Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tylko wyniki spalania 9-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Skrzynia:manual
    Rodzaj trasy: 95% trasa 5% miasto - dziennie ok. 42km
    Średnia prędkość: 110km
    System econ: włączony przez 20km dziennie
    Średnie spalanie: 6,6/100km

    Moja

    Comment


    • #77
      spalanie 1,8 i-vtec

      Mam hondę 1,8 ivtec ponad 1 rok od nowości
      spalanie średnie 6.6 ( delikatna jazda na odcinku 15,5 km w jedną stronę) dojazd do pracy
      trasa drogami krajowymi 6,1
      trasa autostradą (4 osoby) prędkość 130-140 km/h wyszło mi 7,0 l /100 km ( mierzone na dystansie 400 km)
      średnie spalanie na dystansie 9000 km wyszło mi 6,6 l/100 km
      Last edited by Karol2005; 20-03-2017, 18:02.

      Comment


      • #78
        Witam
        W zeszły piątek odebrałem samochód z salonu i od razu udałem się w trasę do rodziny na weekend. Przejechałem 400km, w dużej mierze po autostradzie. Następnie drogę powrotną rozbiłem na 2 odcinki 200km ( ten odcinek z bardzo spokojną jazdą - 6,4l/100km ) i 110km drogami krajowymi. Do tego trochę po mieście i w 4 dni mam juz 775 km przejechane.
        PS jak ogarnę jakieś zdjęcia to założę temat dla mojego Civica.

        Tourer elegance
        silnik - 1.8
        rodzaj oleju (SAE / ACEA): 0W20
        skrzynia (M/A): Manual
        A/C (On czy OFF?): OFF
        system Econ- (tak/nie): NIE
        system i-shift- (tak/nie): NIE
        rodzaj opony - (szerokość): 225
        ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): Nie sprawdzone
        ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby + mały bagaż
        długość odcinka testowego -(km): 775km
        rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): Ogólnie pogodnie, 200 km w deszczu
        ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem) - Początek autostradą ok 300 km z predkością 120-150 km/h ( 7,4l/100km ), reszta drogami krajowymi z prędkościami 70-100km/h. ( Całość rozbita na 4 dni. - 400 km, 200km, 110km, reszta trochę po mieście )
        średnia prędkość:
        średnie spalanie: 7,2
        temp. otoczenia - temp 2-12
        styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): EKO
        Zastosowany ekodrajwing (tak/nie): tak
        Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): słabe
        Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 8
        spalanie.jpg

        Comment


        • #79
          Silnik: 1.8
          Rodzaj oleju (SAE / ACEA): PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0W40
          Skrzynia (M/A): M
          A/C (On czy OFF?): ON 100%
          System Econ- (tak/nie): NIE
          System I-shift- (tak/nie): NIE
          Rodzaj opony - (szerokość): 225/45/R17 Nokian WR D4 94 V XL
          Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.2 w każdym
          Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby + pies + 50% bagażnika
          Opis lub fotografia danych z ekranu komputera - (jeśli udokumentowane):

          Długość odcinka testowego -(km): 306,3 km
          Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): Drogi krajowe, jeden pas w tym samym kierunku / wiatr umiarkowany [czasem było czuć podmuchy czołowo-boczne], brak deszczu, błota, śniegu
          Ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): teren raczej płaski, z tendencją pod górkę (na całej trasie około 100 m w górę względem poziomu morza)
          Średnia prędkość: z uwagi na sporą ilość świateł i 3 postoje, tylko 69 km/h
          Średnie spalanie: 5,8 (z trasy było 5,6, ale na końcu 20 km miasta od razu zrobiło swoje)
          Temp. otoczenia - (st.C): od 9 do 6 stopni
          Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): 85% trasy eko, 15% dynamicznie.
          Zastosowany ekodrajwing (tak/nie): tak, 85% trasy.
          Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): b.dobre
          Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 3
          Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu silnika

          Chciałem pobić rekordzik z baku, jaki mam 5,7 na prawie 800 km, ale nie pykło, bo kolejna trasa była w nocy co prowokowało do szybkiego pokonania dystansu. "zepsułem" spalanie z baku na 6,4 l/100 km.

