Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
    Ja proponuję zakup takiej kamerki na allegro i klucza do świec i samemu to zrobić w miarę możliwości.
    Jeśli nie byłoby innej możliwości, to OK, ale za 100-150 PLN kupisz co najwyżej chińska kamerę "FHD", tzn. interpolowane VGA (jeśli nie mniej) z takim poziomem szumów, że jeśli nawet odczytasz symbol na tłoku, to kamerka nie przyda się potem już do niczego innego. Jeśli w promieniu kilku, kilkudziesięciu kilometrów byłoby kilka podejrzanych aut, to na pewno lepiej to zrobić z pomocą profesjonalisty, który - w razie potrzeby - pomoże także usunąć część nagaru z tłoków.

    Jeśli uda nam się zaplanować coś konstruktywnego, to ja również deklaruję zasilenie akcji swoją wpłatą.
    Last edited by MiCyran; 11-09-2019, 08:53.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
      @arkan, rozumiem,że popierasz pomysł, i jeśli dojdzie do skutku "piszesz " się na to?
      "Powiem" tak: jeśli zbierze się kilka osób zainteresowanych sprawdzeniem tłoków, to i tak każdy powinien zapłacić za siebie, co najwyżej można wynegocjować zniżkę z tytułu ilości. To, że zrzucimy się na jedną osobę, nie potwierdzi, że u innych jest tak samo. MiCyran wymienił tłoki i się udało rozwiązać problem, więc jeśli okaże się, że u innych użytkowników też są tłoki z oznaczeniem jak u MiCyran, to sukces będzie prawie pewny.
      Ale przed wymianami należałoby jeszcze uderzyć z tymi przypadkami do centrali Hondy.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
        owiem" tak: jeśli zbierze się kilka osób zainteresowanych sprawdzeniem tłoków, to i tak każdy powinien zapłacić za siebie, co najwyżej można wynegocjować zniżkę z tytułu ilości. To, że zrzucimy się na jedną osobę, nie potwierdzi, że u innych jest tak samo. MiCyran wymienił tłoki i się udało rozwiązać problem, więc jeśli okaże się, że u innych użytkowników też są tłoki z oznaczeniem jak u MiCyran, to sukces będzie prawie pewny.
        Ale przed wymianami należałoby jeszcze uderzyć z tymi przypadkami do centrali Hondy.
        Arkan ,, ważne ,żeby zebrała się grupa osób z tym samym defektem oraz którą będzie zainteresowana sprawdzaniem tych tłoków. Twoje propozycja jest nawet lepsza, niech każdy zapłaci za siebie i bedzię ok, ale super byłoby , gdybyśmy to zrobili w jakimś jednym zakładzie i udokumentowali to stosowanie.
        Czyli możesz sprawdzić czy w Chorzowie maja taką usługę?
        Mam do Chorzowa, 300km, ale nie ma dla mnei problemu ,żeby tam podjechać, jesli to się uda zorganizować.
        pozdrawiam

        Comment


        • #19
          Zakład z usługą wodorowania silników na pewno powinien mieć taką kamerę i przy okazji usunie nagar.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
            "Powiem" tak: jeśli zbierze się kilka osób zainteresowanych sprawdzeniem tłoków, to i tak każdy powinien zapłacić za siebie, co najwyżej można wynegocjować zniżkę z tytułu ilości. To, że zrzucimy się na jedną osobę, nie potwierdzi, że u innych jest tak samo.
            Każdy sposób - ze zrzutką, czy bez - będzie dobry. Grunt, aby to było wspólne przedsięwzięcie (w grę wchodzi przebadanie przynajmniej kilku, kilkunastu aut). Zrzutka wydawała/wydaje się dobrym impulsem do wspólnego działania i chyba tylko tyle. Gdyby mój przypadek się powtórzył w Waszych autach, to może i tak potrzebna byłaby jakaś akcja nagłaśniająca sprawę w mediach (o prawnikach na razie nie ma nawet co myśleć) i w końcu jakaś zbiórka może okazać się niezbędna.
            Last edited by MiCyran; 11-09-2019, 14:54.

            Comment


            • #21
              Dzwoniłem do tego warsztatu rozeznać temat i oto informacje: nie mają niestety kamery diagnostycznej, aby sprawdzić oznaczenie tłoków bez rozbiórki silnika.
              Aby dostać się do tłoków należałoby zdjąć rozrząd, głowice, a potem wykonać planowanie głowic, dać nowe uszczelki. Całość kosztów to głównie robocizna i wynosi do 1500 zł.
              Czyli taniej wyjdzie kamerka np. https://sklep.anb.com.pl/product-pol...SABEgKJ__D_BwE

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                Niestety, nasze świece mają gwint o średnicy 12 mm, więc w grę wchodzi kamerka z głowicą nie większą niż 9-10 mm (łącznie z nasadkami). Jest tego trochę (ale ta cena...), np.:



                Kup teraz w sklepie limit24.pl za 880.13 ✅ - Kamera inspekcyjna lcd 2.4” Limit 190120105 - szybkie i bezpieczne zakupy u autoryzowanego dystrybutora ✅ Gwarancja udanych zakupów - limit24.pl


                a tu przykładowe rozwiązanie budżetowe:

                Comment


                • #23
                  MiCyran: a może tak zamieścić na zagranicznym forum Hondy/Civica opis twojej wymiany tłoków i zapytać o opinie? Skoro sprzedano dziesiątki tysięcy rocznika 2012 w EU, to aż dziwne ze nie ma rabanu.

