnicy i obserwujesz wyjście - leci OK, zatykasz wyjście, otwierasz korek chłodnicy jest fontanna OK.
- woda z węża do wejścia od nagrzewnicy (i tutaj dodatkowe sprawdzenie szczelności zaworu) ogrzewanie na max - musi lecieć ostro pod ciśneiniem - Zamykasz ogrzewanie na zimno - nie powinno lecieć lub możliwe że coś pocieknie ale z dużym ograniczeniem - próbujesz (najlepiej 2 osoby) i kilka razy próba raz do wejścia raz dy wyjścia,
- woda z węża do króćców z bloku w zależności w który wsadzisz raz będzie lecieć innym króćcem raz nie - jak termostat trzyma dobrze na zamknij to przez 1 króciec nie będzie lecieć - i tak ma być !
i bawisz sie tak aż dokładnie przepłukasz wszystkie elementy.
jak krócce w bloku będą miały jeszcze wodę, możesz sprawdzić na krótko uruchamiając silnik (i podgazować obrotami) sprawdzićczy woda zostaje wypchana króćcami z bloku - da ci to pewność że pompa wody pracuje !
Po płukance H2O dobrze jest podłączyć jeszcze do każdego króćca czy węża z układu chłodzenia powietrze pod ciśnieniem po to by wydmuchać pozostałości H2O które znajdą się w układzie (bo zawsze coś zostaje), albo dmuchać ile wlezie w węże by za pomocą płuc wydmuchać pozostałości wody.
Po takiej operacji nasz pewność co do drożności i szczelności układu i prawidłowej pracy układu.
zalewasz Układ Chłodzenia płynem (przy okazji jak się odstoi będziesz widział jego stan) płyn musi być czysty i klarowny.
Nie ma siły po takiej operacji po odpowietrzeniu musi grzać jak farelka z 20cm przed nosem !.
Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment