Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

podgrzewane lusterka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Witam , ja z kolegą rybą w sobotę zabieramy się za montaż podgrzewanych mat , do swoich hanek , obaj mamy EJ9 ja mam manualne lusterka kolega ma elektryczne , jeszcze się wahamy czy montować pod osobny włącznik czy pod szybę tylną ale ja właściwie jestem pewny że pod włącznik , mamy plan wykonać prezentację pdf i wrzucić do działu zrób to sam , a tutaj powędruje pościk z relacji po wykonanym zabiegu , miejmy nadzieje ze straty nie będą duże w lusterkach Pozdrawiam
    Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

    Comment


    • #32
      Kamil super, ze napisałeś. Super dlatego, że przymierzam się też do ogrzewanych lusterek a w swojej hańce mam manuale. Problemu nie ma z kupnem elektrycznych tylko co z wiązką ich zasilania/sterowania. Jest w naszych autach czy nie ma. Przycisk sterowania i ogrzewania lusterek już mam. Kto chce zrobić tak jak było w oryginale, musi kupić sterowanie lusterkami i podgrzewanie lusterek osobno.

      Narazie nie mam czasu rozbebeszyć okolic bezpieczników i kolumny kierownicy, żeby sprawdzić czy mam wiązkę sterowania w aucie, dlatego bardzo cię proszę o opisanie w Zrób to sam czy takowa wiązka była u ciebie.
      pzdr
      Napijmy się piwka
      Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
      Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
      Sprzedam części z EJ9

      Comment


      • #33
        Powiem szczerze że okablowania na pewno nie ma u mnie bo drzwi rozbierałem ze sto razy wiec znam je jak własną kieszeń a pod kierownicą sprawdzę jeszcze, ale podejrzewam że całe okablowanie to kwestia połączenia mechanizmu lusterka z przełącznikiem , żadnej innej centralki tam nie ma , ale głowy nie daję , jeśli jest tak jak mówię to to nawet sam mogę sklecić ci taką wiązkę , a jeśli chcesz to wpadaj w sobotę na uroczysko ,obcykasz jak to wygląda u mnie w manualu i u kolegi w elektryce Także zapraszam , jeśli nie to podzielimy się na forum , działamy tak od ok 10 rano
        Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

        Comment


        • #34
          nytmare a ten przełącznik który pokazałeś nie jest przypadkiem z innej wersji civica? bo sterowanie lueterek oryginalnie w ej9 jest po lewej stronie kierownicy jak na tym foto https://photos03.otomoto.pl/photos/o...10237006_3.jpg . Zaślepka po lewej od sterowania lusterek jest na przelacznik sterowania szyberdachem a po prawej na przelacznik podgrzewanych lusterek
          moja koHanka - Satin Silver 1,4is EJ9

          Comment


          • #35
            Ryba owszem przycisk sterowania jest z accorda i civica sedan 6gen. W EJ9 jest dokładnie tak jak napisałeś, przycisk podgrzewania lusterek był zamiennie z włącznikiem świateł przeciwmgielnych przednich. Kupiłem taki przycisk bo wyszło taniej niż bulenie za 2 przyciski osobno i zostaje mi wolne miejsce na przednie fogi jak kiedyś wygram w Totka, żeby je kupić.
            Napijmy się piwka
            Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
            Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
            Sprzedam części z EJ9

            Comment


            • #36
              jeśli się nie myle to miejsce na przednie fogi jest zaraz obok przycisku tylnych tam gdzie większość ludzi montuje diode od alarmu...

              wracając do tematu ogrzewanych lusterek ... wczoraj zrobiliśmy z Kamilem_608 w swoich ej9, zajęło nam to cały dzień (od 9 rano do 20) i co mogę o tym modzie powiedzieć... Jeśli ktoś już ma elektryke szyb, centralny zamek, sterowanie lusterkami i do tego wszystkiego jeszcze klime to przeciągnięcie kabla do środka będzie dla niego nielada wyzwaniem, jak ktoś ma w miare gołą wersje to nie będzieto dla niego jakiś wielki problem... My chcąc sobie ułatwić zadanie postanowiliśmy nie ściągać drzwii co zemściło się problemem przeciągnięcia kabli... Ale jest i na to sposób, wystarczy użyć sztywnego drutu i nim celować w dziury ...

              Na koniec jeszcze dodam, że zaczęliśmy bardzo ambitnie i każdy krok uwiecznialiśmy na foto, ale później daliśmy sobie z tym spokój bo do dziś byśmy nie skończyli ...

