Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

podgrzewane lusterka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • podgrzewane lusterka

    Chciałem zrobic u siebie podgrzewanie lusterek tak jak ktoś u nas na forum to zrobił, ale nigdzie nie mogę znaleźć tych mat naklejanych na szkła lusterek od tyłu.
    Czy wie któs gdzie to można znaleźć? Byłbym wdzieczny na naprowadzenie.

  • #2
    O takie cuś chodziło?

    https://www.allegro.pl/search.php?st...&category=4094

    https://www.swistak.pl/a1161060,PODG...AWET-TIR.html#

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez silver30 Zobacz posta
      Chciałem zrobic u siebie podgrzewanie lusterek tak jak ktoś u nas na forum to zrobił, ale nigdzie nie mogę znaleźć tych mat naklejanych na szkła lusterek od tyłu.
      Czy wie któs gdzie to można znaleźć? Byłbym wdzieczny na naprowadzenie.


      to jest dokładnie to co mam u siebie...rewelka jest...a dodam że lusterka mam manualne
      założenie tych mat to nie jest sporo roboty dałem radę sam a jestem laikiem przy pomocy instrukcji z www.civicklub.pl - tu trzeba być zarejestrowanym , a tu jest dokładny link do tego tematu https://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8097 tam jest wszystko łopatologicznie wytłumaczone włącznie z fotkami....ale za pociągnięcie kabli już się sam nie zabierałem - zaprzyjaźniony elektryk, pół godziny i już miałem podgrzewane lustra pod ogrzewaniem tylnej szyby

      polecam taki myk wszystkim...to bardzo ułatwia jazdę i poprawia bezpieczeństwo - suchutkie szkiełka
      Last edited by augustflacha; 26-10-2009, 09:16.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez augustflacha Zobacz posta
        ale za pociągnięcie kabli już się sam nie zabierałem - zaprzyjaźniony elektryk, pół godziny i już miałem podgrzewane lustra pod ogrzewaniem tylnej szyby
        a wiesz jak on się podpinał z tymi kablami? pod włącznik czy pod przewody ogrzewania tylnej szyby? i czy rozbierał ci przednią konsolę?

        Comment


        • #5
          Podpiąć się trzeba na przekaźniku ogrzewania tylnej szyby albo wpiąć się bezpośrednio jednym kablem pod masę a drugim pod kabel który idzie do szyby (drugie lusterko tak samo). Włącznik podaje tylko prąd na cewkę przekaźnika. Nie podpina się pod włącznik bo go uszkodzisz.
          Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

          Comment


          • #6
            mam jeszcze pytanko odnośnie lokalizacji przekaźnika lub kabla ogrzewania szyby. gdzie tego szukać? przekaźnik będzie przy akumulatorze tak?

            Comment


            • #7
              piotrekkx, już nie pamiętam gdzie dokładnie w V genie jest ten przekaźnik, dla mnie łatwiej byłoby wpiąć się w przewód, trzeba tylko znaleźć ten właściwy, ale to można łatwo zrobić przy pomocy igły i multimetru. Kabel idzie w wiązce przy progu.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez piotrekkx Zobacz posta
                mam jeszcze pytanko odnośnie lokalizacji przekaźnika lub kabla ogrzewania szyby. gdzie tego szukać? przekaźnik będzie przy akumulatorze tak?
                w 6 genie jest po lewej stronie kierownicy, w sensie pod nią, tam mię sie elepśtryk podpinał

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez augustflacha Zobacz posta
                  w 6 genie jest po lewej stronie kierownicy, w sensie pod nią, tam mię sie elepśtryk podpinał
                  Oba kable podpinamy pod przekaźnik? czy tylko jeden pod przekaźnik, a drugi gdzięs, aby zrobić mase? Pytam bo własnie tez chciałem zrobic podgrzewanie lusterek. Denerwuje mnie juz to jak jade z xzaparowanymi lusterkami rano i nic nie widze.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez silver30 Zobacz posta
                    Oba kable podpinamy pod przekaźnik? czy tylko jeden pod przekaźnik, a drugi gdzięs, aby zrobić mase? Pytam bo własnie tez chciałem zrobic podgrzewanie lusterek. Denerwuje mnie juz to jak jade z xzaparowanymi lusterkami rano i nic nie widze.
                    na to pytanie niestety nie odpowiem bo nie jestem elektrykiem, kumpel mi to zakładał przy moim akompaniamencie ale dla mnie to czarna magia na elektryce to się wcale nie znam

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez augustflacha Zobacz posta
                      w 6 genie jest po lewej stronie kierownicy, w sensie pod nią, tam mię sie elepśtryk podpinał
                      Wedle książek serwisowych w VI gen. przekaźnik ogrzewania tylnej szyby znajduje się na panelu pod maską (w lewym górnym rogu stojąc przed otwartą maską). Jeśli elektryk wpinał się w kabinie to możliwe, że znalazł kable, które idą od przekaźnika...

