Zamieszczone przez gkill
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez Grzesiek078 Zobacz postaTo,że rura wydechowa jest okopcona to jest normalne i nie ma nic wspólnego z braniem oleju
Comment
-
Ale kilka razy nie dogrzejesz silnika i też będzie czarny wydech.W zimie jeszcze w korkach kazdy jeden jest czarny.
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaJa zalewam w r serii około 6 mm ponad maxLast edited by m26; 12-06-2021, 20:04.
Comment
-
-
Ja nie mówię o kilogramie sadzy jak w Trabancie.Zimny silnik kopci,taka jego natura.Jak jedziesz na podniesionej dawce to komin jest czarny,a jak dmuchniesz to jaśnieje.
Jak ciągniesz oliwę a masz sprawnego kata i go dobrze grzejesz to też wydech czarny nie jest.Za to jak jest tłusty (nie mokry od wody)to sprawa jasna.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaPewne jest to, że masz tłoki R3A bardzo mocno obniżające tarcie. Jak będziesz dbał i olej wymieniał wg instrukcji(warunki trudne max 6 miesięcy i max 5000 km, warunki normalne max 12 miesięcy i max 1 rok) a nie systemu przypominania o przeglądzie to być może nigdy nie będziesz miał nadmiernego poboru oleju.
Wsadź palca w końcówkę wydechu i parę razy dokładnie przetrzyj, jak będzie czarny to bierze olej i musisz skrócić interwały.Zamieszczone przez gkill Zobacz postaWsadź palca w wydech i przetrzyj. Jeżeli jest czarny to bierze olej, wszystko zależy od stylu jazdy. R seria ma to do siebie, że olej nalany ponad max w zdrowym silniku zostanie przepalony przy dynamicznym stylu jazdy w połączeniu z długim hamowaniem silnikiem, spowoduje to, że będzie trochę sadzy w silniku. Ja zalewam w r serii około 6 mm ponad max, co zostanie przepalone na odcinku około 8 tys km, potem zużycie jest praktycznie niezauważalne a sądzą z tłumika zostaje wydmuchana. Jest jeszcze coś takiego jak chropowata końcówka tłumika, która może zbierać sądzę. To że ty masz okopcona końcówkę wydechu nie znaczy, że masz silnik w idealnej kondycji.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzesiek078 Zobacz postaSam sobie teraz zaprzeczasz. Toyota Carina-zero ubytku oleju i tłumik okopcony,Lexus GS 300 zero ubytku i tłumik okopcony. Nie pisz bzdur i nie strasz innych,że jak tłumik okopcony to już bierze olej i silnik jest w złej kondycji.Last edited by gkill; 13-06-2021, 09:30.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaChyba forumowicz ma problem z interpretacją. Nie wiem jak to mam tłumaczyć, ale r seria nadmiar oleju przepala i wówczas mamy sądzę w tłumiku( poniżej max tłumik czysty), natomiast d seria można mocno przelać i nie przepali. Każda ilość spalonego oleju odkłada się w postaci sadzy w tłumiku. Ja każdego civica z rocznika 2012 i 2013 sprawdzałem wydech i tam sadzy było w kg, natomiast silnik 1,4 i roczniki późniejsze sadzy w tłumiku nie miały. Każdemu radzę by taki samochód omijać, ja tak zrobiłem, bo nie chciałem kolejny raz wyciągać tłoków. Pomijam tu stara toyotę z podkowami zamiast pierścieni tłokowych, bo ja tych samochodów nie znam.
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaChyba forumowicz ma problem z interpretacją. Nie wiem jak to mam tłumaczyć, ale r seria nadmiar oleju przepala i wówczas mamy sądzę w tłumiku( poniżej max tłumik czysty), natomiast d seria można mocno przelać i nie przepali. Każda ilość spalonego oleju odkłada się w postaci sadzy w tłumiku. Ja każdego civica z rocznika 2012 i 2013 sprawdzałem wydech i tam sadzy było w kg, natomiast silnik 1,4 i roczniki późniejsze sadzy w tłumiku nie miały. Każdemu radzę by taki samochód omijać, ja tak zrobiłem, bo nie chciałem kolejny raz wyciągać tłoków. Pomijam tu stara toyotę z podkowami zamiast pierścieni tłokowych, bo ja tych samochodów nie znam.Last edited by Grzechu; 13-06-2021, 10:27. Powód: posty pisane jeden po drugim w krótkim odstępie czasu/proszę używać opcji edytuj.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzesiek078Wprowadzasz forumowiczów i osoby,które zaglądaja na civicforum w błąd.
