Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Lewe koło hamuje słabiej

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Lewe koło hamuje słabiej

    Witam, zrobiłem kompletną regenerację hamulców z przodu. Piaskowanie zacisków i wymiana wszystkiego. Tył miał być nie ruszany bo był spoko ale... Jak odpowietrzałem hamulce to uj*bałem odpowietrznik lewy tył. Wymieniłem tłoczek, odpowietrzyłem i teraz ciągnie na prawo przy hamowaniu. Pojechałem na stacje diagnostyczną i wyniki były takie: przód ideolo, tył ręczny ideolo a nożny lewe tylne koło hamuję o 50% słabiej. Regulacja napięcia szczęk nie daje nic.

  • #2
    Odpowietrzyć przód prawe.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez afri3l Zobacz posta
      Regulacja napięcia szczęk nie daje nic.
      A powinna. Jeśli dobrze masz ustawione szczęki to znaczy, że jest słabe ciśnienie w tłoczku z tyłu, bym próbował jeszcze raz odpowietrzyć tą część układu hamulcowego, a więc to koło i przód po przekątnej.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez afri3l Zobacz posta
        uj*bałem odpowietrznik lewy tył. (...) nożny lewe tylne koło hamuję o 50% słabiej.
        no więc tu masz problem.
        No ukręciłeś ok, no i co z tym zrobiłeś?
        Tu regulacja szczęk nie pomoże.
        Kalamitka lewy tył nie trzyma masz tam powietrze, tego nie uszczelnisz, chyba że rozwiercisz i nagwintujesz na większą kalamitkę.
        Nie piszesz jak sobie poradziłeś z tym ukręceniem, ale ja tam jest jakaś prowizorka to nie ma siły, działać będzie jak opisujesz.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Można też na wyłączonym silniku pedał hamulca przytrzymać. Jak sam opada, to wiadomo, że powietrze w układzie.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            no więc tu masz problem.
            No ukręciłeś ok, no i co z tym zrobiłeś?
            Tu regulacja szczęk nie pomoże.
            Kalamitka lewy tył nie trzyma masz tam powietrze, tego nie uszczelnisz, chyba że rozwiercisz i nagwintujesz na większą kalamitkę.
            Nie piszesz jak sobie poradziłeś z tym ukręceniem, ale ja tam jest jakaś prowizorka to nie ma siły, działać będzie jak opisujesz.
            Przecież napisałem, że wymieniłem cały tłoczek z lewego tylnego koła na nowy i odpowietrzyłem układ jeszcze raz

            Comment


            • #7
              czyli się narobiłeś ale niepotrzebnie. pisałem, że wymiana tłoczka niczego nie załatwia. Co zrobiłeś z ukręconą kalamitką? - to jest klu sprawy.
              Ukręciłeś kalamitkę ... a wymieniłeś tłoczek. nie rozumiem działania. .... jak byś napisał, wymieniłem całe jarzmo, oo to rozumiem no, ale o tym nie piszesz.
              Last edited by rambo7; 30-11-2018, 22:40.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Odpowietrzyłeś układ, ale nie podałeś, że cały. Jak go odpowietrzyłeś? Od jakiego koła? Trzymałeś pedał hamulca jak pisałem wcześniej? Obniża się?
                Last edited by marcin19883; 01-12-2018, 00:24.

                Comment


                • #9
                  Na ścianie grodziowej masz zawór proporcionalny (korektor),jeśli jesteś pewien że odpowietrzyłeś idealnie to sprawdź ciśnienia na jego wyjściu,bo być może się zawiesił od syfu.

                  Zamieszczone przez afri3l Zobacz posta
                  Regulacja napięcia szczęk nie daje nic.
                  Nie ma czegoś takiego.Dźwigienka ręcznego ma się cofać do końca,a linki pod popielniczką mają chodzić po równo,jeśli tak nie jest to rozbieraj bębny.Mniemam że szczęki przetarte,bęben wymyty.

                  Comment


                  • #10
                    ...ja nie wiem nad czym debatujecie ... kolega afri ukręcił kalamitkę ... kalamitka jest ukręcona i dynda ... to o jakim odpowietrzaniu mowa, ciśnieniach itd.
                    m26 możesz mi to ewentualnie opowiedzieć...? ukręcasz kalamitkę odpowietrzającą tylne koło jak pisał afri... i co wymienisz tłoczek... i już git, wsio gra i dziłała ..tak? .
                    Medal dla tego co mi tu powie jak się odpowietrza układ z ukręconą kalamitką.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Nie ma czegoś takiego.Dźwigienka ręcznego ma się cofać do końca,a linki pod popielniczką mają chodzić po równo,jeśli tak nie jest to rozbieraj bębny.Mniemam że szczęki przetarte,bęben wymyty.
                      Wszystko przetarte i wymyte i dalej nic. Jutro to rozbiorę bo podobno są 2 rodzaje cylinderków i jeden ma mniejszą średnice.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        ...ja nie wiem nad czym debatujecie ... kolega afri ukręcił kalamitkę ... kalamitka jest ukręcona i dynda ... to o jakim odpowietrzaniu mowa, ciśnieniach itd.
                        m26 możesz mi to ewentualnie opowiedzieć...? ukręcasz kalamitkę odpowietrzającą tylne koło jak pisał afri... i co wymienisz tłoczek... i już git, wsio gra i dziłała ..tak? .
                        Medal dla tego co mi tu powie jak się odpowietrza układ z ukręconą kalamitką.
                        Nic nie dynda... Wymieniłem cały cylinderek z kalamitka. Napisałem przez pomyłkę, że tłoczek. Skąd miałby być tłoczek w bębnowym hamulcu a ty żeś się uczepił tego tłoczka.

                        Jak cisnę hamulec na zgaszonym silniku to trzyma ciśnienie.
                        Last edited by afri3l; 02-12-2018, 02:32.

                        Comment


                        • #13
                          To reguluj bębny. Masz, źle wyregulowany rozpierak. Ta strona hamuje teraz słabiej tak ? w porównaniu do drugiej ?
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            To reguluj bębny. Masz, źle wyregulowany rozpierak. Ta strona hamuje teraz słabiej tak ? w porównaniu do drugiej ?
                            Tak. Strona gdzie był wymieniony jest słabsza. Próbowałem, już w jedną i w drugą stronę regulować ale nie zmienia to nic praktycznie.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez afri3l Zobacz posta
                              Próbowałem, już w jedną i w drugą stronę regulować ale nie zmienia to nic praktycznie.
                              Nie w jedną i drugą strone,tylko rozkręcasz rozpierak ile się da,tak zeby jeszcze bęben wszedł,potem naciskasz hebel do oporu żeby szczęki się ustawiły centralnie i sprawdzasz czy nie ociera,a potem jak się da to jeszcze raz to samo.
                              Jeśli ociera na części obwodu to przestawiasz bęben na szpilkach aż uzyskasz najmniejszą różnicę.
                              Bęben przed założeniem ma mieć zeszlifowany rant a nawet lekką fazę,bo zakladanie starego myla z progiem nie pozwala na początkową poprawną regulację.Jak poskładzasz wszystko dobrze to zaglądasz pod popiołkę miedzy fotelami czy obie linki mają równy skok i czy obie się luzują bo napięta linka nie pozwala na działanie układu samoregulacji i czy oba kola obracają się luźno.
                              Tylko tak załatwisz sprawę mechaniki ,tam musi wszystko być wedle recepty,potem sprawdzasz sprawy hydrauliczne.

                              Zamieszczone przez afri3l Zobacz posta
                              Jutro to rozbiorę bo podobno są 2 rodzaje cylinderków i jeden ma mniejszą średnice.
                              6 gen (EJ9/EK3) ma niezależnie od wersji silnikowej,wyposażeniowej i rocznikowej jest ten sam bęben i cylinderek,a od angielki nie pasuje.
                              Nie pamiętam czy pasuje tam z 5gen,ale gdybyś miał pudełko to wszystko można sprawdzić.

                              Comment

                              Working...
                              X