              Jakby ktoś się jednak zdecydował na montaż podgrzewania lusterek to życzę powodzenia i wytrwałości a przede wszystkim dobego miejsca pracy
              moja koHanka - Satin Silver 1,4is EJ9

              Comment


              • #37
                Ryba dzięki za opisik, jak odpoczniecie to wrzuć fotostory do tego momentu co macie zdjęcia. Ja dziś ściągnąłem tą osłonę pod kierownicą i szukałem wiązki do przycisku sterowania, ale się nie doszukałem, czyli wszystko od podstaw muszę pociągnąć. Jest za to kostka dla dimmera .
                U siebie mam el. szyby, klimę i centralny zamek więc, będzie problem jak u Was. Jak kupię elektryczne lusterka i zrobię sobie wiązkę sterowania nimi to montuje. Wklej linka które maty grzewcze kupowaliście to zakupię je wcześniej.

                Mi za to udało się pociągnąć jeden kabel do lampki w bagażniku Jest już sygnał od krańcówki, zostało jeszcze +12V i będzie jasno w kufrze. Robota też głupiego bo ściąganie plastików, przeciąganie kabla, zakładanie wszystkiego od nowa.

                Co do przycisków to od lewej do prawej:
                szyberdach, lusterka. przednie fogi.
                Jak ktoś nie ma szyberdachu może iść w podgrzewanie lusterek w jego miejscu. Obok tylnych fogów jest w zależności od wersji tempomat lub częściej spotykany dimmer (i jak mi się uda go dorwać to tam go włożę bo chyba mam kostke pod niego).
                Napijmy się piwka
                Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                Sprzedam części z EJ9

                Comment


                • #38
                  To ja w takim razie bo dostałem przymusowe wolne w pracy postaram się pisemną relację zdać z naszej wymiany , nie będzie zdjęć ale opis zrobię taki że , zdjęcia będą zbędne
                  Zaczynamy :

                  Proponuję zacząć robotę z rana i mieć pod ręką sklep albo drugie auto żeby w razie czego podjechać po szkło lusterka ( naszą bez luster nie pojedziemy) bo jest duże ryzyko pęknięcia szkła lusterka .
                  Orientacyjnie koszt lewego (asferycznego ok 36zł) prawego coś koło 30zł za samo szkło

                  1. Demontujemy boczki z drzwi, robota prosta i przyjemna :
                  -odkręcamy obudowę klamki śrubka jest widoczna po odciągnięciu klamki

                  -odkręcamy uchwyt za który zamykamy drzwi śrubka jest w środku

                  - ściągamy korbę ( najpierw trzeba wypchnąć zawleczkę płaskim śrubokrętem ) lub jeśli mamy elektryczne szyby to wyjdzie nam cały element razem uchwytem zamykania drzwi.

                  -ściągamy trójkątna zaślepkę lusterka ( z czuciem nam tu się ułamał plastik )zwłaszcza na mrozie plastiki wykazują szczególne skłonności do pękania jeśli macie garaż zdecydowanie polecam wykonać wszystko w cieplejszym niż dwór miejscu , będzie to lepsze dla nas i dla naszego autka

                  -ściągamy plastikową osłonkę głośnika (wystarczy odciągnąć bo jest na zatrzask) a następnie odkręcamy 3 śruby wokół głośnika i 3 śruby mocujące głośnik

                  - odciągamy boczek po rancie tak by puściły zatrzaski , potem lekko podnosimy do góry i wysuwamy w stronę tyłu auta ( pamiętając o wypięciu kostek które się znajdują w głośniku i od el,szyb i lusterek ale to już przy demontażu tych elementów trzeba zrobić inaczej nie wyjdą )

                  -teraz odkręcamy 3 śruby mocujące lusterko , są one wewnątrz auta pod zdemontowanym już plastikowym trójkącikiem , pamiętając by przy ostatniej śrubie trzymać lusterko od drugiej strony bo odpadnie i pęknie na ziemi !!!

                  No i mamy gotowe zdemontowane lusterka luzem , jeśli robicie na dworze to zaklejcie dziury po lusterku taśmą coby nie napadało wam wody do środka , bo ostatnio często pada

                  To była łatwiejsza część roboty teraz będzie trudniejsza :

                  2. Musimy wyciągnąć, szkła razem z plastikowym koszem w którym szkło jest osadzone polecam szuszareczkę lub opalareczkę i grzejemy ze 2 min suszarką opalarką trochę krócej i przechylamy szkło lusterka maksymalnie w skrajne położenie tak by powstała jak największa szczelina w którą włożymy palce ( wszystko z czuciem bo pęknie nam szkło) i po odpowiednim nagrzaniu , palcami powinno nam wyskoczyć szkło z koszem na zewnątrz . Czynność oczywiście powtarzamy dla obu luster .

