Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Upgrade hamulców w 9 generacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dla przyszłych chętnych na upgrade hamulców w swoich 8/9gen o coś więcej niż same klocki i tarcze parę słów od strony praktycznej o sprawdzonej przeze mnie osobiście opcji upgrade hamulców z zaciskami FN2:

    Na początek przed zakupem należy się upewnić, czy zaciski nie wymagają wymiany gumek / regeneracji przed montażem albo się na taki wydatek przygotować i wtedy adekwatnie targować, bo zestaw tzw. reperaturka do nich to kilkaset złotych na jeden zacisk. Poza samym montażem zacisków (zaciski, klocki i tarcze pasują bezproblemowo) pojawiają się dwie kwestie. Pierwsza - przewody hamulcowe pasują, są jednak krótsze niż w FN2 i choć można to rozwiązać przepięciem / podkładką pod mocowanie do kolumny MacPhersona, odbywa się to wtedy kosztem długości / ułożenia tej kluczowej części przewodu, która pracuje z zawieszeniem i od której trwałości i pewności, że o nic się nie przetrze, może zależeć nasze życie. Dlatego lepiej jednak zamontować przewody od FN2; najtaniej i najprościej - kupić zaciski już razem z kompletnymi przewodami, przy częściach z demontażu często bywa to możliwe bez dodatkowych dopłat. Warto, bo same przewody od FN2 kosztują około 200pln na stronę, a tzw. oplot jest w komplecie z tyłem i wychodzi jeszcze drożej - a jak nie szalejemy po torach, to raczej wyrzucone pieniądze. Druga kwestia to tarcze kotwiczne / osłony przeciwbłotne - naturalnie, te co są będą za małe do większej tarczy. Większość osób rozwiązuje to tak, że po prostu odgina brzegi tak, że nie ocierają o tarcze - w praktyce nadal ją w miarę zasłaniając, bo różnica nie jest za duża (9mm). To niby nie jest idealne rozwiązanie i może teoretycznie powodować szybsze zużywanie się tarcz i klocków, ale część osób tak jeździ bez większych komplikacji. Należy wziąść pod uwagę, że w autach starszych i z dużym przebiegiem (najstarsze ufo mają już dzisiaj 8 lat, część ma 200tys. + na liczniku) owe osłony mogą być nadgryzione zębem czasu, użytkowania i przede wszystkim korozji - może być kłopot z ich dostosowaniem albo po prostu należałoby je już wymienić. Ale nawet jeśli są w dobrym stanie, ja jako miłośnik solidnych rozwiązań ponad prowizorkami polecam rozważyć zakup tych osłon od FN2 i wtedy wszystko jest tak jak należy, przy całości zabawy koszt jest to już niewielki. Niestety, o ile koszt ich jest do przełknięcia, montaż nie jest taki prosty – jedno z mocowań nie ma otworu i trzeba go stworzyć, a pełna wymiana tego elementu powinna się odbyć teoretycznie razem z wymianą łożysk… Kwestię wymiany łożysk da się pominąć (wyjąć a potem wprasować; może to być problem jak auto ma ponad 150tys km, ale wtedy można rozważyć wymianę łożysk tak czy owak…) albo też założyć podciętą osłonę „wokół” z pominięciem tego jednego mocowania i ruszania łożysk – tylko skoro to ma być rozwiązanie porządne zamiast prowizorki, to chyba mija się z celem i pytanie czy już nie lepiej zostawić odgięte seryjne osłony... Podsumowując, taki swap hamulców to nie jest nic strasznego ani problematycznego ani nawet kosmicznie drogiego, jeśli tylko kupimy sprawne zaciski z kompletnymi przewodami hamulcowymi. Różnica w sile hamowania - bynajmniej odczuwalna, szczególnie przy wyższych (autostradowych) prędkościach



    Jako że kwestia hamulców jest identyczna dla hatchbacków 8 i 9 gen, stworzyłem link do tematu także od działu hamulców 8gen.

    UWAGA:
    jeżeli ktoś posiada standardowe dla wersji silnikowych 1.4 i 1.8 koło zapasowe o rozmiarze T135/90D15 100M po założeniu zacisków od Type R i/lub dużych tarcz kotwicznych od Type R / diesla już nie da się z niego skorzystać - należy wymienić na większe, np. na standardową z innych wersji Civic i Accord T135/80D16 101M - nie jest to żaden większy problem na rynku wtórnym, ale wolę o tym napisać, żeby ktoś się po modyfikacji hamulców bardzo nie zdziwił w trasie jak zapas okaże się potrzebny
    Last edited by Alix; 02-10-2014, 14:13.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #17
      ja mam klocki i tarcze z przodu i z tyłu TRW i są fenomenalne polecam.

      Nie zaśmiecaj proszę tematu niedziałającymi linkami. Usunięta ta część wpisu. s-team
      Last edited by syriuszteam; 29-01-2014, 17:19.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez paprociak Zobacz posta
        ja mam klocki i tarcze z przodu i z tyłu TRW i są fenomenalne polecam.
        Poważnie? No jak to dobry OEM... bo w większości VIII gen fabryczne są całe hamulce TRW - zaciski, tarcze, klocki... Także "fenomenalne jak z fabryki" chyba chciałeś powiedzieć
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Poważnie? No jak to dobry OEM... bo w większości VIII gen fabryczne są całe hamulce TRW - zaciski, tarcze, klocki... Także "fenomenalne jak z fabryki" chyba chciałeś powiedzieć
          ja seryjnie miałem zamontowane tarcze z klockami firmy BOSCH , na trw zmieniłem i są powiedział bym że są lepsze niż seryjne

          Comment


          • #20
            Nowy komplet na pewno będzie lepszy niż stary nawet tej samej firmy, a to jak auto hamowało parę lat temu przed ostatnią wymianą raczej trudno sensownie porównać do nowego zestawu. Ja miałem seryjnie wszystko TRW i było OK. Wymiana na klocki Ferodo Premier + tarcze OEM Honda (by ATE) była minimalnym krokiem w tył - siła hamowania nieco mniejsza, choć progresja dobra i jak się pocisnęło mocniej efekt był ... no seryjny. Bosch to tutaj taki sam zamiennik OE jak i TRW, ATE czy te Ferodo Premier, więc raczej "fenomenalnych" odczuć być nie ma za bardzo z czego, którekolwiek z tych się założy. A już na pewno nie za bardzo jest o czym pisać w temacie "upgrade hamulców", bo to jedna z opcji seryjnych, a nie żaden upgrade.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #21
              To tak w temacie - upgrade FK2 na hamulce od Accorda Type-S

              Trochę powtórzę co napisałem w swoim temacie:
              jestem świeżo po swapie - zaciski dwutłoczkowe od Accorda Type-S 2010, do kompletu z hondowskimi tarczami 320x32 - zestaw ponoć pasuje zarówno do EP3 jak i FN2 (no i jak widać FK2 bez większych przeróbek - jedynie przy samym zacisku trzeba trochę ściąć osłonę tarczy (ok 1cm) no i oczywiście podgiąć osłony, albo wymienić ale nie wiem czy osłony od accorda będą pasować - może jak kiedyś będę zmieniał łożyska w piaście to wrócę do tematu.
              Ważne jest to że pasują przewody hamulcowe - z tego co Alix pisał, od EP3/FN2 do FK2 trzeba albo zmieniać zestaw z przewodami, albo naciągać oryginalne przewody/zmieniać punkt mocowania - tutaj nie było tego problemu - przewody dalej umocowane jak producent przewidział - także pod tym względem jest bezpiecznie.
              Jedyne co to musiałem dołożyć 5mm dystans, chociaż myślałem że po zmianie felg (z oem et55 na et40) się bez tego obędzie - ale bardziej niż o et chodzi o układ ramion felg.







