Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tylko wyniki spalania 9-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kolejne wyniki ode mnie:
    Autostrada, pełny bagażnik (80 kg), pełny bak + 3 osoby, średni ruch

    silnik - 1.8 benzyna
    rodzaj oleju (SAE / ACEA): Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3/B4
    skrzynia (M/A): Manual
    A/C (On czy OFF?): OFF
    system Econ - (tak/nie): Tak, 100% dystansu
    rodzaj opony - (szerokość): letnie, Michelin Primacy 3 225/45 R17 91W
    ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.5 bar przód, 2.6 bar tył
    ciężar auta (osoby + bagaż): 3 osoby (około 175 kg) + pełny bagażnik (ok. 80 kg)
    Opis lub fotografia danych z ekranu komputera - (jeśli udokumentowane):

    Spal1.PNG

    Spal2.jpg

    długość odcinka testowego -(km): 298 km
    rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): bez wiatru, pochmurno
    ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): oba razem
    średnia prędkość: 112 km/h
    średnie spalanie: 6.1 L/100km

    temp. otoczenia - (st.C): 10-12 st. C
    styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): Eco
    Zastosowany Eco-driving (tak/nie): Tak
    Umiejętności Eco-driving'u (słabe/dobre/b.dobre): Dobre
    Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko parkingi, gaszenie silnika): 0
    Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu po zatankowaniu, silnik nagrzany

    Wnioski:
    ECON działa na długich, płynnych przejazdach.

    Comment


    • IMG_20170819_183938.jpg


      Ale żeby nie było to tylko kilka razy mi się tak udało, a raz nawet 4.8 . Ale czy po ogólnym spalaniu to widać...?


      Droga krajowa, trasa przez Śląsk, a więc miasta. Pusty bagażnik, tylko plecak kilka kg, mniej więcej połowa baku + kierowca, bez pasażerów.

      silnik - 1.8 benzyna
      skrzynia (M/A): Manual
      A/C (On czy OFF?): OFF
      system Econ - (tak/nie): Nie, na Econ nie uzyskałem nigdy takiego wyniku
      rodzaj opony - (szerokość): letnie, Bridgestone Turanza, 17 cali
      ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.3 bar przód, 2.4 tył

      długość odcinka testowego -(km): 40 km
      rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): bez wiatru, pochmurno
      ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): wyżyny, Śląsk
      średnia prędkość: b.d.
      średnie spalanie: 5.1 l/100 km
      temp. otoczenia - (st.C): 20 st. C
      styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): eko, ale bez system Econ
      Zastosowany Eco-driving (tak/nie): Tak
      Umiejętności Eco-driving'u (słabe/dobre/b.dobre): słabe
      Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko parkingi, gaszenie silnika): 0
      Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od zapłonu do dojechania do celu i wyłączenia
      Last edited by Onkel; 30-10-2017, 19:13.

      Comment


      • Ja zwykle mam średnią ok. 8 bo albo miasto, albo trasa w czasie trochę krótszym od Googla
        Dziś postanowiłem sprawdzić czy to auto rzeczywiście potrafi spalić koło piątki.

        silnik - 1.8 benzyna
        skrzynia (M/A): M
        A/C (On czy OFF?): ON
        system Econ - (tak/nie): Nie
        rodzaj opony - (szerokość): zimowe, Nokian WR D4, 205/55/16
        ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.3 bar przód i tył

        długość odcinka testowego -(km): 37 km
        rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): lekki wiatr, pochmurno, asfalt różnej jakości
        ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): równina parczewska
        średnia prędkość: 74 km/h
        WP_20171104_14_14_05_Pro.jpg
        średnie spalanie: 5.7 l/100 km
        WP_20171104_14_14_18_Pro.jpg
        temp. otoczenia - (st.C): 12 st. C
        styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): eko (przepisy +20 km/h)
        Zastosowany Eco-driving (tak/nie): tak, na tyle ile umiem i starczyło mi cierpliwości
        Umiejętności Eco-driving'u (słabe/dobre/b.dobre): teoretyczne ale nigdy niespraktykowane
        Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko parkingi, gaszenie silnika): 0
        Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): auto na postoju, silnik uruchomiony przed rozpoczęciem pomiaru

        Faktycznie jakby jechać przepisowo i mieć trochę więcej cierpliwości to piątka realna

        Comment


        • silnik: 1.6iDTEC
          skrzynia: M/T
          A/C: on
          start/stop: off
          system Econ: tak
          długość odcinka testowego: 60km
          średnie spalanie: 3.6l

          Zdjęć nie mam ale wynik normalny. Trasa połowę przez zabudowane i połowę przez krajówkę w remoncie, kawałek ekspresówki. Zabrakło tylko miasta.
          Co powiem to aby osiągnąć wynik 3.6 trzeba już dosyć sporo hamować silnikiem. Bez tego osiągniemy 3.7l.
          Jazda dieslem oszczędnie mija się z celem, bo i tak mało pali. Z benzyną są już większe profity.
          A tak poza tym to według komputera 3.6l a według dystrybutora 3.8l. Sprawdzane wielokrotnie na różnych spalaniach.
          0.2l trzeba zawsze dodać.
          Last edited by lukazaur; 11-11-2017, 14:24.