          Comment


          • #80
            Honda Civic Tourer
            Silnik: 1.8
            Rodzaj oleju: 5W40 SHELL
            Skrzynia (M/A): Automat
            A/C (On czy OFF?): Auto tryb 20stopni
            System Econ- (tak/nie): NIE
            System I-shift- (tak/nie): NIE
            Rodzaj opony - (szerokość): 205/5017 Goodyear Perfomance 93W
            Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.4 w każdym
            Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby
            Długość odcinka testowego -(km): 529.5 km
            Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): Drogi krajowe, jeden pas w jednym kierunku (400km)
            Ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): teren raczej płaski, ale z licznymi górkami i zjazdami (400km), teraz raczej płaski z dwoma pasami w każdym kierunku (100km)
            Średnia prędkość: 71, liczne wyprzedzania i hamowania
            Średnie spalanie: 7,9
            Temp. otoczenia - (st.C): od 8 do 12
            Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): 100% dynamiczny. 400km jazda z prędkościami maksymalnie do 150. Ostatnie 100km jazda 120-180
            stosowany ekodrajwing (tak/nie): nie, gaz do dechy
            Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): dobre
            Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 3
            Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu.
            Last edited by kristofer55; 24-03-2017, 20:17.

            Comment


            • #81
              20170323_072240.jpg Im cieplej tym mniejsze spalanie

              Moja

              Comment


              • #82
                To i ja się dorzucę

                Jazda do i z pracy, typowo miejska Warszawa i bezpośrednie okolice 35 km x 2 dziennie. Normalna jazda na jaką pozwalają warunki drogowe, włączony tryb eco + klimatyzacja Auto.
                IMAG3557.jpg

                Comment


                • #83
                  Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                  Pochwaliłbyś się jakimś mega wynikiem na LM 0W30
                  Mówisz... i masz

                  silnik -1,4
                  rodzaj oleju (SAE / ACEA): LM 0W30 ACEA A3,
                  skrzynia (M/A): 6M
                  A/C (On czy OFF?): OFF
                  system Econ- (tak/nie): TAK/ przy dynaminczym wyprzedzaniu NIE
                  system i-shift- (tak/nie): NIE
                  rodzaj opony - (szerokość): 205/R16
                  ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2,2- przód 2 -tył,
                  ciężar auta (osoby + bagaż): kierowca + około 20kg bagażu.
                  rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): Pogodnie, jazda raczej z wiatrem.
                  ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): różnie, ale raczej płasko.
                  temp. otoczenia - (st.C) - 15st.
                  styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): spokojny, tempomat ustawiony na 100km/h a czasem na 105km/h, kilka wyprzedzeń dynamicznych na 3,4 biegu z chwilowym rozpędzeniem nawet do 140km/h.
                  Zastosowany ekodrajwing (tak/nie): Tak.
                  Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): dobre.
                  Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 0
                  moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu silnika zaraz po zatankowaniu do pełna na stacji.

                  2017-03-27 16.13.54.jpg

                  2017-03-27 16.14.13.jpg
                  Last edited by Grzechu; 27-03-2017, 20:27.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #84
                    Honda Civic 5D
                    Silnik: 1.8
                    Rodzaj oleju: 0W20
                    Skrzynia (M/A): M
                    A/C (On czy OFF?): OFF
                    System Econ- (tak/nie): TAK (momentami wyłączany)
                    Rodzaj opony - (szerokość): standard
                    Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.2 w każdym
                    Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby
                    Długość odcinka testowego -(km): 180 km
                    Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): Drogi krajowe, jeden pas w jednym kierunku, momentami ekspresówka
                    Ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): teren raczej płaski
                    Średnie spalanie: 6.1
                    Temp. otoczenia - (st.C): od 10 do 15
                    Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): normalny
                    stosowany ekodrajwing (tak/nie): próby
                    Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): ciężko ocenić
                    Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 0
                    Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu.
                    17836676_1499655800107661_375014121_o.jpg

                    Co najciekawsze wracając przy wyłączonym ECONie i mocnym deptaniu, wyprzedzaniu i kilkanaście km prędkości ok 160 średnie spalanie pokazało mi 6.5...
                    Moja Hanka: http://www.civicforum.pl/showthread....AS-Connect-%29

                    Comment


                    • #85
                      20161102_155406_HDR.jpg
                      1,8 to kapitalny silnik. Da się na nim zrobić dobry wynik, w jedną jak i druga stronę.
                      Ruszam dynamicznie tak na 60-70% przepustnicy, utrzymuję prędkość przelotową, staram się płynnie jechać i nie nadużywać hamulca.
                      Np. 6bieg wrzucam zazwyczaj przy 90km/h jak się rozpędzam. Podczas jazdy i tak już masz te 2500 obrotów +, a więc jadąc tak na powiedzmy 100-110 km/h spokojnie robisz wynik około 6l, a dodając parę sztuczek typu odejmowania gazu pod górę czy odpuszczaniu jadąc w dół to schodzisz niżej.
                      W dodatku wszystko to na oleju "kleju" 5W40.
                      U mnie wiele razy były wyniki 5,8-6,2 w trasie gdzie średnia prędkość z przejazdu to około 90km/h z trasy 300-500kilometrów.