              R18A2

              Comment


              • #22
                Voyteck, czy tu mowa o IX generacji? Jak wrażenia z hamowania?
                C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

                Comment


                • #23
                  W moim przypadku akurat VIII ale chyba temat pokrewny (z tyłu w VIII i IX tarczę są chyba te same a z przodu?) a Alix sam dał znać żeby tu napisać - mam nadzieję że nie wprowadzam zamętu z generacjami.
                  wrażenia z hamowania jak najbardziej pozytywne, chociaż jeżdżę od trzech dni więc jeszcze starałem się gwałtownie nie hamować to nawet przy lżejszym hamowaniu czuć różnicę
                  R18A2

                  Comment


                  • #24
                    Tak się zastanawiam nad hamulcami w mojej Hance 5D 1.8 Sport. Po przejechaniu 40k km nie czuję spadku siły hamowania w porównaniu do stanu jak auto wyjechało z salonu, jednak od początku mam wrażenie, że są trochę za słabe do tego auta. Trzeba mocno przycisnąć, żeby auto zaczęło istotnie zwalniać i popiskują przy delikatnym hamowaniu (nie jest to uciążliwe). Wrażenie w porównaniu z np. Golfem jest takie, że przeciągają. Co prawda w kilku krytycznych sytuacjach auto zatrzymało się, jednak w takiej sytuacji serce podchodziło do gardła bo zapowiadało się nieciekawie (awaryjne hamowanie ze 120 - 0 bo ktoś zajechał drogę ;/ ).
                    Podobnie jak kolega wildhedgehog89 zastanawiam się, czy przy najbliższej okazji, gdy coś będzie robione z hamulcami nie dać lepszego zestawu. Opcje, które rozważam:
                    1. zaciski Type R FN2 + zestaw taki jak u Alixa - jakbym przełożył zaciski to po co kombinować skoro jest sprawdzone rozwiązanie.
                    Nie wiem jednak czy do takiego zestawu moje felgi aluminiowe\stalowe na zime 16" ET45 nie będą za małe...
                    Druga sprawa to gdzie nie pytałem o taką przekładkę to mechanicy na wieść zaciski + jarzma + przewody z innego modelu od razu się poddawali "panie z innego modelu to będą problemy, my nie weźmiemy za to odpowiedzialności"
                    Zostaje ASO a tam koszt takiej zabawy pewnie będzie konkretny.
                    2. lepsze tarcze + klocki do seryjnych zacisków, np.:
                    - Klocki Hamulcowe Black Diamond Predator Fast Road + tarcze od nich ew. zwykłe gładkie ATE
                    - Klocki EBC Green + EBC Turbo Groove - wiem że były mieszane opinie, ale ponoć w zestawie z tarczami tego samego producenta jest OK...
                    - gładkie tarcze ATE\Ferodo + klocki Ferodo DS FCP1859H i FCP1862H

                    Oczywiście w obu przypadkach lepszy płyn hamulcowy np. Motul RBF600.
                    No i pytanie do bardziej obeznanych kolegów: zaciski wejdą pod 16" ET 45? Czy warto dopłacać do zacisków i droższej wymiany czy do seryjnych zacisków całkiem dobrze spisze się też jeden z powyższych zestawów?
                    Nie ścigam się po torze, chciałbym lepszej skuteczności na co dzień - jakby wcześniej brały i przy mocniejszym depnięciu szybciej zatrzymywały auto to byłoby super

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez martin Zobacz posta
                      Nie ścigam się po torze, chciałbym lepszej skuteczności na co dzień - jakby wcześniej brały i przy mocniejszym depnięciu szybciej zatrzymywały auto to byłoby super
                      No i zdrowe podejście! Z perspektywy czasu powiem Ci, że zaciski od FN2 do jazdy na co dzień to optymalne rozwiązanie. Nie jest to super odczuwalne w mieście, ale na trasie, szczególnie przy takim hamowaniu >100km/h to jest znacznie lepiej, to jest to czego brakuje. Większy klocek i większa średnica robią swoje. Tak naprawdę takie jak w Rce powinne być seryjnie - bo o ile w codziennym użytkowaniu to spokojnie wystarcza, a już Rkowicze z kolei (np.do zabawy na torze) zwykle zmieniają na większe - no i dobrze, bo do naszych 1.8 i diesli jest co na rynku kupić Spokojnie 16'' założysz, ET45 nie powinno być też problemów. Wchodzi tak 16'' calowy wąski zapas jak i ludzie Rkami jeżdżą zimą nieraz na 16. Z resztą, nawet obecnego Focusa ST z jeszcze większymi zaciskami i tarczami 320mm też już widziałem na 16

