Przekladasz całość. Na ulicę pozostań przy normalnych gladkich tarczach lepiej.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Upgrade hamulców w 9 generacji
Collapse
X
-
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
-
Zamieszczone przez kefirek Zobacz postaPrzy okazji miał ktoś styczność z tarczami Zimmerman (nawiercane)?
Comment
-
Nacinane z kolei nieraz wnerwiajaco "chrobocza" przy spokojnej jeździeW dodatku zwykle na nich szybciej klocki schodzą. No, ale przynajmniej zwykle nie pękają... Naprawdę, większe zaciski to clue sprawy. Na ulicę - normalne gladkie tarcze i normalne klocki jak auto nie jest wyjsciowo przystosowane do czegoś więcej. Z resztą do możliwości silnika to jest przerost formy nad treścią...
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Prześledziłem dość dobrze temat i dalej jestem w kropce. W moim Tourerze chciałbym wymienić zestaw zaciski+tarcze+klocki ale nie wiem na co żeby nie było z tym zbyt dużo komplikacji i przede wszystkim ma to być pewne. Aktualnie mam 293mm tarcze przód więc wymiana na zestaw z VII lub VIII type R, gdzie jest 300mm tarcza fajerwerków nie przyniesie... A zaciski od type R IX podejdą? I jak z tarczą - niby ma inny rozstaw śrub (5x120). Im więcej szukam tym większy bałagan się robi w mojej głowie
Comment
-
Z Type R 9gen nic nie podejdzie bo inna piasta wszystko inne. Mechanicznie to zupelnie inny samochod pod (prawie) tym samym nadwoziem. Tu nie jest jak w 8 gen ze Type R to taki "cywil+ z mocniejszym silnikiem".............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez hondur87 Zobacz postaAle chyba zamiana z 293 na 300 jeżeli chodzi o tarczę to szału nie zrobi?
Teoretycznie sa zestawy uniwersalne BigBrakeKit... ale na to auto z tym silnikiem to tez wyrzucanie kasy. Slowem, chcesz dynamiczniej jezdzic, zmien auto, a nie hamulce. Reszta nie nadazy i tak.Last edited by Alix; 29-06-2020, 17:02.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Taki wtręt do tematu, że do Civica VIII (UFO) bez problemu pasją zaciski od Accorda VII gen z tarczami 300mm.
Orginalne zaciski są firmowane przez ATE i montuje się je bez żadnych modernizacji - jarzma można przykręcić na tych samych śrubach.
To znaczy jest jedna mała zmiana - trzeba odsunąć i odgiąć/przyciąć tarczę kotwiczną w miejscu gdzie będzie przykręcone jarzmo.
Po wymianie auto wyraźnie lepiej hamuje, ale to ocena subiektywna, ponieważ razem z przodem (komplet ATE), wymieniony był płyn (ATE SL.6) i zrobiony tył; regeneracja zacisków i wymiana klocków i tarcz - też komplet ATE.
Po montażu zacisków nie trzeba zakładać żadnych dystansów, OEM felgi wchodzą bez problemu, tak samo zimówki 16" kręcą się bez ocierania.
Tak to wygląda po wymainie;
Accord_300mm.jpg
Comment
-
Wrzuciłem na stronkę parę szczegółów z zamiany zacisków; https://www.civic.one.pl/odnosniki/d...a_hamulcow.htm
Jak ktoś ma ochotę pooglądać to zapraszam
Comment
-
Orientuje się ktoś jak to wygląda w sedanie IX? Katalogi wskazują, że tarcze i klocki są takie same jak w hatchbacku. A taki upgrade podany przez Trafo jest ekstremalnie opłacalny finansowo. Pytanie czy taki przeszczep jest realny w przypadku sedana IX...
Comment
-
Ekstremalmie oplacalne to bym nie powiedzial... roznica ledwo odczuwalna... IMHO szkoda zachodu. Wiem, bo sam to przerabialem w poprzedniej VIIImce.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Dlatego jak już robić to minimum przód na 320mm i dwutłoczek, wtedy da się wyczuć różnicę z porządnymi klockami i tarczami (od ebc zielonych czy np. galfery zaczynając)
Warto też zainteresować się tyłem bo ma kolosalne znaczenie dla temperatur i żeby przód miał "lżej" , można zrobić upgrade na 300mm z CRV, potrzebne adaptery tylko które "wygooglujesz" bez problemu.
Przy niesprawnych tylnych hamulcach, to przednie hamulce za worek złota i tak ulegną przegrzaniu/zniszczeniu, także jak ktoś się męczy z krzywiącymi się tarczami przednimi, niech zacznie od kontroli tylnych zacisków, następnie bicie piast itd.
Do tego lektura:
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaEkstremalmie oplacalne to bym nie powiedzial... roznica ledwo odczuwalna... IMHO szkoda zachodu. Wiem, bo sam to przerabialem w poprzedniej VIIImce.Last edited by mark; 06-04-2022, 13:30.
Comment
-
Nie przyniosa zmiany jakosciowej. Owszem 320 juz tak, ale to wieksza przerobka. Tylko pojawia sie pytanie po co do takiego auta. Nie uczyni to z niego Rki, reszta nie nadaza. Co do zmiany klockow to przerobilem rozne EBC, Ferodo, DiamondMaxy i inne cuda - w motosporcie potrafia robic robote ale na co dzien tylko uprzykrzaja zycie, a niektore z nich bez rozgrzania potrafia byc nawet mniej efektywne od seryjnych.
Podsumowujac: do tego auta skup sie na pelnej sprawnosci hamulcow (w tym sprawdzic przewody hamulcowe czy nie zmeczone etc.) i kup normalne dobre zestawy jak TRW czy ATE z pewnego zrodla (masa podrobek!). Wiecej jest tu do zepsucia niz do zyskania, przynajmniej na normalny uzytek uliczny.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
Comment