Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

podłączenie pod kompa. co i jak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • podłączenie pod kompa. co i jak

    Witam.
    Orientuje się ktoś może jak to jest z podpięciem Hanki pod kompa? Jaki kabelek potrzebny i program na lapku?
    Pozdrawiam

  • #2
    nie zabardzo nawojujesz. Po pierwsze nasze hanki (VIgen) nie mają OBD ani OBDII. Jest to szesnasto pinowe złącze diagnostyczne, które teoretycznie powinno być w szystkich samochodach od 1998 roku (tak mi się wydaje), ale w naszych hankach go zabrkało. Są za to dwa złacza. Tutaj nie jestmem pewien ale jedno jest 2 pinowe a drugie chyba 4 pinowe i koniec. Można wymienić komputer na jakiś tuningowany ale są to bardzo poważne wydatki. Sam ostatnio się tym zajmowałem i sobie odpuściłem.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #3
      Lordzie, moja Honda 99 rok ma już OBD II za konsolą centralną od strony pasażera.
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

      Comment


      • #4
        zalewasz?? cholera ma moja JDM'owa nie ma. A to zmienia postac rzeczy. na allegro sa dostepne rozne zlacza. Najlepiej wejsdz na allegro i wybierz jakie chcesz. Potem instalujesz oprogramowanie czy to na PC czy tez na telefonie (adroid lub Iphone) i masz swietna zabawke.
        Last edited by Lord_Nikkon; 16-10-2011, 05:34.


        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

        Comment


        • #5
          Ja bym dodał że warto ze sprzedawcą dokładnie porozmawiać gdyż ja również mam hanie z 99r i posiada złącze obd2 i mam kabel kupiony na allegro (firmy zrób to sam) i za żadne skarby nie mogę wykryć auta próbowałem różnych programów i nic z tego. Kabel napewno działa bo podpinam audi na programie vag.com i wszystko działa jak złoto.
          Zarabiaj w internecie!!!!

          Comment


          • #6
            no to akurat nie jest żadną nowością, że tanie czytniki mają problemy. Za dobry czytnik można a raczej należy wydać około 200-300 zł. Cudowne czytniki za 40-70 zł to pieniadze wywalone w błoto, gdyż może OBDII to standard ale samo zczytywanie danych to domena producenta (chodzi o kodowanie i linie poleceń). Przekonałem się o tym na przykładzie Mitsubishi i Daihatsu. Jedne programator ale w Mitsu pracował a w Daihatsu nie. Na szczęście na czytniku były zworki dla większości aut (odpowiednia kolejność) i bez problemu wystartował.

            Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Na allegro tanie programatory są zaprojektowane np tylko do VW, albo tylko do Fiata, a te droższe można podpiąć pod większość aut.

            Jeśli mogę kogoś z was poprosić. Czy moglibyście zrobić zdjęcie owego złacza OBDII w waszych autach. Niby mam JDM'a z 2000 roku ale oprocz tych starych złacz (2 i 4 pinowych) nie mogę się doszukać OBDII. Może źle szukam.
            Last edited by Lord_Nikkon; 16-10-2011, 05:34.


            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

            Comment


            • #7
              Tak jak kolega poprosił, wrzucam zdjęcia złącza.
              Załączone pliki
              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

              Comment


              • #8
                ja pitole ale z ciebie fuksiarz. Ja też chce mieć BUU ;(


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment


                • #9
                  a ja widziałem na necie przejściówkę z tego 3 pinowego złącza na OBD więc chyba z tych starych też coś da się wyciągnąć
                  1754387604.jpg

                  Comment


                  • #10
                    To ja też dorzucę swoje trzy grosze na ten temat.
                    Tak, w haniach jest OBDII. Jednak... jest ono bardzo ubogie. Można co najwyżej zczytywać i kasować błędy, ale takie sprawy jak obroty silnika/prędkość nie są podawane.
                    Przy czym do komputera tego nie podepniesz. Za około 700-800zł można kupić odpowiedni (oryginalny) sczytywacz kodów Hondy i sobie te kody sczytywać w domciu
                    I myślę że na tym się zakończy ten temat :P
                    Skąd wiem? Sam kiedyś miałem dużo chęci do tego ale po przewertowaniu wieeeeluuu stron z tym związanych niestety właśnie tyle udało mi się znaleźć.
                    Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                    Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                    Comment


                    • #11
                      Domanoid Dziś byłem w serwisie odebrać auto z malowania i też się o to zapytałem gość mi pokazał o co chodzi. Trzypinowe złącze służy tylko i wyłacznie do kasowania błędów i nie podaje żadnych informacji z silnika, złącze obdII to zasadniczo to samo ale można (przy posiadaniu odpowiedniego programu) wywołać parę opcji diagnostycznych i koniec. OBDII zostało założone ze względu na wymogi jakie zostały postawione przed producentami (wszystkie auta mają mieć ujednoliconą złączkę) i tylko dlatego OBDII jest w naszych autach (u mnie akurat nie ale japonia zawsze robi wszystko po swojemu). Ogólnie pomysł o podpieciu kompa pod interfejs diagnostyczny można odłożyć na półkę. Czujniki są w silniku i skrzyni, komp zbiera te informacje ale nie wysyła dalej. Koniec.


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment


                      • #12
                        to teraz już wszystko wiem. Dziękuję wszystkim Szerokości życzę :P

                        Comment


                        • #13
                          Lordzie napisałeś dokładnie to samo co ja
                          Kody jakie można sczytać na komputer (skaner powiedzmy) wyglądają tak PXXXX gdzie x to cyfry. Taki kod podaje OBDII. I jest o wiele dokładniejsze od wyczytania kodu z mignięć samodiagnostyki.
                          Np. Samodiagnostyka poda ci "błąd sondy lambda" a kod poda ci "za bogata mieszanka na sondzie lambda" - i wlasnie ta druga wiadomość naprowadza o wiele dokładniej na problem. Szczególnie jak kilka różnych błędów się nakłada. Ale praktycznie tylko serwisy H mają te urządzenia.
                          Jak nie wierzysz dopytaj, powinni potwierdzić, bynajmniej moje informacje bazują na hondzie VI angliku (MB27) ale myślę, że komp raczej jest tak samo lub podobnie skonstruowany.
                          Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                          Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                          Comment


                          • #14
                            Domanoid Zczytanie kody błedu to oczywiście funkcja podstawowa OBDII, a ich interpretacha jest (wiadomo) lepsza na kompie niż za pomocą kontrolek na tablicy rozdzielczej. Ja akurta do czegoś innego piłem. Na tym OBDII nie ma diagnostyki silnikowej, dzięki której można np zobaczyć moment obrotowy wału. W HB nie da się odczytać stanu silnika z OBDII, mimo że takie czujniki istnieją i to jest właśnie problem. Możliwe że komputery w "anglikach" różnią się w budowie od japończyków i są bardziej rozbudowane. Fakt faktem - OBDII w HB są raczej ubogie w dane dotyczące stanu silnika i sprowadzają się tylko do zczytywania błędów i ich ewentaulnego kasowania.


                            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                            Comment


                            • #15
                              na stronie producenta Urządzeń diagnostycznych firmy INNOVA https://www.innova.com/Home/Dlc?year...Civic&x=48&y=8
                              podane są miejsca umiejscowienia wtyczki ISO OBDII w rocznikach 1996-2000. W innym miejscu jest od rocznika 2001r.
                              To jak są te gniazda w VI- ce? czy nie? (owszem ta informacja może dotyczyć wersji na rynek usa, więc widzę że jedni mają drudzy nie?)
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X