Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

    Witam

    Na samym początku chciałbym przeprosić Adminów, jeśli ten wątek nie mieści się w regułach tego forum. Jeśli tak to proszę o zamkniecie tematu.
    Ale wracają do głównego tematu. Tak jak niektórzy na tym forum( do nich głównie kieruje ten post, ale nie tylko) jestem posiadaczem już osławionych na tym forum Hond z rocznika 2012r. Jak każdy z forumowiczów , szukam , czytam, próbuje znaleźć przyczynę poboru oleju. Jak dotąd opinie na temat poboru oleju są różem. Niektórzy twierdzą, złe użytkowanie , inni uważają ,żę przyczyną jest źle dobrany olej itp.
    Jednak moim zdaniem najprawdopodobniejszą przyczyną jest wada tłoków, co zostało udokumentowane przez jednego z forumowiczów. Jednak jest to tylko jeden przypadek na forum, w którym stwierdzono że tłoki nie są zgodne ze specyfikacją. Wiem, że jeden przypadek nie potwierdza reguły, wiem także, że koszty ,,naprawy" silnika sięgają nawet ponad 3 tys złotych. Na forum, jeśli dobrze policzyłem, jest około od 10 do 15 samochodów z rocznika 2012 roku, które pobierają olej w sposób niekontrolowany. Czytając forum wiem, że każdy próbuje różnych sposobów i szuka na swoją własną rękę przyczyny tej wady starając się to zrobić jak najtańszym kosztem. Moim zdaniem najlepszym możliwym sposobem byłoby potwierdzenie lub nie, przypadku kolegi z forum, który miał zamontowane fabrycznie inne tłoki, niż powinny być. Zdaję sobie sprawę, że koszt 3 tys zł lub więcej to niemałe pieniądze, a zwłaszcza, kiedy przyczyna może okazać się inna. wpadłem na pomysł "zbiórki " pieniędzy na takie remont jaki wykonał jeden z naszych kolegów.
    Mianowicie, proponuję, żeby każdy z osławionych 12stek, przekazał, załóżmy 200-250zł, na poczet innego forumowicza który też zmaga się z tym problemem. W ten sposób jeśli potwierdziłoby się to,że nasze Hanie mają zamontowane tłoki i pierścienie niezgodne ze specyfikacją , mailibyśmy już praktycznie pewność , gdzie leży nasz problem( dwa potwierdzone przypadki to niemal pewność). Wiem,że mój pomysł możne wydawać się głupim i obarczony ryzykiem, ale pomyślcie sami. czy w ciągu kilku miesięcy nie wydacie tych 200-250zł na dolewki oleju, lub próbując coraz to nowych sposobów na znalezienie przyczyny??

    Tak jak pisałem, nie znam się dobrze na samochodach,ale znam się na współpracy i pracy z ludźmi i wierze,że razem moglibyśmy ostatecznie rozwiązać ten problem i rozwiać wszelkie wątpliwości.


    Jestem laikiem, jeśli są jakieś inne sposoby na sprawdzenie zgodności tłoków to proszę się wypowiedzieć.
    Jeśli uznacie ,że mój post jest smieszny lub niepoważny proszę nie hejtować( staram się rozwiązać ten problem tak jak każdy z was)
    Z racji tego ,że to mój pomysł, wykluczą swoją Hondę w braniu udziału ( o ile się uda)


    w tytule zmieniłem literówkę "2102" na 2012.
    r7
    Last edited by rambo7; 11-09-2019, 09:09. Powód: edit r7