          Comment


          • Honda Civic 5D
            Silnik: 1.8
            Rodzaj oleju: Mobil 1 New Life 0W40
            Skrzynia (M/A): Manual
            A/C (On czy OFF?): AUTO
            System Econ- (tak/nie): NIE
            Rodzaj opony - (szerokość): 225/45/17 zimowe Nokian WR D4 V 94 XL
            Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): przód 2.3, tył 2.4 - zostało po jeździe w 4 osoby + 2 psy i ciężki bagażnik
            Ciężar auta (osoby + bagaż): kierowca + 15 kg bagażu (oczywiście dodatkowo całe wyposażenie typu koło dojazdowe, lewarek etc, etc)
            Długość odcinka testowego -(km): pierwszy odcinek 58 km, drugi 140 km
            Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): pierwszy odcinek sucho, drugi 50% deszcz, lekki wiatr
            Ukształtowanie terenu -(góry / płasko). pierwszy pagórkowaty, drugi raczej płaski
            Średnia prędkość: jazda zgodnie z przepisami, pierwszy to średnia 76 km/h, drugi odcinek to 73 km/h
            Średnie spalanie: pierwszy odcinek 5.1, drugi 5.2
            Temp. otoczenia - (st.C): 3-4 stC
            Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): starałem się eko
            stosowany ekodrajwing (tak/nie): w większości
            Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): raczej dobre
            Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 2 razy
            moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu silnika
            Benzyna Orlenowska 95.

            Niestety nie zrobiłem fotek, może przy weekendzie uda się powtórzyć .

            Comment


            • Cześć,
              Widzę, że tu prawie same rekordy oszczędności..., ja zaprezentuję nieco gorsze, ale 'życiowe' wyniki z jazdy po Warszawie. Tzn. 100% miasto, krótkie odcinki (do pracy 7-8km), duży ruch, ciągle światła, średnia prędkość wg kompa 20km/h, styl jazdy eko (daje gazu ok. 2/3, potem odpuszczam i utrzymuje prędkość/toczę się):

              skrzynia: Automat
              opony: 225/45/17, zimówki Kormoran
              długość odcinka testowego: 368 km
              trasa: 100% miasto, krótkie odcinki, duży ruch
              średnia prędkość: 20 km/h
              średnie spalanie: 11.3 (komp), 11.2 (dystrybutor)
              temp. otoczenia: 0-7 st. C
              styl jazdy: Eco

              Zachęcam do relacjonowania waszych 'osiągów' z zakorkowanych miast!
              Last edited by falqn; 08-12-2017, 14:27.

              Comment


              • skrzynia: Automat
                opony: 225/45/17, zimówki Dunlop Wintersport 5XL
                długość odcinka testowego: 15 km
                trasa: 100% autostrada, plasko, bezwietrznie
                średnia prędkość: 90 km/h
                średnie spalanie: 4.5 (komp)
                temp. otoczenia: 8 st. C
                styl jazdy: Eco
                Raczej nikt tak nie jezdzi ale poniewaz mialem sporo czasu postanowilem sprobowac. Jechalem w kolumnie aut poruszajacej sie razem z tirami. Nie siedzialem tirowi na ogonie - bez obaw. W lecie probowalem podobnych wyczynow i spalanie bylo nizsze.
                Jak sie chce to sie da - nie polecam

