Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Już kiedyś pisałem i nadal tak uważam, że zużycie oleju w roczniku 2012, to nie wina wyłącznie stosowanych olejów i interwałów ich wymiany.
    Czyżby użytkownicy kolejnych roczników stosowali się wszyscy do zaleceń z Forum, czyli wymiana co 10 tyś. km i klasa A3/B4 ? Wątpię.
    Chyba, że nie piszą o tym na Forum.
    Musi być przyczyna mechaniczna, czyli pierścienie i tłoki, przez które silniki mogą być bardziej wrażliwe na stosowane oleje.

    Comment


    • #92
      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      można wyciągnąć wniosek, że te delikatne cienkie pierścienie zakokosowały się i zniszczyły przez zbyt długie interwały
      One się nie zniszczyły tylko zaszły koksem, który da się ręcznie usnąć. Początkowo po demontażu tłoków tak właśnie myślałem zrobić i to też by miało pozytywny skutek. Mierzyłem zużycie pierścieni i mieściły się jak dla nowych pierścieni.

      Comment


      • #93
        Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
        pojazdy bez systemu przypominania o przeglądzie - warunki normalne max 10 tyś km i max 1 rok, warunki trudne max 5 tyś km i max 6 miesięcy.
        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Jeśli dobrze pamiętam w IO od IX jest 20tys.km lub co rok - warunki normalne.
        Obie informacje są poprawne - pierwsza dla innych regionów świata, a druga dla Europy.
        Ten sam silnik Hondy:
        - w Europie na oleju Hondy jeździ 20kkm lub krócej, jeżeli komputer tak zdecyduje na podstawie liczby uruchomień...
        - oraz maksymalnie 10kkm jeżeli przekroczymy strefę Europy i zalejemy inny olej zgodny z instrukcją oraz wyłączymy przypominanie o przeglądzie .

        Jak dla mnie jest to jasna informacja, że 10kkm jest bezpiecznym interwałem, a 20kkm to już skrajne ryzyko. Podane tutaj przypadki wymiany po 24kkm mogły przyczynić się do zakoksowania pierścieni i ich przytarcia.

        Osobiście wymieniam co 12kkm zgodnie z opinią mechanika sprzed 15 lat. Jak zaczęły się wyścigi na wydłużanie przeglądów co 15kkm, 20kkm a nawet 30kkm, to on powiedział mi, ze zdecydowanie poleca wymianę co 10kkm. Jego zdaniem nawet 15kkm jest już ryzykownym przebiegiem.

        EDIT: Oczywiście to nie zmienia faktu, że te cieńsze pierścienie w roczniku 2012 są bardziej podatne na zużycie, na co wszyscy tutaj wskazują. Bo osobiście nie sądzę, że jest jakaś większa różnica statystyczna w wymianie oleju IX zakupionych w 2012 i pozostałych latach.
        Last edited by Cojakco; 17-09-2019, 09:24.

        Comment


        • #94
          Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
          to nie wina wyłącznie stosowanych olejów i interwałów ich wymiany.
          Zbierajmy dalej informacje, potem można próbować wyciągać jakieś wnioski.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #95
            Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
            Oczywiście to nie zmienia faktu, że te cieńsze pierścienie w roczniku 2012 są bardziej podatne na zużycie, na co wszyscy tutaj wskazują
            Cieńsze są tylko pierwsze 2 pierścienie i są one lepsze pod wieloma względami choćby to że mniej ważą, mniej się zużywają, pierścień olejowy jakby nie patrzeć jest wykonany z jednego kawałka metalu o wysokości 1,5mm i wcale nie jest on taki delikatny jak co niektórym się wydaje, nie traci sprężystości nigdy bo rozpiera go sprężyna w jego wnętrzu, przyczyna tkwi w zbyt małych otworach, które się zaklejają nagarem, koksem, ile razy to mam jeszcze powtarzać? W standardowych pierścieniach olejowe są bardziej delikatne ponieważ ich sprężystość jest marginalna i składają się z 2 cieniutkich stalowych pierścieni o wysokości 0,4mm a po między nimi znajduje się blacha dystansowa o wysokości 1,2mm i nie pełni ona funkcji dociskania pierścieni do gładzi cylindra.

            Comment


            • #96
              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Cieńsze są tylko pierwsze 2 pierścienie i są one lepsze pod wieloma względami choćby to że mniej ważą, mniej się zużywają
              Z tym się zgodzę Nie sądzę, żeby Honda robiła nam na złość. Był jakiś powód "lepszości", który zadecydował o wstawieniu tych pierścieni. Niemniej mają one jedną "drobną" wadę. Przy standardowej eksploatacji ze standardowymi błędami właścicieli powodują większe zużycie oleju. W tej sytuacji plusy dodatnie nie przeważają nad plusami ujemnymi, niestety :/

              PS
              Bawiąc się w teorie spiskowe:
              - Honda chciała zmieścić się w wynikach emisji i każdy gram spalonego paliwa się liczył. Po homologacji zorientowali się lub wiedzieli od początku, że niebezpiecznie zbliżyli się do granicy niezawodności i grzecznie wrócili do starych sprawdzonych rozwiązań.
              - Możliwe też jest, że na etapie startu produkcji szwankowała dostawa części i awaryjnie wstawili na taśmę to, co było dostępne od ręki.
              - Rozważam też zwykły błąd w logistyce, który wygenerował jakąś partię wadliwych silników.