  • #2
    Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
    każdy z osławionych 12stek, przekazał, załóżmy 200-250zł, na poczet innego forumowicza
    Pomysł ciekawy, ale moim zdaniem raczej mało kto się zdecyduje przekazać daną kwotę na poczet remontu nieswojego silnika.. myślę, że sprawa jest już dosyć głośna i w sumie, większość już wie, że najprawdopodobniejszą przyczyną są właśnie trefne pierścienie/tłoki.. prędzej czy później w najbliższym czasie ktoś znowu się zdecyduje na remont swojego silnika i wtedy będzie wiadomo jakie pierścienie i tłoki były zamontowane w danym silniku... jest nawet teraz aktualnie temat w którym kolega forumowicz chce wymienić słupek na inny.. gdy to zrobi mógłby swój stary słupek dać do rozbiórki i również byłoby wiadomo co tam siedzi... Oczywiście nie neguję pomysłu, wszystko zależy jaki będzie odzew.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      Dlatego,napisałem,że pomysł obarczony ryzykiem swoją drogę tak jak pisałem, 200-250zl, to nie jest aż taką dużo kwotę, za wiedzę Zresztą to moja luźna sugestia i propozycja. Można to rozwiązać całkiem inaczej:
      Np; Składamy się wszyscy po te 250zł, jesli wada zostanie zlikwidowana, to szczęśliwy posiadacz zwraca każdemu wpłacającemu 50% . czyli jakby remont kosztował 3tyś. Posiadacz Hondy zwróciłby 1500zł.
      wtedy każdy ponosi minimalne ryzyko (100-150zł) a zyskują dużo więcej wiedzę, a użykownik naprawionej Hondy płaci tylko 1500zł ( założenia) Czy nie warto?

      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Pomysł ciekawy, ale moim zdaniem raczej mało kto się zdecyduje przekazać daną kwotę na poczet remontu nieswojego silnika.. myślę, że sprawa jest już dosyć głośna i w sumie, większość już wie, że najprawdopodobniejszą przyczyną są właśnie trefne pierścienie/tłoki.. prędzej czy później w najbliższym czasie ktoś znowu się zdecyduje na remont swojego silnika i wtedy będzie wiadomo jakie pierścienie i tłoki były zamontowane w danym silniku... jest nawet teraz aktualnie temat w którym kolega forumowicz chce wymienić słupek na inny.. gdy to zrobi mógłby swój stary słupek dać do rozbiórki i również byłoby wiadomo co tam siedzi... Oczywiście nie neguję pomysłu, wszystko zależy jaki będzie odzew.
      Ale pewnie masz racje, znając polską mentalność, pomysł ostanie wyrzucony do kosza
      Last edited by Grzechu; 10-09-2019, 22:10. Powód: post pisany jeden po drugim w krótkim odstępie czasu

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
        Ale pewnie masz racje, znając polską mentalność, pomysł ostanie wyrzucony do kosza
        Oj tam poczekajmy na odzew
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez delpiero02
          Ale pewnie masz racje, znając polską mentalność, pomysł ostanie wyrzucony do kosza
          Nie rozumiem po co ten dziwny tekst,, znając polską mentalnosc''. Sądzę, że mogłeś sobie to oszczędzić. Nie wiesz jaki jest kazdy z nas i nie wiesz w jaki sposób zachowujemy się w pewnych sytuacjach, więc nie wrzucaj wszystkich do tego samego wora!

          Co do pomysłu rocznik, rocznikiem, ale przyczyną brania oleju mogą być też inne czynniki. Można śmiało poczytać fora Hondy z innych krajów, Niemiec, UK itd, tam jest sporo informacji, więc można pewne rzeczy samemu wywnioskować po odpowiedniej lektorze. Sprawdzić trzeba kompresję, można wykręcić świece i oglądnąć gładzie cylindrów i tłok kamera, a jeżeli ktoś chce naprawiać, to tak czy inaczej gora i dół silnika musi być zdemontowana i sprawdzona, więc jeżeli silnik bierze za dużo oleju, a chcesz jeździć swoją Honda, będziesz musiał dokonać naprawy, więc nie wydaje mi się aby taka zbiórka poszła dalej.

          Pozdrawiam.
          Last edited by MW80; 10-09-2019, 22:17.

