Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Tylko wyniki spalania 9-gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez adi_tiger Zobacz postaSedan 1.8
Ostatnia trasa na benzynie. Instaluje LPG.
[ATTACH=CONFIG]34927[/ATTACH]
Comment
-
Jakim cudem masz dwa parametry zasięg i średnie spalanie jednocześnie ? U siebie muszę przełączać z jednego na drugie..
Comment
-
Honda Civic Tourer
Silnik: 1.8
Rodzaj oleju: 5W40 SHELL
Skrzynia (M/A): Automat
A/C (On czy OFF?): Auto tryb 20-22stopni
System Econ- (tak/nie): NIE
System I-shift- (tak/nie): NIE
Rodzaj opony - (szerokość): 205/5017 Goodyear Perfomance 93W
Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.4 przód, 2,7 tył
Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby + 1 dziecko, Full bagażnik po dach z zaciągniętą roleta do sufitu. Upchniete bagaże gdzie tylko się dało
Długość odcinka testowego -(km): 485 km
Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): Autostrada+ ostatnie 30km powolny ruch. Cała droga dość mocny wiatr i deszcz.
Ukształtowanie terenu -(góry / płasko). Autostrada Gdańsk - Warszawa
Średnia prędkość: 120km/h komputer
Średnie spalanie: 8.1. komputer, 7.7 kalkulator
Temp. otoczenia - (st.C): od 4 - 7 stopni
Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): 100%na dynamiczny. 400km jazda z prędkościami maksymalnie do 150.(tempomat ustawiony na 140).
stosowany ekodrajwing (tak/nie): nie
Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): dobre
Ilość zatrzymań na trasie: 2
Ta sama trasa. Różnice w jeździe.
- stała prędkość tempomat 140-142
- duża mniejsza ilość przyspieszeń do 170
- lepsza pogoda, bez deszczu i mniejszy wiatr
- średnia prędkość wyższa (nie było korka)
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Civic 1,8 HB
5W40 Liqui Moly
Skrzynia manu
AC włączone non stop
Econ wyłączony
Umiejętności eko jazdy nikłe
opony OEM Turanza, ciśnienie 2,2
2 osoby dorosłe, 2 małe srajtki, bagażnik na full ale sporo lekkich rzeczy (zabawki)
Odcinek 230 km trasa Warszawa - granica z Białorusią w okolicach Włodawy, drogi od Siedlec mniej lub bardziej podłe, ruch niewielki ale zabudowa lub zła nawierzchnia nie zachęcały do depnięcia
W zw z powyższym styl jazdy trochę emerycki
Pogoda niezła, momentami spory wiatr wschodni (czyli w twarz)
Postój jeden
Średnia prędkość z tego wyszła 64 km/h
Spalanie 6,5
DSC_0009.jpgDSC_0010.jpg
Droga powrotna przez Łęczną i Lublin
dystans 250 km
podobieństwa:
AC włączona non stop, ECON off, jeden postój
różnice:
Tym razem jazda normalna, obwodnica Lublina w okolicach 130 km/h, poza obwodnicą nieco ponad dopuszczalne ale bez szaleństw.
Średnia prędkość 76 km/h
Spalanie 7,1
Prędkość średnia w sumie niewiele się różni ale powrotne spalanie zostało podbite przez kilkanaście kilometrów przejechanych na dynamicznym wyprzedzaniu sznurka aut (obroty zdecydowanie po prawej stronie obrotomierza)
Comment
-
Honda Civic Tourer
Silnik: 1.8
Rodzaj oleju: 0W20 fabryczny
Przebieg silnika: 4000km
Skrzynia (M/A): Manual, 6 bieg
A/C (On czy OFF?): OFF
System Econ- (tak/nie): OFF
Rodzaj opony - (szerokość): 225/45 R17 letnie
Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.4 przód, 2,4 tył
Ciężar auta (osoby + bagaż): 1 osoby + 50kg = 120kg
Długość odcinka testowego -(km): 120km
Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): Autostrada lekko pagórkowata +/-30m wzniesienia. Sumarycznie start 40m wyżej niż meta.
Ukształtowanie terenu -(góry / płasko) pagórki jak na S8 między Wrocławiem a Łodzią
prędkość: stała prędkość 140kmh (tempomat na 147kmh)
Średnie spalanie: 8.9. komputer
Temp. otoczenia - (st.C): od 4 - 7 stopni
Styl jazdy - tempomat bez żadnego zwalniania, wyprzedzania itp. Stała prędkość!
Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): żadne
Ilość zatrzymań na trasie: 0
Comment
-
silnik - 1.8
rodzaj oleju Shell 5W30
skrzynia (M/A): M
A/C (On czy OFF?): ON
system Econ- (tak/nie): Nie
system i-shift- (tak/nie): Nie
rodzaj opony - (szerokość): 225
ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): ---
ciężar auta (osoby + bagaż): 3 osoby dorosłe + dziecko i pełen bagażnik
Opis lub fotografia danych z ekranu komputera - (jeśli udokumentowane):
długość odcinka testowego -(km): 1710 km
rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): deszcz, mocny wiatr
ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem) płasko
średnia prędkość: ~79
średnie spalanie: 7,4
temp. otoczenia - (st.C) 5-15
styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): dynamiczny na maxa
Zastosowany ekodrajwing (tak/nie): NIE
Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): nie dotyczy
Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 4-5
moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): wyzerowany licznik
Trasa 1710km z czego około 700km autostradą, a reszta krajówkami (S6 z Gdańska do Słupska i z Piotrkowa do Staszowa). Na autostradzie średnio jechałem 150, zdarzało się nawet 180.
Jak dla mnie super wynik bo na autostradzie nie miałem w głowie eco drivingu tylko ciągle cisnąłem. Jedynie ze 20 km jechałem do 100km/h bo mi paliwa brakowało na A1
W skrócie... 126,66 litrów benzyny z trzech tankowań * 100 / 1710km = 7,407
Komputer w aucie pokazywał coś koło 7,7.Last edited by pawcio-203; 07-05-2017, 18:09.
Comment
-
TOURER
Silnik: 1.8
Rodzaj oleju: LM 2194 5W40
Skrzynia (M/A): M
A/C (On czy OFF?): 60/40
System Econ- (tak/nie): TAK (momentami wyłączany)
Rodzaj opony - (szerokość): Conti CPC5 205/55 R16
Ciśnienie w oponach: 2.4 w każdym
Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby, pełny bak, pełna paka, dwa duże rowery w środku. W sumie około 280kg.
Długość odcinka testowego -(km): 448,5 km
Rodzaj trasy / warunki atmosferyczne:
- drogi krajowe (ekspresówki miałem może 30km, generalnie non-stop kolor jednopasmówka)
- jazda na południe, czasami lekko z wiatrem
- silny deszcz przez połowę trasy
- temp. otoczenia: 10-14 °C
Ukształtowanie terenu: raczej płasko
Średnie spalanie: 5,8 l \100km
Średnia prędkość 66 km/h (było 70, ale Warszawa...)
Styl jazdy: eko, ale bez pedalstwa. Ot zwykłe przewidywanie i mało hamowania.
Stosowany ekodrajwing (tak/nie): tak
IMG_20170507_213800.jpg
IMG_20170507_213820.jpg
Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): niezłe
Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 1x 30 min
Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu zimnego silnika
Z całego baku wyszło na dystrybutorze 5,83.
Z baku wyszło 739,3km
Średnia prędkość 68km\h.
Wlałem 43,11 litry, do drugiego odbicia.Last edited by roar; 07-05-2017, 23:26.
Comment
-
Honda Civic Tourer
Silnik: 1.8
Rodzaj oleju: 0W20 fabryczny
Skrzynia (M/A): Manual
A/C (On czy OFF?): 50/50
System Econ- (tak/nie): NIE
Rodzaj opony - (szerokość): 205/55/R16 Nokian WR D3
Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): nie badano
Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby (60% trasy) + 3 dzieci
Długość odcinka testowego -(km): 10500 km
Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): Jazda codzienna do pracy
Ukształtowanie terenu -(góry / płasko). płasko
Średnia prędkość: -
Średnie spalanie: 6.5
Temp. otoczenia - (st.C): od stycznia do dziś
Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): zazwyczaj eko, dynamiczne przyspieszanie
stosowany ekodrajwing (tak/nie): tak
Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): dobre
Comment
-
Jak przebiega trasa? Czy jeździłeś w mieście ze światłami co skrzyżowaniu, jaka była długość jednorazowo przejechanego odcinka? U mnie jazda w mieście na odcinku ok. 7 km w jedną stronę daje wynik około 8 l/100 - latem poniżej zima powyżej. Wystarczył, tego samego dnia, 2-gi taki odcinek bez świateł (z prędkością jazdy do 60-70 km) i spalanie spadło w zimie do ok. 7,3 l - auto było rozgrzane, motor 1,4, skrzynia manualna, 2 osoby na pokładzie.Last edited by MiJa; 11-05-2017, 07:45.