Samochod, w którym z tłumika ulatnia się niebieski dym na wysokich obrotach to złom. Jeżeli silnik bierze około 0,1 l/1000 km generuje już niewielkie ilości sadzy prawie niezauważalne, natomiast 0,5 l /1000km to już będzie grubo na palcu.Last edited by gkill; 13-06-2021, 10:18.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaJa zalewam w r serii około 6 mm ponad max, co zostanie przepalone na odcinku około 8 tys kmZamieszczone przez gkill Zobacz postaNie wiem jak to mam tłumaczyć, ale r seria nadmiar oleju przepala i wówczas mamy sądzę w tłumiku
Nawet gdyby tak było,to jak wyglądały by tłumiki prawie wszystkich aut skoro norma 1L na 1000km jest na porządku dziennym.
Trzeba też wziąć pod uwagę że silnik mały używany na miescie ma lepiej niz duzy,więc porównywanie jednostek różnych pojemności nie jest do końca poprawne.
Ilość gazów z małego silnika i dużego jest przy tej samej pracy porównywalna,ale w małym silniku te gazy skoncentrowane są w mniejszych przestrzeniach.
Mniejsza komora spalania to wyższa temperatura,szybsze nagrzewanie.
Mniejsze kanały i rury to większa prędkość i temperatura na końcu wydechu.
Reasumujac zrobisz większe ciśnienie sprężania i spalania to szybko nagrzejesz,lepeiej spalisz,wiecej ciepła wsadzisz w kata,masz czym dmuchać,mniej się odłoży.
Olej spalany w dobrych warunkach nie daje sadzy ale popiół,za to w złych wali białym dymem.Jak dymu jest niewiele to go nie widać,ale tłuści za to wszystko po drodze.Benzyna w przelanym silniku kopci na czarno i to ona robi sadzę.Każdy silnik w którym nie ma temperatury albo przyspiesza jest przelewany.
Musisz tą sadzę powiązać z czymś innym,nie z olejem.Last edited by m26; 13-06-2021, 10:26.
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz posta6mm to chyba nawet nie 300ml ... Nie jesteś w stanie taką ilością oleju okopcić tłumik na dystansie 8000km.
Nawet gdyby tak było,to jak wyglądały by tłumiki prawie wszystkich aut skoro norma 1L na 1000km jest na porządku dziennym.
Trzeba też wziąć pod uwagę że silnik mały używany na miescie ma lepiej niz duzy,więc porównywanie jednostek różnych pojemności nie jest do końca poprawne.
Ilość gazów z małego silnika i dużego jest przy tej samej pracy porównywalna,ale w małym silniku te gazy skoncentrowane są w mniejszych przestrzeniach.
Mniejsza komora spalania to wyższa temperatura,szybsze nagrzewanie.
Mniejsze kanały i rury to większa prędkość i temperatura na końcu wydechu.
Reasumujac zrobisz większe ciśnienie sprężania i spalania to szybko nagrzejesz,lepeiej spalisz,wiecej ciepła wsadzisz w kata,masz czym dmuchać,mniej się odłoży.
Olej spalany w dobrych warunkach nie daje sadzy ale popiół,za to w złych wali białym dymem.Jak dymu jest niewiele to go nie widać,ale tłuści za to wszystko po drodze.Benzyna w przelanym silniku kopci na czarno i to ona robi sadzę.Każdy silnik w którym nie ma temperatury albo przyspiesza jest przelewany.
Musisz tą sadzę powiązać z czymś innym,nie z olejem.
M26 te 300 ml na 8 tys km odkłada mi się w końcówce bo jest chropowata, jak by była gładka to masz rację tej sadzy nie będzie. Kiedyś myślałem by od wewnątrz prysnąć farba żaroodporna, by ta powierzchnia się wygładziła i sadza nie osiadała.
Comment
-
Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment