Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klapa regulacji powietrza ciepłe/zimne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Cześć,
    wtrącę się do dyskusji ponieważ temat wątku pasuje mi do mojego problemu.
    Właściwie to na początku chciałbym się upewnić że ta pomarańczowa klapka to jest właśnie klapka regulacji powietrza Ciepłe/zimne?
    Ojciec szukając filtra kabinowego wyrwał ją z obudowy dmuchawy, nie pytajcie jak bo ja się temu przyglądając nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić :/
    IMG_20151114_164955 (960x1280).jpg
    poniżej zdjęcie całej obudowy dmuchawy z widoczną zamontowaną klapką, zdjęcie zapożyczone ze znanego serwisu aukcyjnego
    obudowa dmuchawy.jpg
    Last edited by welyk; 14-11-2015, 17:42.

    Comment


    • #17
      nie należy pomijać Regulaminu przy rejestracji bo widać że do 2 nie doczytałeś, pierwszy wątek nie w tym dziale a tam gdzie witamy się 1 raz i starczy.

      Warto zapoznać się z Wątkami - Manualami jak wymienić filtr kabinowy itd, itp. do tego służy podpowiedź zawarta w Pkt 3 Regulaminu i wtedy nie trzeba demolować kabiny.
      Zamieszczone przez welyk Zobacz posta
      chciałbym się upewnić że ta pomarańczowa klapka to jest właśnie klapka regulacji powietrza Ciepłe/zimne?
      Nie!~ to nie klapa ciepło-zimno. To jest klapa regulacji powietrza Wewnętrzne / Zewnętrzne.
      Za efekt ciepło-zimno nie odpowiada klapa dmuchawy. Nie ma czegoś takiego jak klapa regulacji powietrza ciepłe/zimne.
      Jest zawór na gumowym wężu nagrzewnicy w grodzi silnika - ten zawór warunkuje czy będzie ciepło czy zimno w kabinie. Ta klapa natomiast (co na foto) decyduje czy będziesz zaciągał powietrze z zewnątrz czy wewnątrz naciskając przycisk.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        nie należy pomijać Regulaminu przy rejestracji bo widać że do 2 nie doczytałeś, pierwszy wątek nie w tym dziale a tam gdzie witamy się 1 raz i starczy.

        Warto zapoznać się z Wątkami - Manualami jak wymienić filtr kabinowy itd, itp. do tego służy podpowiedź zawarta w Pkt 3 Regulaminu i wtedy nie trzeba demolować kabiny.
        Szanowny Panie Prezesie!
        Doczytałem regulamin forum do pkt. drugiego a nawet dalej... i napisałem swój pierwszy post w dziale "Powitania, przedstaw się".
        Jak też napisałem to ojciec wyrwał tę klapkę a ja mu teraz próbuję te dmuchawę uratować i pierwsze co zrobiłem to poszukałem manuala jak wymienić filtr kabinowy. Nie jest to pierwsze forum na którym się rejestruję i znam zasadę, najpierw szukaj a jak nie znajdziesz pytaj.

        Co do merytorycznej treści to pozwolę sobie poddać pod dalszą dyskusję stwierdzenie że jest to klapa regulacji powietrza Wewnętrzne / Zewnętrzne.
        Chyba że jest to jedna z dwóch klap które za to odpowiadają ponieważ naciskając przycisk powietrza Wewnętrzne / Zewnętrzne widziałem że pracowała inna, biała klapka, znajdująca się po przeciwnej stronie tej pomarańczowej.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez welyk Zobacz posta
          pozwolę sobie poddać pod dalszą dyskusję stwierdzenie że jest to klapa regulacji powietrza Wewnętrzne / Zewnętrzne.
          tak trzeba. Więc nie jest to od sterowania ciepło-zimno. Jest to klapa uruchamiana silniczkiem (o ile pamiętam musiałbym jak podejdę do swojego sprawdzić) obiegu wewnętrznego. Ta inna podobno ją można wyjąć i wywalić w cholerę, bo na nic nie ma wpływu a jedynie obciąża linkę pokrętła, tak twierdzi Krzysztof1969 https://www.civicforum.pl/showthread...a-z-ogrzewania
          w tej chwili to po prostu będzie zaciągać z zewnątrz non stop, więc to musisz raczej naprawić. Natomiast tamto białe jak twierdzi Krzysztof można bez żadnej konsekwencji wymontować i podobno kompletnie na nic to nie ma wpływu.
          Last edited by rambo7; 16-11-2015, 14:06.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            witam, mam podobny problem jednak u mnie po prostu ciężko chodzi pokretlo nawiewu od polowy i dalej na cieplo - i przez to boje sie dalej ciagnac zeby czegos nie polamac, probowalem juz sposob w ktorym kreci sie raz do przodu raz do tylu skokowo ale od polowy czuc bardzo duzy opor i boje się dalej krecic zeby czegos nie urwac (czy to ma tak dzialac?), idzie jesien i zima, moze ktos ma jakas zlota rade na to ciezko chodzace pokretlo? da sie cos przesmarowac? ewentualnie jak awaryjnie ustawic na max cieplo gdyby dopadly mnie mrozy ???
            dzieki i pozdrawiam!

