Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwny dźwięk przy pracy zimnego silnika 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwny dźwięk przy pracy zimnego silnika 1.8

    Witam, tak jak w temacie, po nocce słychać dziwny dźwięk który się zmniejsza i zanika w raz z wzrastającą temperatura silnika. Nie wiem czy jechać do ASO bo mam dość daleko więc postanowiłem że najpierw Was zapytam

  • #2
    Na "zimno" dźwięk jak z "młockarni" zazwyczaj przy luzach zaworowych. Może to to?
    Duży przebieg?
    pozdrowienia

    Comment


    • #3
      29tys. Luz zaworowy raczej nie bo dzwiek wydobywa sie z lewej strony silnika. Nagraj prace swojego silnika telfonem tak blisko to tez bedziesz mial wrazenie młockarni
      Last edited by Fiedziu; 04-04-2018, 21:13.

      Comment


      • #4
        Sądząc po przebiegu, to nie zawory (chyba, że zagazowany), natomiast, że z lewej strony silnika, to nie 100% wskaźnik, gdyż dźwięki się przenoszą.
        Kiedyś (wczesne lata dziewięćdziesiąte) - mechanik osłuchiwał mi silnik słuchawkami a potem przez drewnianą tyczką i zlokalizował miejsce powstawania odgłosów, ale myślę, że dzisiaj to już prehistoryczna metoda.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Borus Zobacz posta
          Kiedyś (wczesne lata dziewięćdziesiąte) - mechanik osłuchiwał mi silnik słuchawkami a potem przez drewnianą tyczką i zlokalizował miejsce powstawania odgłosów, ale myślę, że dzisiaj to już prehistoryczna metoda.
          Może i prehistoryczna, ale skuteczna,ja ją zawsze stosuje i jeszcze nigdy mnie nie zawiodła, zawsze trafiam w punkt A co do tego dźwięku z filmiku,to mnie to wygląda na łożysko (napinacz paska osprzętu / alternator ). Ale to trzeba osłuchać na żywo właśnie stetoskopem, lub drewnianą tyczką,bo takie dźwięki może wydawać wiele mechanizmów.

          Comment


          • #6
            No nic, skontaktowalem się z serwisem i mają zweryfikować filmik i się odezwać czy mam jechać już czy może poczekać do najbliższej wymiany oleju.

            Comment


            • #7
              Serwis w Olsztynie ściągnął pasek więc osprzęt i napinacz nie pracował ale dźwięk nadal pozostał przy włączonym silniku. Wyregulowali również luz zaworowy i nadal to samo. W Białymstoku stwierdzili że to napinacz. Ale gdy ściągnęli pasek i dalej było to samo to i tak wymienia napinacz bo już zamówiony, chociaż to nie on halasuje. Auto na gwarancji do końca stycznia. Chca dalej rozbierać chociaż tak naprawdę mechanicy rozkładają ręce. Co robić? Olac i jeździć czy dalej walczyć?

              Comment


              • #8
                Pompa wody?
                4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                Comment


                • #9
                  A pompa wody czym jest napędzana?

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
                    A pompa wody czym jest napędzana?
                    Paskiem osprzętu

                    Comment


                    • #11
                      To pozostaje łańcuch... A ciśnienie oleju jest ok ? Lampa się nie zapalała ?
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        No jeśli paskiem osprzętu wiec to nie pompa, pasek był sciagany i dalej było to samo. Ciśnienie chyba ok, nigdy mi się nic nie zapalilo. Zaraz minie rok a dźwięk się nie nasila, po kilku minutach jest ok. No zobaczymy jak podejda do tematu łańcucha.

                        Comment


                        • #13
                          Nie wiem czego tam szukasz, ale ja nie słyszę żadnych nieprawidłowości w pracy tego silnika. A przy okazji to dziwne dźwięki przez kilka minut po uruchomieniu wydają: zawór EVAP (u Ciebie ten dźwięk startuje od 1:25, EVAP jest z prawej strony, zintegrowany z przepustnicą) i alternator (czasami krótko piszczy pod obciążeniem) oraz zawór PCV (metalicznie szeleści, z lewej strony nad wolnym kołem pasowym). Wszytko to jest norma dla R18. Nie szukaj wiatru w polu bo Ci więcej zepsują niż poprawią.

                          Możesz też porównać z moim silnikiem po 100 kkm: https://streamable.com/iynfy
                          Last edited by Lukas; 15-12-2018, 10:34.

                          Comment


                          • #14
                            Po odsłuchaniu nagrania też nie usłyszałem niczego dziwnego Czy kolega nie szuka przypadkiem dziury w całym?

                            Comment


                            • #15
                              Tutaj bardziej chodzi o te cykliczne turkotanie tak jakby ktos z karabinu serie puszczal: traaa traaa traa traaa no wiecie

                              I to nie jest prawidlowy odglos silnika. Cykanie, szumienie tak ale nie turkanie
                              Last edited by fetorman; 15-12-2018, 23:21.
                              4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                              If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                              Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                              Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                              Comment

                              Working...
                              X