Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klapa regulacji powietrza ciepłe/zimne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    tutaj z opisem zaworu:
    Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
    trzeba bylo zdjac ten precik z linki zeby moc sterowac tym zaworem
    czyli dokładnie tak jak pisałem:
    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Jak będzie ciężko to przestawić - to zdejmuj z zaczepu tego zaworu linke od pokrętła.

    obieg cieczy 7a.jpg
    Last edited by rambo7; 07-04-2017, 12:53.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      jak juz ten problem zamnkalem to teraz chcialbym ogarnac co sie moglo stac po przekreceniu za mocno tej regulacji (zawsze uwazalem i krecilem stopniwo tak jak kiedys pokazywales w ktoryms z postow na schemacie) ale bylem zdenerwowany i za duzo sily uzylem
      1. bez zdejmowania panelu przedniego ogledzin problemu nie ogarnę?
      2. pokretlo do regulacji teraz kreci sie bez oporu
      3. spadla linka? tylko gdzie? czy polamalo sie w srodku cos?
      4. serwis zrobi mi to czy nie zajmuja sie takimi duperelami? nie mówie o ASO?
      Last edited by pieciak; 07-04-2017, 13:32.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
        zawsze uwazalem i krecilem stopniwo tak jak kiedys pokazywales w ktoryms z postow na schemacie)
        hehe,,, w #2 gim wpisie tego Wątku ! .
        Ad 1 - nie da rady.
        Ad 2 - połamałeś trzpień pokrętła (tak jak ja kiedyś),
        Ad 3 - połamałeś,
        Ad 4 - musi być ktoś kumaty, jeśli nie robił tego nigdy to i mechanik "pan Kazio" coś uwali przy okazji tej roboty. ASO zna problem i warto zapytać o to, robili to kiedyś często - bo to fabrycznie jest pomyślane do dupy.
        Polecam samemu lub podpowiedzieć komuś kto ma sprytne rączki, Dział "Zrób to sam" i temat: Demontaż konsoli centralnej Civic VII - Manual II.
        przy okazji od razu wymień żarówki! bo zazwyczaj po tygodniu od rozbierania się przepalają i nic nie świeci, trzeba rozbierać 2 gi raz.
        No to w temacie ... zatoczyliśmy koło ...
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          witam
          odgrzeję temat małego trybika pod kierownicą sterującego klapą wewnątrz nagrzewnicy.
          po pierwsze wyjęcie trybika w ustawieniu max ciepło znacząco polepsza lekkość zmiany temperatury na pokrętle.
          po drugie wyjęcie go powoduje utratę szybkiej płynnej zmiany z gorącego powietrza na max zimne.
          dzieję się tak ponieważ gdy otworzymy ogrzewanie na max i gorący płyn chłodniczy dostanie się do nagrzewnicy wieje bardzooo gorącym powietrzem, jednak gdy chcemy zaraz przejść na bardzo zimne powietrze przekręcamy pokrętło na max zimno i włączamy klimę nie ma od razu efektu mroźnego powietrza przez właśnie gorący płyn który jest w nagrzewnicy a wyjęcie trybika uniemożliwia zamknięcie klapy wewnątrz nagrzewnicy tak by puścić tylko zimne powietrze bez udziału tego gorącego płynu chłodniczego.
          skąd to wiem właśnie wyjąłem omawiany wcześniej trybik i wszystko testowałem na mojej hance

          Comment


          • #35
            Wysłany: 2017-07-21, 21:56
            Witam. Mój problem jest trochę bardziej złożony niż pozostałych kolegów mianowicie chodzi mi o problemy z regulacją ciepło zimno. Dzisiaj była fajna pogoda żeby pogrzebać trochę więc rozlozylem wszystko ma części pierwszej I sprawdziłem co mi faktycznie blokuje. Tak więc linka co idzie z konsoli pod nogi kierowcy i zaczepia się ja o ten biały mechanizm jest git dalej jest ten mechanizm który tak ciężko chodzi ze nie chodzi w ogóle. Dalej on przechodzi w niebieska linke która chodzi wyśmienicie I dalej jest zawór który bez niczego chodzi pięknie. Więc moje pytanie brzmi czy ktoś może naprawial ten właśnie nieszczęsny mechanizm z trybami i lopatkami? Będę wdzięczny za pomoc bo czasami brakuje jednak żeby skręcić trochę ciepła czy zimna z poziomu kabiny a nie tkac ręki na gorący silnik. Podrawiam i dziękuj z góry za pomoc.