          Comment


          • #6
            Pewnie masz racje w tym co piszesz i większą wiedz an ten temat, ale chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi.
            Po pierwsze , wykluczyłem się z tego pomysłu, ( pomimo tego,że też bierze moja Honda dużo oleju)
            po drugie, chodzi mi o to, żeby te wszystkie rzeczy o których piszesz zrobić/sprawdzić na jednym aucie i tym sposobem każdy z nas zaoszczędzi pieniądze.
            Po trzecie , tak, jeśli trzeba będzie wyremontuje swoją Hondę i jesli będzie taka potrzeba, tylko na początku chciałem potwierdzić lub wykluczyć najgorsze.

            Swoją drogą, nie dziw was to,że na tyle egzemplarzy z 2012 tylko jeden użytkownik zdał relację z naprawy? czy tylko jeden użytownik podjął decyzję o remoncie?
            jakoś trudno mi w to uwierzyć... Wydaje mi się, że kto uporał się z tym problem, nie podzielił się tym..dlatego gdy ten pomysł nabrał mocy, użytkownik musiałbym zdać relacje, raport z tej naprwy itp

            Mimo wszytko dziękuje za Twoją opinie.

            Comment


            • #7
              Tak jak napisałem przyczyny mogą być różne i niestety musimy często liczyć się z innymi uszkodzeniami, zresztą sam to również napisałeś, aczkolwiek w roczniki 2012 coś jest, przegladnij zagraniczne fora, ponadto możesz zobaczyć co się dzieje ze wspaniałymi silnikami vw tdi, oraz tfsi.... Czy też fordowskie silniki 1.8... Wszyscy wiedzą, że przyczyną jest zła konstrukcja pierścieni i tlokow silnika.
              Odnisnie Twojego pomysłu, poszukaj zyczliwego kolegi, mechanika, który pomoże Ci za przysłowiowe piwo sprawdzić czy też rozebrać silnik. Kiedys tak robiliśmy na innym forum i każdy był zadowolony.
              Last edited by MW80; 10-09-2019, 22:37.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez MW80 Zobacz posta
                Odnisnie Twojego pomysłu, poszukaj zyczliwego kolegi, mechanika, który pomoże Ci za przysłowiowe piwo sprawdzić czy też rozebrać silnik. Kiedys tak robiliśmy na innym forum i każdy był szczęśliwy.
                Tak jak pisałem wczesniej tu nie chodzi o mnie, bo ze te 250zł a może i wiecęj znalazłbym mechanika , który wszystko posprawdzałby itp. Tu nie chodzi o mój samochód , tylko o "dobro ogółu" .
                ok rozumiem, że mj pomysł Ci się nie podoba szanuje to.
                pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  Jeżeli chodzi o mnie, to jestem zawsze otwarty na różne pomysły, ponieważ każdy z nich może coś wnieść lepszego i nie napisałem, że nie podoba mi się Twój pomysl, nie widzę tylko sensu takiej zbiórki, uważam, że przyczyn uszkodzeń może być kilka i np. Wymienisz tłoki i pierścienie, więc ktoś pomysłu ok, super ja zrobię również tak, zamówi części, złoży wszystko do kupy, zacznie jeździć a tu lipa.... Silnik nadal bierze olej... I po dokładniejsze sprawdzeniu okaże się, że np. Uszczelniacze zaworowe są do d... Ponieważ guma sparciala, sprężyna puściła itd. Uszczelniacze kosztują mały procent ceny tlokow i pierścieni, dlatego jestem zdania, że każdy przypadek należy brać indywidualnie.
                  Pozdrawiam
                  Last edited by MW80; 10-09-2019, 23:08.

                  Comment


                  • #10
                    Witajcie!

                    Poczułem się niejako wywołany do tablicy...

