Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Filtr paliwa do 1.8 benzyna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Witam,

    Niedawno wymieniałem filtr paliwa w VIII gen. w ASO Świdnica przy przebiegu 109 tys. km., bo w mojej książce serwisowej germańskiej (autko z Niemiec) napisali, że wymiana ma być przy 120 tys. Wymienili bez problemu, efektów jakiś specjalnych nie odczułem. Koszt to filtr za 350 zł + 200 robocizna. Jednak mechanik sam przyznał, że póki nie ma problemów z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej to zostawiłby ten filtr, a sprawdziłby lepiej i wyregulowałby ewentualnie zawory przy tym przebiegu. Także nie ma co przesadzać z tym filtrem póki wszystko gra.
    pozdr
    dareq

    Comment


    • #17
      Może ktoś podpowiedzieć jak otworzyć zdjęcia z operacji wymiany filtra (link parę wątków wcześniej) - próbowałem na różne sposoby łącznie z zarejestrowaniem się na forum angielskim, ale bez skutku. Nie ukrywam, że łatwiej byłoby podejść do tematu wymiany po takiej lekturze.

      Comment


      • #18
        Temat nieaktualny...ogarnąłem samemu wyjęcie konsoli. Dostęp do filtra super.

        Comment


        • #19
          raczej wyjęcie zabudowy tunelu...?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            raczej wyjęcie zabudowy tunelu...?
            No rzecz jasna ;-)

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Maciejo Zobacz posta
              Temat nieaktualny...ogarnąłem samemu wyjęcie konsoli. Dostęp do filtra super.
              Dzięki za info. Zastanawiam się tylko co kierowało autorem instrukcji serwisowej dla ASO, w której jednym z kroków zamiast demontażu obudowy tunelu środowego jest... zrzucenie baku paliwa.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                Dzięki za info. Zastanawiam się tylko co kierowało autorem instrukcji serwisowej dla ASO, w której jednym z kroków zamiast demontażu obudowy tunelu środowego jest... zrzucenie baku paliwa.
                Mając do dyspozycji podnośnik, może łatwiej odkręcić parę śrub i wymontować zbiornik - wtedy dostęp jest nieporównywalny. Jednocześnie można ten zbiornik wypłukać (może ASO robi to standardowo przy wymianie filtra - tego nie wiem, bo nie korzystam z usług). Tak czy inaczej - jak pisał któryś z kolegów wcześniej, usługa kosztuje chyba 400 zł, czyli niemało. Jak klient usłyszy, że trzeba zbiornik zdemontować, to cena go nie zdziwi. Jednak, gdyby te same 400 zł skasować za zdjęcie tunelu, to być może nie jeden by się zastanowił. Ale to tylko gdybanie. Pzdr.

                Filtr dotarł w piątek. Dzisiaj była wymiana. I tak: myślałem, że najtrudniej będzie zdemontować tunel, ale to okazało się pestką przy odkręcaniu "dekla"! Jednak w dwie osoby do ogarnięcia. Po wyjęciu sama wymiana polega na rozłożeniu na części i poskładaniu w odwrotnej kolejności nowych części (około 40 minut). Auto odpaliło od razu. Potwierdzam - nie ma konieczności demontażu zbiornika paliwa.
                Tak jak jeden z kolegów napisał wcześniej...po wymianie odczuwalnie bez zmian, ale czy po wymianie oleju też czuje się zmiany...., a jednak olej zmieniamy ;-).
                W razie gdyby kogoś interesowały szczegóły, służę informacją na prv. Pozdrawiam.

                Dzisiaj rozciąłem starą obudowę filtra i wyciągnąłem jego wkład. Jak przypuszczałem, wkład w zasadzie cały ciemny, aczkolwiek z widocznymi "przebarwieniami", tj. miejscami, gdzie brud był bardziej intensywny i nawet po jego wysuszeniu nic się nie zmieniło. I jeszcze jedno: dzisiaj wydaje się, że auto płynniej przyspiesza, ale nie będę się upierać, że może to tylko autosugestia.
                Last edited by Lukas; 02-08-2017, 20:40. Powód: Połączenie postów.

