Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tylko wyniki spalania 9-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • silnik - 1.8 benzyna
    rodzaj oleju (SAE / ACEA): Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3/B4
    skrzynia (M/A): Manual
    A/C (On czy OFF?): On, auto na 23 stopnie
    system Econ - (tak/nie): Tak, 90% dystansu
    rodzaj opony - (szerokość): letnie, Michelin Primacy 3 225/45 R17 91W
    ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.45 bar przód, 2.65 bar tył
    ciężar auta (osoby + bagaż): 3 osoby (około 170 kg) + pełny bagażnik (ok. 70 kg) + pełny bak paliwa
    Opis lub fotografia danych z ekranu komputera - (jeśli udokumentowane):

    Spalanie1.jpg

    Spalanie2.jpg

    długość odcinka testowego -(km): 622 km
    rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): słonecznie, wiatr czołowy do 10 km/h
    ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): oba razem
    średnia prędkość: 108 km/h
    średnie spalanie: 6.6 L/100km

    temp. otoczenia - (st.C): 17-20 st. C
    styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): Eco
    Zastosowany Eco-driving (tak/nie): Tak
    Umiejętności Eco-driving'u (słabe/dobre/b.dobre): Dobre
    Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko parkingi, gaszenie silnika): 0
    Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu po zatankowaniu, silnik nagrzany

    Wnioski:
    Po cholerę mi diesel?

    Comment


    • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
      2.45 bar przód, 2.65 bar tył
      testujesz sobie ciśnienia ?

      Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
      3 osoby (około 170 kg) + pełny bagażnik (ok. 70 kg)
      to razem 4 osoby tylko jedna podróżowała horyzontalnie w zacienieniu

      Spalanie ładne. Średnia prędkość również. Gdyby nie czołowy wiatr to spalanie byłoby nawet 1l niższe.
      Trasa na tempomacie czy operowanie stopą ?
      Z wnioskiem się zgadzam absolutnie. Auto jak się z nim ładnie obchodzić potrafi być bardzo przyjazne dla portfela.
      Last edited by roar; 23-04-2018, 13:51.

      Comment


      • Zamieszczone przez roar Zobacz posta

        testujesz sobie ciśnienia ?

        Spalanie ładne. Średnia prędkość również. Gdyby nie czołowy wiatr to spalanie byłoby nawet 1l niższe.
        Trasa na tempomacie czy operowanie stopą ?
        Ciśnienie testuję przed każda dłuższą trasą.

        Oceniam, że czołowy wiatr przyczynił się do zwiększenia spalania o około 0.5 L/100 km.
        Trasa w 90% na tempomacie - 123 km/h licznikowe (~118 km/h GPS) (bez tempo można urwać pewnie 0.2-0.3 l/100, ale noga się męczy), całkiem mały ruch i leci się przyjemnie

        Comment


        • Honda Civic 5D hatchback 2013

          Silnik: 1.6 i-DTEC (N16A1) + chip (przypuszczalnie 142HP/350Nm)

          Rodzaj oleju: w trakcie robienia testu Motul 0w30 do wymiany zostalo 30 dni.
          MOTUL ECO-CLEAN C2 0W30
          Skrzynia (M/A): M
          A/C (On czy OFF?): On
          System Econ- (tak/nie): NIE
          Rodzaj opony: 225/45/17
          Ciśnienie w oponach: 2,2 przód i tył
          Ciężar auta (osoby + bagaż): kierowca + kierowniczka + pełnowymiarowe koło zapasowe w bagażniku + zawalony bagażnik na wyjazd 4 dniowy
          Długość odcinka testowego (km): 444km
          Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): pogodnie, słońce
          Ukształtowanie terenu - górzysty - trasa na Zakopane (boczne omijające DK7 i S7)
          Średnia prędkość: 100% trasa DK, w zabudowanym 50/60km/h, poza - prędkość razy dwa jak w zabudowanym
          Średnie spalanie: 4.0 litry
          Temp. otoczenia - (st.C): od 15 do 26 st.
          Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): normalny wskazujący na dynamiczny
          Stosowany ekodrajwing (tak/nie): nie. Jazda eko ograniczała się do trzymania odległości od poprzedzających pojazdów, aby unikać zbędnego hamowania.
          Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): dobre

          paliwo: 1/4 baku orlen
          diesel + 1/2 baku orlen diesel verva

          Zauważalnie niższe spalanie na vervie podczas poprzednich testów (szybciej spada licznik średniego spalania).