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez sulti Zobacz posta
                        Wedle książek serwisowych w VI gen. przekaźnik ogrzewania tylnej szyby znajduje się na panelu pod maską (w lewym górnym rogu stojąc przed otwartą maską). Jeśli elektryk wpinał się w kabinie to możliwe, że znalazł kable, które idą od przekaźnika...

                        możliwe pisałem że elektryka to moja pięta achillesowa, piszę o tym co widziałem jak to robił; pzdr

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez sulti Zobacz posta
                          Wedle książek serwisowych w VI gen. przekaźnik ogrzewania tylnej szyby znajduje się na panelu pod maską (w lewym górnym rogu stojąc przed otwartą maską). Jeśli elektryk wpinał się w kabinie to możliwe, że znalazł kable, które idą od przekaźnika...
                          Czyli dwa kable tam podpinamy czyli pod przekaźnik?

                          Comment


                          • #14
                            Zasadniczo tak. Najlepiej wpiąć się pod przekaźnik, bo dodatkowy prąd (każda mata bierze ok 12 W, co daje w sumie dodatkowe 2A) idzie właśnie przez przekaźnik a nie delikatne styki włącznika.
                            Do masy można się podpiąć gdziekolwiek, nawet w instalację sterowania lusterek (jeśli są elektryczne) lub gdzie będzie bliżej. W dobrej instalacji różnicy potencjałów pomiędzy masami nie powinno być
                            Wystarczy więc tylko po jednym kablu od każdej maty podpiąć pod przewód, który idzie od przekaźnika ogrzewania tylnej szyby, wiązką przy lewym progu do tylnej szyby. Według schematów powinien być to przewód czarno-zielony. Metoda szukania - jak już ktoś napisał - miernik, szpilka i testowanie kabli na włączonym/wyłączonym ogrzewaniu. Przy włączonym powinno pojawić się 12V.

                            PS. Fabryczne ogrzewanie lusterek jest puszczone bez przekaźnika, tylko przez bezpiecznik nr 13 (7.5A, panel pod kierownicą), a włącznik znajduje się z prawej strony sterowania lusterek. Bezpiecznik ten ma więc zapas żeby się do niego podłączyć, kwestia tylko dorobienia/kupienia fajnego przełącznika. To wszystko oczywiście jeśli chcemy mieć osobny, nie razem z ogrzewaniem szyby, włącznik.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez sulti Zobacz posta
                              Zasadniczo tak. Najlepiej wpiąć się pod przekaźnik, bo dodatkowy prąd (każda mata bierze ok 12 W, co daje w sumie dodatkowe 2A) idzie właśnie przez przekaźnik a nie delikatne styki włącznika.
                              Do masy można się podpiąć gdziekolwiek, nawet w instalację sterowania lusterek (jeśli są elektryczne) lub gdzie będzie bliżej. W dobrej instalacji różnicy potencjałów pomiędzy masami nie powinno być
                              Wystarczy więc tylko po jednym kablu od każdej maty podpiąć pod przewód, który idzie od przekaźnika ogrzewania tylnej szyby, wiązką przy lewym progu do tylnej szyby. Według schematów powinien być to przewód czarno-zielony. Metoda szukania - jak już ktoś napisał - miernik, szpilka i testowanie kabli na włączonym/wyłączonym ogrzewaniu. Przy włączonym powinno pojawić się 12V.

                              PS. Fabryczne ogrzewanie lusterek jest puszczone bez przekaźnika, tylko przez bezpiecznik nr 13 (7.5A, panel pod kierownicą), a włącznik znajduje się z prawej strony sterowania lusterek. Bezpiecznik ten ma więc zapas żeby się do niego podłączyć, kwestia tylko dorobienia/kupienia fajnego przełącznika. To wszystko oczywiście jeśli chcemy mieć osobny, nie razem z ogrzewaniem szyby, włącznik.
                              W takim razie przemysle mozliwosc p[odpiecia ogrzewania lusterek pod bezpeicznik . tylko nie znam sie na elektryce i boje sie ze cos spieprze

                              Comment

                              Working...
                              X