                    Zamieszczone przez MW80 Zobacz posta
                    Tak jak napisałem przyczyny mogą być różne i niestety musimy często liczyć się z innymi uszkodzeniami, zresztą sam to również napisałeś, aczkolwiek w roczniki 2012 coś jest, przegladnij zagraniczne fora, ponadto możesz zobaczyć co się dzieje ze wspaniałymi silnikami vw tdi, oraz tfsi.... Czy też fordowskie silniki 1.8... Wszyscy wiedzą, że przyczyną jest zła konstrukcja pierścieni i tlokow silnika.
                    Odnisnie Twojego pomysłu, poszukaj zyczliwego kolegi, mechanika, który pomoże Ci za przysłowiowe piwo sprawdzić czy też rozebrać silnik. Kiedys tak robiliśmy na innym forum i każdy był zadowolony.
                    W dużym stopniu zgadzam się z Tobą, @MW80, ale samego pomysłu zbiórki nie neguję. Mój przypadek to jest pewien trop, tzn. miałem niestandardowe tłoki (i, siłą rzeczy, pierścienie również). W słusznej sprawie i, choć zabrzmi to trochę patetycznie, w ramach pewnej integracji naszego Forum byłoby pięknie, aby osoby, które dysponują takimi możliwościami (a pewnie takie są) mogłyby dokonać inspekcji komór spalania kilku/kilkunastu podejrzanych "2012-ek" pod kątem oznaczeń wybitych na dnie tłoka. Ja owo niesławne "R3A" odkryłem dopiero po zdjęciu głowicy, ale powierzchnie tłoków, mimo spalania 1l oleju/1000km, nie były aż tak znagarowane, aby nie dało się tego odczytać kamerką. I zbiórkę, którą zaproponował @delpiero02, przeznaczyłbym właśnie na cel tych "badań" (koszt relatywnie niewielki, ale dlaczego ktoś miałby to robić za darmo).

                    Zauważcie, że gdyby okazało się, że wszystkie, albo prawie wszystkie "podejrzane" auta mają tłoki R3A, to sprawę można by nawet oprzeć o UOKiK. W końcu czym innym jest zużycie jakiegoś elementu po gwarancji, a czym innym zastosowanie (już w fabryce) części niezgodnej z katalogową specyfikacją, do której brak części zamiennych (tzn. nie oferuje ich nawet producent auta). Dodam, że w Stanach w 2016 roku wydano biuletyn w ramach którego gwarancję na silniki Accordów z lat 2008-2011 przedłużono do 8 lat. Akcja naprawcza dotyczyła wymiany nie tylko tłoków i cylindrów.

                    Z drugiej strony, gdyby okazało się, że część aut pobierających olej ma standardowe tłoki, to również byłaby to bardzo ważna informacja odnośnie przyczyn obserwowanych ubytków, przede wszystkim jednak pozwoliłaby łatwiej oszacować koszt (i celowość) ewentualnych napraw. Nie wspomniałem dotąd na Forum, ale rzeczą niezmiernie interesującą jest fakt, że według informacji otrzymanych w ASO Hondy nie ma możliwości zakupu (wiadomość potwierdzona dla Civic-a MR'12) samych pierścieni w nominalnym wymiarze (mam tu na myśli nie moje R3A, ale standardowe R1A). Są tylko pierścienie oversizowe (fi +0,25 mm). Gdy dowiadywałem się o wycenę kosztów naprawy w Hondzie, to nie dostałem też propozycji zakupu samych (nominalnych) tłoków, Owszem, można kupić cały zestaw, ale cena 525 PLN +VAT (wycena z marca tego roku) za komplet na 1 cylinder to naprawdę niemało. Dla porównania: koszt zakupu zestawu pierścieni firmy TPR - dawne Teikoku, czyli dostawca pierścieni na pierwszy montaż - to od 160 do 260 PLN i to na wszystkie 4 cylindry. Czy taka polityka sprzedażowa nie może budzić rożnych podejrzeń?...

                    Szanowni Koledzy, widać, że liczba zgłaszanych przypadków nadmiernego zużycia oleju w "2012-kach" ostatnio na naszym Forum istotnie wzrosła. Ankieta, którą kiedyś zaproponowałem, spotkała się z miernym odzewem, ale może warto spróbować do tematu wrócić - tym razem umieszczając wśród pytań to o typ tłoka.

