Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

alternator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Czy mocne obciążenie alternatora może powodować jego dziwny pisk? Ja mam tak że na jałowym po rozgrzaniu słychać pisk. Może być tak że akumulator jest do dupy i alternator nie może go doładować i dlatego wydaje takie dziwne dźwięki?? Bo już nie wiem co o tym myśleć łożyska alternatora okej tak samo szczotki, uzwojenie nowe. Byłem w miejscu gdzie regenerują alternatory i u mechanika i twierdzą że to normalny dźwięk na obciążeniu ale prawda jest taka że na jałowym biegu po rozgrzaniu słychać tylko ten pisk...

    Comment


    • #17
      na niskich obrotach najczęściej piszczy pasek, tu masz info sprawdź to: Pasek alternatora - regulacja napięcia paska alternatora
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        To nie może być pasek bo jak odlaczam kostkę alternatora przy odpalonym to dźwięk znika

        Comment


        • #19
          Alterntor wydaje 4 rodzaje dźwięków
          1 Ocieranie wirnika o stojan-spowodowane korozją rdzenia stojana ,pęknięcim obudowy rozsadzonej przez rdzę i przesunięciem osi obrotu wirnika.Dolegliwość produktów Magneti Marellipocząwszy od Punto 1 gen aż do dzisiejszych Alf.Odpada ba Hondy nie dotyczy,poza tym gwałtonie następuje i szybko usadza auto.

          2 łożyska-odpada bo przestaje po odłączeniu kostki

          3 pasek-to może mieć sens a Rambo rację.Odłączasz kość,zanika obciążenie,pasek przestaje piszczeć.

          4 przeciążenie. Powód to padnięta cela w baterii,dioda w mostku prostowniczym,zwarte do masy uzwojenie stojana.
          Altek to prądnica wielofazowa,przeważnie od 4 do 8 faz i do kilkunastu sekcji uzwojeń na jedną fazę.
          Działa więc pulsacyjnie a na dodatek generuje prąd przemienny o bardzo dużej częstotliwości.
          Zwarcie,przeciążenie,lub brak działania jednej fazy powoduje piszczenie ,jest to jednak absolutnie inny dźwięk niż pasek ale tak samo zaniknie po rozłączeniu kości . Mim zdaniem to albo aku jest do dupy i pobiera krocie,albo altek jest do ponownego przeglądu el . albo jesteś przeczulony,bo każdy altek pod obciążeniem lekko wyje (wystarczy odpalić tylną szybę)
          Jak zdecydujesz się rozebrać alternator to poprowadzę krok po kroku jak zbadać jego sprawność (poza regulatorem,bo nie dasz rady)
          ale najpierw daj to komuś do posłuchania.

          Comment


          • #20
            Wiesz co chyba masz racje co do akumulatora. Wcale o tym nie pomyslalem ale w sumie od kupna aku nie byl wymieniany a przy duzych mrozach nie chcial odpalac... od tego zaczne. Spróbuje zalatwic jakis aku i sprawdzic. A jak to nic nie da to z Twoja pomoca rozkrece alternator.

            Comment


            • #21
              To jednak nie jest wina akumulatora takze prosilbym o pokierowanie mnie. Sprobuje go otworzyc.

              Comment


              • #22
                Kiedy chcesz to robić?
                Musisz zaopatrzyć się w miernik z funkcją sprawdzania diody.,jak będziesz gotowy to pisz.
                Last edited by m26; 03-07-2018, 21:03.

                Comment


                • #23
                  Mam taki podstawowy multimetr da radę nim sprawdzić?? Jakbyś mógł krok po kroku mi opisać to byłbym wdzięczny będę się za to brał w sobotę

                  Comment


                  • #24
                    Jest tam wspomniana funkcja?
                    To jest istotne,bo do sprawdzania diód potrzebne jest podwyższone napięcie,zwykłym omomierzem nie sprawdzisz bo nie osiągniesz progowego 5v.

                    Comment


                    • #25
                      IMG_20180704_205904.jpg mam coś takiego

                      Comment


                      • #26
                        Ok. na lewo ud HFE to znaczek diody,nada się.
                        Teraz poszukaj kolby lub dobrej pistoletowej min. 100w. Dobrze by było żebyś miał dostęp do pistoletu z powietrzem,ale obejdzie się jak nie ma.
                        Mechanicznie ogarniesz ?

                        Comment


                        • #27
                          Chodzi o kompresor z powietrzem? Jeśli tak to mam. Mechanicznie dam radę tylko na elektryce to się raczej nie znam.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez khardim24 Zobacz posta
                            Jeśli tak to mam.
                            Wyśmienicie,przyda się przy wylutowywaniu prostownika.
                            A co z lutownicą?

                            Comment


                            • #29
                              Też posiadam

                              Comment


                              • #30
                                Az jestem ciekaw tematu , w pdfie od gen 7 nic nie pisali o rozlutowywaniu ,mam nadzieje ze kolega porobi jakies foto z rozbiórki.

                                Comment

                                Working...
                                X