Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez almert Zobacz posta
    Czy silnik o nrze 3004554 będzie bezpieczny na podmiankę z przebiegiem 110kkm?
    Myślę, że silnik powinien być wolny od poważniejszych wad fabrycznych. Według nieoficjalnych informacji silniki do numeru R18Z4-1030320 z roku 2012 były wyposażone w tłoki z cieńszymi pierścieniami, ale ten, o który pytasz, to albo silnik z roku (mniej więcej) 2014 - i tu niech wypowiedzą się właściciele roczników nowszych niż 2012, albo "3" z przodu oznacza, że były przynajmniej dwie duże aktualizacje w silnikach R18Z4. To byłaby kolejna niespodzianka...
    Last edited by MiCyran; 02-12-2021, 23:31.

    Comment


    • Ja tylko dodam, żeby koniecznie wykonać badanie kamerką przed montażem. Silnik po zakupie przez internet można odesłać w ciagu bodajże dwóch tygodni. Traktuj numer silnika i nieoficjalne informacje jako filter, ale ostateczną decyzję podejmij po sprawdzeniu. Żaden problem, dziesięć minut roboty a wiele stresu i pieniędzy zaoszczędzone.

      Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Silnik do podmiany z końca 2013 roku , 60000 przebiegu.

        Comment


        • Zamieszczone przez almert Zobacz posta
          Silnik do podmiany z końca 2013 roku , 60000 przebiegu.
          Koniec 2013 niby powinny być standardowe pierścienie, ale i tak trzeba kamerka sprawdzić tłoki, bo te roczniki też w większości biorą olej a mamy jeden przypadek na forum.

          Comment


          • witam, posiadam Civic'e z rocznika 2012 od roku. Silnik pali olej jak szalony około 1l/1000km co dziwne we wakacje przy jeździe autostradą (trasa 1200km) nie zjadła wcale a w każdym bądź razie nie zauważyłem różnicy na bagnecie. Tak czy inaczej trzeba to zrobić i teraz zastanawiam się nad trzema opcjami:
            1. Można wymienić silnik koszt ~4000zł + 2000zł montaż komplet.
            2. Wymiana tłoków z pierścieniami na allegro 2500 (komplet) + wymiana 2500.
            3. Wymiana na kute tłoki są droższe ale skoro i tak to muszę zrobić to dopłacę trochę grosza.
            dodam tylko że planuję też wymianę wydechu na nierdzewkę bo ten który posiadam to już szrot a katalizator pewnie zarżnięty po takich spalaniach oleju (bez przerwy komputer pokazuje błąd P4020).
            Może znajdzie się jakiś mechanik w promieniu 200km od Katowic, Tychów który się tego podejmie...
            Może ktoś w tych okolicach robił już silnik i poleci jakiegoś fachowca...

            Comment


            • Zamieszczone przez zybi22tychy Zobacz posta
              witam, posiadam Civic'e z rocznika 2012 od roku. Silnik pali olej jak szalony(...)
              No ważna decyzja przed Tobą. Przede wszystkim przeczytaj cały wątek. Ja tylko powiem w skrócie:
              - wymieniając same tłoki nie masz pewności w jakim stanie ogólnym jest silnik - może się okazać, że wymienisz tłoki a pozostaną inne problemy, które są konsekwencją brania oleju i które w przyszłości będziesz musiał rozwiązać (dodatkowe koszty)
              - wymiana tłoków plus remont (co było by wskazane jeśli chce się mieć pewność co do kondycji silnika) - koszty nie do przewidzenia i mogą być bardzo duże
              - wymiana silnika - jest dużo szybsza i prostsza niż remont, warunkiem jest znalezienie dobrego silnika (najlepiej po poliftowym rozbitku)
              - temat błędu P420 jest omawiany w innych wątkach, niekoniecznie jest to katalizator (i raczej nie jest) , być może sonda. Ale bez diagnozy się nie obejdzie, zajrzyj na tematy związane z tym dość częstym w naszych Hondach błędem.

              Życzę powodzenia. Jak wyżej pisałem, ja wymieniałem silnik. Jeśli miałbyś jakieś pytania co do moich doświadczeń, zapraszam na priv żeby niepotrzebnie nie rozciągać wątku publicznie.





              Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Zamieszczone przez marcel_ck Zobacz posta
                No ważna decyzja przed Tobą. Przede wszystkim przeczytaj cały wątek. Ja tylko powiem w skrócie:
                - wymieniając same tłoki nie masz pewności w jakim stanie ogólnym jest silnik - może się okazać, że wymienisz tłoki a pozostaną inne problemy, które są konsekwencją brania oleju i które w przyszłości będziesz musiał rozwiązać (dodatkowe koszty)
                - wymiana tłoków plus remont (co było by wskazane jeśli chce się mieć pewność co do kondycji silnika) - koszty nie do przewidzenia i mogą być bardzo duże
                - wymiana silnika - jest dużo szybsza i prostsza niż remont, warunkiem jest znalezienie dobrego silnika (najlepiej po poliftowym rozbitku)
                - temat błędu P420 jest omawiany w innych wątkach, niekoniecznie jest to katalizator (i raczej nie jest) , być może sonda. Ale bez diagnozy się nie obejdzie, zajrzyj na tematy związane z tym dość częstym w naszych Hondach błędem.