            Comment


            • #21
              widocznie ktoś już tam grzebał z jakiegoś powodu, bo jeśli próbowałeś kręcić skokami i nie idzie dalej niż do połowy to pozostaje Ci naocznie sprawdzić zakres pracy zaworu nagrzewnicy.
              Porównaj i sprawdź czy zakres kręcenia pokrętłem ogrzewania pokrywa się z zakresem pracy zaworu który jest na wężu gumowym który to wpuszcza ciecz chłodzącą do nagrzewnicy.
              Ten zawór jest pod maską, odnajdź 2 rury gumowe które wchodzą do kabiny (w głębi za silnikiem) i na 1 z nich jest zawór z linką.
              Ustaw pokrętło na MAX zimno i sprawdź położenie zaworu.
              Przekręć tyle ile potrafisz w kierunku ogrzewania - i sprawdź położenie zaworu.
              Jeśli na pokrętle dalej się nie da to zdejmuj z tego zaworu oczko linki i sprawdź czy ten zawór ma możliwość otwarcia się więcej ? czy to jest jego max ?
              Może będzie tak że coś jest źle ustawione i i zakres pokrętła jest mniejszy a zawór otwiera się i zamyka od "dechy do dechy".
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                bardzo dziękuję za odpowiedź, teraz pomyślałem, że może być tak jak piszesz - "zakres pokrętła jest mniejszy a zawór otwiera się i zamyka od "dechy do dechy" - i tu pojawia się kolejne pytanie - bo w polowie pokretła owszem leci cieplejsze powietrze ale mam wrażenie ze jakoś słabo - może za krótko czekam - ile czasu honda potrzebuje na to by zacząć konkretnie grzac? bo czekam około 10 min jak silnik się troche nagrzeje i potem włączam do połowy grzanie (testowalem około 5 minut) - może to jest za krótko? dzięki!

                Comment


                • #23
                  5-10 min to za mało czasu do rozgrzania silnika do 90stC. stąd może lecieć nie taki gorąc jak się można spodziewać. Musisz wziąć pod uwagę że układ chłodzenia masz nie nowy i jego stan techniczny może dodatkowo wpływać na tempo rozgrzewania sie silnika i skuteczności chłodzenia zarazem. Warto się temu przyjrzeć teraz póki jeszcze lato mamy a nie w zimę gdy mróz na podwórku. Sprawdź skuteczność ogrzewania min po 30 min jazdy, po takim czasie już powinien grzać mocno.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Oświećcie mnie proszę ,o który trybik chodzi? .Pytam gdyż przydarzył mi się problem
                    Podczas montażu\wymiany szyby ,panowie fachowcy załatwili mi pokrętło ciepło/zimno i miałem przez kilka dni saunę na zewnątrz ciepło
                    ,a w środku jeszcze cieplej
                    Więc wziąłem się za naprawę .Na szczęście ,tylko spadło oczko linki przy pokrętle regulacyjnym ,nic nie było połamane
                    Jednak faktycznie to dziadostwo fatalnie ciężko działa .
                    Nagrałem krótki filmik ,na którym widać działanie tego wspaniałego wynalazku ,myśli technicznej japońskich uczonych
                    ,Dopytuję czy chodzi o ten zafajdany na czerwono trybik ? to jego dobrze by było usunąć ?
                    Jeżeli tak ,czy on wylezie sam ,czy trzeba odkręcić krzywkę /zębatkę
                    Powiem wam ,że przy naprawie tego cuda , dawno tylu niecenzuralnych wyrazów z ust moich nikt nie słyszał .
                    Najlepsze było to ,że nie zwróciłem uwagi jak sąsiadka na ogrodzie grilla robiła ,ze znajomymi ,a tu takie gromy siarczyste leciały przez płot he he