                Unbenannt.jpg

                Comment


                • Honda Civic 5D, silnik 1,8
                  Rodzaj oleju: Motul Xmax 0W40 A3
                  Skrzynia (M/A): Manual
                  A/C (On czy OFF?): off
                  System Econ- (tak/nie): NIE
                  Rodzaj opony: zimowe Falkeny
                  Ciśnienie w oponach: 2,2
                  Ciężar auta (osoby + bagaż): Warszawa - Inowrocłąw 1 osoba, Inowrocław - Warszawa - 2 osoby + bagażu trochę
                  Długość odcinka testowego: 2 x 270 km
                  Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): deszcz, deszcz ze śniegiem, paskuda, w tamtą stronę bardzo silny wiatr przeciwny, w tę stronę milion tirów z Litwy i Ukrainy
                  Ukształtowanie terenu -(góry / płasko): płasko
                  Średnia prędkość: tam 104 km/h, po powrocie pokazało 102 km/h
                  Średnie spalanie: tam 9,0, po powrocie średnia całej trasy 8,3
                  Temp. otoczenia - (st.C): 1-2 stC
                  Styl jazdy - dynamiczny, nie patrząc na spalanie
                  stosowany ekodrajwing (tak/nie): nie
                  Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): przeciętne
                  Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 2 razy
                  moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu silnika
                  Początek trasy to ok 10 km wolnej jazdy po mieście (światła itd), potem but na autostradzie (dokładne spostrzeżenia i prędkości w "Nasze auta" , ostatnie 50 km przed Inowrocławiem droga krajowa terenem zabudowanym itd co znacznie wpłynęło na średnią prędkość (było wcześniej 120 km/h) oraz spalanie (było 9,4). Droga powrotna znacznie spokojniejsza, równiejsza i z wiatrem.
                  Tak było w tamtą stronę:


                  a tak z powrotem:

                  Comment


                  • model: Tourer 2014
                    silnik: 1.8 z BRC
                    skrzynia: Man
                    styl jazdy: spokojny
                    rodzaj trasy: 70/30 ekspresowki/miasto
                    system Econ: nie używam
                    AC: zawsze włączone
                    koła: 205/55/16 całoroczne Goodyear
                    Olej: 5w40 Shella
                    Jeżdżony głównie w 2 osoby.

                    Spalanie z ostatnich ponad 13 tys km - 9,32 LPG. Liczone z dystrybutora.

                    6329C761-4447-4F5F-BF13-4E41CA329DEF.jpeg
                    Last edited by Thomas; 18-02-2018, 11:36.

                    Comment


                    • model: IX HB sport
                      silnik: 1.8
                      skrzynia: AT
                      styl jazdy: spokojny, sporadycznie pedał do podłogi
                      rodzaj trasy: miasto
                      system Econ: tak
                      średnie spalanie: 11-12l/100km
                      Jeżdze 100% po miescie w ocinkach 3 -4 km i wychodzi tak duże spalanie, czy ktoś ma podobnie. Choc ostatnio miałem wypad na narty po autostradach wyszło 7l/100km
                      prędkość 130-140km

                      Comment


                      • model: IX HB 5d
                        silnik: 1.8
                        skrzynia: manualna
                        styl jazdy: normalny, ale lubię, jak jest możliwość pojeździć dynamiczne (nie kręcę powyżej 5,5 tys. obrótow)
                        rodzaj trasy: 70% miasto, 30 trasa
                        system Econ: nigdy
                        średnie spalanie: 7,2l/100km z odcinka 9600 km, podobne spalanie mierzone z 1 baku z dystrybutora (wskazania komputera bardzo zbliżone +- 0,1 l)

                        Comment


                        • Honda Civic Tourer
                          Silnik: 1.8
                          Rodzaj oleju: Mobil1 0W40 FS, A3
                          Skrzynia (M/A): Manual
                          A/C (On czy OFF?): Off
                          System Econ- (tak/nie): 90%TAK
                          Rodzaj opony - (szerokość): 205/55 R16
                          Ciśnienie w oponach: przód i tył 2.4
                          Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby + bagaż, w sumie ok 200kg
                          Długość odcinka testowego -(km): ok 700 km
                          Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): drogi lekki deszcz, lekki wiatr
                          Ukształtowanie terenu -(góry / płasko). płasko
                          Średnia prędkość: 74 km/h. Zazwyczaj tempomat na 100km/h
                          Średnie spalanie: 5.9 Z doświadczenia wiem, że realne to jakieś 5.7
                          Temp. otoczenia - (st.C): 4-12 stC
                          Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): jazda defensywna + kilka wyprzedzeń; biegi wrzucane przy 2700-3000 obrotów
                          stosowany ekodrajwing (tak/nie): czasami tak, ale bez różu
                          Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): niezłe
                          Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 2 razy, w połowie trasy auto nocowało
                          moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu silnika
                          Benzyna to Circle K Miles 95
                          IMG_20180314_205200.jpg
                          IMG_20180314_205117.jpg
                          Last edited by roar; 14-03-2018, 21:24.

                          Comment


                          • Honda Civic HB
                            Silnik: 2.2 D
                            Skrzynia (M/A): Manual
                            A/C (On czy OFF?): Auto tryb 20-22stopni
                            System Econ- (tak/nie): TAK
                            Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.4 przód, 2.4 tył
                            Długość odcinka testowego -(km): 487 km
                            Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie)
                            Średnie spalanie: 8.7
                            Temp. otoczenia - (st.C): od 4 - 7 stopni
                            Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie): drogi lekki deszcz, lekki wiatr, sucho
                            Ukształtowanie terenu -(góry / płasko). płasko
                            Średnia prędkość: 74 km/h. Zazwyczaj tempomat na 100km/h
                            Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): jazda normalna + kilka wyprzedzeń; biegi wrzucane przy 2500-3000 obrotów
                            stosowany ekodrajwing (tak/nie): TAK
                            Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): niezłe
                            Last edited by lesgau; 19-03-2018, 14:43.