          20180424_063506.jpg
          Last edited by markow71; 25-04-2018, 14:54. Powód: r7
          4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

          If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
          Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


          Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

          Comment


          • skrzynia: Automat
            opony: 225/45/17, letnie
            długość odcinka testowego: okolo 560 km
            trasa: 100% autostrada
            średnia prędkość: 100 km/h
            średnie spalanie: 7.10 (komp)
            średnie spalanie: 6.99(dystrybutor)
            temp. otoczenia: 23 st. C
            styl jazdy: Normalny
            Trasa weekendowa na przedmiesia Paryza. Okolo 560km spokojnej jazdy bez szalenstwa. Tempomat caly czas 137km/h (130GPS) Srednia wyszla mniejsza z powodu 2 postojow. Wlasciwie bez korkow

            Comment


            • Silnik: 1,8 w Habecie
              Rodzaj oleju: Motul 8100 Xmax 0/40 A3, poziom oleju wciąż taki sam jak przy wymianie te 5 tys temu.
              Skrzynia (M/A): Manu
              A/C (On czy OFF?): Auto na 21 st całą drogę
              System Econ- (tak/nie): NIE
              Rodzaj opony: 225/45/17
              Ciśnienie w oponach: 2,2 przód i tył
              Ciężar auta (osoby + bagaż): 2+2 plus bagażnik na full (ale głównie zabawki ) do tego żaba, kobyłki, woski, sporo chemii, lakier itd itp.
              Długość odcinka testowego (km): ok 500 km (250+250)
              Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): pogodnie, słońce, wiatr przeciwny TAM, nieco w plecy TU
              Ukształtowanie terenu - raczej płasko
              Średnia prędkość: 20% ekspresówki i wtedy... hmmmm.. szybko , 10% Warszawa i przedmieścia więc okolice 70-90 km/h, 50% ekspresówka w budowie czyli podwójna zółta, pojazdy budowlane i 30- 50 km/h, reszta drogi krajowe różnego stopnia odśnieżania. Średnia wyszła TAM 68 km/h, TU 69 km/h
              Średnie spalanie: TAM 7,3, TU 7,1 paliwo zalane pod korek w momencie wyjazdu, bez dolewek.
              Temp. otoczenia - (st.C): Italia wymięka
              Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): normalny dostosowany do innych wlokących się w tłumie. Chyba, że zdarzała się okazja, to wtedy do odcinki
              Stosowany ekodrajwing (tak/nie): NIE.
              Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): Ujdzie, ale bardziej dbam o hamulce niż o ekonomię spalania.
              TAM:
              IMG_20180501_140532.jpgIMG_20180501_140519.jpg

              oraz powrót (mniejszy ruch był, jakoś sprawniej przez tę budowę ekspresówki poszło):
              IMG_20180505_145730.jpgIMG_20180505_145722.jpg

              Comment


              • Silnik: 1.8 (Tourer)
                Rodzaj oleju: AMSOIL Signature Series 5W-30
                Skrzynia (M/A): M
                A/C (On czy OFF?): ON przez jakieś 50% czasu jazdy
                System Econ- (tak/nie): NIE
                Rodzaj opony: 225/45/17 (fabryczne Bridgestony)
                Ciśnienie w oponach: 2,5 przód i tył
                Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 dorosłe + 1 dziecko + trochę bagażu na wycieczki po górach
                Długość odcinka testowego (km): 488 km
                Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): pogodnie, słońce
                Ukształtowanie terenu: górzysty - całość na Podkarpaciu, zdecydowana większość w Bieszczadach
                Średnia prędkość: 52 km/h (ciekawe gdzie tak spadła w sumie, skoro większość mojej jazdy to zwykłe górskie drogi z prędkością koło 80 km/h
                Średnie spalanie: 5,96 (wg tankowania), a 6,1 (wg komputera)
                Temp. otoczenia - (st.C): między 20, a 30 stopni
                Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): raczej normalny, chociaż przyspieszanie czy wyprzedzanie raczej dynamiczne
                Stosowany ekodrajwing (tak/nie): nie
                Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): słabe