                      Ta fotka to 4 tankowań październik-listopad, gdy byłem już w dodatku na zimówkach. O ile pamiętam te trasy to:
                      Zakopane-Warszawa,
                      Warszawa,
                      Warszawa-Kołobrzeg-Warszawa.

                      Olej LM 5W40
                      Paliwo Statoil
                      Honda Civic Tourer
                      koła 205/55 r16 ciśnienie 2,4
                      2-4 osoby na pokładzie + pełen bagażnik
                      Last edited by roar; 10-04-2017, 14:08.

                      Comment


                      • #86
                        Honda Civic 5D Sport
                        Silnik: 1.8
                        Rodzaj oleju: 5W30
                        Skrzynia (M/A): M
                        A/C (On czy OFF?): OFF
                        System Econ- (tak/nie): NIE
                        Rodzaj opony - (szerokość): 225/R17
                        Ciśnienie w oponach: 2.2
                        Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby
                        Długość odcinka testowego -(km): 170 km
                        Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): MIASTO(70%), TRASA(30%), WARUNKI RÓŻNE
                        Ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): PŁASKI
                        Średnie spalanie: 7.7
                        Temp. otoczenia - (st.C): od 10 do 15
                        Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): NORMALNY
                        stosowany ekodrajwing (tak/nie): NIE
                        Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): CIĘŻKO OCENIĆ
                        Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): WIELOKRROTNIE
                        Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): OD STARTU
                        Załączone pliki
                        Last edited by PiotrekM.; 10-04-2017, 19:28.
                        Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                        Comment


                        • #87
                          Panowie, jakiś czas temu ustalono że w tym wątku same wyniki, by było jasno i przejrzyście. Komentarze piszemy w Wątku dyskusyjnym. Jeśli piszemy równolegle 2 wątki dyskusyjne - no to się bajzel robi. Przeniosłem wczoraj część wpisów.

                          Przypominam w tym wątku tylko wyniki - tylko!
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #88
                            Honda Civic Tourer
                            Silnik: 1.8
                            Rodzaj oleju: 5W40 SHELL
                            Skrzynia (M/A): Automat
                            A/C (On czy OFF?): Auto tryb 20-22stopni
                            System Econ- (tak/nie): NIE
                            System I-shift- (tak/nie): NIE
                            Rodzaj opony - (szerokość): 205/5017 Goodyear Perfomance 93W
                            Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.4 przód, 2,7 tył
                            Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby + 1 dziecko, Full bagażnik po dach z zaciągniętą roleta do sufitu. Upchniete bagaże gdzie tylko się dało
                            Długość odcinka testowego -(km): 485 km
                            Rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto): Autostrada+ ostatnie 30km powolny ruch. Cała droga dość mocny wiatr i deszcz.
                            Ukształtowanie terenu -(góry / płasko). Autostrad Warszawa - Gdańsk
                            Średnia prędkość: 115km/h komputer
                            Średnie spalanie: 8.8 komputer, 8.4 kalkulator
                            Temp. otoczenia - (st.C): od 4 - 7 stopni
                            Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): 100%na dynamiczny. 400km jazda z prędkościami maksymalnie do 170.(tempomat ustawiony na 140/150). Ostatnie 30km powolny przejazd max do 70km/h spory ruch/korek
                            stosowany ekodrajwing (tak/nie): nie, gaz do dechy
                            Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): dobre
                            Ilość zatrzymań na trasie: 4

                            Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
                            Last edited by kristofer55; 30-04-2017, 09:33.