              Tak, czy siak trzymam kciuki za wynik tego śledztwa. Sam jestem ciekawy jak ono się zakończy. I przy okazji dla MiCyran za zapoczątkowanie tematu!

              Comment


              • #97
                Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                One się nie zniszczyły tylko zaszły koksem, który da się ręcznie usnąć. Początkowo po demontażu tłoków tak właśnie myślałem zrobić i to też by miało pozytywny skutek. Mierzyłem zużycie pierścieni i mieściły się jak dla nowych pierścieni.
                @gkill, jak już napisałem wcześniej, gdybym miał tylko wizualnie oceniać te stare pierścienie (te z R3A), to podpisałbym się pod Twoimi słowami obiema rękami. Jednak muszę się trochę uderzyć w piersi, bo tak naprawdę nie wiemy, do czego porównywać takie pomiary. Nie wiemy, ani jaka była oryginalna szerokość pierścieni (choć mamy pewność, że wysokość pozostała taka sama, tzn. dokładnie 1.0, 0.8 i 1.5 mm), ani jaka masa. Jednym słowem, nie wiemy jaki jest prawdziwy ubytek materiału.

                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Zbierajmy dalej informacje, potem można próbować wyciągać jakieś wnioski.
                Popieram! Warto się jednak zastanowić, co z tą wiedza zrobić, żeby przełożyło się to na konkrety. Mimo mojego dużego zaufania do marki, oczekuję, że Honda się pewnie na nas wyprze. Czy to poruszy ewentualnych producentów części zamiennych - w to tez wątpię. Tłoków R1A na rynku jest bardzo mało, z kolei zakup całego silnika (lub nawet gołego słupka - a i ich też nie jest zbyt wiele) to zawsze ryzyko. Jakie byście w tej sytuacji widzieli rozwiązanie?

                Comment


                • #98
                  Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                  Jednym słowem, nie wiemy jaki jest prawdziwy ubytek materiału
                  luz zamka 0,34, czyli jak dla fabrycznie nowych pierścieni.

                  Comment


                  • #99
                    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                    luz zamka 0,34, czyli jak dla fabrycznie nowych pierścieni.
                    No, to już jest konkret. Dzięki!

                    Comment


                    • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                      Warto się jednak zastanowić, co z tą wiedza zrobić, żeby przełożyło się to na konkrety.
                      MiCyran masz najwięcej danych i zdjęć. Może wyślij temat do Jacka Balkana, który prowadzi kanał Motodziennik: https://www.youtube.com/channel/UCPu...2-BaiydPWdH6Lg

                      Może zainteresuje się tym tematem i zada Hondzie dziennikarskie pytanie, na które dostaniemy oficjalną odpowiedź. Kiedyś skutecznie wyjaśnił kwestię ocynku w Maździe.

                      Kontakt do Jacka znajdziesz tutaj: https://www.olx.pl/oferta/sprawdzeni...9-IDwMQUp.html

                      EDIT: Jeżeli wyślesz zgłoszenie, to daj nam znać. Wtedy każdy z nas może pod filmami Jacka pisać komentarze z prośbą o wyjaśnienie wadliwej serii silników w Hondzie. Jak będziemy konsekwentni, to temat powinien ruszyć.
                      Last edited by Cojakco; 17-09-2019, 10:26.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                        MiCyran masz najwięcej danych i zdjęć.
                        Dzięki za sugestię! Postaram się jeszcze dziś to zrobić. Danych to ja mam pewnie nie więcej niż @gkill, bo wiedzy i praktycznego doświadczenia na pewno sporo mniej niż On.

                        W rzeczonej sprawie odbyłem kiedyś niezobowiązującą rozmowę z biegłym rzeczoznawcą, który stwierdził, że najlepiej, aby "dowody" nadal pozostawały na miejscu - chodzi oczywiście o tłoki w silniku. Stąd moja ogromna wdzięczność dla @mj008 za jego obserwacje.


                        EDIT: Szanowni Koledzy, zgodnie z propozycją, która padła rano, naświetliłem nieco problem p. Jacku Balkanowi - na razie tak na szybko i dość oględnie, ale zobaczymy, jak się do tego odniesie.

                        Jacek Balkan.pdf
                        Last edited by MiCyran; 17-09-2019, 14:24.

                        Comment


                        • Jakbyśmy mieli mało niewiadomych w tym równaniu.
                          Pojawia się jeszcze jedno.
                          Co się stanie po wymianie tłoków R3A na takie same tylko nowe. I będziemy lać odpowiedni olej i wymieniać go 10kkm?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                            Jakbyśmy mieli mało niewiadomych w tym równaniu.
                            Pojawia się jeszcze jedno.
                            Co się stanie po wymianie tłoków R3A na takie same tylko nowe. I będziemy lać odpowiedni olej i wymieniać go 10kkm?
                            Tego, przypuszczam, nigdy się nie dowiemy, bo Honda pewnie drugi raz nie wypuści takiego "gniota"...

                            Comment


                            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              przyczyna tkwi w zbyt małych otworach, które się zaklejają nagarem, koksem, ile razy to mam jeszcze powtarzać?
                              W czym są te otwory ?

                              Comment


                              • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                                W czym są te otwory ?
                                W pierścieniu olejowym o średnicy 0,5mm, są rozmieszczone co około 1cm na obwodzie i służą do przekazywania oleju na gładź cylindra i do odprowadzania nadmiaru oleju silnikowego. Nie mam teraz absolutnie czasu ale też bym foty wrzucił.

                                Comment

                                Working...
                                X