                Po raz pierwszy Honda zeszła mi poniżej 6 litrów (wg wyliczeń na bazie zatankowanych litrów, a nie wg komputera). Całość trasy to prawie 500 km zrobionych po Bieszczadach i ogólnie po pagórkowatym Podkarpaciu. Jeżdżę po prostu normalnie - jak przyspieszam to dynamicznie (pewnie tak do ok 4 tys obrotów), jak coś wyprzedzam to auto się kręci praktycznie do odcinki, ale tak poza tym to jadę po prostu przepisowo, stosując się do ograniczeń prędkości. Cały ten dystans był przejechany na zwykłym 95 zatankowanym na Shellu.

                IMG_20180504_093900.jpg
                IMG_20180504_093910.jpg
                Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                Comment


                • Silnik: 1.8 (hb)
                  Rodzaj oleju: FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30
                  Skrzynia (M/A): M
                  A/C (On czy OFF?): ON przez jakieś 90% czasu jazdy
                  System Econ- (tak/nie): NIE
                  Rodzaj opony: 225/45/17 (fabryczne Bridgestony)
                  Ciśnienie w oponach: 2,3 przód i tył
                  Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 dorosłe + trochę zawalony bagażnik
                  Długość odcinka testowego (km): 1373 km
                  Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): pogodnie, słońce
                  Ukształtowanie terenu: zróżnicowane – góry ok 30%, reszta płasko
                  Średnia prędkość: niezmierzona, ponieważ przy każdym tankowaniu zerowanie licznika
                  Średnie spalanie: 8,38 LPG (wg tankowania – łącznie zatankowano 115 litrów LPG),
                  Temp. otoczenia - (st.C): między 8, a 22 stopni
                  Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): raczej normalny, chociaż przyspieszanie czy wyprzedzanie raczej dynamiczne
                  Stosowany ekodrajwing (tak/nie): nie
                  Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): słabe

                  Jazda z prędkościami "normalnymi" - "S" - 125 (tempomat), autostrady - 145 (tempomat) (S-ki i autostrady ok 50% drogi), pozostałe drogi raczej szybko, ale w granicach rozsądku (w zależności od warunków od 10 do 120)

                  Comment


                  • Nie wygrałbym konkursu jazdy na kropelkę. To dzisiejsza jazda w godzinach 14:40 - 15:53 w Warszawie. Pierwszy wynik (czyli tzw.poprzedni) to wynik z 2 km, drugi ten lepszy to trasa ok 8 km. Czasowo: pierwszy ok 20 minut, drugi ok godziny. W środku między pomiarami dwie minutki przerwy. Klima na auto 19 st, olej 0/40 A3, warunki pogodowe - spiekota bezwietrzna.
                    IMG_20180614_155327_resized_20180614_111150101.jpg

                    Comment


                    • Silnik: 1,8 w HB
                      Rodzaj oleju: Motul 8100 Xmax 0/40 A3, poziom oleju wciąż taki sam.
                      Skrzynia (M/A): Manu
                      A/C (On czy OFF?): Auto na 21 st przez 3/4 drogi, potem żonie siadło gardło, powrót bez klimy bo wieczorem/nocą
                      System Econ- (tak/nie): NIE
                      Rodzaj opony: 225/45/17
                      Ciśnienie w oponach: 2,2 przód i tył
                      Ciężar auta (osoby + bagaż): 2+2 plus bagażnik na full
                      IMG_20180707_123243.jpg
                      Długość odcinka testowego (km): ok 330 km + ok 330
                      Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): Warszawa - Jantar TAM pogodnie, słońce, silny wiatr przeciwny, korki wyjazdowe z Wawy i na trasie (trasa godziny 11-15); TU pogodnie, godzina deszczu po zachodzie słońca, wiatr słaby boczny, bez korków, generalnie mały ruch (godziny 18:10 - 22)
                      Ukształtowanie terenu - raczej płasko
                      Średnia prędkość: TAM średnia wyszła 79 km/h, TU średnia wyszła 90 km/h
                      IMG_20180707_150240.jpg
                      IMG_20180714_220837.jpg
                      Średnie spalanie: TAM 7,3, TU 6,4 paliwo zalane pod korek w momencie wyjazdu, dolewka dla higieny przy powrocie.
                      Temp. otoczenia - (st.C): ok 20
                      Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): TAM korki, duży ruch, jazda jak wszyscy, chyba, że była okazja, to wtedy but i sporo wyprzedzania, ale generalnie dosyć blisko przepisów. TU mały ruch, bez korków, dużo tempomatu 120-130, prędkości przepisowe.
                      Stosowany ekodrajwing (tak/nie): NIE.
                      Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): Ujdzie.
                      IMG_20180707_153222.jpg
                      IMG_20180714_220850.jpg
                      W każdą stronę po jednym przystanku. Wniosek: brak korków, spokojna jazda i brak klimy to jeden litr na każde 100 km