Comment
-
Zamieszczone przez MiJa Zobacz postaJak przebiega trasa? Czy jeździłeś w mieście ze światłami co skrzyżowaniu, jaka była długość jednorazowo przejechanego odcinka?
Comment
-
Kolejne wyniki ode mnie:
a) autostrada CH, pełny bagażnik (80 kg), pełny bak + 1 osoba, średni ruch
silnik - 1.8 benzyna
rodzaj oleju (SAE / ACEA): Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3/B4
skrzynia (M/A): Manual
A/C (On czy OFF?): Auto na 22 st. C
system Econ - (tak/nie): Tak, 100% dystansu
rodzaj opony - (szerokość): letnie, Michelin Primacy 3 225/45 R17 91W
ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.5 bar przód, 2.6 bar tył
ciężar auta (osoby + bagaż): 1 osoba (około 80 kg) + pełny bagażnik (ok. 80 kg)
Opis lub fotografia danych z ekranu komputera - (jeśli udokumentowane):
Spalanie1.jpg
Spalanie2.jpg
długość odcinka testowego -(km): 175 km
rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): bez wiatru, pogodnie
ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): Szwajcaria wzdłuż, czyli górzysto
średnia prędkość: 103 km/h
średnie spalanie: 5.6 L/100km
temp. otoczenia - (st.C): 20-22 st. C
styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): Eco
Zastosowany Eco-driving (tak/nie): Tak
Umiejętności Eco-driving'u (słabe/dobre/b.dobre): Dobre
Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko parkingi, gaszenie silnika): 0
Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu, silnik po trzygodzinnej przerwie w pracy
b) autostrada DE, pełny bagażnik (80 kg), pełny bak + 1 osoba, duży ruch
silnik - 1.8 benzyna
rodzaj oleju (SAE / ACEA): Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3/B4
skrzynia (M/A): Manual
A/C (On czy OFF?): auto na 22 st. C
system Econ- (tak/nie): Tak, 100% czasu
rodzaj opony - (szerokość): letnie, Michelin Primacy 3 225/45 R17 91W
ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.5 bar przód, 2.6 bar tył
ciężar auta (osoby + bagaż): 1 osoba (około 80 kg) + pełny bagażnik (ok. 80 kg)
Opis lub fotografia danych z ekranu komputera - (jeśli udokumentowane):
Spalanie3.jpg
Spalanie4.jpg
długość odcinka testowego -(km): 265 km
rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): bezwietrznie, pogodnie
ukształtowanie terenu - (góry / płasko / oba razem): raczej płasko
średnia prędkość: 109 km/h
średnie spalanie: 5.9 L/100km
temp. otoczenia - (st.C): 16-20 st. C
styl jazdy - (Eco / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): głownie Eco, czasem dynamicznie
Zastosowany Eco-driving (tak/nie): Tak
Umiejętności Eco-driving'u (słabe/dobre/b.dobre): Dobre
Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko parkingi, gaszenie silnika): 0
Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu po zatankowaniu, silnik rozgrzany
Jakie wnioski?
Da się pojechać bardzo ekonomicznie i bez zamulania (popatrzcie na średnie prędkości). Warunek jest jeden - bardzo płynna jazda zarówno ze strony kierowcy jak i innych uczestników ruchu.Last edited by Lukas; 05-06-2017, 17:58.
Comment
-
model: Tourer
silnik: 1.8
skrzynia:manualna
olej : 5W40
styl jazdy:dynamiczny
rodzaj trasy: miasto
system Econ:nie
średnie spalanie: 9.0
Mnie to ciezko zejsc ponizej 9.0. jazda 90%miasto, krotkie odcinki. Ostatnio wybralem sie do stolycyautostrada a1,a2 ,predkosc tempomat 150 i wyszlo 8,2 przy 4 osobach i bagazu.
Comment
Comment