Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez bernek Zobacz posta
    Dzień dobry.Jeśli wezmę dwa syntetyki,5w30 i 5w40 i je zmieszam4 to będzie 5w35.
    Jak zrobisz to w proporcjach 50/50....

    Zamieszczone przez jacks Zobacz posta
    Nie powinno stosować się wznaczacej ilości mieszania olejów, chyba ze jako dolewka to w ostateczności, bo każdy olej moze posiadać inna bazę olejową
    Można mieszać jak się chce. Oczywiście można przez to polepszyć już pogorszyć jakość oleju, w zależności co z czym się zmiesza.. ale jeśli oleje przeszły wymagania np. ACEA, to można spokojnie robić mixy.
    Last edited by Grzechu; 20-05-2024, 07:54.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Tak w skrócie zapytam bo mi R18 przybyło w rodzinie - jaki olej?
      Przeczytałem większość tego wątku jak i wątku https://www.civicforum.pl/showthread...-nasz-Civic-IX i wychodzi mi, że prawie każdy przechodzi na 5W30, w drugiej kolejności 0W30 a reszta to już mniejszość. Myślałem, że ten wątek olejowy bardziej dotyczy 10gen gdzie jest temat dostawania się paliwa ale widzę, że 9gen ze swoim klasycznym R18 też jest nie mniej rozwinięty...

      Planuje 0w30 na normalną jazdę 80%miasto do 20%trasa, automat, bez DPF (nie wiem czy w R18były) wiec nie ma zmartwienia o popioły. Wymiana zawsze u mnie co 9-10tys. km max to zasada Zasadniczo powinien to 0w30 ogarniać ale zastanawia mnie dlaczego tak dużo tu ludzi jeździ na tym 5w30
      Last edited by Lcfr; 20-05-2024, 16:25.
      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

      Comment


      • Większość, bo 5/30 jest tańszy a jest przy okazji w miarę dopasowany do naszego klimatu


        >>> Mój Tourer <<<

        Comment


        • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
          zastanawia mnie dlaczego tak dużo tu ludzi jeździ na tym 5w30
          Olejowi 5W30 jest bliżej do oleju jednosezonowego, a wiec same zalety, wolniej traci lepkość w czasie, jak i jest bardziej odporny na ścinanie, w porównaniu do oleju 0W30.. Oleje o rozciągniętym SAE, mają w sobie więcej polimerów w porównaniu do olejów o "węższym" SAE, polimery w oleju w dużych ilościach to niestety nic dobrego... Temu 5W30 można powiedzieć jest takim optymalnym wyborem, takim wypośrodkowaniem między ochroną, a oszczędzaniem paliwa. Oczywiście, jeśli wymienia się olej co 9-10tys. km, to nie ma to zbyt wielkiego znaczenia, czy zalejesz 0w30 czy 5w30. Tutaj ja bym kierował się już ceną, wybrał bym ten tańszy i tyle.. Zim po -30st. już nie ma.. więc po co płacić za te "0", jak ten 5Wx też wcale nie będzie gorszy w te chłodniejsze dni...
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
            zastanawia mnie dlaczego tak dużo tu ludzi jeździ na tym 5w30
            bo jak nie ma wyboru... no to co zrobisz?
            jest to też częsty wybór servisów jako "jeden do wszystkiego", czyli SAE 5W-30 ACEA C3, najkorzystniejszy $ zysk dla ASO, tani w hurtowym zakupie i dowalona marża że hej jak za mega hiper olej. . Zaopatrują się w przeciętne oleje (nie słabe, ale po prostu przeciętne). Załatwiają tym sposobem wszystkie auta i benzyniaki bez i z GPF jak i diesle bez i z DPF. Stąd w tej klasie SAE tak trudno o doby olej o innym ACEA. Taki "do wszystkiego" ma 90% marketów, cpnów, wszelakich sklepów itd.
            Last edited by rambo7; 21-05-2024, 08:20.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zbliża się termin wymiany oleju w silniku.
              Co polecacie z Ravenola? 80% miasto i trochę trasy

              RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto:
              API SL/CF, ACEA A1/B1, C5, ACEA A5/B5, Licencja: API SL

              RAVENOL SSO 0W30 CleanSynto USVO:
              Specyfikacja: API SN/CF, ACEA A3/B4

              Comment


              • Ja leje #2 - 0W30 SSO, jeden z niewielu olejów tej klasy lepkości z A3/B4. Jest git.

                Z tym pierwszym też nie wtopisz, równeż dobra oliwa.

                Comment


                • Witam, mam takie pytanie. Kupiłam civica z udokumentowanym przebiegiem 70.000km. Prawdopodobnie od nowości lany był Total Quartz 9000 Energy 5W30.
                  Czy jest sens zmieniać na lepszy olej czy kontynuować na tym Totalu?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Katarinka Zobacz posta
                    lany był Total Quartz 9000 Energy 5W30.
                    Czy jest sens zmieniać na lepszy olej czy kontynuować na tym Totalu?
                    Nie ma powodu aby zmieniać na inny. Olej ok.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • dzięki za odpowiedź, a jaka jest równica pomiędzy TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS G-310 5W-30 a Quartz 9000 NFC 5 l 5W-30 ?? który wybrać?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Katarinka Zobacz posta
                        NFC
                        ten jest z normą ACEA A5/B5 A TEN DRUGI ACEA A5 i raczej dla koncernu Hiundai/Kia ...
                        Generalnie wydaje mi się, że powinnaś mieć ACEA A3/B4, ale musisz sobie sprawdzić gdzieś w dokumentacji dla swojego autka..
                        Ja od lat leję takiego Totala :
                        Jest najnowocześniejszym olejem silnikowym, stworzonym w Technologii Syntetycznej TOTAL, który jest całkowicie kompatybilny z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi zastosowanymi w silnikach benzynowych i Diesla większości producentów silników na Świecie.


                        Nic złego z silnikiem się nie dzieje, a w hondzince już dobre 10 wymian zrobiłem. Nie zostawia złogów, nie jest drogi, ACEA A3/B4 - same zalety...
                        Z mojej strony mogę Totala polecić.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Katarinka Zobacz posta
                          dzięki za odpowiedź, a jaka jest równica pomiędzy TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS G-310 5W-30 a Quartz 9000 NFC 5 l 5W-30 ?? który wybrać?
                          Różnica jest, w tym pierwszym masz większą lepkość w 100st.C i zawiera on mniej polimerów modyfikujących lepkość, widać, że olej jest dostosowany na długie interwały wymian, narażony jest na mniejszą utratę lepkości podczas ścinania i z czasem podczas eksploatacji, ja bym wybrał właśnie ten - HKS G-310 5W-30.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • dzięki za odpowiedź

                            Comment


                            • Prosze o sugestie na temat zastosowania oleju PMO EXTREME EST 5W30, czy w jego przypadku z hths równym 3,76 nie bedzie zamocnym przegięciem...

                              Comment


                              • ale w jakim sensie, że się coś stanie silnikowi? czy chodzi Ci o to że będzie za dużo palił? od tak wyśmienicie lepkiego oleju?
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X