Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z ogrzewaniem na postoju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dzięki za podpowiedz. Jak to powietrze usunąć? Ale z drugiej strony obwód nagrzewnicy nie jest czasem razem z obwodem silnika, znaczy się ten sam płyn?

    Comment


    • #17
      tak to jest ten sam płyn w sensie substancji, oraz ten sam płyn w sensie tzw. małego obiegu.
      Jeśli jednak otwarty zawór nagrzewnicy na MAX to wymuszony przepływ za pośrednictwem pompy wody powinien przepychać (wymieniać) płyn z nagrzewanicy. Jeśli tam jest powietrze w układzie nie ma podciśnienia które wymusza ruch płynu.
      Płyn dopiero zaczyna krążyć wtedy kiedy jest wieksze ciśneinie (bo większe są obroty podczas jazdy) i coś tam przepcha - ale to i ak nie jest grzanie.
      Owszem czujesz że jest cieplej jak jedziesz (bardziej niż jak stoisz) ale to jest 50% tego co naprawde powinno być, powinien ukrop lecieć z nawiewu.
      Węży do nadrzewnicy po dobrze rozgrzanym silniku nie idzie dotknąć - i tak ma być.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        to by się zgadzało, tylko jak usunąć to powietrze?

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez darq Zobacz posta
          . Podczas jazdy jest ok, grzeje ale jak tylko stane w korku to zaczyna lecieć chłodne powietrze po jakiejs chwili, dodam gazu i znowu ciepłe zaczyna lecieć.
          zgadza sie, zgadza, bo (jak sie ma powietrze w układzie) to, dokładnie tak sie dzieje jak napisałeś.
          Jeśli jest odpowietrznik to trzeba odpowietrzyć, i tyle . jeśli nie ma, trzeba by zdejmować obejmy z węży (prawdopodobnie z nagrzewnicy) po rozgrzaniu silnika te węże będą letnie, po zdjęciu obejmy ostrożnie zdeimij węża z króćca i sprawdź czy leci płyn jak leci to zapinaj go spowrotem. jak nie leci to sprawdź stan i dolewaj do chłodnicy i zbiorniczka silnik może pracować i czekaj aż się pojawi jak sie pojawi zapnij węża na króciec.
          Jak potrzebujesz wsparcia to podjedź do jakiegoś mechanika, albo jakiegoś kumatego kolegi .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Ok, w piątek z tym powalcze. Dzięki

            Comment


            • #21
              Nagrzewnica odpowietrzona, znajomy mechanik powiedział ze raczej nie była zapowietrzona bo płyn odrazu poleciał. Grzanie jest takie jakie było, może to nagrzewnica jest zamulona (zakamieniona) ale z tego co pamietam to zawsze był lany płyn a nie sama woda(oczywiscie od kiedy jestem w posiadaniu auta, a to juz 2 lata).

              Comment


              • #22
                układ chłodzenia/grzania nie jest skomplikowanym układem tu raczej mechanika-fizyka ma znaczenie a nie elektronika na szczęście i musi sie sprawa dać wyjaśnić.
                Skoro nie masz pewności co do drożności układu a po aktualnym przeglądzie przez fachowca wszystko gra - czyli jest bz. czyli dalej jest tak samo - czyli mało skuteczne grzanie.
                zerknij i przeczytaj ten wątek: https://www.civicforum.pl/showthread...dem-chlodzenia
                zaleciłem koledze sprawdzenie drożności każdego kawałka instalacji z osobna - twierdzi że pomogło .

                Wiec jest zima na podwórku to będzie trudno zrobić ale nie jest to jakaś skomplikowana robota.
                Co powinieneś zrobić?!

                powinieneś spuścić płyn chłodniczy całkowicie (złapać go do naczynia i ponownie wykorzystać ograniczysz koszty jakieś straty ewentualnie tylko uzupełnisz dokupując 1L).
                Musisz (albo sam albo dać to komuś do sprawdzenia) - jak czytałeś to pisał forumowicz że mu jakieś gluty wylatywały w układu.

                ale twoja robota to będzie sprawdzenie drożności, czyli
                po spuszczeniu płynu, odpinasz wszystkie węże tylko z bloku silnika (zostają na wierzchu króćce) i:
                potrzebny będzie wąż z bieżącą wodą po ciśnieniem i lecisz po kolei:
                - woda z węża do wejścia z chłodnicy i obserwujesz wyjście - leci OK, zatykasz wyjście, otwierasz korek chłodnicy jest fontanna OK.
                - woda z węża do wejścia od nagrzewnicy (i tutaj dodatkowe sprawdzenie szczelności zaworu) ogrzewanie na max - musi lecieć ostro pod ciśneiniem - Zamykasz ogrzewanie na zimno - nie powinno lecieć lub możliwe że coś pocieknie ale z dużym ograniczeniem - próbujesz (najlepiej 2 osoby) i kilka razy próba raz do wejścia raz dy wyjścia,
                - woda z węża do króćców z bloku w zależności w który wsadzisz raz będzie lecieć innym króćcem raz nie - jak termostat trzyma dobrze na zamknij to przez 1 króciec nie będzie lecieć - i tak ma być !
                i bawisz sie tak aż dokładnie przepłukasz wszystkie elementy.

                jak krócce w bloku będą miały jeszcze wodę, możesz sprawdzić na krótko uruchamiając silnik (i podgazować obrotami) sprawdzićczy woda zostaje wypchana króćcami z bloku - da ci to pewność że pompa wody pracuje !

                Po płukance H2O dobrze jest podłączyć jeszcze do każdego króćca czy węża z układu chłodzenia powietrze pod ciśnieniem po to by wydmuchać pozostałości H2O które znajdą się w układzie (bo zawsze coś zostaje), albo dmuchać ile wlezie w węże by za pomocą płuc wydmuchać pozostałości wody .

                Po takiej operacji nasz pewność co do drożności i szczelności układu i prawidłowej pracy układu.

                zalewasz Układ Chłodzenia płynem (przy okazji jak się odstoi będziesz widział jego stan) płyn musi być czysty i klarowny.

                Nie ma siły po takiej operacji po odpowietrzeniu musi grzać jak farelka z 20cm przed nosem !.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X