                            Comment


                            • #89
                              TOURER
                              Silnik: 1.8
                              Rodzaj oleju: LM 2194 5W40
                              Skrzynia (M/A): M
                              A/C (On czy OFF?): 50/50
                              System Econ- (tak/nie): TAK (momentami wyłączany)
                              Rodzaj opony - (szerokość): Conti CPC5 205/55 R16
                              Ciśnienie w oponach: 2.5 w każdym, za duże o 0.1
                              Ciężar auta (osoby + bagaż): 2 osoby, pełny bak, pełna paka, dwa duże rowery w środku
                              Długość odcinka testowego -(km): 434 km
                              Rodzaj trasy / warunki atmosferyczne:
                              - drogi krajowe, jeden pas w jednym kierunku
                              - jazda na północ pod silny wiatr
                              - silny deszcz przez połowę trasy
                              - temp. otoczenia: 3-8 °C
                              Ukształtowanie terenu: raczej płasko
                              Średnie spalanie: 6.3
                              Średnia prędkość 64 km/h
                              Styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): normalny ze wskazaniem na eko
                              Stosowany ekodrajwing (tak/nie): tak, czasami
                              Umiejętności Ekodrajwingu (słabe/dobre/b.dobre): TOP
                              Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko Parkingi gaszenie silnika): 4 długie
                              Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu, zimny silnik
                              Nowy obraz1.jpg
                              Nowy obraz.jpg

                              Przez pierwsze 200km średnie wynosiło 6,9. Deszcz.
                              Potem zbiłem do 6,3 total.
                              Wiatr w chłodnicę non stop.
                              Last edited by roar; 30-04-2017, 19:44.

                              Comment


                              • #90
                                Dwa wyniki ode mnie:

                                a) droga krajowa po PL, pełny bagażnik, pełny bak + 3 osoby, średni ruch

                                silnik - 1.8 benzyna
                                rodzaj oleju (SAE / ACEA): Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3/B4
                                skrzynia (M/A): Manual
                                A/C (On czy OFF?): Off
                                system Econ - (tak/nie): Nie
                                rodzaj opony - (szerokość): zimowe, 225/45 R17
                                ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.5 bar przód, 2.6 bar tył
                                ciężar auta (osoby + bagaż): 3 osoby (w sumie około 160 kg) + pełny bagażnik (ok 100kg)
                                Opis lub fotografia danych z ekranu komputera - (jeśli udokumentowane):

                                DK1.jpg

                                DK2.jpg

                                długość odcinka testowego -(km): 133 km
                                rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): bez wiatru, pogodnie
                                ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): płasko + małe pagórki
                                średnia prędkość: 71 km/h
                                średnie spalanie: 5.9 L/100km
                                temp. otoczenia - (st.C): 6-10 st. C
                                styl jazdy - (eko / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): Eco
                                Zastosowany Eco-driving (tak/nie): Tak
                                Umiejętności Eco-driving'u (słabe/dobre/b.dobre): Dobre
                                Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko parkingi, gaszenie silnika): 0
                                Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu


                                b) autostrada DE-CH (pomiar od stacji w okolicach Karlsruhe do południowo-zachodniej Szwajcarii, duży ruch)

                                silnik - 1.8 benzyna
                                rodzaj oleju (SAE / ACEA): Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3/B4
                                skrzynia (M/A): Manual
                                A/C (On czy OFF?): 50% czasu włączona
                                system Econ- (tak/nie): Nie
                                rodzaj opony - (szerokość): letnie, Michelin Primacy 3, 225/45 R17
                                ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2.5 bar przód, 2.5 bar tył
                                ciężar auta (osoby + bagaż): 1 osoba (80 kg) + pełny bagażnik (ok 100kg)
                                Opis lub fotografia danych z ekranu komputera - (jeśli udokumentowane):

                                A1.jpg

                                A2.jpg

                                długość odcinka testowego -(km): 404.2 km
                                rodzaj trasy / warunki (wiatr, deszcz, pogodnie, błoto, śnieg): podmuchy wiatru, czasem czołowe, pogodnie
                                ukształtowanie terenu -(góry / płasko / oba razem): DE płasko, CH górzyscie
                                średnia prędkość: 100 km/h
                                średnie spalanie: 6.4 L/100km
                                temp. otoczenia - (st.C): 15-18 st. C
                                styl jazdy - (Eco / normalny bez patrzenia na spalanie / dynamiczny): głownie Eco, czasem dynamicznie
                                Zastosowany Eco-driving (tak/nie): Tak
                                Umiejętności Eco-driving'u (słabe/dobre/b.dobre): Dobre
                                Ilość zatrzymań na całej trasie (tylko parkingi, gaszenie silnika): trzy postoje, tylko parkingi, 5-10 minutowe postoje z gaszeniem silnika
                                Moment dokonywania pomiaru - (od startu silnika, czy wyzerowany licznik w trakcie jazdy): od startu po zatankowaniu, silnik rozgrzany

                                Comment

                                Working...
                                X