Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic d17a2 nie pali.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Wróciłem od mechanika. Robota ich kosztowała 250 zł.
    W głowicy odkręciła się śrubka z lewej strony od komory silnika - jakaś od ciśnienia VTEC - śrubka wpadła pomiędzy pracujące krzywki zaworów, podobno od tej śrubki zależało smarowanie wałka rozrządu. Rezultat pogięte popychacze, wałek rozrządu stanął. Więcej nie będę opisywał, nowy zakup, przejechane z 200 - 300 km i silnik do wymiany.
    Zamykam temat. Pozdrawiam wszystkich biorących w nim udział.
    Wieczorem zdejmę głowice i zobaczę czy coś jeszcze warto z tym robić. Obstawiałem elektronikę, a okazało sie co innego. Szkoda.
    Last edited by syriuszteam; 07-01-2013, 15:18.

    Comment


    • #32
      no to zbiorowa żałoba , daj znać na czym stanie ostateczna decyzja, czy sprzedajesz go na części czy kupujesz silnik.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #33
        Jeszcze nie wiem. Jeżeli dół przeżył to głowica musze kupić i popychacze to koszt 600 zł, plus uszczelka 100, planowanie głowicy też kosztuje + mechanik żeby to złożył z 500 zł = najtańsza opcja pod warunkiem że dół został dobry.
        Ja nie potrzebuje mocy, bo to panna nim jeździ. D17a2 lub D17a9 to koszt minimum 2700zł.
        Jedyne co w grę wchodzi to składak :P, kupić goły słupek d16V1 silnik bliźniaczy, ma mniejszy skok tłoka i sprężanie niższe. Większość gratów pasuje, przełożyć do niego kolektory, zawór EGR podpiąć skrzynie automatyczną - sprzęgło kin. powinno podejść chyba ( bliźniaczy silnik ) ECU i reszta elektryki z d17a2.
        Tylko ciekawe czy to odpali, moim zdaniem powino. Silnik d16v1 też ma vtec i z angola z przebiegiem niby 50 tys 2004 -5 rok można nabyć za 1400zł sa i po 800 -1000 zł cała gromadka silników d16v1 na allegro

        Comment


        • #34
          no to niefart, ja jednak wolałbym reanimować jeśli oczywiście mieści się to w granicy ekonomicznej. Przynajmniej wiadomo co masz a z używką też różnie bywa

          Comment


          • #35
            Kolego znam ten ból.Te silniki mają taką awaryjność czy to po prostu pech.Kolego ja kilka lat temu,chyba 3 kupiłem fiata 2 tyg jazdy i wałek się zatarł,wina zatkany pająk od smarowania,naprawa 1800 po znajomości,zabolało,bo za auto dałem 5,plus opłaty,ogólnie z 5 tys wsadziłem w to auto,nigdy więcej fiata.Co do bliżniaka najlepiej gdzieś poszukać na forum o tym,lub szukać zdrowej góry.
            Taki tam Civic 1.3:-)

            Comment


            • #36
              Reanimacja może być mało opłacalno lub wogóle. Jak byłem mały gnojek to wtedy silnik był jako podstawowa część i nie można było zmieniać. w 2000r. mój tatko reanimował silnik od poloneza kilka gazy a kączyło się jak zwykle, szlif wału nowe panewki następny nominał, szlif bloku zmina pierścienie planowanie głowicy człowiek uradowanany nie zdążył dotrzeć silnika a on znowu brzęczy- beznadzieja. Wspomnienia po tamtych czasach bezcene mechanicy tylko się wzbogacali. Moja uwaga jest taka jak się rozwaliło to coś nie tak jest w nim, i wogóle jest to nieopłacalne remont silnika to koszt 3 tys. A znajdz mi mechanika który da ci gwarancje na 4 lat. Kiedyś przerabiałem ten temat w moim I civic Vg silnik d15b2, nowy silnik wyszedł taniej d15b7 moje cacuszko do tej pory igła. Nie trzeba jej prosić idzie jak szalona - chyba trafiłem na dobry egzemplaż bo lubiła obroty 5-7 tys.
              W moim przypadku silnik padł na wolnych obrotach ale i tak pogieło wszystko pewnie- zablokował się wałek a tłoki sobie stukały po zaworach. - rozbiore go tylko dla ciekawości, ewentualnie zobacze co z wałkiem czy to jego wina czy to pochacze się pogieły. Reszcze wystawie na sprzedaż może komuś się coś przyda. W jego miejsce d16v1 tylko z anglika który jeszcze jeździ w rzeczywistosci a nie jeździ a tylko silnik i troszke gratow z niego zostało. Silnik jeżdzący jeszcze sprawdzisz, jak pali czy nie kopci czy trzyma obroty. A ten co już postał, to na początku bedzie dobry ale jak sie odmuli to sie zaczynają problemy.
              Jakby mi zależało na tych 127 KM to pewnie bym ładował kase aby go ogarnąć, ale nim ma jeździć moja dziewczyna do pracy i napewno ukaże autko gazem za jakiś czas bo jak bedzie dziennie ponad 120 km robić do pracy to na benzyne tylko zarobi.
              Last edited by michal031987; 07-01-2013, 21:00. Powód: pilnuj się Michał ! bo nadwyrężasz Regulamin a ja potem musze sie stawiać w roli biczującego :).

              Comment


              • #37
                jesteś Michał kumaty gość i ogarniasz sytuacje, szkoda tylko że tak wyszło że są kłopoty i zamieszanie. Nie zamykam wątka interesuje nas jak sobie poradzisz ze sprawą.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #38
                  Normalnie czytam i... no tragedia, ręce opadają... Nowo kupiony i taka buba! I akurat się zbiegło z tym emulatorem który odwiódł totalnie od poważnej przyczyny...