                  Comment


                  • #24
                    Widzę, że pomimo małego odzewu użytkowników 12stek, jest zainteresowanie tym wątkiem. Widzę dwa rozwiązania:
                    Pierwsze: składamy się wszyscy zainteresowani na kamerkę inspekcyjną: ktoś ją kupuje, ( lub wszyscy się składają ) i spotykamy się w jednym wyznaczonym miejscu i sprawdzamy to;
                    Drugie: składamy się na kamerkę i każdy sam to sprawdza u Siebie czy u jakiegoś Machnika, a po sprawdzeniu przesyła do następnej osoby( wiadomo , tutaj trzeba wykazać się dużą uczciwością)

                    Sam jest skłony przeznaczyć na ta kamerką 100-150zł . Następnie, pewnie zrodzi się pytanie, co zrobić z kamerą jak już wszyscy sprawdzą co mają sprawdzić. Oto moja propozycja; kamerę będzie mógł ktoś kupić za powiedzmy 50% wartości( kwestia ustalenia) lub jeśli nikt nie będzie zainteresowany ofertą kupna, można ja wystawić na olx itp.. . Następnie pieniądze ze sprzedaży odsyłamy na konto wpłacających. Tym sposobem ryzykujemy naprawdę niewiele, biorąc pod uwagę jaką wiedzę możemy zdobyć.

                    Ostatnia kwestia, nagar i olej na tłoku może uniemożliwić odczytania symboli , także też występuje tutaj jakieś ryzyko.

                    Comment


                    • #25
                      Witam Panowie,
                      Napisze tak, dostęp do kamery mam, jest dosyć mała, jutro ja zmierze, sprawdzić należy, czy faktycznie nr znajduje się na denku tłoka, tak, że można go odczytać, narzędzia też mam, ale jest następujący problem, na stałe jestem w de (Frankfurt nad Menem), a do ojczyzny jeżdżę czasami, raz w miesiącu i to na dolny slask, ok Jeleniej Gory, więc pewnie problem byłby aby to wszystko zgrać, aczkolwiek, jeżeli ktoś ma civica z w/w problemem i mieszka w moich okolicach, możemy się jakoś umówić, wówczas będę w stanie pomóc i sprawdzić czy ten cały pomysł wypali.
                      Last edited by MW80; 11-09-2019, 20:42.

                      Comment


                      • #26
                        Co do widoczności numerów na denkach tłoków, to załączam fotografie tych, które wyjąłem z silnika (1,2 i 4 były lekko przeczyszczone tylko w okolicy strzałki wskazującej lokalizację rozrządu; 2 z 3 został zamieniony kolejnością, ale nie chciało mi się już tego poprawiać i robić kolejnego zdjęcia):

                        Tłoki (zebrane).jpg

                        Zbliżenie na sygnaturę tłoków:

                        Tłoki124.jpg

                        Dla porównania tłok R1A (lokalizacja numeru jest zupełnie inna):

                        sR1A_2.jpg

                        @MW80, czy Twoje auto (podobnie, jak moje) pochodzi z Niemiec? Z dokumentów wynika, że mój Civic najpierw był oferowany przez jakiś belgijski salon, ale ostatecznie został sprzedany w Niemczech i tam był serwisowany.
                        Last edited by MiCyran; 11-09-2019, 21:46.

                        Comment


                        • #27
                          Do usuniecia nagaru z denka tlokow w razie braku odczytu spowodowanego nadmiernym nagarem mozna uzyc xado decarbonizer, preparat skuteczny, testowalem.

                          Comment


                          • #28
                            MiCyran: czym się różnią te tłoki tak "łopatologicznie"?

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                              MW80, czy Twoje auto (podobnie, jak moje) pochodzi z Niemiec? Z dokumentów wynika, że mój Civic najpierw był oferowany przez jakiś belgijski salon, ale ostatecznie został sprzedany w Niemczech i tam był serwisowany.
                              Jestem pierwszym właścicielem, Civica kupiłem w zeszłym roku u niemieckiego dilera Hondy i tylko on widnieje w dokumentach jako importer. Problemów z braniem oleju nie mam, a do tematu podpiolem się ponieważ uwielbiam mechanikę i grzebanie się w silnikach.
                              Last edited by MW80; 11-09-2019, 22:22.

                              Comment


                              • #30
                                Tloki same w sobie nie stanowia problemu, tylko pierscienie olejowe niemal identyczne jak w tsi tfsi od vaga tj. 2elementowy z malymi otworami, ktore sie w wyniku nie wlasciwej eksploatacji koksuja i nadmiar oleju przez nie nie wraca do miski olejowej. Wysokosc pierscieni 1,0x0,8x1,5 i wszystko po to by zmniejszyc tarcie, dobra koncepcja dwoch pierwdzych stalowych uszczelniajacych pierscieni poza olejowym, ktory niestety juz przez sprezyne rozpierajaca mocno dociska do gladzi cylindra zwiekszajac tarcie. 3elementowe pierscienie olejowe zaledwie muskaja gladz cylindra.
                                Last edited by gkill; 11-09-2019, 23:34.

                                Comment

                                Working...
                                X