Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Lewe koło hamuje słabiej

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
    Nie w jedną i drugą strone,tylko rozkręcasz rozpierak ile się da,tak zeby jeszcze bęben wszedł,potem naciskasz hebel do oporu żeby szczęki się ustawiły centralnie i sprawdzasz czy nie ociera,a potem jak się da to jeszcze raz to samo.

    6 gen (EJ9/EK3) ma niezależnie od wersji silnikowej,wyposażeniowej i rocznikowej jest ten sam bęben i cylinderek,a od angielki nie pasuje.
    Nie pamiętam czy pasuje tam z 5gen,ale gdybyś miał pudełko to wszystko można sprawdzić.
    47215315_342150546571534_1521257887026905088_n.jpg47215542_264223340884968_7660221988010459136_n.jpg

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Nie w jedną i drugą strone,tylko rozkręcasz rozpierak ile się da,tak zeby jeszcze bęben wszedł
      dokładnie tak.
      Wygląda na to że po wymianie kalamitki jest układ szczelny tu odpowietrzanie nic nie da, jest odpowietrzone.
      Trzeba tak długo rozkręcać rozpierak aż bęben nie wejdzie. Wtedy tak długo się bawić w zakręcanie (regulację) aż ......bęben wskoczy, wtedy będzie hamował z siłą jak trzeba.
      ale ...
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Bęben przed założeniem ma mieć zeszlifowany rant a nawet lekką fazę,bo zakładanie starego myla z progiem nie pozwala na początkową poprawną regulację
      jeśli nie zeszlifujesz rantu a papierem trudno go zeszlifować to po wciśnięciu bębna ponownie trzeba kręcić rozpierakiem ... i tu ZooonK bo się nie da. Dlatego bęben do tokarza, bo inaczej tego nie wyregulujesz jak trzeba.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        A jakie nowe bębny i szczęki polecacie? Może zmienię jak nie będą jakieś super koszta. Szczęki w sumie tam dużo mają jeszcze okładziny ale jak już bym dawał nowe bębny to i szczęki.

        Comment


        • #19
          Standardowo, ATE, TRW.. tych firm trochę jest, mniej więcej wszystko to samo.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #20
            Bierzesz zwyczajna slifierkę kątową i jedziesz aż rant bedzie niższy niż powierzcnia czynna.To prosta czynność i każdy poradzi z nią sobie na przysłowiowym krawężniku.
            Muszisz poszukać na pudełku symboli dotyczących specyfikacji,a jesli nie ma to wracaj do sprzedawcy bo to zdjęcie niczego nie zawiera..
            Oglądanie samego cylinderka też niczego nie da ,bo może być ten sam jednak z innym otworem i tłokiem,ale wtedy na pewno nie jest do Hondy 6 gen.

            Comment


            • #21
              Mówicie o rozpieraku, czyli samoregulatorze w bębnach? A nie powinien się sam podkręcić?

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                Mówicie o rozpieraku, czyli samoregulatorze
                Przecież to ten sam czort

                Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                A nie powinien się sam podkręcić?
                To tylko w teorii
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #23
                  Mi się podkręcił sam, bo ostatnio specjalnie luźno zostawiłem, gdy czyściłem koła tył.

                  Comment


                  • #24
                    To miałeś szczęście. Kiedyś robiłem tył jeszcze w swojej Corsie, to za cholerę nie chciał mi się sam dobrze ustawić... ostatnio robiłem tył w drugim oplu którego mam, to chyba sam się jakoś trochę wyregulował, ale nie wiem, bo nie sprawdzałem na stacji, ale po ręcznym czuję, że się coś tam ustawiło chyba samo.. ale generalnie najlepiej od razu nasadzić bębny na styk z okładzinami wtedy ma się pewność, że będzie hamować jak trzeba.. bo z tą samoregulacją to można się 2x potem narobić.. a najgorzej jak jest ten rant na bębnie..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #25
                      To teraz wiem dlaczego u mnie ktoś rant szlifierką przejechał. Chyba będę musiał go sprawdzić czy jest ok, bo nie zwracałem na to uwagi. Rok temu miałem za ciasno szczęki, to mi po rozgrzaniu się zaczęły palić, bo ścisnęło mocniej, ale hamulce jak żyleta. Lekko dotykam i hamowało jak w bolidach formuły 1. [emoji3]
                      Last edited by marcin19883; 04-12-2018, 15:22.

                      Comment


                      • #26
                        Ok sprawdziłem bębny. Rantu nie ma, ale dla pewności przejechałem jeszcze raz tą rdze. Czyli jednak samoregulator działa. Trzeba go dobrze oczyścić
                        Last edited by marcin19883; 04-12-2018, 17:30.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                          Mówicie o rozpieraku, czyli samoregulatorze w bębnach? A nie powinien się sam podkręcić?
                          Powinien się sam dokręcić i to też należy sprawdzać przed założeniem bębna.
                          Czasem nie działa jak należy i trzeba poimprowizować,podgiąć ,podciągnąć sprężynkę itd. jednak nawet jak działa to i tak trzeba poskładać podkręcone ,ale to już odrębny temat.
                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          a najgorzej jak jest ten rant na bębnie..
                          Prawda.Im wyższy tym więcej skutków ubocznych i problemów przy naprawach,a w pewnym stadium to nie ma możliwości demontażu bez uszkodzenia szczęk albo tarczy kotwowej.

                          Comment

                          Working...
                          X