Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

podgrzewane lusterka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Znowu odgrzebię trochę przyschnięty temat
    Znalazłem dziś trochę czasu na zabawę z lusterkami, po kilku dłuższych
    chwilach udało mi się założyć maty grzewcze do obu lusterek i poprowadzić
    kable ...ale tylko pod tapicerkę drzwi. Tutaj mały zawias - jakby nie kombinować
    to strasznie mało miejsca na zabawę z kostką i puszczenie kabli w gumowej
    osłonie między drzwiami a kabiną.
    Tutaj: https://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8097 jest bardzo
    fajny opis jak wszystko zrobić, ale chciałbym za wszelką cenę uniknąć
    ściągania drzwi do tej operacji.
    Zna ktoś jakiś inny magiczny sposób na poprowadzenie kabelków do
    kabiny bez ściągania drzwi?

    PS
    Dodam że wybrałem opcję z dołożeniem dodatkowego włącznika, nie będę
    się podpinał pod ogrzewanie szyby, ze względów oszczędności Maty
    biorą w sumie 24W (2A), a nie zawsze jest potrzeba żeby grzały
    równocześnie z tylną szybą.

    Pozdrawiam

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez sulti Zobacz posta
      Znowu odgrzebię trochę przyschnięty temat
      Znalazłem dziś trochę czasu na zabawę z lusterkami, po kilku dłuższych
      chwilach udało mi się założyć maty grzewcze do obu lusterek i poprowadzić
      kable ...ale tylko pod tapicerkę drzwi. Tutaj mały zawias - jakby nie kombinować
      to strasznie mało miejsca na zabawę z kostką i puszczenie kabli w gumowej
      osłonie między drzwiami a kabiną.
      a ja tak mam tylko obok tego wężyka z wiązką kabli owinięte czarną izolacją i jakoś przeszło kumplowi i nie widziałem żeby się jakoś się bawił z tym zbytnio

      pzdr

      Comment


      • #18
        A kable puszczone obok tej kostki? Czy spod tapicerki wychodzą?

        Comment


        • #19
          Popieram kolegę "sulti" moim zdaniem podpinanie się pod tylną szybę to lipa , grzanie tylnej szyby to jeden z najbardziej prądożernych odbiorników w naszym aucie , pewnie nie jeden z was zauważył już że po włączeniu grzania na moment aż obroty spadają tak mocno jest obciążony nasz biedny alternator zwłaszcza w zimie kiedy to nasz akumulatorek nawet nowy jest troszkę głodniejszy na prąd niż zwykle , moim skromnym zdaniem i mam zamiar to niedługo zastosować jest podpięcie się z plusem pod zapalniczkę bo ma dość duży bezpiecznik , dodatkowe 2A go nie przepalą nawet jak będziemy mieli coś pod nią włączone , i dodatkowy wyłącznik , wybór jest ogromny , są ładne i mniej ładne można go ukryć jak ktoś jest estetą , ale alternator też człowiek dajcie mu żyć lubicie jak was w zimie z rana zaspanego na mrozie poganiają do roboty Kochajcie swoje auta a będą wam wdzięczne

          Oczywiście zdaję sobie sprawę że zazwyczaj grzanie lusterek i szyby będzie włączone równocześnie , ale jadąc w dłuższą drogę szyba wam przestanie parować z tyłu , a lusterka na większym mrozie nie , i wtedy nie tylko alternator będzie zadowolony , ale także akumulator lepiej doładowany ale i oszczędzicie na benzynie , bo im więcej odbiorników prądu tym więcej łyka wam Pb
          Last edited by kamil608; 21-11-2009, 22:26.
          Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

          Comment


          • #20
            sulti> Pod tym linkiem masz jeszcze jeden temat ze schematami. Ja będę robił wg tego który podałeś i tego mojego. Ja kupiłem przycisk sterowania lusterkami który ma zintegrowany w sobie przycisk ogrzewania lusterek. Kwestia wpięcia się w kostkę i po sprawie. Przycisk czeka na zakup lusterek elektrycznych.
            Napijmy się piwka
            Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
            Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
            Sprzedam części z EJ9

            Comment


            • #21
              @nytmare: Dzięki, tego wcześniej nie znalazłem, na pewno się przyda
              Gdyby ktoś był zainteresowany to załączam schemat podłączenia lusterek
              z service manuala. Według niego chyba będę chciał się podpiąć. Pozostaje
              tylko kwestia pociągnięcia kabli i znalezienia fajnego przełącznika

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez augustflacha Zobacz posta
                a ja tak mam tylko obok tego wężyka z wiązką kabli owinięte czarną izolacją i jakoś przeszło kumplowi i nie widziałem żeby się jakoś się bawił z tym zbytnio

                pzdr
                No tak zauwazyłem że wszystko pięknie i bardzo gładko ci w(y)chodzi tylko pozazdrościć.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez vandarko Zobacz posta
                  No tak zauwazyłem że wszystko pięknie i bardzo gładko ci w(y)chodzi tylko pozazdrościć.

