Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

alternator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • alternator?

    Witam, jezdze honda civic 1.7 ctdi z 2003r. przebieg 120.000 dzisiaj zapalila sie mi kontrolka od akumulatora, prosze o opinie, co to moze byc? alternator czy padl akumulator? moze jst cos co powinnam sprawdzic albo wiedziec zanim oddam auto do mechanika, nie chcę aby wkręcił mi niepotrzebną naprawę, co warto sparwdzić i jak? szczotki akumulatora, regulator napięcia ew,.koszt naprawy. z gory dzieki, sabina

  • #2
    To może zamiast oddawać od razu do mechanika, wsadź od kogoś sprawny aku i zobacz co wtedy?
    Jeżeli nie wymieniany od nowości to bardziej niż prawdopodobne, że akumulator słaby.
    sigpic

    Comment


    • #3
      gdyby padł aku to miałabyś problemy z zapalaniem auta, słabo by kręcił rozrusznik. Jeśli kontrolka świeci ci cały czas podczas jazdy to najprawdopodobniej może być winą słabego ładowania akumulatora - alternator. Mogą być szczotki, ewentualnie regulator ładowania.

      Grzegorz
      Nie wierzcie zegarom, czas wymyślił je dla zabawy!

      Civic HB 2001r, 1.6 VTEC, 110kM, D16V1

      Comment


      • #4
        A moze tylko pasek jest do naciagniecia ewentualnie moze gdzies nielaczy przewod roznie to bywa .Pozdrawiam

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez slawek64 Zobacz posta
          A moze tylko pasek jest do naciagniecia ewentualnie moze gdzies nielaczy przewod roznie to bywa .Pozdrawiam
          o też racja, zwłaszcza, że jeśli jest luźniejszy to przy większych obrotach lubi popiskiwać.
          Nie wierzcie zegarom, czas wymyślił je dla zabawy!

          Civic HB 2001r, 1.6 VTEC, 110kM, D16V1

          Comment


          • #6
            Jaki jest koszt regenracji alternatora? A przy okazji jakie macie akumulatory?

            Comment


            • #7
              skoro masz diesla, odwiedzaj częściej Dział: SILNIKI DIESLA https://www.civicforum.pl/forumdisplay.php?f=254 tam było już dużo napisane, czegoś nie ma, pisz, bo tak to sie po całym forum walają rózne wątki w tym samym temacie i bajzel sie robi.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Witam,
                Nie chcąc zakładać niepotrzebnie nowego tematu, dołączam się do obecnego.
                Proszę o poradę, czy bicie osiowe wiatraków oraz koła pasowego alternatora, widoczne na filmiku poniżej, kwalifikuje alternator do naprawy? Wygląda na to, jakby wałek był wygięty w banan. Mniej więcej w połowie filmiku widać przez małe okienko alternatora, że na drugim końcu wałka dzieje się to samo. Podczas kręcenia wałkiem słychać szum, ale nieregularny, tj. cyklicznie przybierający większą głośność i zaraz powracający do poprzedniego poziomu. Nie wiem czy to ze szczotek ocierających o komutator, czy z łożyska.
                P.S. Łożyska, zdaje się, już swoje wykręciły?
                P.S.2. Czy przy takim biciu możliwe jest, żeby alternator był generatorem drgań na cały silnik i budę?

                Last edited by kubsztyk; 05-05-2018, 17:32.

                Comment


                • #9
                  Na moją skromną wiedzę masz obydwa łożyska do wymiany. Szczerze to drgań na całą budę bym się nie spodziewał ale hałasu to na pewno. Przecież to musi wyć, ostatnio wymieniałem łożyska w alternatorze Yaris i bicia nie było ale wyło...!

                  Nie będzie biło na budę bo wszystko przyjmują łożyska , korpus alternatora i w końcu poduszki silnika to zniwelują.
                  Łożyska zmieniaj ,nawet się nie zastanawiaj.

                  Comment


                  • #10
                    To jest alternator po dzwonie.
                    Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                    Czy przy takim biciu możliwe jest, żeby alternator był generatorem drgań na cały silnik i budę?
                    Odpal bez paska to będziesz wiedział.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      To jest alternator po dzwonie.
                      A czemu ?
                      Ostatnio kolega wymieniał łożyska i ośkę w alternatorze pięcioletniego Volvo , jakiś suv nie pamiętam i jeszcze bardziej biło a suv nie bity , pierwszy właściciel.

                      Comment


                      • #12
                        Co do wycia, to już zimą słyszałem po odpaleniu po nocy wycie przez 3-5 sekund. Teraz na rozgrzanym słyszę bzyczenie ciche z okolic alternatora na jałowych obrotach. Słyszę jeszcze warkot przy 2-3 tys. obr. już po częściowym rozgrzaniu silnika - bardziej z okolic rozrządu, bo z pozycji pasażera mniej słyszalny. Na przestrzeni miesięcy warkot się nasilił i poszerzył się zakres obrotów, przy którym jest to słyszalne. No i alternator ma problem z podniesieniem obrotów po ich opadnięciu na wskutek włączenia świateł lub dmuchawy na max. Ostatnio zauważyłem też rzadkie co prawda zjawisko, że jałowe obroty silnika falują w rytm migania kierunkowskazu - niezauważalne na wskazówce obrotomierza, ale słyszalne i odczuwalne, tak jakby cyklicznie mocno wzrastało i znikało obciążenie silnika.
                        Na dniach zrzucę pasek i obadam te drgania.
                        Last edited by kubsztyk; 06-05-2018, 09:19.

                        Comment


                        • #13
                          Aha , szczotki też będą do wymiany. Obyś miał cały komutator bo inaczej to już troszkę więcej zabawy.
                          Zrzucaj będziesz coś wiedział.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez woody Zobacz posta
                            A czemu ?
                            Bo normalnie alternator tego nie robi.

                            Zamieszczone przez woody Zobacz posta
                            Ostatnio kolega wymieniał łożyska i ośkę w alternatorze pięcioletniego Volvo
                            Gdyby było wszystko jak trzeba to by nie wymieniał.Aternator nawet z wywalonymi łożyskami nie ma grama bicia,jedyne co ma to luz liczony w setkach.

                            Comment


                            • #15
                              Kupiłem regenerowany alternator. https://allegro.pl/alternator-honda-...437817884.html
                              Zamontowałem, odpalam i... Na obrotach jałowych wszystko ok, po dodaniu gazu czy w trakcie jazdy światła i podświetlenie deski mryga... Czuć nawet jak przy jednostajnej jeździe silnik bardzo delikatnie przerywa w rytm mrugania świateł, po puszczeniu gazu ok.
                              Zmierzyłem napięcie na jałowych: 14,4V odbiorniki off, 14,3V światła włączonu, utrzymywanie nawet lekko podniesionych obrotów daje na multimetrze podłączonym do aku falowanie 14,83...15,18V.
                              Ręce opadają, na 15-letnim altku nie miałem takich jaj... Wsadzam stary alternator...
                              Nawet kur.. pasek Conti kupiłem specjalnie nowy...
                              Ponadto zauważyłem przy wymianie altka, że we wtyczce wiązki alternatora nie mam jednego konektora, a otwór jest jakby fabrycznie zaślepiony. W alternatorze 4 piny, a we wtyczce 3 konektory i 3 przewody do wtyczki... Wiem, że np. w EGRze jest jeden otwór na konektor zaślepiony, ale w alternatorze..?
                              Last edited by kubsztyk; 09-05-2018, 21:52.

                              Comment

                              Working...
                              X