                  3.Teraz najbardziej ryzykowna część roboty wyciągnięcie szkła z plastikowego kosza , nam tutaj jeden pacjent nie wytrzymał i pękł , pechowo lewy ten droższy ( ale cóż trzeba straty wkalkulować w robotę) , w tym celu albo szuszreczka albo opalareczka albo miska z wrzątkiem i grzejemy ( odradzam grzanie nad ogniem grozi to pokrzywieniem plastiku nieodwracalnie) kiedy nagrzejemy sprzęt musimy jakimś cudnym sposobem wyjąć z niego szkło lusterka nie wiem jak to zrobić by nie pękło , mnie się udało 3 bez problemu a jedno pękło , po porostu loteria , może wy będziecie delikatniejsi widać ja nie byłem ...


                  4. Kiedy już uda nam się to zrobić lekko oczyszczamy tylną powierzchnię lusterka i przyklejamy na nią matę z przylutowanym bądź włożonym na wsuwki kablem zasilającym matę

                  5. Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności , z tym może bym problem bo włożenie szkła w oprawkę też wymaga grzania i robienia tego delikatnie a dodatkowo trzeba wypuścić kable także albo uda nam się trafić na istniejące otworki w plastiku albo musimy wyciąć nowe większe , ja wyciąłem lutownicą i przez nie wypuściłem kabelki

                  6.Teraz musimy wypuścić kable przez całe lusterko aż do kabiny to jest kolejny problem o ile masz lusterka elektryczne to masz specjalny kanał do przewodów wiec nie ma problemów natomiast w manualnych lusterkach to jest tragedia zwłaszcza oryginalnych hondy trzeba zrobić dodatkowe nacięcie na przewód jak zrobiłem po swojemu nie chce tu pisać bo to kwestia pomysłu więc zostawiam to dla każdego z was jak sobie wypuści te przewody

                  7. Kolejny trudny do pokonania etap do wsadzenie zmontowanych z matami lusterek w oprawce do lusterka w zatrzaski , tutaj w elektrycznych lusterkach nie ma większego problemu natomiast w manualnych w zależności od typu mamy sporą trudność do pokonania . Jeśli mamy oryginalne lusterka to założenie go na zatrzaski będzie nie lada wyczynem , sam do tej pory nie wiem jak mi się to udało no ale jakoś się udało więc powodzenia

                  8. Jeśli już uda nam się to zrobić to właściwie mamy całkowicie zmontowane lusterka wiec możemy je zabrać do samochodu zmontować na śrubki , i tutaj jeden z przewodów maty możemy sobie podłączyć pod jedną ze śrubek mocujących lusterko i już będziemy mieli masę

                  9. Teraz przeciągamy przewód który podłączymy do plusa , tutaj jest największy problem , jeśli masz w drzwiach elektrykę to drzwi z kabiną są łączone na kostkę żeby się przez nią przebić trzeba się ostro nagimnastykować , polecam zdjęcie drzwi , my tego nie robiliśmy ale przez to namęczyliśmy się okropnie ( drzwi ściągać tylko w min 2 osoby bo drzwi rozwalimy albo nam łapy poutrąca , samemu się za to nie brać !!!!!!) My jakimś cudem co też pozostawiam do waszej pomysłowości przeciągnęliśmy te kable , wychodząc obok kostki w drzwiach i wchodząc obok w karoserii , przydatny okazuję się drucik miedziany który pomoże nam łatwiej przeciągnąć przewody jeśli nie chcemy ściągać drzwi , a nawet jeśli zdejmiemy też nam ułatwi życie

                  10. Zakładam że kable masy są podpięte na śrubkach a kable plusy mamy wpuszczone do kabiny , boczki można w odwrotnej kolejności już założyć pozostaje elektryka wewnątrz:

                  11. U nas wyglądało to tak , zakupiliśmy przełącznik uniwersalny który ma dwie pozycję 0 i 1 do tego dioda 12v co by nam sygnalizowała załączenie lusterek i w sumie tyle , przełącznik działa na zasadzie zwierania dwóch styków więc robimy tak :
                  oba kable z lusterek łączymy ze sobą i dodatkowo jeszcze od nich ciągniemy kabelek do plusa diody sygnalizującej , najlepiej zacisnąć je we wsuwce bo takie złącze ma nasz wyłącznik i dopinamy do włącznika
                  do diody masę musimy sobie skądś pociągnąć na stałe można z karoserii , lub obok bezpieczników jest śrubka masująca do karoserii można z niej skorzystać
                  pozostaję tylko podciągniecie zasilania do włącznika , ja u siebie zrobiłem to z zapalniczki , koledze z el, lusterkami zasilanie wziąłem z lusterek także grzanie i sterowanie luster ma na jednym bezpieczniku ( z zapalniczką jest o tyle kłopot że trzeba zdemontować cały plastik żeby sie dostać do niej)
                  teraz tylko wszystko zmontować ,miejsce usadowienia przełącznika dowolne my wsadziliśmy w zaślepki tam gdzie oryginalnie znajduję się sterowanie lusterkami i grzanie

