Zamieszczone przez Miles
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nie taka Honda bezawaryjna ...
Collapse
X
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz posta...nie zawsze będzie błąd,czujniki będą sprawne a mimo to będą częściowo "ślepe".
Czyli jednak kierunek 1. EPS. Ciekawe w ilu egzemplarzach był montowany ten wadliwy moduł... Powinien mieć jakiś nr seryjny.Last edited by arkan; 20-07-2018, 09:24.
Comment
-
Zamieszczone przez arkan Zobacz postaA jeśli komputer pokazuje błąd czujnika ABS, to znaczy, że na 100 % jest on do wymiany ?
W niektórych sensorach jest zaszyty dodatkowy rezystor który ułatwia samodiagnozę i pozwala na wygenerowanie subkodu do kodu błędu.
Działa to tak że sterownik (w tym przypadku modulator ABS/ESP) prowadząc nadzór nad konkretnym obwodem ,mierzy jego rezystancję razem z czujnikiem i rezystorem wpiętym równolegle z jego wewnętrznymi elementami.W przypadku braku jakiegokolwiek obciążenia obwodu podczas pomiaru dostajemy kod wskazujący czujnik + subkod np C0 (nie wiem jak to oznacza Hnda) bądź gotowy kod mówiący o otwartym obwodzie. Kolejne subkody mówią o obwodzie zwartym,lub (do tego potrzebny jest rezystor)o sprawności wiązki ale awarii samych bebechów czujnika w przypadku kiedy modulator widzi oporność samego rezystora.
Zwróć teraz uwagę że pomimo tak rozwiniętych sposobów pomiarów to tak na prawdę w dalszym ciągu błędu nie można na ślepo traktować jako pewnik,ale jako sugestię.
-przerwa w obwodzie to przerwa w obwodzie i nie wiadomo bez pomiaru gdzie wystąpiła
-zwarcie podobnie jak przerwa może być zarówno w czyjniku jak i w drutach albo samym sterowniku
-przecięta i skorodowana wiązka może dać oporność sumaryczną taką jak rezystor w czujnku,co na diagnostyce pokaże że jest sprawna a uszkodzona jest elektronika samego czujnika.
Żaden kod nie da nam 100% pewności o uszkodzeniu czujnika za wyjątkiem tych które opierają się o inteligentną analizę wykresu sygnałów.
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaAbsolutnie nie. We wszystkich serwisowych instrukcjach jakie widziałem jest zawsze sprawdzenie wiązki i ma to sens.
Żaden kod nie da nam 100% pewności o uszkodzeniu czujnika za wyjątkiem tych które opierają się o inteligentną analizę wykresu sygnałów.
W warsztacie (nie z Hondy) ich tester diagnostyczny pokazał błąd wskazujący na czujnik abs w lewym tylnym kole.
Jednak zastawiam się jeszcze nad drugą możliwą przyczyną, a mianowicie https://www.civicforum.pl/showthread...-VSA-EPS-i-DWS
Tyle, że u mnie kontrolka klapy się nie świeci. Z rok temu raz się zaświeciła, ale razem z kontrolkami niezapiętych pasów, jednak po odpięciu i podpięciu aku problem znikł.
Tak więc albo czujnik abs, albo ta kostka w klapie. Opisywana w biuletynie serwisowym przyczyna zamakania wiązki w tylnej klapie to dostawanie się wody w okolicach tablicy rejestracyjnej. Może tak być, gdyż nad tablicą a pod jej oświetleniem widać małe jeszcze wykwity korozji.Last edited by arkan; 20-07-2018, 11:34.
Comment
-
Zamieszczone przez arkan Zobacz postaTo jak postąpić ?
Zamieszczone przez arkan Zobacz postapokazał błąd wskazujący na czujnik abs w lewym tylnym kole.
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaMetodycznie,drogą eliminacji potencjalnych czynników.
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaJaki, bo wrzuciłbym na Forum i można by podebatować.
Comment
-
Zamieszczone przez arkan Zobacz postaTo trzeba by od klapy zacząć...
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaWątpię...
Comment
-
Mi przy wymianie czujnika ABS wypisał takie błędy - >
15-11
85-01
V0416-68 lub U0416-68 nie mogę rozczytać...
Comment
Comment