                      Zamieszczone przez martin Zobacz posta
                      2. lepsze tarcze + klocki do seryjnych zacisków, np.:
                      - Klocki Hamulcowe Black Diamond Predator Fast Road + tarcze od nich ew. zwykłe gładkie ATE
                      - Klocki EBC Green + EBC Turbo Groove - wiem że były mieszane opinie, ale ponoć w zestawie z tarczami tego samego producenta jest OK...
                      Ja się z tego kompletnie wyleczyłem. Po przerobieniu różnych EBC i Hawk Performance (nawet wyższa półka od tych Black Diamond) nawet w żelazku jako szybkiej zabawce właśnie wracam do "cywilnych" klocków. Mam dość piszczenia, zmiany siły hamowania zależnie od nagrzania, kiepskiej progresji, przegrzewania tarcz. Chociaż moje Hawki i nacinane tarcze są w 80% niezużyte to właśnie zamówiłem wszystko OEM od TRW (chciałem od ATE, ale był problem z dostępnością zestawu na przód). Koniec pitolenia, na tor samochodem nie jeżdżę, a poza nim takie wynalazki tylko wnerwiają IMO. Szczególnie w aucie bez klimy, gdzie przy otwartych oknach słyszysz to x 5. Jak już to co najwyżej:

                      Zamieszczone przez martin Zobacz posta
                      gładkie tarcze ATE\Ferodo + klocki Ferodo DS FCP1859H i FCP1862H
                      Z naciskiem na ATE (z perspektywy czasu lepsze jakościowo od gładkich Ferodo Premier) i klocki albo zamienniki ATE (IMO lepsze od przereklamowanych Ferodo Premier) albo klocki DS Performance lub DS2500 - bo to się jeszcze nadaje na ulicę, taki tylko trochę "usportowiony" klocek uliczny a nie typowy wyczyn jak Hawki czy EBC Yellow/Red, a bardziej kulturalny podobnych skutecznością od EBC Green. Te pierwsze mają nawet oficjalną homologację uliczną i trochę mniej pylą, drugie są nieco efektywniejsze po rozgrzaniu (na zimno są raczej porównywalne). Generalnie ufo mam na DS2500 i na co dzień jest OK, na autostradzie 1,5 x lepiej niż było kiedyś.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Tak naprawdę takie jak w Rce powinne być seryjnie
                        Szukałem ostatnio inf. na temat dostępności klocków\tarcz do IX gen. Na podstawie nr VIN wychodzi, że mój Sport 5D 2013 ma inny zestaw, niż to co było w UFO:
                        - tarcze przód 293 mm, klocki przód szer. 156mm
                        - tarcze tył 276 mm, klocki tył szer. 123 mm.
                        Z tego co pamiętam w UFO były 282mm przód i 260mm tył. Skoro już zakładali większy zestaw to mogli się pokusić od razu na części z Rki, tak jak Alix pisał.
                        Teraz jest nieco większy zestaw, ale dostępność części jeszcze gorsza w standardzie niż w poprzednim modelu. Tak więc odpadają EBC i Black Diamond, o których pisałem wcześniej (no chyba, że da się coś z Accorda VIII 2.0 założyć, wymiarami bardzo zbliżone, ale niestety nadal nie są dostępne ferodo ds/ds 2500), a jedyną sensowną pod względem kosztów metodą poprawy skuteczności hamowania (może w przyszłości pojawią się lepsze klocki, ale niestety z tego co widzę, to producenci traktują Hondę po macoszemu, bo wiele młodszych modeli z VAGa ma bogatszą ofertę) jest swap zacisków.
                        Last edited by martin; 23-09-2015, 00:53.

                        Comment


                        • #27
                          Nie wiem czy też tak było w VIII generacji, ale w IX, wersja Sport ma większy zestaw hamulcowy od pozostałych wersji wyposażeniowych
                          Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
                          Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

                          Comment


                          • #28
                            Elegance 2015 ma hamulce jak sport, zmierzyłem.

                            Comment


                            • #29
                              A czy zaciski z Accorda pasują civica??

                              Comment


                              • #30
                                może głupie pytanie, ale przy zakładaniu zacisków z TypeR do 1.8, to pisząc "zacisk" macie na myśli zacisk+jarzmo czy jarzmo zostaje stare? Różnie sprzedają na allegro te zaciski więc wole się upewnić.

                                Przy okazji miał ktoś styczność z tarczami Zimmerman (nawiercane)?

                                Comment

                                Working...
                                X