                Comment


                • #23
                  Czyli filtra standardowego wymienialnego nie ma w FN 1.8 140PS ??





                  rherty.jpg
                  Last edited by Bartek_75; 13-08-2017, 23:37.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez Maciejo Zobacz posta
                    Dzisiaj rozciąłem starą obudowę filtra i wyciągnąłem jego wkład. Jak przypuszczałem, wkład w zasadzie cały ciemny, aczkolwiek z widocznymi "przebarwieniami", tj. miejscami, gdzie brud był bardziej intensywny i nawet po jego wysuszeniu nic się nie zmieniło. I jeszcze jedno: dzisiaj wydaje się, że auto płynniej przyspiesza, ale nie będę się upierać, że może to tylko autosugestia.
                    Ktoś może jeszcze wymieniał filtr paliwa po 120 000 km ?

                    Comment


                    • #25
                      Wznawiam pytanie i dodatkowo czy jest sens go wymieniać ? Z postu Maciejo (cyt. jak wyżej) wynika, że jakaś różnica na plus jest.
                      A co na to m26 ?

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                        Wznawiam pytanie i dodatkowo czy jest sens go wymieniać ? Z postu Maciejo (cyt. jak wyżej) wynika, że jakaś różnica na plus jest.
                        A co na to m26 ?
                        Ja co prawda w VIII 1.8 zmieniałem po 130 kkm i syf w środku był masakryczny, auto po wymianie mniej szarpało przy nagłym wciśnięciu gazu.

                        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #27
                          Raz na 100tysi to tyle co nic. Ja bym wymieniał i miał spokój do końca życia auta

                          Comment


                          • #28
                            Do końca życia auta to raczej nie.
                            Tylko na następne 100kkm.
                            Życie hondy nie kończy się na 200kkm

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                              czy jest sens go wymieniać
                              Mam inne pytania z takiego gatunku: czy jest sens wymieniać olej silnikowy z filtrem, czy jest sens wymieniać płyn hamulcowy co 3 lata, czy jest sens wymieniać zużyte klocki hamulcowe?

                              Comment


                              • #30
                                w kontekście powyższego, podejście właściwe, sens jakiś jest. Zwracam tylko uwagę że są 2 szkoły, jedna mówi że wymiana tak czy siak po upływie określonego interwału (nie pamiętam 120tys km), druga nie wymienia się w cale lub chyba że będzie zbyt małe ciśnienie w listwie wtryskowej. Takie podejście stosują inni np. Toyota, odkąd są tego rodzaju filtry zniknęło pojęcie wymiany filtra paliwa w Toyocie, u nich to jest jako naprawa, nie jako interwał. Ja postanowiłem w tym przypadku zawierzyć i w Yarisie z 1999r i 2005 nigdy nie wymieniałem, nie ma absolutnie żadnego sygnału że coś jest nie tak. Filtr jest pewnie brudny i kwestia co się tankuje, ale na pewno nie jest zużyty, na tych co widziałem nie ma śladów zużycia, brud jest ok, ale brud to nie zużycie, kolor brązowy a nie biały to nie zużycie .
                                Ja podchodzę do tego tak, skoro oni są pewni to co ja się będę martwił, listwa nie generuje błędów z pracą silnika, to przynajmniej to mam z głowy, a tanie to nie jest.
                                Wymiana sprawnego filtra (tak go nazwijmy jako całość) na nowy niczego nie zmieni, syf co był w baku jest nadal, prędzej należałoby się zastanowić nad wyczyszczeniem baku, to tam się gromadzi to czego nie chcemy.
                                To co jest w baku blokuje swobodny przepływ obklejając się na filtrze (który ma naprawdę sporą powierzchnię filtracji), wsadzanie czystego modułu filtra wraz z pompą do brudnego baku jest słabym pomysłem, bynajmniej taka operacja (bez czyszczenia baku) to nie bardzo to poprawne działanie.
                                Last edited by rambo7; 07-06-2019, 10:21.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X