                  nie wszystko

                  Comment


                  • #24
                    W EJ9 po lifcie miałem podciągniętą całą instalację od przełacznika do kostek w lusterkach.. wystarczyło założyć maty i podcinąć kalble do kokstkek jako że nie lubię coś udziwnić wykorzystałem uniwersalny stykowy podświetlany włacznik + urządzonko, które samo załącza mi ogrzewanie przy ok +3oC na ok 5minut. w każej chwili można włączyć i wyłaczyć ogrzewanie.
                    Za radą innych założyłem maty GB10s .. troszke zbyt małe

                    Comment


                    • #25
                      Daromc

                      Czy Ty masz elektryczne lusterka w swojej hani i dlatego masz podciągniętą instalację? Tak to rozumieć? Ja mam elektryczne lusterka i zastanawiam się czy tam nie można gdzieś złapać prądu do podłączenia mat. Jeśli by się udało to jak i gdzie podłączyć włącznik? Chyba, że wiązka jest przygotowana i przewody idą do wyłącznika ogrzewania tylnej szyby i działa to razem? Tego nie wiem.
                      Druga sprawa pisałeś, że kupiłeś maty GB 10S i są za małe a widziałeś gdzieś większe?

                      Comment


                      • #26
                        Czy Ty masz elektryczne lusterka w swojej hani i dlatego masz podciągniętą instalację? Tak to rozumieć
                        tak
                        Chyba, że wiązka jest przygotowana i przewody idą do wyłącznika ogrzewania tylnej szyby i działa to razem
                        jeśli jest to podciągnięta do manipulatora lusterek
                        GB 10S i są za małe a widziałeś gdzieś większe?
                        wydaje mi się że GB 16S powinne się jeszcze zmieścić choć nie gwarantuję

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez Pady_31 Zobacz posta
                          Daromc
                          [...]Ja mam elektryczne lusterka i zastanawiam się czy tam nie można gdzieś złapać prądu do podłączenia mat.[...]
                          Przy tej instalacji możesz jedynie złapać masę... Jeden przewód (+12) będziesz niestety musiał ciągnąć do samochodu pod jakiś przełącznik...
                          A jak już trzeba ciągnąć jeden, to drugi nie robi różnicy.
                          No chyba, że podepniesz się pod któreś +12 od silniczka (bo są dwa) i lusterka będą grzały w momencie jak będziesz nimi kręcił

                          Sam przeciągałem przewody do ogrzewania lusterek w ten weekend i da się to zrobić samemu, nie zdejmując drzwi ani błotników
                          Kable puściłem w gumowym ochraniaczu (tym seryjnym) przez rozwierconą (fi 5mm) kostkę.
                          Jest trochę roboty, dlatego jak ktoś ma tylko godzinkę czasu to nie polecam się za to zabierać. Ale jak ktoś ma wolne 4-5 godzin to polecam, zabawa przednia
                          Została mi jeszcze kwestia podpięcia się pod prąd i włącznik, ale to już nie powinno zająć więcej niż godzinę czasu... wczoraj brakło na to sił

                          Comment


                          • #28
                            tak jak kolega wyzej pisal - zabawa przednia ale troche czasu zabiera... tez dzis podlczalem i niestety myjac lusterko z kleju, porysowalem je troszke ;/ nie wyglada tragicznie ale boli oko jak sie na nie patrzy xD pozniej kupie nowe i wymienie bo akurat 3 maty zamowilem

                            pady - pod przycisk grzania tylnej szyby mozesz spokojnie podlaczac - najmniej zabawy bo tylko przeciagniecie kabli a kiedy trzeba bedzie podgrzac lusterka to prawdopodobnie i tylna szybe ;p

                            btw - czym przyklejacie lusterka do plastikowego wkladu? poniewaz musze je jeszcze wlozyc i zastanawiam sie czym je przymocowac - bo w samym wkladzie obawaiam sie ze moze wypasc (lekko poszlo mi wyciaganie szkla, gdyby nie trzymajacy go klej powiedzialbym ze mogloby nawet wypasc ;/ ) zastanawiam sie nad silikonem sanitarnym, ale to chyba marny pomysl xD

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez didlet Zobacz posta
                              [...]pod przycisk grzania tylnej szyby mozesz spokojnie podlaczac - najmniej zabawy bo tylko przeciagniecie kabli[...]
                              Generalnie nie polecam, przycisk ogrzewania tylnej szyby służy tylko do sterowania przekaźnikiem, więc jest zaprojektowany do minimalnego przepływu prądu, a na maty w sumie idzie 2A, co może spowodować jego sfajczenie.
                              Bezpiecznika raczej nie ruszy bo zapas jest, ale delikatne styki przełącznika dostaną po dupie
                              Jak już korzystać z ogrzewania szyby to najlepiej wpiąć się w plus idący od przekaźnika ogrzewania szyby do właśnie tej szyby, wtedy obciążony będzie przekaźnik a nie przełącznik.

                              czym przyklejacie lusterka do plastikowego wkladu?
                              Ja niczym nie kleiłem, weszły wystarczająco ciasno. Jak masz jednak obawy, że u Ciebie mogą wypaść to taśma dwustronna powinna dać radę

                              Comment


                              • #30
                                jest troche za wczesnie dla mnie wiec troche spie... nie wiem moze ktos na to juz wpadl
                                jak nie ma sie klimy w V lub VI gen to mozna kupic chyba panel nawiewu z przyciskiem A/C klimatyzacji i do niego podlaczyc ogrzewanie lusterek. ot - taka mala sugestia
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X