                      Comment


                      • Dzisiaj mija dokładnie kwartał, od kiedy mam mojego kombika.
                        Wyniki spalania pokaże w nieco inny sposób.
                        Średnia spalania nie obejmuje wiersza 4, bo tam wyjeździłem to, co nalał sprzedawca (te ekstra 25 jest na rachunku za auto i dostałem nawet paragon za wachę).
                        Specyfikacja: benzyna, automat, tourer.
                        B8555E97-CD96-46BE-8F34-CAE19C64DE08.jpg

                        Wiersz 8 to praktycznie w całości przejazd po autostradzie z szybkością 110-120km/h (dokładnie tyle ile wzięła Micra K11 1.1l manual na tej samej trasie), a wiersz ostatni to połowa jazdy do roboty po mieście a druga połowa to wycieczka w Highland’y z szybkością nie przekraczającą 95 km/h. Reszta dojazdy do roboty przez miasto. Od lipca spalanie mniejsze, bo wakacje i mniej korków.

                        Dla zobrazowania koszt paliwa oraz imperialne wartości MPG (Miles per gallon). Dla odróżnienia są jeszcze amerykańskie MPG, bo amerykański galon jest mniejszy (dwóch gości wiozło ze Szkocji do USA galon wchiskacza, ale wypili po drodze 0.75l i tak powstał galon amerykański oraz jakże piękna objętościowo butelka Whisky)
                        Last edited by Sanfran; 23-07-2018, 22:45.

                        Comment


                        • Albo auto sie ulozylo, albo ja stalem sie nudny albo komputer sie zawiesil.
                          Dodatkowo stopka z MotoStat tez potwierdza taki apetyt mojej Hanki

                          H.jpg

                          Comment


                          • Mała rewizja - średnia z 56tys km...