                  I właściwie to na tyle naszej roboty , niedługo jak przyjdą mrozy postaram się wrzucić foty z efektów , pokaże też mój włącznik , pewnie o wielu problemach jeszcze zapominałem ale wybaczcie słaba pamięć , w razie pytań pisać chętnie podpowiem / odpowiem

                  Pozdrawiam Kamil608
                  Last edited by kamil608; 07-12-2009, 12:02.
                  Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

                  Comment


                  • #39
                    kamil608 dzięki za opisik. Pytanie do Ciebie i reszty znawców tematu: Czy lusterka elektryczne z Rovera 200 lub 400 są wogule podobne do tych co są w Ej9? Wiem, że to angielska wersja, ale łatwiej je dostać. Taka mi myśl dziś zaświtała. Załączam linki do aukcji. Jak wogule nie będą pasować - zostaje przy zamiance na elektryczne z EJ9.
                    https://www.allegro.pl/item827974144...6_420_96r.html
                    https://www.allegro.pl/item841650686...we_okazja.html
                    https://www.allegro.pl/item842746325...ewnetrzne.html
                    Napijmy się piwka
                    Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                    Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                    Sprzedam części z EJ9

                    Comment


                    • #40
                      na moje oko żadne z nich nie podejdzie ... a nawet gdyby podeszly to wyglądałoby to obciachowo (zwłaszcza w przypadku dwóch ostatnich linków) te z pierwszego linka są nawet troche podobne ale przyjżyj sie trójkątom... te są takie jak w civicu 5d i nie podejdą do 3d ...

                      Ale to tylko moje spostrzeżenia, nie piszę tego z doświadczenia
                      moja koHanka - Satin Silver 1,4is EJ9

                      Comment


                      • #41
                        Nie widziałem ich jeszcze na żywo, jak będę miał okazje to oblookam je dokładnie z moimi własnymi. Łap piwko za opisik
                        Napijmy się piwka
                        Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                        Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                        Sprzedam części z EJ9

                        Comment


                        • #42
                          Na moje oko również żadne nie podejdzie do EJ9 lepiej zaopatrz się w oryginały od ej9
                          Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

                          Comment


                          • #43
                            Ok. Updejt tematu. Kupiłem lusterka elektryczne OEM z kostkami i maty grzewcze 140x80. Wszystko już jest zamontowane w aucie, wiązka sterowania lusterkami zrobiona, sprawdzona i schowana. Maty grzewcze sprawdzone "na partyzanta" - działają. Przy zakładaniu konektorków na maty zalutujcie je. Kabel zasilający maty poprowadźcie górą pod śrubami skręcającymi obudowę lusterek pomijając ostatnią śrubę (ja w pierwszym lusterku wsadziłem kabel pod wszystkie 3 śruby i lusterko nie chciało się odchylić max na zewnątrz). Teraz czeka mnie przeprowadzenie kabli z lusterek do kabiny. Sprawdzę w praktyce opis Kamila. Jest możliwość zmasowania mat na drzwiach?? Byłby jeden kabel mniej do targania do kabiny. Nie wiem tylko co z wodą z szyby. Pewnie lipa z pomysłu Schemat każe masować maty pod dźwignią podnoszenia maski, ale ja zmasuję jedną koło ECU, a drugą pod podnoszeniem maski.
                            Napijmy się piwka
                            Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                            Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                            Sprzedam części z EJ9

                            Comment


                            • #44
                              Ja zmasowałem w drzwiach pod trójkącikiem plastikowym osłonką od wewnątrz jeżdże całą zimę - teraz już kwiecień i jak narazie ( ostatnio sprawdzałem ) nic się złego z tym połączeniem nie dzieje , wody tam nie ma - a lusterka działają bezawaryjnie
                              Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez majkelfu Zobacz posta
                                jest troche za wczesnie dla mnie wiec troche spie... nie wiem moze ktos na to juz wpadl
                                jak nie ma sie klimy w V lub VI gen to mozna kupic chyba panel nawiewu z przyciskiem A/C klimatyzacji i do niego podlaczyc ogrzewanie lusterek. ot - taka mala sugestia
                                a myslicie że podłączenie za pomocą przycisku A/C mozna zrobić bezpośrednio czy przez przekaznik?

                                ....właśnie sprawdziłem i ten przycisk A/C jest tez bezpośrednio podłączony pod bezpiecznik nr. 13 wiec chyba można podłączyć i spróbować tylko ciekawe jakie prądy płynęły podczas pracy klimy przez przycisk ????
                                Last edited by wilq696; 19-05-2010, 21:12.

                                Comment

                                Working...
                                X