                Życzę powodzenia. Jak wyżej pisałem, ja wymieniałem silnik. Jeśli miałbyś jakieś pytania co do moich doświadczeń, zapraszam na priv żeby niepotrzebnie nie rozciągać wątku publicznie.
                Minimum to :
                tłoki z pierścieniami
                Uszczelniacze zaworowe
                Uszczelka po głowica
                Masa uszczelniająca Victor reinz
                Sprawdzenie i wyczyszczenie głowicy z nagaru
                Sprawdzenie wysunięcia napinacza łańcucha rozrządu(w moim r20a3 wysunięty na 10mm przy 220 tys km, czyli nigdy nie będzie wymagał wymiany)
                Wyczyszczenie układu EGR z nagaru.
                To wystarczy bo silnik działał poprawnie przez długie lata.
                Dodatkowe czynności to wraz z przebiegiem i zużyciem materiału.





                Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
                Najlepiej niech sam robi to będzie tanizna. A samych tłoków to się nigdy nie wymienia. Zawsze trzeba sprawdzić głowice i usunąć nagar, wymienić uszczelniacze na OEM lub sprawdzone Epman Racing. W tym przypadku to katalizator trzeba wyczyścić z tej sadzy po spalonym oleju.
                Last edited by gkill; 06-03-2022, 10:17.

                Comment


                • Ktoś teraz będzie remontował Civica 1.8 w MorawiCar (biała sztuka) - czy może właściciel skontakotwać się ze mną?

                  Comment


                  • Również jestem szczęśliwym posiadaczem Civica z tłokami R3A.
                    Żłopie olej jak Wartburg 2T.
                    Zdecydowałem się na remont, udało mi się zdobyć używane tłoki R1A. Czy ktoś, może polecić, sklep, gdzie dostanę do nich pierścienie?
                    Teoretycznie nie powinno być problemu z dostępnościa, natomiast po przejrzeniu internetu, nie znalazłem nic sensownego.

                    Comment


                    • Cześć wszystkim, którzy jeszcze w ten wątek zaglądają.
                      I mnie dopadła przypadłość R3A. Sprawdzone z kamerą.
                      Części oczywiście poszukam, wydaje się, że są dostępne.
                      Jednak - możecie polecić jakieś warsztaty w okolicach Krakowa lub w jakiejś rozsądnej odległości, które nie boją się tematu/już go przerabiały z sukcesem?
                      Na razie myślę o remoncie, nie swapie.

                      Comment


                      • Kto moze mi polecic jakis warsztat Hondy w rejonie Krakowa ( nie dealera ) dobry i nie drogi , podobno sa dwa ale gdzie ? Potrzebuje wymienic rozrzad w 1.4 rocznik 1999

                        Jeszcze jest Honda UTC
                        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                        Comment


                        • Witam Panowie po długiej przerwie. Jak tam się mają Wasze olejożłopne Hondy?

                          Jeśli chodzi o mój przypadek, nadal nie zdecydowałem się na wymianę tłoków. Od 1,5 roku zmieniłem typ oleju i jeżdżę na 0W30 od Amsoil SS. W cuda nie wierzę jeśli chodzi zapieczone pierścienie, ale przez ostatnie 6000km auto pobrało 2l oleju. Poprzedni pobór na 5W40 i 0W20 kształtował się w okolicach 0,6-0,8l/1000km.

                          Na wiosnę wymiana świec po 4 latach (na pewno zawalone olejem) i jedziemy dalej.
                          Do tego ostatnio częściej dręczy mnie błąd katalizatora p0420, ale póki co nie podejmuję działań.

                          Comment


                          • Dolej do oleju ceratec

                            Płukanka Nowy olej i ceratec
                            Last edited by Grzechu; 25-11-2022, 23:01. Powód: Reg. pkt. 2.2

                            Comment


                            • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                              Do tego ostatnio częściej dręczy mnie błąd katalizatora p0420, ale póki co nie podejmuję działań.
                              będziesz miał "domino" usterek, czyli podwojone wydatki. Zdajesz sobie sprawę że przepalany olej leci wprost w katalizator podnosząc jego temp i skracając życie, ten kod P0420 nie bierze się z niczego, przyczyną jest branie oleju przez silnik. Niebawem tłoki i kataliator do wymiany, no i nowego nie wsadzaj jak nie wymienisz tłoków, szkoda kata i kasy.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X