                    Już wiem który to ten trybik .Na razie zostawiam jak jest .Tak jak Rambo7 pisał, działa jako tako
                    po japońsku
                    Co do klapy sterowanej tymże trybikiem
                    To jest on potrzebny ! po co ,ano po to ,aby układem ciepła dało się regulować ,
                    przy całkowitym demontażu tego cuda ,będzie albo ciepło albo zimno ,bez regulacji pośredniej
                    Po moich oględzinach wychodzi ,że przestawiając pokrętło w zakresie ,przestawia ,otwiera się stopniowo także klapa
                    Dlatego ja to zostawiłem ,jak jest .Trzeba się przyzwyczaić i da się tym operować
                    Last edited by rambo7; 09-09-2016, 13:06. Powód: po sobie stosuj edycję!

                    Comment


                    • #25
                      Bzdura jak wyjmiesz trybik będziesz otwierał i zamykał zawór pod maską więc jak ma ci lecieć albo ciepłe albo zimne. Trybek jest potrzebny do kierowania klapką w zespole nagrzewnicy która działa niezależnie od zaworu właśnie poprzez ten tryb. można go wyjąć palcami. Czyli przekręcasz sobie najpierw na grzanie następnie wyjmujesz tryb że klapka w zespole kieruje ciepłe powietrze do wnętrza auta ale jak chcesz mieć zimno zamykasz sobie zawór pokrętłem i leci zimne powietrze. nie umiem tego jaśniej wyjaśnić. wejdz jeden z drugim pod kierę zdejmij plastiki opuśc skrzynkę z bezpiecznikami zobacz jak to działa. jeśli nie chce ci się to słuchaj mądrzejszych i nie pisz bzdur.

                      Comment


                      • #26
                        witam jak awaryjnie ustawic na max zimno bo krecac regulcja temepratury nawiewu cos sie polamalo i leci ciagle lekko cieple powietrze, nie mam teraz czasu na ogledziny tego i zdjecia konsoli, idzie lato chcialbym aby ciagle bylo zimne, da sie jakos manualnie pociagnac ta linka ? jesli tak to gdzie i w jakim kierunku, to bardzo pilne prosze o pomoc, pozdrawiam.

                        Comment


                        • #27
                          podnieś maskę - odszukaj węża gumowego na grodzi silnika który wchodzi do kabiny. 1 wąż ma zawór - to wejście płynu do nagrzewnicy. 2-gi wąż (nie ma na foto) będzie tuż obok, to wyjście z nagrzewnicy.
                          Ten zawór na 1-wszym wężu palcami przesuń w skrajne położenie. (nie wiem teraz które) Skrajne położenia to Max ciepło lub Max zimno. Jak przestawisz - to na podstawie efektów się zorientujesz co do położenia zaworu.
                          Jak będzie ciężko to przestawić - to zdejmuj z zaczepu tego zaworu linke od pokrętła.
                          Przykładowy obrazek) odszukaj ten zawór.
                          zawór 2.jpg
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #28
                            Dziękuję po robocie będę patrzył, nic tam nie zerwe i nie zepsuje? Jestem kompletnym laikiem

                            Comment


                            • #29
                              trzeba być specjalistą by tam coś popsuć. Widzisz na foto wszystko więc powinno pójść lekko.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                IMG_20161002_181430.jpg
                                Gdzie tego szukać?


                                Już sobie poradzilem, trzeba bylo zdjac ten precik z linki zeby moc sterowac tym zaworem, dziękuje!
                                Last edited by pieciak; 07-04-2017, 12:27.

                                Comment

                                Working...
                                X