                    Serdecznie pozdrawiam,

                    Michał
                    Last edited by MiCyran; 11-09-2019, 10:14.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                      słusznej sprawie i, choć zabrzmi to trochę patetycznie, w ramach pewnej integracji naszego Forum byłoby pięknie, aby osoby, które dysponują takimi możliwościami (a pewnie takie są) mogłyby dokonać inspekcji komór spalania kilku/kilkunastu podejrzanych "2012-ek" pod kątem oznaczeń wybitych na dnie tłoka. Ja owo niesławne "R3A" odkryłem dopiero po zdjęciu głowicy, ale powierzchnie tłoków, mimo spalania 1l oleju/1000km, nie były aż tak znagarowane, aby nie dało się tego odczytać kamerką. I zbiórkę, którą zaproponował @delpiero02, przeznaczyłbym właśnie na cel tych "badań" (koszt relatywnie niewielki, ale dlaczego ktoś miałby to robić za darmo).
                      Dzięki , że się zgadzasz z pomysłem i nie negujesz go. I w sumie ,masz jeszcze lepszy pomysł i pewnie nawet tańszy sprawdzenie tego czy tłoki są niestandardowe. Jakby to przedsięwzięcie udało się zrealizować i okazałoby się, że w tych 2012skach , są zamontowane niestandardowe tłoki, mailibyśmy odpowiedz. Myślę,żę taki przedsięwzięcie jest możliwe do zrealizowania, trzeba znaleźć warsztat w Pl , który posiada taką kamerkę inspekcyjna, zapytać o cenę,i ostatnie co trzeba zrobić , to zorganizować, "mini " zlot osławionych 12stek. Na przykład , umówić jeden termin z mechankiem, na sprawdzenie tym sposobem 5-10 samochodów.

                      Tak jak pisałem, nie jestem mechanikiem, ani też nie znam się na autach. Moją wiedzę określam jako znikomą, dlatego też próbuje się za to zabrać od innej stron.

                      Pozdrawiam

                      Comment


                      • #12
                        Choć u mnie pobór oleju nie jest uciążliwy (1l na 10 tyś. km), to popieram pomysł zebrania się w "kupę" i wyjaśnienia problemu.
                        Warsztat, który mógłby sprawdzić jakie są tłoki najlepiej znaleźć tam gdzie jest największa liczba użytkowników rocznika 2012.
                        Być może jest ich najwięcej na Górnym Śląsku, bo z tego co obserwuję jeżdżąc po Polsce tu jest również najwięcej Civiców IX i X generacji.
                        Gdyby tak było mógłbym zapytać w warsztacie w Chorzowie specjalizującym się w Hondach.

                        Comment


                        • #13
                          Ja proponuję zakup takiej kamerki na allegro i klucza do świec i samemu to zrobić w miarę możliwości.

                          Comment


                          • #14
                            @arkan, rozumiem,że popierasz pomysł, i jeśli dojdzie do skutku "piszesz " się na to?

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                              Być może jest ich najwięcej na Górnym Śląsku, bo z tego co obserwuję jeżdżąc po Polsce tu jest również najwięcej Civiców IX i X generacji.
                              Gdyby tak było mógłbym zapytać w warsztacie w Chorzowie specjalizującym się w Hondach.
                              Być może jest ich najwięcej na Górnym Śląsku, bo z tego co obserwuję jeżdżąc po Polsce tu jest również najwięcej Civiców IX i X generacji.
                              Gdyby tak było mógłbym zapytać w warsztacie w Chorzowie specjalizującym się w Hondach.

                              Tak jak piszesz , jeśli znasz taki warsztat to już jeden problem z głowy. Nie musi być 15 autek, wystarczy 5 autek do sprawdzenia. Wiadomo,że 1 przypadek złych tłoków nie może potwierdzić reguły, ale jeśli nasz przypuszczenia potwierdziłby się poprzez sprawdzenie tego, Myśle, że nawet można by było napisać jakieś pismo do przedstawiciela Honda na PL.

                              Comment

                              Working...
                              X