            Comment


            • #36
              witajcie
              mam nadzieję że nie dostane ochrzanu za nie zakładanie nowego tematu tylko będę dalej pisać w tym.
              mianowicie jak pisałem powyżej wyjąłem ten mały trybik spod kierownicy przy dźwigniach od otwierania ciepło/zimno z nawiewu.
              po tej modyfikacji wydawało mi się że jest dobrze na postoju było dobrze chłodziło a po przekręceniu grzało jak trzeba. jednak dziś podczas jazdy na ustawionym zimnym powietrzu zaczęło lecieć z nawiewu ciepłe powietrze. nie wiem co jest grane ale dzwoniłem do mojego mechanika powiedział mi że w nagrzewnicy jest dodatkowy zaworek sterujący ciepło zimno i to on jest uszkodzony i trzeba wymienić nagrzewnicę. by to zrobić trzeba ponoć rozebrać deskę rozdzielczą.
              teraz moje pytanie cały panel środkowy mam wymontowany czy jest jakiś manual czy ktoś posiada taki manual co zrobić dalej by samemu wymontować nagrzewnicę?

              Comment


              • #37
                Przeczytaj ten wątek od wpisu #27 , mechanik wprowadza Cię w błąd bo ten zawór sterujący przepływem cieczy do nagrzewnicy jest dostępny w komorze silnika na tylnej grodzi
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • #38
                  zastosuj się do sugestii grzes41gt, zostaw nagrzewnicę w spokoju i daj sobie spokój z tym "mechanikiem".
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #39
                    czytałem cały wątek, czytałem również inne. wyjąłem puszkę od filtra powietrza zawór w komorze silnika się zamyka. w miejsce trybika wsadziłem śrubokręt kręciłem w lewo później w prawo i zero reakcji. w położeniu na max zimno leci ciepłe powietrze dodam że gdy trybik był na swoim miejscu wszystko działało tylko że ciężko. linki nie spadły bo wczoraj wymontowałem całą konsole środkową więc może jeszcze jakieś dodatkowe sugestie co może siedzieć w nagrzewnicy???

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez robson90 Zobacz posta
                      wyjąłem puszkę od filtra powietrza zawór w komorze silnika się zamyka.
                      Jeśli ten zawór w komorze się zamyka to nie ma prawa grzać Ci nagrzewnica. Sam po kupnie auta regulowałem manualnie tym zaworkiem czy ma grzać czy nie, ale to jest regulacja zero-jedynkowa.
                      Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                      Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                      sigpic

                      Comment


                      • #41
                        więc pozostaje mi dziś wyjąć puszkę od filtra powietrza zamknąć ręcznie zawór podłączyć konsole środkową i rozgrzać auto. jeśli mimo zamkniętego zaworu auto będzie grzać znaczy że zawór jest zepsuty a z nagrzewnicą wszystko oki .
                        czy dobrze to rozumiem?

                        Comment


                        • #42
                          Dokładnie. Ale nie musisz zakładać konsoli żeby to sprawdzić, podłącz tylko panel sterujący wiatrakiem i ręcznie otwórz klapkę u dołu.
                          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                          sigpic

                          Comment


                          • #43
                            jaką klapkę u dołu?

                            Comment


                            • #44
                              No jeśli masz zamknięty dopływ ciepłego powietrza to musisz ją otworzyć (tą co reguluje pokrętło ciepło/zimno), jeśli przed demontażem konsoli była ustawiona na "ciepło" to nie musisz nic otwierać
                              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                              sigpic

                              Comment


                              • #45
                                nie rozumiem. pokrętło ciepło/zimno reguluje zawór właśnie w komorze silnika poprzez układ krzywek pod kierownicą. tą właśnie klapkę reguluje też te pokrętło ale właśnie przez ten mały trybik o którym cały czas piszę. wyjąłem go w pozycji max ciepło wsadzić go nie mogłem ponownie na swoje miejsce więc przekręcałem te pokrętło w obydwie strony śrubokrętem. nic to nie dało. na postoju wszystko wygląda elegancko ale wczoraj gdy jechałem wszystko ustawione na max zimno a z kratek ciepłe powietrze leciało

                                Comment

                                Working...
                                X