Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kupiłem w zeszłym tygodniu 1.8 vtec. Pije olej na potęgę . 184 tyś przebiegu. Oddaje go sprzedającemu,sprzedał go zapewne z wadą ukrytą o której wiedział. Nawet jakby chciał zwrócić pieniądze na remont silnika to chyba raczej nie warto w to wchodzić.

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzesiek078 Zobacz posta
      Nawet jakby chciał zwrócić pieniądze na remont silnika to chyba raczej nie warto w to wchodzić.
      Jak auto gła ato jedyny mankament to co stoi na przeszkodzie?
      Bedziesz miał wózek z nowymi tłokami i pierścieniami,pół melona przebiegu przed Tobą jak nic więc nie ma co płakać

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzesiek078 Zobacz posta
        Kupiłem w zeszłym tygodniu 1.8 vtec. Pije olej na potęgę . 184 tyś przebiegu. Oddaje go sprzedającemu,sprzedał go zapewne z wadą ukrytą o której wiedział. Nawet jakby chciał zwrócić pieniądze na remont silnika to chyba raczej nie warto w to wchodzić.
        Niech odda kasy tyle co za remont w profesjonalnym zakładzie czyli około 5000 zł, kupić tłoki we własnym zakresie i samemu je wymienić i mamy minimum 2000 zł oszczędności.

        Comment


        • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
          Niech odda kasy tyle co za remont w profesjonalnym zakładzie czyli około 5000 zł, kupić tłoki we własnym zakresie i samemu je wymienić i mamy minimum 2000 zł oszczędności.
          Ale tłoki to chyba teraz tylko Aso. Bo nigdzie nie mogę znaleźć. Haparts nie ma. Jestem z Podlasia i ciężko o dobrego fachowca. Dzisiaj dzwoniłem do fachowca z Białegostoku to 4-5 tyś z planowaniem głowicy plus moje tłoki i pierścienie. To sumując wyjdzie około 7 tyś zł.

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzesiek078 Zobacz posta
            4-5 tyś z planowaniem głowicy plus moje tłoki i pierścienie.
            Chyba mu się cos popierdzieliło.
            Jakie planowanie,jakie 5 tysiecy?
            Tyle to kosztuje obróbka d16 z kołkowaniem tulei pod 400 koni

            Comment


            • No właśnie.. jakie planowanie ? A co mu uszczelka pod głowicą strzeliła, że chce planować ? Od takiego szpeca to z daleka, naciągacz jakiś. Będzie wszystko robił żeby jak najwięcej kasy zgarnąć.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • W warunkach warsztatowych to jest nawet nie dniówka,więc roboczogodzina 600-700zł -trochę drogi gościu jest.

                Comment


                • może za mało powiedziałeś temu mechanikowi w czym rzecz, on nie ma robić "remontu poloneza" tylko ma wymienić, 4 elementy - tłoki. Do niczego innego ma się nie dotykać! ..najlepiej do niego nie jedź. Znajdź kogoś kto rozumie co jest grane, tzn czy rozumie że wadliwe tłoki mają być wymienione na prawidłowe.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Szukam cały czas fachowca. Ale tłoków R1A nigdzie nie mogę znaleźć. Aso koszt około 2700 zł za komplet.

                    Comment


                    • Możesz poszukać uzywanych tłoków od R18A2, których pełno na zlomowcach i allegro, tylko wybrać w jak najlepszym stanie. Różnice pomiędzy tłokami z tych różnych silników to w przypadku tego starszego brak MOS2 na ściankach. Można również te wyjęte dać w odpowiednie ręce by poszerzyli rowki pod standardowe pierścienie.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                        Możesz poszukać uzywanych tłoków od R18A2
                        Pewnie że może,bo da się kupić w takim stanie jak przed chwilą wyjęte z paczki.
                        To dobre tłoki,18a2 na nich jeżdżą i mają się dobrze.Tak na prawdę to nie słyszałem żeby ktoś je wymieniał bo zawiodły,pomimo tego że niektóre mają już spore przebiegi.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                          Możesz poszukać uzywanych tłoków od R18A2, których pełno na zlomowcach i allegro, tylko wybrać w jak najlepszym stanie. Różnice pomiędzy tłokami z tych różnych silników to w przypadku tego starszego brak MOS2 na ściankach. Można również te wyjęte dać w odpowiednie ręce by poszerzyli rowki pod standardowe pierścienie.
                          Jakie oznaczenie tych tłoków? Też R1A?

                          Comment


                          • Oddaj to auto sprzedającemu skoro nie poinformował Cię o znacznym poborze oleju.
                            W moim przypadku jakbym wiedział, że mam wydać 6k na remont i jeszcze trząść się czy mechanik nie zawali roboty - to wolałbym dodać 10k do budżetu i kupić rocznik 2014. Niestety u mnie z początku na 5W40 aż tak dużego poboru nie było (w granicach 0,5l/2000km)

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzesiek078 Zobacz posta
                              Jakie oznaczenie tych tłoków? Też R1A?
                              Nie mam pojęcia co jest na tłokach, ale na allegro masz sporo tego:



                              tylko tych nie bierz:



                              bo to r3a.

                              Może zadzwoń do tego sklepu i spytaj kto jest producentem:



                              Ale chyba i tak się nie opłaca, chyba, że to mahle czy jakiś inny renomowany producent.
                              Last edited by gkill; 15-06-2021, 11:00.

                              Comment


                              • Tak racjonalnie patrzeć, to moim zdaniem nie warto sadzać tłoków do których nie ma się pewności... a więc z modelu o jeden niżej, bez tej powłoki.. jeżeli dany tłok jest inaczej obrabiany, to może być tak, że i tuleja może być inaczej robiona.. nie wiem tak strzelam.. jak już robić ten remont to lepiej kupić tłoki konkretnie dedykowane do tego modelu, albo nowe. Można się bawić jak się samemu remontuje, bo to akurat nic nie kosztuje, rozbierać i składać 10x.. a tak to wsadzisz jakieś lipne tłoki i potem od nowa.. a mechanik się wypnie, powie, sam chciałeś to masz.. dobrą radę dał w sumie #hondamanone.. oddać i kupić model wyżej, albo robić ten remont porządnie na oryginalnych nowych częściach, lub sprawdzonych wyjętych z silnika z tego modelu, z gwarancją od mechanika, inaczej dla zwykłego zjadacza chleba to może okazać się skarbonka bez dna.. a potem płacz i żal.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X