                            Silnik: 2.0 turbo obecnie @340KM i 450Nm (wydech catback Remus i IC dwurdzeniowy Wagner, bez modyfikacji software)
                            Rodzaj oleju: Honda Type 2.0 0W-20
                            Skrzynia (M/A): M6
                            A/C (On czy OFF?): ON przez jakieś 95% czasu jazdy (te 5% nie działa bo komputer pokładowy odłącza klimę w +R po prawej stronie obrotomierza aby wszystkie KM były na kołach, aż czasem trzeba było robić przerwy aby schłodzić nie tyle auto... co mnie...)
                            System Econ- (tak/nie): NIE, ale tryb +R przez ok. 40% czasu jazdu
                            Rodzaj opony: 245/35R19 Michelin Pilot Sport 4S a wcześniej 235/35R19 Continental SportContact 6 + zimowe Conti 850P w tym samym rozmiarze (wszystkie etykieta eco "E")
                            Ciśnienie w oponach: 2,7 przód i 2.4 tył
                            Ciężar auta (osoby + bagaż): 90% czasu 1 dorosły 75kg, kubek jego czarnego americano i żadnych zbędnych dupereli ważących cokolwiek aby zminimalizować masę własną auta (nie wożę nawet rzeczy typu gaśnica czy instrukcja obsługi)
                            Długość odcinka testowego (km): 56000 km
                            Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): wszelkie przez wszystkie pory roku, zwykle 50% duze miasto, 25% autostrada, 25% lokalne
                            Ukształtowanie terenu: 90% płasko, 10% góry
                            Średnia prędkość: 42 km/h pokazuje... ach te korki we Wrocławiu
                            Średnie spalanie: 11,3 (wg komputera) paliwo wyłącznie Shell VPower 100
                            Temp. otoczenia - (st.C): między -10, a +30 stopni
                            Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): mocno dynamiczny 95%, wyczynowy "gaz w podłodze lub na ile trakcja pozwala i każdy bieg z pocałunkiem odcinki" - 5%
                            Stosowany ekodrajwing (tak/nie): kiedyś na próbę tak... ale nigdy więcej
                            Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): raczej duże (rekord 5,5 litra na 60km w Type R, w 1.8 miałem rekord 4,7...), obecnie nigdy nie używane
                            Last edited by Alix; 02-09-2018, 10:04.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Silnik: 1,8 w HB
                              Rodzaj oleju: Motul 8100 Xmax 0/40 A3, poziom oleju wciąż taki sam, olej już trochę spracowany, wymieniany jakieś 10.000 temu, zaraz idzie wymiana.
                              Skrzynia (M/A): Manu
                              A/C (On czy OFF?): Auto na 20 st na ostatnie 120 km,poza tym off
                              System Econ- (tak/nie): NIE
                              Rodzaj opony: 225/45/17
                              Ciśnienie w oponach: 2,2 przód i tył
                              Ciężar auta (osoby + bagaż): większośc trasy 2 dorosłe, w środku trasy ok 200 km 3 dorosłe
                              Długość odcinka testowego (km): ok 640 km
                              Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): wiatr słaby, ostatnie 120 km deszcz czasami ulewny, 40% trasu 50 km/h bo budowa ekspresówki... i tak już piąty rok się buduje
                              Ukształtowanie terenu - raczej płasko
                              Średnia prędkość: wyszło 72 km/h. Obwodnica Garwolina but, obwodnica Lublina but, reszta tragicznie...
                              Średnie spalanie: 7,1 liczone od zatankowania w dniu wyjazdu, 4 przerwy, z czego dwie ponad 30 minut.
                              Temp. otoczenia - (st.C): okolice 10 stopni
                              Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): normalny dostosowany do innych wlokących się w tłumie. Chyba, że zdarzała się okazja, to wtedy do odcinki
                              Stosowany ekodrajwing (tak/nie): NIE.
                              Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): Nie potrafię ocenić. Nie dbam o spalanie.
                              IMG_20181021_193332_resized_20181022_121556600.jpg

                              Comment


                              • Odświeżę temat.

                                Honda Civic Tourer
                                Silnik: 1.8
                                Rodzaj oleju: Ravenol SSO 0W30, A3
                                Skrzynia (M/A): Manual
                                A/C (On czy OFF?): 40%
                                System Econ- (tak/nie): 50%TAK
                                Rodzaj opony - (szerokość): 205/55 R16, letnie
                                Ciśnienie w oponach: przód i tył 2.4
                                Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby + bagaż, w sumie ok 200kg
                                Długość odcinka testowego -(km): ok 900 km
                                Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): Wawa Hel Wawa, lekki wiatr
                                Ukształtowanie terenu -(góry / płasko). płasko
                                Średnia prędkość: 72 km/h. Zazwyczaj tempomat na 95-110 km/h
                                Średnie spalanie: 5.9
                                Z doświadczenia wiem, że realne to jakieś 5.7
                                Temp. otoczenia - (st.C): 6-18 st. C
                                Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): jazda defensywna + kilka wyprzedzeń; biegi wrzucane przy 2700-3000 obrotów, generalnie przepisowo +10 km/h
                                stosowany ekodrajwing (tak/nie): czasami tak, ale bez elementu roweru
                                Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): 4+
                                Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): stopów było ze 20, odcinek 3 dniowy.
                                moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu silnika
                                Benzyna to Circle K Miles 95 + Auchan 95ka.

                                Ewidentnie widać, że tempetarura i opony letnie wpływają na niskie spalanie. W czerwcu zmiana oleju na 0W40. Na obecnym jeżdżę normalnie, ale nie kręcę więcej niż 3500 obrotów, czyli delikatnie. Zrobię na nim10 tys i powrót po eksperymencie, czyli wymiana na ulubiony 0W40. Na drugim, niebieskim zdjęciu 2 ostatnie tankowania 6.0 oraz 6.1 to już opony letnie.IMG_20190409_193959.jpgIMG_20190409_193947.jpg
                                Last edited by roar; 09-04-2019, 20:20.

                                Comment

                                Working...
                                X