                            Comment


                            • 29831385_1735311833181046_1395383673_o.jpg

                              Honda Civic 5D
                              Silnik: 1.8
                              Rodzaj oleju: VALVOLINE SynPower 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4
                              Skrzynia (M/A): Manual
                              A/C (On czy OFF?): Off
                              System Econ- (tak/nie): 100% Nie
                              Rodzaj opony - (szerokość): 205/55 R16 Nokian WR A3
                              Ciśnienie w oponach: przód i tył 2.4
                              Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby + bagaż, w sumie ok 200kg
                              Długość odcinka testowego -(km): 100 km
                              Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): droga asfaltowa, sucha, lekki wiatr
                              Ukształtowanie terenu -(góry / płasko). płasko + trochę górek
                              Średnia prędkość: nie sprawdziłem - jazda płynna od 90- 110 km/h bez tempomatu
                              Średnie spalanie: 5.4 wskazania licznika - na całej trasie 170 km - średnie spalanie wyszło 5.5
                              Temp. otoczenia - (st.C): +1 ; - 2 stC
                              Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): normalna (90-110 km/h + 4-5 wyprzedzeń do 6000 obrotów; biegi wrzucane przy 2000-3000 obrotów)
                              stosowany ekodrajwing (tak/nie): delikatne
                              Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): 4/6
                              Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 0 razy
                              moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od tabliczki Olsztyn do obwodnicy Giżycka, zerowanie licznika podczas jazdy, silnik rozgrzany

                              IMG_20180224_095656.jpg
                              Tutaj przelot 170 km na oponach zimowych 225/45/17 Dayton DW510 średnia 5.9, warunki -11 ; -15 stopni, trasa Olsztyn - Gołdap, przez Giżycko, więcej zawijasów, główne drogi bez śniegu prędkość 90-100 km/h, około 50 km zaśnieżonych - prędkość 60-70 km/h. Ponadto te same właściwości jazdy co wyżej.

                              Jest to jazda bezstresowa i to spalanie bez problemu jest uzyskiwane co przejazd, niezależnie czy zerowanie licznika jest na postoju czy nie ...
                              Last edited by olo_mistrzu; 05-04-2018, 08:25.

                              Comment


                              • Honda Civic 5D hatchback
                                Silnik: 1.6 i-DTEC (N16A1)

                                Rodzaj oleju: w trakcie robienia testu Honda OEM 0w20
                                Skrzynia (M/A): M
                                A/C (On czy OFF?): On, każdego poranka dla odparowania szyb
                                System Econ- (tak/nie): TAK
                                Rodzaj opony: 205/55/16 zimowe Continental ContiWinter TS850
                                Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2,3 przód i tył
                                Ciężar auta (osoby + bagaż): kierowca + pełnowymiarowe koło zapasowe w bagażniku
                                Długość odcinka testowego -(km): 582 km oraz 810 km
                                Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): czasem słońce, czasem deszcz
                                Ukształtowanie terenu - raczej płasko
                                Średnia prędkość: 90% autostrada z prędkością licznikową 114 km/h, 10% to dojazd do autostrady z punktów docelowych
                                Średnie spalanie: 4,3 litra
                                Temp. otoczenia - (st.C): od 4 do 15 st.
                                Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): rozsądny
                                stosowany ekodrajwing (tak/nie): nie. Jazda eko ograniczała się do trzymania odległości od poprzedzających pojazdów, aby unikać zbędnego hamowania.
                                Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): bardzo dobre
                                Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika):
                                -test 1 (582 km) - ok. 7 razy był gaszony silnik, jednakże wiele startów zatrzymanych z powodu sygnalizacji świetlnej/korka.
                                -test 2 (812 km) - ok. 11 razy był gaszony silnik, jednakże wiele startów zatrzymanych z powodu sygnalizacji świetlnej/korka.

                                moment dokonywania pomiaru - od zatankowania do pełna do przejechania 582 km. Drugi test od zatankowania do pełna do przejechania 812 km
                                Zwykły olej napędowy, bez wspomagaczy
                                2018.jpg2018s.jpg
                                Gdyby nie korki/konieczności zatrzymania się, myślę że 3,9-4,0 byłoby w zasięgu
                                Last edited by maniaco; 14-04-2018, 22:58. Powód: brak zdjęć
                                sigpic
                                FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                                FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                                FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                                Comment

                                Working...
                                X