                  Oby autko udało się niedrogo reanimować, tego ci życzę na ten rok!
                  Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                  Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                  Comment


                  • #39
                    Żal kasy, zapału, braku efektu. Mam nadzieję, że osiągniesz zamierzony rezultat bez finansowej ruiny.
                    Powodzenia.

                    Comment


                    • #40
                      No szkoda, kupiłem auto tanio.
                      5500 zł auto
                      100 zł skarbówka ( jeszcze pani w okienku chciała mi naliczyć opłatę według ich taryfikatora ) od 12600 zł , max -30% na uszkodzenia - oni to potrafią
                      sonda lambda za kata 170 zł, filtr powietrza 40 zł, olej silnikowy i filtr - 100zł, jeszcze wczorajsza wizyta na warsztacie 250 zł.
                      No i teraz co mi zostało to to ogarnąć- trudno nie zawsze się wychodzi na takich okazjach. Zawsze można kupić auto dużo drożej i też sie rozwali, wiec tego aż tak nie przeżywam. Trudno stało się po prostu pech.
                      Teraz trzeba to ogarnąć.
                      Już przeglądałem allegro woj. mazowieckie za silnikiem, d16V1 za 1tys można kupić z angola, w dodatku jeszcze siedzący w aucie. D17a2 lub 9 to już nie myślę.
                      Teraz to dobrą jednostkę d16v1 z gwarancją rozruchową z auta które jeździ, odrazu jak silnik będzie wyjęty to rozrząd zrobić, zawory ustawić i sprawdzić tą śróbke która zajechała mi d17a2. Jeszcze klucz dynamoetryczny muszę sobie sprezentować. Manual i do przodu. Po zabiegu podzielę się informacją.
                      Orientuje się ktoś jak wyjąć skrzynie automatyczną żeby olej nie uciekł - bo zastanawiałem się aby zaznaczyć sobie przeguby farbą ( kreski ) rozpiąć przegub wewnętrzny i nie wyjmować korpusu przegubu z skrzyni. Odrazu wymienię simering przy skrzyni od przegubu z strony kierowcy bo się poci.
                      PS. gorzej już nie może być, jedynie już lepiej. Dobrze że lawetę miałem z pracy tylko za beznynę zapłaciłem.

                      Comment


                      • #41
                        Uważam że temat można zamknąć.
                        Informacja dla innych posiadaczy silników D16 i D17 w civic VII, żeby kontrolowali przy ustawieniach zaworów moment dokręcenia wszystkich srubek. W nowo zakupionym silniku śrubkę ta co mi sie odkręciła dokręciłem prawie o pół obrotu- żebym mógł teraz spać spokojnie.
                        Przekładka z d17a2 na d16V1 zakończona powodzeniem, check na starcie też mi się pali ale musział przejść procedure uczenia silnika, ale autko pali od pierwszego strzału.
                        Koszt naprawy:
                        - 250 zł mechanik który zdiagnozował co się stało - obstawiałem na elektronike na problem z immo wyszło co innego
                        - przy aucie spędziułem 2 tygodnie
                        - silnik z przebiegiem 50 tys z angola nabyłem okazjonalnie za 900 zł
                        - przekładka silnika - u mechanika 900 zł , w zaciszu swojego garażu taniej. Wyciągarka łańcuchowa z rozmachem do 2 Ton 114 zł. Z kilogram śrubek 8,8 dł 16mm z podładkami powiększonymi i sprężynojącymi do zastąpienia zardzeniałych - 14 zł, nakrętka do wspawania aby emulator wkręcić 0,35 zł , emulator z allegro z przesyłką ok 50 zł, do tego puszka antykoru + puszka baranka + szczotka druciana na wkrętarkę i troszkę roboty. Sonda lambda za katalizatorem Denso 0109 - 169 zł, filtr powietrza - 40 zł
                        Cała komora silnikowa wyczyszczona z rdzy, zamalowana 2 razy antykorem na to baranek. Wymienione wszystkie obejmy które zaczeły już korodować.
                        Żeby atmospera w zimowy wieczór w garażu była milsza to radyjko obowiązkowę i butla gazu ( ogrzewałem garaż kuchenką gazową, ponieważ niemam dostępu do piecyka gazowego )
                        - na wiosne do wymiany idą przewody hamulcowe - mizernie wyglądają. niekture silni pokorodowały. W Mińsku dorobienie przewodów miedzianych długie na tył i od pasażera ok 180 zł
                        - w najblirzych dniach jeszcze oponki zmienie i przerejestruje auto. I pora się z nim porzegnać niech moja dziewczyna nie marudzi ,że marźnie jak do pracy idzie. Do wymiany mam jeszcze tylnie łaczniki drążka stabiliz. - łączniki się rozpadły. Na wiosne demontuje całe podwozie i kapitalny remont podwozia aby zwalczyć rudą.
                        Pozdrawiam wszystkich którzy interesowali sie moim tematem .
                        A do posiadaczy d-seri w VII gen " kontrolujcie u mechanika czy wszystkie śrubki są dokręcone prawidłowo z odpowiednią siła, bo to może później sporo kosztować. W moim przypadku d17a2 to koszt ok 3500 a d17a9 najtańszy na allegro to 2800, ja uciekłem w d16V1 i koszt tych silników to w granicy 800-1500 zł - do tego robocizna.
                        Pozdrawiam
                        Temat uważam za zamknięty
                        Last edited by michal031987; 19-01-2013, 10:49.

                        Comment

                        Working...
                        X