Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

podłączenie pod kompa. co i jak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Już pisze. OBDII jako standard teoretycznie miał wejśc na standardowe wyposażenie (wraz z pewną specyfikacją) od stycznia 2001roku (europa), w USA od stycznia 1996, a w polsce od 2002roku. Dlatego właśnie Civic'i mają czasami ową 3 pinową kostkę umiejscowioną przy drzwiach pasażera a czasami mają złącze OBDII. Domyślam się że zależąło to od komputera i stanowiło pewnego rodzaju okres prześciowy. Problem polega na tym, że nawet jeśli kostka jest to dane jakie można szczytać są bardzo mocno okrojone, gdyż komputery nie były do końca przystosowane do nowych możliwości OBDII. Dopiero Civic VII gen wykorzystywał w pełni owe złącze co z drugiej strony było podyktowane regulacjami prawnymi. Idąc za tym tokiem rozumowania, można wysunąc hipotezę że auta z rynku USA (np coupe) mają te złacza gdyż od 1996 roku było to już wymagane, natomiast auta z tego samego rocznika produkcji japońckiej czy europejskiej, mogą mieć te złacza a nie muszą. Patrzyłeś na stronę amerykańską i to się może zgadzać - w amerykańskich produkcjach złaczka jest a w europejskich nie. Tak jak pisałem wcześniej. Moja Hanka jest z 2000 roku (po faceliftingu) i złacza OBDII nie ma. Z tego co wiem to z JDM'ów tylko Type R i wybrane SiR'y miały OBDII. Sprawdziłęm to w dwóch miejscach (serwis i sklep z częściami). Kolejną sprawą jest sam komputer. Widziałem na amerykańskich stronach komputery, które użytkownik może w pełni programować za pomocą laptopa (jest tam już pełnowymiarowe OBDII) ale cena jest porażająca.

    Ogólnie możemy przyjąć że w VIgen jest czasami OBDII ale nie staonowi ono pełnowymiarowej złączki jak w następnych generacjach.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #17
      Dobra panowie okazało się, że w mojej Angielce na nie/szczęście jest OBD przy nogach pasażera.
      Wczoraj zapalił mi się check. Zresetowałem kompa,zrobiłem adaptacje jak przeczytałem na forum.
      I wszystko byłoby ładnie pięknie,ale podczas uczenia kompa i depnięcia mocnego check znowu się zapalił :/
      Ponowna adaptacja,delikatna jazda i narazie się nie zapalił, ale chcę wiedzieć jak ew. sprawdzić kody błędów.
      Mam jakiegoś ELM-a na usb, spróbuję się wpiąć do lapka- jakiś problem zalecany (darmowy) ?
      Ew. jest opcja mając OBD na czytanie mrugnięć? Jeśli tak, to jak?

      Comment


      • #18
        Panowie czytam temat i zauważyłem że żyjecie w nieświadomości.
        Hondy mają od wczesnych lat 90-tych obd1 przecghodzące od 96 r na obd2.
        Każdą można podłączyć na kilka sposobów i w każdej jednej na szprycy do 6gen włącznie da się wywołać kody migowe.
        Standard obd2 to nie 16-sto pinowe gniazdo i generowanie kodów w formie pxxxx,nie mylcie pojęć.
        Nie szukajcie przejściówek które pozwolą na takie kody bo nie znajdziecie.
        Nie da się tak bo to są odczyty z sieci CAN którą ma dopiro 7 gen.
        5 i 6 gen. ma odczyt po linii K lub za pomocą portu
        cn2 lub cn3 umieszczonego bezpośrednio na płycie komputera (standard tx rx),gdzie dostęp jest do wszystkich parametrów życiowych silnika.
        Jak ktoś ma jakieś d15,d14czy 16 i,albo b16,18 i wmówiono mu że nie da się tego podpiąć i diagnozować to niech wie że można i to dobrze.

        Comment


        • #19
          Miesiąc minął i sobie przypomniałem o poście.
          ELM podpięty i bez problemu skomunikował się z autem.
          Można podejrzeć błędy,skasować je i odczytać podstawowe parametry pracy silnika

          Comment


          • #20
            Proszę bardzo,jak się chce to można,można też i starsze ale bez czytania kodów i innym interfejsem. W starszych kody też tylko dwucyfrowe ale czytane z CE.

            Comment


            • #21
              Wywaliło mi czujnik położenia wałka rozrządu.
              Skasowałem,młoda jeździła i się nie zapalił.
              Ale ja wsiadłem i jak pokręciłem to się zapalił,młoda jeździła, zgasnął po jakimś czasie.
              Ostatnio siadłem mówię znowu pokręce i zobaczymy czy zapali się no i 6krpm na obrotku i znowu się chceck zapalił.
              Ktoś ma pomysł dlaczego? Czujnik jakby był walnięty albo ta wiązka to raczej losowo by się zapalało,a nie tylko przy wysokich obrotach.

              Comment


              • #22
                Sprawdź luz na osi aparatu,upewnij się jeszcze raz czy to zależy od obotów a nie obciążenia.
                Jak wyjdzie że to jest rzeczywiście od czujnika to kup używkę aparat.

                Comment

                Working...
                X