Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie taka Honda bezawaryjna ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez Miles Zobacz posta
    jednak lepiej byłoby, gdyby Honda staranniej wyciągała wnioski na przyszłość i nie powtarzała błędów.
    Honda tego nie produkuje przecież,tylko montuje.

    Comment


    • #77
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      ...nie zawsze będzie błąd,czujniki będą sprawne a mimo to będą częściowo "ślepe".
      A jeśli komputer pokazuje błąd czujnika ABS, to znaczy, że na 100 % jest on do wymiany ? Bo rozumiem, że piszesz o przypadku, kiedy nie ma błędu, a jednak czujnik powoduje jakieś objawy ?
      Czyli jednak kierunek 1. EPS. Ciekawe w ilu egzemplarzach był montowany ten wadliwy moduł... Powinien mieć jakiś nr seryjny.
      Last edited by arkan; 20-07-2018, 09:24.

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
        A jeśli komputer pokazuje błąd czujnika ABS, to znaczy, że na 100 % jest on do wymiany ?
        Absolutnie nie. We wszystkich serwisowych instrukcjach jakie widziałem jest zawsze sprawdzenie wiązki i ma to sens.
        W niektórych sensorach jest zaszyty dodatkowy rezystor który ułatwia samodiagnozę i pozwala na wygenerowanie subkodu do kodu błędu.
        Działa to tak że sterownik (w tym przypadku modulator ABS/ESP) prowadząc nadzór nad konkretnym obwodem ,mierzy jego rezystancję razem z czujnikiem i rezystorem wpiętym równolegle z jego wewnętrznymi elementami.W przypadku braku jakiegokolwiek obciążenia obwodu podczas pomiaru dostajemy kod wskazujący czujnik + subkod np C0 (nie wiem jak to oznacza Hnda) bądź gotowy kod mówiący o otwartym obwodzie. Kolejne subkody mówią o obwodzie zwartym,lub (do tego potrzebny jest rezystor)o sprawności wiązki ale awarii samych bebechów czujnika w przypadku kiedy modulator widzi oporność samego rezystora.
        Zwróć teraz uwagę że pomimo tak rozwiniętych sposobów pomiarów to tak na prawdę w dalszym ciągu błędu nie można na ślepo traktować jako pewnik,ale jako sugestię.
        -przerwa w obwodzie to przerwa w obwodzie i nie wiadomo bez pomiaru gdzie wystąpiła
        -zwarcie podobnie jak przerwa może być zarówno w czyjniku jak i w drutach albo samym sterowniku
        -przecięta i skorodowana wiązka może dać oporność sumaryczną taką jak rezystor w czujnku,co na diagnostyce pokaże że jest sprawna a uszkodzona jest elektronika samego czujnika.
        Żaden kod nie da nam 100% pewności o uszkodzeniu czujnika za wyjątkiem tych które opierają się o inteligentną analizę wykresu sygnałów.

        Comment


        • #79
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          Absolutnie nie. We wszystkich serwisowych instrukcjach jakie widziałem jest zawsze sprawdzenie wiązki i ma to sens.

          Żaden kod nie da nam 100% pewności o uszkodzeniu czujnika za wyjątkiem tych które opierają się o inteligentną analizę wykresu sygnałów.
          To jak postąpić ? Od ponad dwóch miesięcy, kilka tygodni, ostatnio nawet dwa dni z rzędu, w trakcie jazdy wyskakują mi cztery kontrolki z komunikatami "check system", a są to ABS, EPS, DWS i VSA. Po postoju i ponownym uruchomieniu silnika kontrolki się nie świecą.
          W warsztacie (nie z Hondy) ich tester diagnostyczny pokazał błąd wskazujący na czujnik abs w lewym tylnym kole.
          Jednak zastawiam się jeszcze nad drugą możliwą przyczyną, a mianowicie https://www.civicforum.pl/showthread...-VSA-EPS-i-DWS
          Tyle, że u mnie kontrolka klapy się nie świeci. Z rok temu raz się zaświeciła, ale razem z kontrolkami niezapiętych pasów, jednak po odpięciu i podpięciu aku problem znikł.
          Tak więc albo czujnik abs, albo ta kostka w klapie. Opisywana w biuletynie serwisowym przyczyna zamakania wiązki w tylnej klapie to dostawanie się wody w okolicach tablicy rejestracyjnej. Może tak być, gdyż nad tablicą a pod jej oświetleniem widać małe jeszcze wykwity korozji.
          Last edited by arkan; 20-07-2018, 11:34.

          Comment


          • #80
            Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
            To jak postąpić ?
            Metodycznie,drogą eliminacji potencjalnych czynników.

            Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
            pokazał błąd wskazujący na czujnik abs w lewym tylnym kole.
            Jaki

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Metodycznie,drogą eliminacji potencjalnych czynników.
              To trzeba by od klapy zacząć...

              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Jaki
              Właśnie mi nie zapisali , bo wrzuciłbym na Forum i można by podebatować.

              Comment


              • #82
                Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                To trzeba by od klapy zacząć...
                Wątpię,ale i tak kiedyś trzeba to zrobić,ięc czemu nie teraz

                Comment


                • #83
                  Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                  Wątpię...
                  To co obstawiasz przy tych objawach, czujnik, wiązka czujnika do sprawdzenia ?

                  Comment


                  • #84
                    Kod najpierw.

                    Comment


                    • #85
                      Mi przy wymianie czujnika ABS wypisał takie błędy - >
                      15-11
                      85-01
                      V0416-68 lub U0416-68 nie mogę rozczytać...
                      Moja Hanka: http://www.civicforum.pl/showthread....AS-Connect-%29

                      Comment

                      Working...
                      X