Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Upgrade hamulców w 9 generacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Przekladasz całość. Na ulicę pozostań przy normalnych gladkich tarczach lepiej.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez kefirek Zobacz posta
      Przy okazji miał ktoś styczność z tarczami Zimmerman (nawiercane)?
      Odpusc nawiercane. Lubią pękać i to nawet uznanych firm a nie tylko no name. Na ulice gladka tarcza i ew jakis lepszy klocek (ale tu uwaga, czesto mocno pyla). A jak zalezy na dobrym wygladzie to ew. przemyslec nacinane

      Comment


      • #33
        Nacinane z kolei nieraz wnerwiajaco "chrobocza" przy spokojnej jeździe W dodatku zwykle na nich szybciej klocki schodzą. No, ale przynajmniej zwykle nie pękają... Naprawdę, większe zaciski to clue sprawy. Na ulicę - normalne gladkie tarcze i normalne klocki jak auto nie jest wyjsciowo przystosowane do czegoś więcej. Z resztą do możliwości silnika to jest przerost formy nad treścią...
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #34
          Prześledziłem dość dobrze temat i dalej jestem w kropce. W moim Tourerze chciałbym wymienić zestaw zaciski+tarcze+klocki ale nie wiem na co żeby nie było z tym zbyt dużo komplikacji i przede wszystkim ma to być pewne. Aktualnie mam 293mm tarcze przód więc wymiana na zestaw z VII lub VIII type R, gdzie jest 300mm tarcza fajerwerków nie przyniesie... A zaciski od type R IX podejdą? I jak z tarczą - niby ma inny rozstaw śrub (5x120). Im więcej szukam tym większy bałagan się robi w mojej głowie

          Comment


          • #35
            Z Type R 9gen nic nie podejdzie bo inna piasta wszystko inne. Mechanicznie to zupelnie inny samochod pod (prawie) tym samym nadwoziem. Tu nie jest jak w 8 gen ze Type R to taki "cywil+ z mocniejszym silnikiem".
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #36
              Ale chyba zamiana z 293 na 300 jeżeli chodzi o tarczę to szału nie zrobi?

              Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez hondur87 Zobacz posta
                Ale chyba zamiana z 293 na 300 jeżeli chodzi o tarczę to szału nie zrobi?
                Nie, kompletne wyrzucanie kasy w bloto.

                Teoretycznie sa zestawy uniwersalne BigBrakeKit... ale na to auto z tym silnikiem to tez wyrzucanie kasy. Slowem, chcesz dynamiczniej jezdzic, zmien auto, a nie hamulce. Reszta nie nadazy i tak.
                Last edited by Alix; 29-06-2020, 17:02.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #38
                  Poszukac dwutloczka z CRV. Powinno byc bolt on.

                  Comment


                  • #39
                    Taki wtręt do tematu, że do Civica VIII (UFO) bez problemu pasją zaciski od Accorda VII gen z tarczami 300mm.
                    Orginalne zaciski są firmowane przez ATE i montuje się je bez żadnych modernizacji - jarzma można przykręcić na tych samych śrubach.
                    To znaczy jest jedna mała zmiana - trzeba odsunąć i odgiąć/przyciąć tarczę kotwiczną w miejscu gdzie będzie przykręcone jarzmo.
                    Po wymianie auto wyraźnie lepiej hamuje, ale to ocena subiektywna, ponieważ razem z przodem (komplet ATE), wymieniony był płyn (ATE SL.6) i zrobiony tył; regeneracja zacisków i wymiana klocków i tarcz - też komplet ATE.
                    Po montażu zacisków nie trzeba zakładać żadnych dystansów, OEM felgi wchodzą bez problemu, tak samo zimówki 16" kręcą się bez ocierania.
                    Tak to wygląda po wymainie;

                    Accord_300mm.jpg

                    Comment


                    • #40
                      Wrzuciłem na stronkę parę szczegółów z zamiany zacisków; https://www.civic.one.pl/odnosniki/d...a_hamulcow.htm
                      Jak ktoś ma ochotę pooglądać to zapraszam

                      Comment


                      • #41
                        Orientuje się ktoś jak to wygląda w sedanie IX? Katalogi wskazują, że tarcze i klocki są takie same jak w hatchbacku. A taki upgrade podany przez Trafo jest ekstremalnie opłacalny finansowo. Pytanie czy taki przeszczep jest realny w przypadku sedana IX...

                        Comment


                        • #42
                          Ekstremalmie oplacalne to bym nie powiedzial... roznica ledwo odczuwalna... IMHO szkoda zachodu. Wiem, bo sam to przerabialem w poprzedniej VIIImce.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #43
                            Dlatego jak już robić to minimum przód na 320mm i dwutłoczek, wtedy da się wyczuć różnicę z porządnymi klockami i tarczami (od ebc zielonych czy np. galfery zaczynając)

                            Warto też zainteresować się tyłem bo ma kolosalne znaczenie dla temperatur i żeby przód miał "lżej" , można zrobić upgrade na 300mm z CRV, potrzebne adaptery tylko które "wygooglujesz" bez problemu.
                            Przy niesprawnych tylnych hamulcach, to przednie hamulce za worek złota i tak ulegną przegrzaniu/zniszczeniu, także jak ktoś się męczy z krzywiącymi się tarczami przednimi, niech zacznie od kontroli tylnych zacisków, następnie bicie piast itd.



                            Do tego lektura:

                            Comment


                            • #44
                              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              Ekstremalmie oplacalne to bym nie powiedzial... roznica ledwo odczuwalna... IMHO szkoda zachodu. Wiem, bo sam to przerabialem w poprzedniej VIIImce.
                              W tym przypadku koszt zakupu i odnowienia zacisków jest bardzo niski. Wydawać by się mogło, że większy tłoczek i większa tarcza powinny przynieść jakąś poprawę...
                              Last edited by mark; 06-04-2022, 13:30.

                              Comment


                              • #45
                                Nie przyniosa zmiany jakosciowej. Owszem 320 juz tak, ale to wieksza przerobka. Tylko pojawia sie pytanie po co do takiego auta. Nie uczyni to z niego Rki, reszta nie nadaza. Co do zmiany klockow to przerobilem rozne EBC, Ferodo, DiamondMaxy i inne cuda - w motosporcie potrafia robic robote ale na co dzien tylko uprzykrzaja zycie, a niektore z nich bez rozgrzania potrafia byc nawet mniej efektywne od seryjnych.

                                Podsumowujac: do tego auta skup sie na pelnej sprawnosci hamulcow (w tym sprawdzic przewody hamulcowe czy nie zmeczone etc.) i kup normalne dobre zestawy jak TRW czy ATE z pewnego zrodla (masa podrobek!). Wiecej jest tu do zepsucia niz do zyskania, przynajmniej na normalny uzytek uliczny.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X