Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klapa regulacji powietrza ciepłe/zimne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez robson90 Zobacz posta
    jeśli mimo zamkniętego zaworu auto będzie grzać znaczy że zawór jest zepsuty
    no a jak fizycznie to było by możliwe w inny sposób?
    wróć na wpis #27. - ten zawór ma być zamknięty. Jeśli działa - to nie ma prawa nagrzewnica być gorąca!
    ale aby to sprawdzić fizycznie, namacalnie dłonią, to:
    - zawór ustaw na zamknięty.
    - zagrzej motor,
    - opuść schowek - wyjmij pokrywkę filtra A/C i wyjmij 2 filtry.
    - wsadź tam dłoń i delikatnie namacaj lamele nagrzewnicy one mogą być letnie/chłodne ale ona nagrzewnica nie ma prawa mieć temperatury chłodnicy wody! (dotknij chłodnicę pod maską) - to jest ten sam płyn! - rysunek wpis #31
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #47
      więc tak wcześniej wyjąłem mały trybik z zespołu krzywek pod kierownicą. spowodowało to lekkość regulacji pokrętłem ciepło/zimno ale utraciłem natychmiastową zmianę temperatury z nawiewu z ciepłej na zimną. po prostu nie wiem jak to jest w tej nagrzewnicy ale ta klapka która porusza ten mały trybik w momencie gdy chcesz z gorącego powietrza przejść w zimne natychmiastowo to odcina.
      mieliście rację że zawór na wężu puszcza i zamyka ciepły płyn do nagrzewnicy co skutkuje ciepłym powietrzem z kratek nawiewu bądź zimnym w przypadku jego zamknięcia. dlaczego u mnie to nie działa płynnie i mimo ustawienia pokrętła na max zimno nadal dmuchało lekko ciepłym powietrzem otóż badałem to dziś i okazało się że linki nie zamykają do końca zaworka znajdującego się w komorze silnika stąd delikatnie ciepłe powietrze.
      zastanawiam się teraz czy z biegiem lat linki te mogły wyciągnąć się o jakieś 2 mm i czy ich wymiana poskutkuje całkowitym zamykaniem zaworu w komorze silnika

      Comment


      • #48
        Mogę się mylić, ale wydaje mi się że ten trybik który wymontowałeś odpowiadał za zamknięcie klapki odgradzającej powietrze przechodzące od nagrzewnicy. Temu jeśli przekręcisz pokrętło na max zimno to dalej dmucha ciepłym aż nagrzewnica nie straci całego nagromadzonego ciepła. Bez tego trybika moim zdaniem tak to będzie chodzić jak do tej pory i nic z tym nie zrobisz. A gdyby zawór puszczał to na max zimno jak przekręcisz (w momencie kiedy masz zimny silnik ) to po jego rozgrzaniu (nie zmieniając położenia pokrętła żeby nie wpuścić ciepłego płynu do nagrzewnicy) będzie lecieć gorące powietrze z nawiewów
        Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

        Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
        sigpic

        Comment


        • #49
          więc tak wyjąłem puszkę filtra powietrza i gdy ręcznie domknę zawór po chwili nawet gdy wcześniej zawór był otwarty wentylator wydmucha ciepłe powietrze z nagrzewnicy i leci zimne ale gdy przekręcę pokrętłem ciepło zimno i ustawie na zimno linki nie zamykają do końca zaworu

          Comment


          • #50
            To w takim wypadku faktycznie coś jest nie tak z linką, zobacz czy pancerze są odpowiednio zamocowane w uchwytach/spinkach.
            Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

            Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
            sigpic

            Comment


            • #51
              kurcze patrzyłem niebieska linka wchodząca do komory silnika jest w uchwytach i ta która steruje bezpośrednio z panelu też. zdejmowałem tą drugą i osobiście poprawiałem zastanawiam się czy wymiana tej krótkiej linki coś pomoże bo z tą niebieską może być kłopot z wymianą.
              jeszcze jedno ma ktoś namiar na te linki nowe oczywiście pomijając ASO

              Comment


              • #52
                praktycznie nie do dostania. Spróbuj wyregulować układ.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #53
                  Koledzy a który trybik trzeba wyjąć spod kierownicy żeby chociaż jako tako to chodziło?

                  Comment


                  • #54
                    Witam
                    Ponawiam pytanie kolegi wczesniej. Który trybik trzeba wyciągnąć aby lżej chodziło pokrętło? I przy jakim ustawieniu full ciepło czy zimno na pokrętle? Kupiłem nową linkę i niestety nadal się załamuje przy pokrętle ciepło/zimno :/
                    IMG_20170903_194724.jpg

                    Comment


                    • #55
                      8 lat temu też pytałem, ale nie zostałem usatysfakcjonowany odpowiedzią, przyłączam się do pytania,
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      No i teraz który trybik wyjąć??
                      fajne foto zapodałeś, może ktoś namaluje.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #56
                        Z opisów wcześniej gdzie mowa była o trybiku który sam wychodzi palcami to stawiał bym na ten trybik koloru brązowego ale jak go próbowałem wyciągnąć to nie da rady samymi palcami poczekam niech ktoś inny się wypowie

                        Comment


                        • #57
                          Brązowy trybik (wynika ze zdjęcia) ma kołnierz i chyba go nie wyjmiecie bo się zaprze o tryb z którym współpracuje.
                          A jakby odkręcić śrubkę mocującą tryb który właśnie współpracuje brązowy? Wtedy może będzie luz, żeby wyjąć ten brązowy.
                          Macie tam dostęp do tych śrubek? Nic innego raczej samo nie wyjdzie bo wszystko przykręcone śrubami.

                          Comment


                          • #58
                            A co powiecie Panowie jakby zaadoptował sam silniczek regulacji cieplo zimno z wersji z klimatyzacja automatyczna i zrobił na jakis ukryty przełącznik on/off

                            Comment


                            • #59
                              pomysł przedni ale w słowie
                              Zamieszczone przez kamsmol Zobacz posta
                              zaadoptował
                              kryje się spora rzeźba, to nie będzie łatwe.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #60
                                Musze zobaczyc dokladnie jak dziala ten mechanizm w auto u znajomej w civicu ale przeciez miejsce na silniczek w manualu jest. Wystarczyłoby go przykrecic i sterowałby tylko za pomoca cięgna, trybik do ktorego w manualnej klimie dochodzi linka od pokretła ciepło/zimno. Nie wiem czy dobrze mysle

                                Comment

                                Working...
                                X